Riidellään miehen kanssa kokoajan, voiko suhde vielä parantua?
Ollaan seurusteltu n. 3 vuotta. Ei asuta yhdessä. Pari ensimmäistä vuotta riitoja oli vähemmän ja näimmekin lähes päivittäin, nyt tuntuu että tapellaan kokoajan.
Kysyn mieheltä melkein joka toinen päivä, että olemmeko enää yhdessä. Minua siis pelottaa, että hän ei ole tosissaan kanssani, koska tämä ei tunnu oikealta parisuhteelta. Ja tämä asia myös aiheuttaa paljon riitoja. Nähdään nykyään vain n. kerran viikossa. Jos sovitaan, että nähdään esim. Viikonloppuna, mies monesti saattaa rikkoa lupauksen. Jos riitaa tulee viesteillä, mies saattaa yhtäkkiä ignoorata minut vuorokaudeksi (ei siis edes avaa viestejäni ennen seuraavaa iltaa), jolloin aina pelkään, että tuliko ero. Tämä myös vaikeuttaa riidan sopimista, kun ei päästä heti puhumaan.
Riitoja tulee monesti ihan pienistä ja tyhmistäkin jutuista, vikaa on siis minussakin että suutun ns. turhasta. Mutta taustalla on pitkälti tämä turhautuminen siihen, kun minusta tämä ei ole oikea parisuhde kun nähdään niin harvoin eikä esim vietetä kokonaisia päiviä yhdessä. Toki ymmärrän, että tämä jatkuva riitelykin voi olla syy siihen, miksi mies ei halua enää niin usein nähdä. Ja yritän käytöstäni kyllä parantaa ja aion pyytää anteeksi.
Minusta tuntuu, että olen aina se joka yksin yrittää korjata asioita ja keskustella. Olisi paljon helpompaa, jos mieskin haluaisi aina sopia riidat heti ja viettää aikaa enemmän kanssani..
Eroa ollaan mietitty monta kertaa, minä sitä turhautuneena olen useasti ehdottanut, ja tiedän että on väärin vilkuttaa ero korttia, kun kuitenkin oikeasti haluaisin miehen kanssa olla, jos tämä olisi enemmän oikean parisuhteen kaltainen. Mies on sanonut myös että ei jaksa tätä jatkuvaa riitelyä, mutta silti aina sanonut myös että haluaa olla kanssani eikä lopettaa. Sanoo myös "olet rakas" lähes aina kun nähdään.
Eilen taas tuli riitaa (minulla oli typerä syy suuttua, mutta olin loukkaantunut kun mies rikkoi lupauksen pari päivää sitten eikä nähnytkään minua, mutta eilen sitten kuitenkin näki ystäväänsä) ja kysyin että eikö siis ollakaan yhdessä, mies vastasi siihen vaan "häh" eikä loppuiltana avannut viestejäni. Taas pelkään tuliko ero ja saadaanko enää puhuttua.. Haluaisin vain ne vanhat ajat takaisin, kun mieskin panosti suhteeseen paljon enemmän, nähtiin usein ja hän halusi aina puhua jos tuli riitaa, ei ignoorannut ikinä viestejäni.
Onko teillä ollut tilannetta, että riitelette jatkuvasti, mutta olisitte saaneet suhteen korjattua?
Kommentit (84)
Uhkailet ja puhut erosta jatkuvasti sekä pommitat viestein ja puheluin. En ihmettele yhtään, että mieskin käyttäytyy vaikeasti.
Asiat keskustellaan kasvotusten, vihoviimeistä alkaa viestein selvittelemään niitä. Erosta ei puhuta, ellei se ole oikeasti vaihtoehto. Jos sinua vaivaa liian vähäinen näkeminen, keskustele miehesi kanssa, miksi niin on. Ja syytä on varmasti tarkastella omaakin käytöstäsi, vaikutat erittäin epävarmalta ja raskaalta seuralaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun piti olla mukavana sunnuntaina, kun miehellä oli huono päivä? Mitä mies itse tekee sen eteen, että ilmapiiri pysyisi kivana? Välttää näkemästä sinua? Ehkä kannattaa miettiä nyt ihan tosissaan tuota kuviota. Sinusta tulee hullu tai kynnysmatto tuon kanssa.
Yritin olla mukava, että mies näkisi sen että en aio enää riidellä, ja tehtäisiin sopu. Ei mies kyllä juuri mitään tee, että ilmapiiri kysyisi hyvänä.. minä yritin ehdottaa sarjan katsomista, tälle viikolle tekemistä, kysyin mitä voitaisiin tehdä että piristyisit jne.. Mutta kun esim. Kysyin, että millon katsotaan yksi leffa minkä kumpikin haluaa nähdä, niin mies vastasi vain tylysti kiroillen, että ihan v sama.
Niin ja kysyin myös, että miksi ignoorasi minua pari päivää, niin sanoi että eipäs ignoorannut. Ja kun kysyin miksei viikonloppuna nähty, vaikka oli aiemmin puhetta, niin vastasi että ei tiedä..
- Ap
Miksi haluaisit parantaa tuollaisen suhteen? Eivä miehet maailmasta lopu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun piti olla mukavana sunnuntaina, kun miehellä oli huono päivä? Mitä mies itse tekee sen eteen, että ilmapiiri pysyisi kivana? Välttää näkemästä sinua? Ehkä kannattaa miettiä nyt ihan tosissaan tuota kuviota. Sinusta tulee hullu tai kynnysmatto tuon kanssa.
Yritin olla mukava, että mies näkisi sen että en aio enää riidellä, ja tehtäisiin sopu. Ei mies kyllä juuri mitään tee, että ilmapiiri kysyisi hyvänä.. minä yritin ehdottaa sarjan katsomista, tälle viikolle tekemistä, kysyin mitä voitaisiin tehdä että piristyisit jne.. Mutta kun esim. Kysyin, että millon katsotaan yksi leffa minkä kumpikin haluaa nähdä, niin mies vastasi vain tylysti kiroillen, että ihan v sama.
Niin ja kysyin myös, että miksi ignoorasi minua pari päivää, niin sanoi että eipäs ignoorannut. Ja kun kysyin miksei viikonloppuna nähty, vaikka oli aiemmin puhetta, niin vastasi että ei tiedä..
- Ap
Sun on ihan pakko alkaa ignoorata tuota miestä. Miehet haluavat itse tavoitella, he ahdistuvat kaikesta kiinnipitämisestä ja rupeavat vetäytyviksi. Teidän dynamiikka on mennyt ihan perseelleen. Et itsekään halua miestä, joka on kanssasi siksi että pidät hänestä kiinni kynsin hampain, haluat miehen joka on kanssasi vapaasta tahdostaan.
Vierailija kirjoitti:
Uhkailet ja puhut erosta jatkuvasti sekä pommitat viestein ja puheluin. En ihmettele yhtään, että mieskin käyttäytyy vaikeasti.
Asiat keskustellaan kasvotusten, vihoviimeistä alkaa viestein selvittelemään niitä. Erosta ei puhuta, ellei se ole oikeasti vaihtoehto. Jos sinua vaivaa liian vähäinen näkeminen, keskustele miehesi kanssa, miksi niin on. Ja syytä on varmasti tarkastella omaakin käytöstäsi, vaikutat erittäin epävarmalta ja raskaalta seuralaiselta.
Luulisin ap:n aloittaneen tämän ketjun juuri siksi.
Toisaalta, suhde ei tule paranemaan pelkästään ap:n muuttumisella. Hyvällä tsägällä toki ap:n muuttuminen saattaa muuttaa myös miehen, koska ne ovat niin yksinkertaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Sun on ihan pakko alkaa ignoorata tuota miestä. Miehet haluavat itse tavoitella, he ahdistuvat kaikesta kiinnipitämisestä ja rupeavat vetäytyviksi. Teidän dynamiikka on mennyt ihan perseelleen. Et itsekään halua miestä, joka on kanssasi siksi että pidät hänestä kiinni kynsin hampain, haluat miehen joka on kanssasi vapaasta tahdostaan.
Totta. En vain enää tiedä, että haluaako mies edes olla kanssani yhdessä, vai joko hän heitti hanskat tiskiin. Siitä kuitenkin on jo pari viikkoa, kun sanoi että ei halua lopettaa suhdettamme, mutta ei ole hirveästi ollut enää yhteydessä sen jälkeen.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Totta. En vain enää tiedä, että haluaako mies edes olla kanssani yhdessä, vai joko hän heitti hanskat tiskiin. Siitä kuitenkin on jo pari viikkoa, kun sanoi että ei halua lopettaa suhdettamme, mutta ei ole hirveästi ollut enää yhteydessä sen jälkeen.
- Ap
Ei tuo ole oikea parisuhde.
Etkö itse haluaisi jotain parempaa? Tuo ei tule tuosta paremmaksi muuttumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
- Ap
Olen pahoillani puolestasi. On mahdollista, että mies haluaa kevytsuhteen tai on vain kevyesti ihastunut/ kiintynyt.
Vierailija kirjoitti:
aloittaja haastaa riitaa, ahdistelee miestä ja ajaa näin miehen vaan kauemmaksi.
onko ikää jopa 18v?
Ei ole ahdistelua, jos olettaa kumppanin pitävän sovituista tapaamisista kiinni ja pitää lupauksensa. Tietysti tässä on vain AP:n versio emmekä voi täysin tietää, miten asiat todellisuudessa ovat.
Eli minun kannattaisi nyt vain lopettaa yhteydenpito, enkä soita/laita viestiä jos mies ei ota yhteyttä?
- Ap
Mitkä ovat ne hyvät puolet miehessä, jonka vuoksi haluat suhteen jatkuvan vaikka se kuulostaa aiheuttavan sinulle paljon mielipahaa? Irti päästäminen on aina vaikeaa, mutta joskus ainoa oikea ratkaisu. Voisit löytää miehen, jonka kanssa arvomaailmat kohtaavat paremmin eikä suhde olisi jatkuvaa riitelyä ja mielipahaa.
Itse seurustelin sellaisen miehen kanssa, josta pidin kovasti mutta joka vaati paljon enemmän omaa tilaa ja aikaa kuin mitä itse olisin halunnut/tarvinnut. Hän saattoi juurikin pitää hiljaiseloa päiväkausia ja ignoorata minut totaalisesti. Hänelle kavereiden kanssa hauskanpito oli paljon suhdetta tärkeämpää. Erosimme, ja vaikka se sattui niin ratkaisu oli juuri oikea. Nykyään olemme kavereita ja suhteemme toimii paljon paremmin tässä muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Eli minun kannattaisi nyt vain lopettaa yhteydenpito, enkä soita/laita viestiä jos mies ei ota yhteyttä?
- Ap
Vaikeaahan se on, mutta et ainakaan menetä mitään kokeilemalla tuota.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monen miehen kuvittelet katselevan pitkäänkin aloittajaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiatonta kommentoida noin kun et tunne kumpaakaan ja olet kuullut vain toisen version asiasta. Ap kuulostaa epävarmalta mikä voi olla toiselle raskasta, mutta jos aloitus pitää paikkansa ei mieskään kuulosta viattomalta tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiatonta kommentoida noin kun et tunne kumpaakaan ja olet kuullut vain toisen version asiasta. Ap kuulostaa epävarmalta mikä voi olla toiselle raskasta, mutta jos aloitus pitää paikkansa ei mieskään kuulosta viattomalta tilanteeseen.
Kyllä olen ollut epävarma, myös herkästi suuttuva. Olen kuitenkin nyt kiinnittänyt asiaan huomiota, ja muutan käytöstäni. Jos mies ei vastaa minulle, niin en ala enää kyselemään eikö ollakaan yhdessä tms, vaan en sitten vaan itsekään ota yhteyttä. Ja jos tämä meno jatkuu (sanotaan nyt vaikka että vielä viikonkin päästä), että mies käyttäytyy siitä huolimatta samalla tavalla eli ghostaa jne, niin siirryn eteenpäin enkä jää roikkumaan.
Ja tosiaan, syy tähän epävarmaan käytökseeni on se, että mies usein rikkoo lupauksia (ei nähdä vaikka on sovittu), ei saata vastata vuorokauteen, nähdään yleensä vain kerran viikossa illalla jne.. Ja olen kyllä yrittänyt keskustella, että mielestäni hän vaikuttaa välinpitämättömältä. Tätä miehen käytöstä vaan on jatkunut niin kauan, että se on saanut minut epävarmaksi ja turhautuneeksi. Välillä toki ollut parempiakin kausia, että mies itse soittelee, nähdään useamman kerran viikossa jne. Mutta kyllä tuo ignooraus ja lupausten rikkominen on lähes joka viikkoista ollut. Nyt lähiaikoina entistä enemmän, mihin varmasti ollut syynä sitten tämä minun käytökseni.
Sanoisin siis että molemmissa vikaa, en syytä pelkästään miestä, mutta minä ainakin pyrin parantamaan käytöstäni.
- Ap
Kai minun pitää nyt ymmärtää, että mies on juttumme lopettanut. Huomaanhan minä itsekin, että meillä ei enää mitään ole. Mies olisi vaan voinut sanoa asian suoraan..
- Ap
Mies tosiaan ignoorasi minut nyt täysin kokonaan, vaikka ei viime päivinä olla riidelty ollenkaan. Tai no eilen vaan laittoi että "joo nähdään huomenna, heräsin äsken", ja sen jälkeen ei yhtään mitään.
Jotenkin nään nyt itsekin, että olen ollut ihan idiootti kun olen roikkunut tässä miehessä. Ansaitsen niin paljon parempaa enkä todellakaan menetä yhtään mitään.
- Ap
Anna miehen olla. Ei hän käyttäytyisi noin, jos suhde olisi hänelle tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Anna miehen olla. Ei hän käyttäytyisi noin, jos suhde olisi hänelle tärkeä.
Jep. Todennäköisesti siis valehteli, kun pari viikkoa sitten sanoi, että haluaa olla kanssani ja aloittaa puhtaalta pöydältä. Jos olisi ollut tosissaan, niin ei noin nopeasti mieli muuttuisi, varsinkin kun olen nyt itsekin yrittänyt jutella ja sopia riitoja. Valitettavasti taitaa olla niin, että mies halusi pitää minua vain leluna tai vaki panona, niinkuin pelkäsinkin. Sitä suuremmalla syyllä, onneksi pääsin eroon.
- Ap
Ap on varmaan joku max 22v epävarma teini, joka ei ymmärrä suhteista tai elämästä vielä yhtään mitään.
M33