Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lääkäreillä omat salaiset muistiinpanot?

Vierailija
23.04.2021 |

Jotka eivät näy omakannassa potilaille? Häh?

Kommentit (142)

Vierailija
1/142 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan

Vierailija
2/142 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Järjestelmissä on vain eroavaisuuksia, eri paikoissa.

Todellakaan potilaan kaikki tiedot eivät näy Kanta-järjestelmässä.  Sairaaloissa on lisäksi omat potilastietokannat.

Kanta-ohjelma on vain ainoa valtakunnallinen järjestelmä, josta tiedot voi nähdä kuka tahansa lääkäri, olipa hän töissä sitten Ivalossa tai Helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/142 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Todellakaan potilaan kaikki tiedot eivät näy Kanta-järjestelmässä.  Sairaaloissa on lisäksi omat potilastietokannat.

Kanta-ohjelma on vain ainoa valtakunnallinen järjestelmä, josta tiedot voi nähdä kuka tahansa lääkäri, olipa hän töissä sitten Ivalossa tai Helsingissä.

Kyllä minä tiedän että ei mitkään magneettikuvat tai anestesiakaavakkeet siellä näy mutta mietinpä vain että onko siellä erikseen joku salainen osio missä potilaasta puhutaan pxskaa

Vierailija
4/142 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on kiirettä muutenkin. Ei taatusti ole.

Vierailija
5/142 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on.

Decursus-tekstit eivät näy kannassa ollenkaan.

Sellaiseksi voi kirjata vaikkapa "Käyty katsomassa potilasta heräämössä, avaa silmät. Siirtyy osastolle."

Vierailija
6/142 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan minun on pitää omia salaisia muistiinpanoja, kun potilaina on nykyään jos jonkinlaisia kaikestaloukkaantujia, joten omakantaan ei kannata paljon mitään kirjoittaa. Jaamme täällä keskenämme todellisia potilastietoja, joita ei omakantaan kirjoiteta.

Vierailija
7/142 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Vastaat, että ei ole ja sitten heti perään, että on... Ok.

ainesta poliitikoksi

Vierailija
8/142 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Harvinaisen ruma potilas. Ja obeesi. Varmasti tyhmäkin. Ei elvytetä."

Olen varma, että omalla kohdallani lukee noin.

Vierailija
9/142 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä ja parhaat palat kiertävät facessa piilotetuilla kameroilla otettujen kuvien kera.

Vierailija
10/142 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän niillä oo oleellisempaakin tekemistä kuin moninkertaiset ja osin salaiset muistiinpanot

Vastaan vaikken kysynytkään, tekemistä on ja paljon. Hyvä kun pakolliset kirjaamiset ehtii hoitaa

Vierailija
11/142 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiriintynyt, vainoharhainen höpöttäjä. Ei tiedä kuvaamisesta. Yrittää päästä pois vastaanottotiloista ilman riisutumista.

12/142 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan.

Tk-lääkärillä on 5 asiakasta tunnissa, hyvä jos ehtii pari lausetta kirjoittaa kantaan joka käynnistä. Ja usein unohtuu, jää kirjaamatta asioita, luvataan kirjoittaa joku lähete mutta se unohtuu, potilaan hoitohistoriaa ei ehditä edes vilkaista...

Terkuin Th

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
13/142 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Decursus, päivittäismerkintä, päivystysmerkintä ym. Ei näy kannassa. Katsottu just, että on nämä toiminnon tärkeää tiedonvälitystä ammattilaisten välillä mahdollistamaan. Että ei ole tarkoitettu maallikon luettavaksi. Ja hoitotyön merkinnät ei näy kannassa ollenkaan. Eikä lääkäreiden määräysosio, se on hyvä foorumi sellaisten tosiasioiden välittämiseen, joita potilas ei kestä itsestään kuulla.

Vierailija
14/142 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan heillä tietoja joita potilas ei näe. On ilmeisesti oikeus pyytää näitä.. Saako, on sitten toinen asia.

Kerran kysyin onko jotain merkintöjä vaikka vaikeista potilaista tms. Niin kuulin, että joidenkin kohdalla saattaa lukea varoituksia, esim. Väkivaltainen.

Tiedä sitten. Olen kyllä kuullut, että saattaa olla mainintoja toiseenkin suuntaa: esim. Tämän potilaan kohdalla otettava sydänoireet tosissaan tms. Ja itselleni höpötti yksi lääkäri, että laittaa erikseen etulehdelle maininnan yhdestä lääkkeistä ja arvojen vuosikontrollista. En tiedä mikä tämä "etulehti" on. Itse en näe kannassa mitään.

Vierailija
15/142 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niillä. Huomaa siitä kun lääkärillä käydessä lääkäri tietää edellisistä eri lääkäreillä käynneistä asioita joita ei lue Kannassa.

Vierailija
16/142 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaisuuttaan oli se sakot saanut hoitaja katsellut potilastietoja, vaikka ei mitään asiaa olisi ollut🦍

Vierailija
17/142 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla lukee ilmeisesti että luulosairas, kun mitään vaivaa ei tutkita. Kerran huomasin että edes virtsanäytettä ei tutkittu. Hoitaja vei sen vaan viereiseen huoneeseen ja tuli samantien takaisin ja väitti ettei siinä mitään näkynyt. Sanoin että mulla ei kyllä ikinä ole näkynyt bakteeri kuin vasta viljelyssä, niin naureskeli vain ettei nykyään tarvi tehdä mitään viljelyjä että bakteeri näkyy heti. Eli valehteli päin naamaa. Mulla meni sitten melkein 100 euroa karpalomehuun ennen kuin sain oireet ite parannettua.

Vierailija
18/142 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just kuulin, että kantaan ei voi lätkiä pdf-liitteitä. WTF? Taas joku miljardien järjestelmä, joka ei hallitse niin yksinkertaista perusasiaa kuin tutkimuslaitteelta saatavan mittauskäppyrän tallentamista pdf:nä...

Vierailija
19/142 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Ei todellakaan.

Tk-lääkärillä on 5 asiakasta tunnissa, hyvä jos ehtii pari lausetta kirjoittaa kantaan joka käynnistä. Ja usein unohtuu, jää kirjaamatta asioita, luvataan kirjoittaa joku lähete mutta se unohtuu, potilaan hoitohistoriaa ei ehditä edes vilkaista...

Terkuin Th

Mikä th? Valehtelet. Kyllä lääkäreillä on tietoja joita en näe. Itse ovat lukeneet koneelta tietoja joita en näe.

Vierailija
20/142 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla lukee ilmeisesti että luulosairas, kun mitään vaivaa ei tutkita. Kerran huomasin että edes virtsanäytettä ei tutkittu. Hoitaja vei sen vaan viereiseen huoneeseen ja tuli samantien takaisin ja väitti ettei siinä mitään näkynyt. Sanoin että mulla ei kyllä ikinä ole näkynyt bakteeri kuin vasta viljelyssä, niin naureskeli vain ettei nykyään tarvi tehdä mitään viljelyjä että bakteeri näkyy heti. Eli valehteli päin naamaa. Mulla meni sitten melkein 100 euroa karpalomehuun ennen kuin sain oireet ite parannettua.

.. Jaa itse olen pelkkä potilas, mutta nähnyt kyllä virtsanäytteen analysoinnin. Liuska siihen tungettiin ja liuska kertoi tosi nopeasti tuloksen. 🤷‍♀️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi