Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se pippuripihvi oikeasti sen arvoinen?

Vierailija
23.04.2021 |

Tyypillisesti perusravintolassa esim. kana- tai kalaruoan saa 20 eurolla, niin se vakiopippuripihvi on jotain 35 euroa.

Onko se mielestänne hintansa arvoinen?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pippuripihvi on henkilökohtainen heikkouteni muuten upeassa elämässäni.

Rakkaus taisi alkaa jostain laivan ala cartesta 14 vuotiaana.

Pahinta on saada sitkeä purkkapihvi. Näitä kokemuksia on 2-3.

Olen valmis maksamaan 35€ jos tiedän ravintolan hyväksi, tai ko ravintola voi olls huonokin, jos pihvit ovat hyviä. Olen joskus maksanut 50€, eikä sekään kaduttanut. Harrastan tätä pihvisyntiä n. 1x/2kk.

Teen herkullista lohta, eikä oikeastaan mikään ravintola ole voittanut minua, joten en näe järkeä tilata sitä. Kanaa en syö. Pihvini ovat kohtalaisia, teen itse 1x/vuosi.

Älä paista liian kuumalla ja pistä paiston jälkeen pihvit uuniin, niin tulee hyviä. T. Kotiäiti

Vierailija
42/55 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen valmis maksamaan 35€ jos tiedän ravintolan hyväksi, tai ko ravintola voi olls huonokin, jos pihvit ovat hyviä. Olen joskus maksanut 50€, eikä sekään kaduttanut. Harrastan tätä pihvisyntiä n. 1x/2kk.

Teen herkullista lohta, eikä oikeastaan mikään ravintola ole voittanut minua, joten en näe järkeä tilata sitä. Kanaa en syö. Pihvini ovat kohtalaisia, teen itse 1x/vuosi.

Älä paista liian kuumalla ja pistä paiston jälkeen pihvit uuniin, niin tulee hyviä. T. Kotiäiti

Ja jos haluaa vielä parempaa niin tekee grillissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taiten tehty pippuripihvi valkosipuliperunoilla ja (ehdottomasti) punaviinikastikkeella on kuin enkelikuoro tulisi pistokeikalle suuhun esiintymään.

On kyllä jumalattoman vanhanaikainen annos, liekö edes 70-luvultakaan. Mutta joo, syöhän sitä.

Mikäs sun lempiannos on?

Vierailija
44/55 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymmenisen minuuttia mikrossa täysteholla, niin on avot, ommonmommon ja ääntä kohden.

Vierailija
45/55 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi 35 euroa pippuripihvistä. Mulle parasta antia ravintolassa käydessä on muutenkin lisukkeet eli lempparina uuniperuna, valkosipulivoi, hyvä salaattipöytä. Itse liha on usein ihan sivuseikka, vaikka toki medium nauhanlihapihvi on kyllä oikein tehtynä tolkuttoman hyvää.

Työnantaja on muutaman kerran tarjonnut pippuripihvit, kyllä ne ihan ok on, mutta yhtä hyvin voin ottaa jotain muutakin.

Vierailija
46/55 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taiten tehty pippuripihvi valkosipuliperunoilla ja (ehdottomasti) punaviinikastikkeella on kuin enkelikuoro tulisi pistokeikalle suuhun esiintymään.

On kyllä jumalattoman vanhanaikainen annos, liekö edes 70-luvultakaan. Mutta joo, syöhän sitä.

Mikäs sun lempiannos on?

Ei oikein ole lempiannosta, tulee syötyä niin paljon kaikenlaista ja aina mahdollisuuksien mukaan maisteltua uusia makuja.

Vierailija
47/55 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, nykyaikaan sopii varmaan jokin nyhtökaurasta tai härkiksestä tai vastaavasta moskasta tehty "pihvi" quinoalisukkeella. Juu ei.

Vierailija
48/55 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

35 euroa on aika halpa hinta siihen verrattuna, että sille pihvinä sun lautasella olevalle naudalle se sun pihvisi on maksanut elämän.

Huomioi myös se, että mm. se pihvi on mahdollistanut naudalle syntymän ja elämän.

Vierailija
49/55 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On.  Sehän on naudan sisäfileestä valmistettu pihvi.

Ja aina se on myös tavallaan kokin mestarityö, sillä hyviä aineksia on paha kokinkaan pilata.

Ulkofilee on oikeissa käsissä parempaa.

Vierailija
50/55 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, nykyaikaan sopii varmaan jokin nyhtökaurasta tai härkiksestä tai vastaavasta moskasta tehty "pihvi" quinoalisukkeella. Juu ei.

Koetappa nyt nousta sieltä murheen alhosta kun ihmisten maku muuttuu kolmessakymmenessä vuodessa.

Vierailija
51/55 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tosiaan riippuu niin paikasta.

Joskus se on sitkeätä, kuin vanha hevosen satula ja joskus mureaa, kuin grillattu kana.

Yleensä pippuripihviä kannattaa tilata vain ykkösluokan paikoista ja silloinkin se on onnen kauppaa - muissa se on yleensä pettymys - tietty poikkeuksiakin on.

Itse teen sisäfilepihvin (lähes huoneen lämpöisen) tulikuumalla valurautapannulla ja pari minuuttia/puoli, tosin n. puolen minuutin välein käännellen ja rasvaa päälle koko ajan liruttaen.

Sen jälkeen heti folioon ja n. 10 min. odotus - ja silloin se on parasta.

Ja pippuria tai pippurista kastiketta saa laittaa vasta paiston jälkeen, jos siis tykkää pippuripihvistä.

Vierailija
52/55 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tilannut elämäni aikana niin monta paskaa pippuripihviä että oon jo luovuttanut. Kaikista pahin oli yhden pienen kaupungin ainoassa àla carte ravintolassa mediumina tilattu sisäfilepihvi, joka oli kypsäksi paistettua ulkofilettä. Nykyään jos haluan hyvän pihvi, otan pakastimesta kauriin ulkofilettä ja paistan itse.

Ainoa poikkeus on Coussicca Tampereella, siellä pihvi on aina se mitä luvataan. ❤️

Vierailija
53/55 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipppulipihvi.

Vierailija
54/55 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koetappa nyt nousta sieltä murheen alhosta kun ihmisten maku muuttuu kolmessakymmenessä vuodessa.

Woke-aikana ihmisillä on woke-maku. Ehkä jossain setämiesten ravintolassa vielä kuolataan lihan perään.

Vierailija
55/55 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pipppulipihvi.

SIine vähän pipppureita heittäää kattilanpohjale ja sekaaan konjamiinia ja kermaa niin kyllä siiitä hyvä tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän