Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä aineenvaihduntasi jämähti, etkä enää pystynytkään syömään lihomatta?

Vierailija
23.04.2021 |

Minulla joskus 25 veenä, sitä ennen saatoin mättää ihan kaikkea niin paljon kuin huvitti ja ryypätäkin, eikä painoa tullut millään. Nyt olen 29 ja tuntuu että lihon jo yhdestä suklaapalasta kilon..

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysehän ei ole aineenvaihdunnan jumahtamisesta,  vaan siitä etten kuluta sitä mitä syöt. Ei ihminen itsekseen liho, jos kuluttaa tarpeeksi. 

Painonvaihtelu johtuu hormoneista, ja ruokavalio vaikuttaa hormoneihin. Ei ruokaa mitenkään "kuluteta" pois.

Miten niin ei kuluteta? Jos ajatellaan, että ihminen kuluttaa urheilukellon mukaan yhdellä lenkillään 1200 kcal niin eikö se silloin kuluta syödystä määrästä tuon 1200 kcal verran kaloreita? Vai mistä hormoneista se määrä kuluu?

Urpo!

Vierailija
42/81 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-vuotiaana. Yhtäkkiä oli pakko alkaa vahtimaan painoa, vaikka lukiossa oli vielä saanut elää rentoa elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen koronaa painoin 57, joka on 5kg enemmän kuin 18-vuotiaana. Nyt painan 63kg ☹️

Olen 39, eli sanon 39.

Vierailija
44/81 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysehän ei ole aineenvaihdunnan jumahtamisesta,  vaan siitä etten kuluta sitä mitä syöt. Ei ihminen itsekseen liho, jos kuluttaa tarpeeksi. 

Painonvaihtelu johtuu hormoneista, ja ruokavalio vaikuttaa hormoneihin. Ei ruokaa mitenkään "kuluteta" pois.

Miten niin ei kuluteta? Jos ajatellaan, että ihminen kuluttaa urheilukellon mukaan yhdellä lenkillään 1200 kcal niin eikö se silloin kuluta syödystä määrästä tuon 1200 kcal verran kaloreita? Vai mistä hormoneista se määrä kuluu?

Urpo!

Selitä?

Vierailija
45/81 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämähdystä odotellessa.

N63

Vierailija
46/81 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 40-vuotiaana. Täytän kuukauden päästä 42.v ja olen lihonut noin 5kg parin vuoden sisällä, vaikka liikun enemmän kuin ennen ja syön terveellisemmin. Teen toimistotyötä, ja päivässä tulee askeleita yli 10 000. Toisaalta mulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta, joka voi myös vaikuttaa aineenvaihduntaan.

Vierailija
47/81 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 40-vuotias ja hoikka edelleen. Tosin on myönnettävä, etten enää syö niin paljoa kuin parikymppisenä, silloin söin ihan jäätäviä määriä, iltapalakin saattoi olla kokonainen sipsipussi eikä tehnyt tiukkaakaan.

Vieläkään ei tarvitse laskea kaloreita, voin hakea pizzaa tai syödä kolme berliininmunkkia putkeen eikä vaikuta painoon mitenkään. Geenit.

Vierailija
48/81 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin todella tyytyväinen jos ruokaan ei menisikään enää tätä 5 euroa päivässä vaan selviäisi parilla eurolla. Olkaa iloisia!

Vierailija
49/81 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 40+. Tosin en edelleenkään kovin helposti liho, vaikka syön vähän mitä sattuu. Helpommin kuitenkin kuin alle nelikymppisenä.

N44

Vierailija
50/81 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. kolmenkympin tienoilla lihoin eniten, elämäntilanne oli vaikea, enkä miettinyt yhtään, mitä söin. Sitten alkoi ryhtiliike, ja laihduin 10 kiloa. Nyt vaihdevuosien alettua, tuntuu, että etenkin alavatsaan alkaa kertyä taas epätoivottava makkara ilman sen suurempaa mässäilyä. Onkohan tämä lopun alkua? Nälkäkuurille en halua alkaa.

Vierailija
51/81 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muistaa ettei se paino ole maailmanloppu, silloin myös terveellinen elämäntapa on helpompi toteuttaa. Välillä ihminen lihoo ja sit taas laihtuu. Sellaista se on. Ei paino ole lopullinen.

Vierailija
52/81 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä tuli jo 20veenä. Se nyt ei vaan paljon haittaa jos tulee 1-2kg lisää vuodessa. Eihän sitä huomaa.

Mutta samaa menoa 5-10 vuotta ja se onkin 5-20kg lisää.

Vierailija
53/81 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 ja tuskin olisi tapahtunut ilman neuroleptien pakkosyöttöä vielä silloinkaan...nämä neuroleptiläskit ei liiku mihinkää nedes niiden lopettamista näköjään:(

Vierailija
54/81 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

25

Vierailija
55/81 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vielä, mutta varmaan edessä.

n52

Todennäköisesti on.

Itselläni tämä tapahtui 57-vuotiaana, kun vaihdevuodet rysähtivät ihan toden teolla päälle. Siitä vuosi, niin ihon kimmoisuus oli mennyttä, ihan yhdessä yössä. Nyt ole 59 ja voin vain todeta, että ei, aika ei säästänyt minuakaan, vaikka elättelin jo hienoista toivoa...

Vierailija
56/81 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut syödä "vapaasti", edes lapsena. Olen aina ollut todella nälkäinen ja ruoka maistuu. On todella helppoa syödä liikaa ihan tavallistakin ruokaa. Aikuisena paino pysyy kurissa pätkäpaastolla.

Vierailija
57/81 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

32-33, ainakin viimeistään toisen lapsen synnyttyä. Ihan huomaamatta tullut vyötärölle rengasta. Olen ihan aina ollut hoikka huolimatta siitä että aika kauan sipsipussi kuului suunnilleen perusruokavalioon... No, nyt yritän syödä hieman tylsemmin ja suunnitella elämään enemmän liikuntaa. En varsinaisesti laihduta mutta yritän estää sen kehityksen että painoa tulisi yhtä salakavalasti kymmeniä kiloja lisää. Siinä vaiheessa olisi jo terveellistä laihduttaa mutta paljon hankalampi homma kyseessä. Yllättävän vaikea ehtiä liikkumaan sopivasti arjessa mutta yritän aina mieluummin pyöräillä/lenkkeillä työmatkat, vapaapäivinä käydä ainakin toisen lasten kanssa ulkoiluista hieman pitempänä lenkkinä ja sitten tehdä jotakin lihastreeniä muutamana iltana viikossa.

Vierailija
58/81 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole koskaan voinut syödä ihan mitä huvittaa lihomatta. Mutta minulle se "mitä huvittaa" tarkoittaa joka päivä pizzaa, kermajäätelöä, sokerijuomia hampurilaisaterioita, suklaata, irtokarkkeja jne.

Olen ihan normaalipainon rajoissa vielä 41-vuotiaana, mutta ei puhettakaan etteikö olisi tarkkailtava mitä syö joka päivä, muuten olisin obeesi

Vierailija
59/81 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

57v:nä.

Silloin söin lääkettä mikä sekoitti aineenvaihdunnan. Paino nousi vain normaalipainon ylärajalle mutta nyt ei enää putoa tuosta millään mutta jokainen ylimäräinen suupala lihottaa

Edellinen hyppäys laihasta normaalipainoiseksi 38v kun rakensimme talon ja raksalla tuli "vuoden treenit" Sen jälkeen kyllä saattoi syödä mitä vaan vielä ilman että paino muuttui.

Vierailija
60/81 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla vaihdevuosien aikaan viimeistään, mutta siihen puree ketodieetti hyvin. Sitä ennen tavallinenkin dieetti yleensä toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän