Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lapsellanne koskaan ollut huonoa opettajaa?

Vierailija
23.04.2021 |

Kertokaa hänen toiminnastaan.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono opettaja vai kitkaa sinun ja opettajan välillä? Molemmat osapuolet on kuitenkin ihmisiä, joskus voi olla vaikea löytää sitä oikeaa tapaa kommunikoida.  Sanoisin, että kyllä pääasiassa suomalaiset opettajat on ns. hyviä opettajia, koulutus sen takaa. Toki jos pahasti leipääntyy niin huono motivaatio voi tehdä sitten myös huonon työntekijän, niinkuin millä alalla vaan. 

Vierailija
2/31 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Lapsia kolme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Vanhempi poikani on assperger, joten hän oli yläasteella erityisluokalla. Itseään pitkän linjan ammattilaiseksi kehunut erityisopettaja oli ehkä surkein lapsillani olleista opettajista.

Vierailija
4/31 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ala-asteella oli pari kk sijainen, joka ei osannut opettaa, antoi vain neg. palautetta ja huusi ja valitti.

Olin ajatellut, että lapsemme on niin taitava, että opettajan opetustaidolla ei ole kauheasti merkitystä, oppii silti. Kun lapsi tuon sijaisen "opetuksessa" ei yllättäen oppinutkaan mitään ja häntä piti opettaa kotona, tajusi sen opettajan merkityksen.

Lisäksi oli järkytys, kun aina ennen vain hyvää palautetta saanut lapsi yllättäen sai hirveästi negaa. Jälki-istunnollakin ope uhkaili.

Kun oma ope palasi, hän laittoi koko luokalle pahoittelevan viestin sijaisen toiminnasta. Ei siis ollut vain meidän lapsen kokemus.

Onhan noita parempia ja huonompia opettajia ollut paljonkin, mutta tuo oli ihan pohjanoteeraus.

Vierailija
5/31 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat? kirjoitti:

Huono opettaja vai kitkaa sinun ja opettajan välillä? Molemmat osapuolet on kuitenkin ihmisiä, joskus voi olla vaikea löytää sitä oikeaa tapaa kommunikoida.  Sanoisin, että kyllä pääasiassa suomalaiset opettajat on ns. hyviä opettajia, koulutus sen takaa. Toki jos pahasti leipääntyy niin huono motivaatio voi tehdä sitten myös huonon työntekijän, niinkuin millä alalla vaan. 

En tarkoita kitkaa opettajan ja vanhemman välillä. Tarkoitan sellaista, että opettaja unohtelee asioita, on hajamielinen, kertoo kokeista liian myöhään ja niin edelleen. ap

Vierailija
6/31 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Vanhempi poikani on assperger, joten hän oli yläasteella erityisluokalla. Itseään pitkän linjan ammattilaiseksi kehunut erityisopettaja oli ehkä surkein lapsillani olleista opettajista.

Tämä.

Vierailija
7/31 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen opettajienhaukkumisketju sitten perjantain ratoksi. Mukavaa viikonloppua teillekin. T. Opettaja

Vierailija
8/31 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa opettajista on huonoja. Oli jo silloin kun itse olin koulussa ja opiskelin. Hyvät opettajat ovat todella harvassa.

Syy löytynee peilistä.

Vierailija
9/31 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen opettajienhaukkumisketju sitten perjantain ratoksi. Mukavaa viikonloppua teillekin. T. Opettaja

Minulla on ollut vain loistavia opettajia ja lapsellanikin on ollut melkein pelkästään hyviä opettajia. ap

Vierailija
10/31 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? kirjoitti:

En tarkoita kitkaa opettajan ja vanhemman välillä. Tarkoitan sellaista, että opettaja unohtelee asioita, on hajamielinen, kertoo kokeista liian myöhään ja niin edelleen. ap

Meidän toisella lapsella oli kolme vuotta unohteleva ja hajamielinen, sekä ei mistään kertova ope, mutta ei hän mikään "huono opettaja" ollut. Ei hyväkään, mutta ei huono. Menivät joskus koko luokka takseilla johonkin tapahtumaan, jonka ope oli unohtanut. Kokeet hävisivät välillä. Opetus ei ollut kovin ihmeellistä. Usein oppilaat saivat odotella myöhässä olevaa opea. Kannustava, motivoiva ja oppilaita arvostava mies kuitenkin.

On siis huonoja ja Huonoja opettajia.

T.4

Vierailija
11/31 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse aika huono. Huomasin sen siinä että luokja ei pysynyt kuosissa vaan alkoi tekemään kaikkea hölmöä. Olisi pitänyt vaatia lisää, olin liian kaverillinen. Nepsyjen kanssa tulin juttuun.

Vierailija
12/31 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin liika tiukkapipoinen ope nuorena. Se harmittaa, toisaalta luokassa oli hiljaista ja lapset sai tosi hyviä kokeista.

Nyt olen liian lepsu. :D

- Ope

Vierailija
13/31 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin liika tiukkapipoinen ope nuorena. Se harmittaa, toisaalta luokassa oli hiljaista ja lapset sai tosi hyviä kokeista.

- Ope

Tuosta tulee mieleen oma ala-asteen opettaja. Tämä tosin sai kenkää "alaikäisten kiusaamisesta" kun oli liian ankara, kriittinen, negatiivinen ja ilkeä meille oppilaille sekä simputti. Niiden potkujen jälkeen tämä meni kuulema uudelleen kouluun ja on kai yhä edelleen vartijana vankilassa mitään kyseisestä henkilöstä olen näin jälkeenpäin kuullut.

Vierailija
14/31 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ope

Tuosta tulee mieleen oma ala-asteen opettaja. Tämä tosin sai kenkää "alaikäisten kiusaamisesta" kun oli liian ankara, kriittinen, negatiivinen ja ilkeä meille oppilaille sekä simputti. Niiden potkujen jälkeen tämä meni kuulema uudelleen kouluun ja on kai yhä edelleen vartijana vankilassa mitään kyseisestä henkilöstä olen näin jälkeenpäin kuullut.

No hyi, en minä tuollainen ollut. Lähinnä vaadin, että oltiin luokassa vähä-äänisiä ja kaikelle hölmöilylle (etenkin kiusaamisille ja elvistelyille) nollatoleranssi. Vaadin siistiä parijonoa tien vieressä jne kun mentiin vaikka kirjastoon. Nykylapset ei moista siedä. Niinpä mölylauma kulkee miten sattuu kirjastoon ja takas.

Vierailija
15/31 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no ihme olisi jos ihmiset käy nykyään vähintään sen 12 vuotta koulua, moni vielä 4-5 vuotta siihen päälle, eikä matkan varrelle eksyisi yhtään huonoa opettajaa. Ei edes huonoa sijaista. Jokaisella on ollut joku huono opettaja ja varmasti myös monta hyvää opettajaa.

Vierailija
16/31 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa on ollut ihan tavallisia, pari huippuhyvää ja kaksi oikeasti huonoa.

Huono 1: alakoulun luokanope 3 luokalla, ei saanut _mitään_ kuria tai järjestystä pidettyä, luokalle integroitu 5 erityisoppilasta ja opettaja yritti viedä läpi omaehtoista opiskelua jossa opettaja vai kevyesti ohjailee. Lopputuloksena hirveä kaaos, kukaan luokasta ei oppinut mitään ja lopulta sekä opettaja että osa oppilaista joutuivat stressiperäiselle sairaslomalle. Se opettaja ei enää palannut, ainakaan samaan kouluun.

Huono 2: yläkoulun fysiikan opettaja, läpikotaisin leipääntynyt työhönsä eikä edes yrittänyt opettaa. Tunneilla katseltiin youtubevideoita (ei mitään liityntää fysiikkaan) ja yli puolet oppimäärästä jäi kokonaan käsittelemättä.

Vierailija
17/31 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, mutta yksi erityisen huono opettaja oli.

Ei opastanut missään. Kaikki piti osata ja ymmärtää itse. Jos ei osannut niin hän huusi kuin palosireeni tai sitten tuhahteli ja pudisteli päätään. Hän menetti hermonsa todella usein. Välillä oli ihan hyvän tuulinen ja vitsaili, mutta mieliala saattoi muuttua nopeasti. Oppilaat olivat ihan hiljaa tunneilla. Ei minkäänlaista riehumista oppilaiden suunnalta. Kohtaukset opettaja järjesti siis itse.

Hänellä oli paljon erilaisia sairauksia joista hän kertoi tarinoita oppilailleen. Puhui myös dementoituneesta äidistään. Ja kertoi itse samoja juttuja elämästään uudestaan ja uudestaan. Kenties orastava dementtia hänelläkin?

Oli yleisessä tiedossa, että kyseinen ope oli saanut aikaisemmin jotain hermoromahduksia.

En tiedä oliko kukaan tehnyt valitusta tuosta opettajasta, mutta jälkeenpäin itse mietin, että nuo tunnit olisi pitänyt nauhoittaa ja potkia hänet koulusta.

Opettaja pyysi joskus minulta henkilökohtaisesti anteeksi, mutta mikään ei muuttunut. Sama huutoraivoaminen jatkui vain silti. Ja ne syyt raivoon oli aivan mitättömiä.

Vierailija
18/31 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, ala-asteella oli pari kk sijainen, joka ei osannut opettaa, antoi vain neg. palautetta ja huusi ja valitti.

Olin ajatellut, että lapsemme on niin taitava, että opettajan opetustaidolla ei ole kauheasti merkitystä, oppii silti. Kun lapsi tuon sijaisen "opetuksessa" ei yllättäen oppinutkaan mitään ja häntä piti opettaa kotona, tajusi sen opettajan merkityksen.

Lisäksi oli järkytys, kun aina ennen vain hyvää palautetta saanut lapsi yllättäen sai hirveästi negaa. Jälki-istunnollakin ope uhkaili.

Kun oma ope palasi, hän laittoi koko luokalle pahoittelevan viestin sijaisen toiminnasta. Ei siis ollut vain meidän lapsen kokemus.

Onhan noita parempia ja huonompia opettajia ollut paljonkin, mutta tuo oli ihan pohjanoteeraus.

Vähän samankaltainen kokemus omalla lapsellani opettajasta (vakinainen, ei sijainen), joka myös huusi, valitti aina ja kaikesta. Hän tuntui olevan kireällä kuin viulun kieli, suosi tyttöjä mutta ei tullut poikien kanssa toimeen. Hän otti lapseni silmätikuksi ja syntipukiksi ja lätki tälle jälki-istuntoa milloin mistäkin syystä. Aina jos luokassa tapahtui jotakin ikävää, ensimmäisenä epäiltiin ja syytettiin lastani, joka oli todella ahdistunut tilanteesta.

Lapseni oli ennen tämän opettajan tuloa ollut kiinnostunut ja hyvä kaikissa luonnontieteissä (biologia, maantieto, matikka, kemia, fysiikka), mutta ikävä kyllä juuri tämä ikävä opettaja tuli opettamaan pienessä koulussa kaikkia luonnontieteitä. Niinpä lapseni kiinnostus noihin aineisiin loppui vuosiksi. Karmeaa. Yksi p*skamainen ope vielä juuri ja juuri menee kaiken muun ohessa, mutta on hirveää jos yksi opettaja onnistuu tappamaan oppilaiden innostuksen noin monessa aineessa! Lapseni siis ei ollut ainoa luokallaan (ja koulussaan), joka ei pitänyt tästä opettajasta, harva häntä sieti. Kaiken huipuksi kyseinen opettaja otti kerran mukaansa oman pienen lapsensa tunnille, ja unohti tämän päivän päätteeksi kotiin lähtiessään luokkaan! Muutama oppilas jäi sitten hämmentyneenä huolehtimaan taaperosta, ja vihdoin opettajakin tajusi  jotakin unohtuneen ja palasi kasvot punaisina koululle, tempaisi taaperon mukaansa ja häipyi.

Varsinainen kansankynttilä.

Vierailija
19/31 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaada ittelles vaan!

T: entinen oppilas

Vierailija
20/31 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä oliko varsinaisesti huono, mutta ilkeä. Ei koko luokalle vaan parille lapselle joista yksi oli meidän tyttö. Niitä sen opettajan aiheuttamia traumoja paikkailtiin aikuisuuteen asti. Nöyryytti luokan edessä, ei laittanut tukiopetukseen vaikka vaadittiin ja teetti ylimääräisiä ihan älyttömiä tehtäviä ja yhdelle toiselle tytölle oli huutanut ja haukkunut yms mukavaa.....