Minkä ikäisenä aineenvaihduntasi jämähti, etkä enää pystynytkään syömään lihomatta?
Minulla joskus 25 veenä, sitä ennen saatoin mättää ihan kaikkea niin paljon kuin huvitti ja ryypätäkin, eikä painoa tullut millään. Nyt olen 29 ja tuntuu että lihon jo yhdestä suklaapalasta kilon..
Kommentit (81)
Olen 42 eikä vielä ole tapahtunut. Edelleen 55-kiloinen kuten teiniajoista asti.
56-vuotiaana. Koko ikäni sitä ennen ollut hoikka, nyt vatsamakkara on ja pysyy. Aloin silloin käyttää kipulääkkeitä selkäsärkyyn, ehkä niilläkin oli osansa. Hormonilaastarit on käytössä. Paino nousi kilon kuukaudessa vuoden ajan.
En tiedä. En ole vielä alkanut lihoa. Olen nyt 50+ ikäinen.
Aineenvaihdunta ei jumahda jos liikkuu tarpeeksi.
Olen nyt 60 vuotta ja painan edelleen saman verran kuin 30 vuotta sitten, eli 52 kg.
Vierailija kirjoitti:
Kysehän ei ole aineenvaihdunnan jumahtamisesta, vaan siitä etten kuluta sitä mitä syöt. Ei ihminen itsekseen liho, jos kuluttaa tarpeeksi.
Painonvaihtelu johtuu hormoneista, ja ruokavalio vaikuttaa hormoneihin. Ei ruokaa mitenkään "kuluteta" pois.
7 vuotiiana
Huonot geenit ja sain hirveästi valitusta terveydenhoitajalta vaikka kaverini mättivät enemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysehän ei ole aineenvaihdunnan jumahtamisesta, vaan siitä etten kuluta sitä mitä syöt. Ei ihminen itsekseen liho, jos kuluttaa tarpeeksi.
Painonvaihtelu johtuu hormoneista, ja ruokavalio vaikuttaa hormoneihin. Ei ruokaa mitenkään "kuluteta" pois.
Tietysti kulutetaan :D Kyllä siinä energiaa kuluu, kun liikkuu. Ja yllätys, yllätys, energiaa saa ruuasta. Totta kai sitä lihoo jos istuu palstailemassa ja vetää suklaata kitusiin. Mutta yllättävää kyllä, ei liho jos liikkuu tarpeeksi ja syö terveellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ne hormonit tarvitsevat rasvaa, ei suinkaan sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä noinkin sen itselleen selittää. Oikeastihan se menee niin, että jos kulutat sen verran mitä syöt, et liho ellet ole sairas.
Luulin että se oli 29v, mutta heti iltavuoroihin siirryttäessä paino lähti alas. Aamuisin joogaan. Olen nyt saman painoinen kun 25-vuotiaana.
42-vuotiaana on tapahtunut pientä muutosta, tai voi olla, että johtuu tästä koronavuodesta.
n. 50-vuotiaana. Mutta en minä ole mikään älytön ahmatti ollut ja liikuntaa olen harrastanut paljon, kaikenlaista ja monipuolista, ei rehkimistä, vaan arkiliikunnan lisäksi kävelyä, hiihtoa, uintia.
Ei ole vielä tapahtunut ja olen 61v
18v aloitin e-pillerit ja heti tuli lähes 10kg. Seuraavat melkein 10kg tuli kun valmistuin ja aloitin työelämässä joskus 26v:na. Nyt 30v ja sain laihdutettua normaalipainon puolelle n. 10kg kun söin ja liikuin hyvin säntillisesti.
Vaikka liikun edelleen melko paljon, niin paino nousee jos syön ”normaalia kotiruokaa” tai herkkuja. Jos syön vain kasviksia ja lihaa/kalaa, puuroa, pähkinöitä ja kananmunia, niin en liho, mutta en juuri laihdukkaan. Mutta kuka jaksaa syödä noin loppuelämänsä?
Ei ainakaan vielä,. Oikeastaan en liho ollenkaan vaikka herkuttelisin koko ajan. Olen 29-vuotias. haluaisin vähän lihota
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei kuluteta? Jos ajatellaan, että ihminen kuluttaa urheilukellon mukaan yhdellä lenkillään 1200 kcal niin eikö se silloin kuluta syödystä määrästä tuon 1200 kcal verran kaloreita? Vai mistä hormoneista se määrä kuluu?
Vähän alle 30-vuotiaana. Silloin huomasin, että saan vielä herkuttelukilot laihdutettua, mutta se vaati jo hieman vaivaa. Vanhempana onkin vaatinut sitten vielä enemmän vaivaa.
Olen 37 ja painan saman verran kuin 20-vuotiaana. Syön herkkujakin.