Riidellään miehen kanssa kokoajan, voiko suhde vielä parantua?
Ollaan seurusteltu n. 3 vuotta. Ei asuta yhdessä. Pari ensimmäistä vuotta riitoja oli vähemmän ja näimmekin lähes päivittäin, nyt tuntuu että tapellaan kokoajan.
Kysyn mieheltä melkein joka toinen päivä, että olemmeko enää yhdessä. Minua siis pelottaa, että hän ei ole tosissaan kanssani, koska tämä ei tunnu oikealta parisuhteelta. Ja tämä asia myös aiheuttaa paljon riitoja. Nähdään nykyään vain n. kerran viikossa. Jos sovitaan, että nähdään esim. Viikonloppuna, mies monesti saattaa rikkoa lupauksen. Jos riitaa tulee viesteillä, mies saattaa yhtäkkiä ignoorata minut vuorokaudeksi (ei siis edes avaa viestejäni ennen seuraavaa iltaa), jolloin aina pelkään, että tuliko ero. Tämä myös vaikeuttaa riidan sopimista, kun ei päästä heti puhumaan.
Riitoja tulee monesti ihan pienistä ja tyhmistäkin jutuista, vikaa on siis minussakin että suutun ns. turhasta. Mutta taustalla on pitkälti tämä turhautuminen siihen, kun minusta tämä ei ole oikea parisuhde kun nähdään niin harvoin eikä esim vietetä kokonaisia päiviä yhdessä. Toki ymmärrän, että tämä jatkuva riitelykin voi olla syy siihen, miksi mies ei halua enää niin usein nähdä. Ja yritän käytöstäni kyllä parantaa ja aion pyytää anteeksi.
Minusta tuntuu, että olen aina se joka yksin yrittää korjata asioita ja keskustella. Olisi paljon helpompaa, jos mieskin haluaisi aina sopia riidat heti ja viettää aikaa enemmän kanssani..
Eroa ollaan mietitty monta kertaa, minä sitä turhautuneena olen useasti ehdottanut, ja tiedän että on väärin vilkuttaa ero korttia, kun kuitenkin oikeasti haluaisin miehen kanssa olla, jos tämä olisi enemmän oikean parisuhteen kaltainen. Mies on sanonut myös että ei jaksa tätä jatkuvaa riitelyä, mutta silti aina sanonut myös että haluaa olla kanssani eikä lopettaa. Sanoo myös "olet rakas" lähes aina kun nähdään.
Eilen taas tuli riitaa (minulla oli typerä syy suuttua, mutta olin loukkaantunut kun mies rikkoi lupauksen pari päivää sitten eikä nähnytkään minua, mutta eilen sitten kuitenkin näki ystäväänsä) ja kysyin että eikö siis ollakaan yhdessä, mies vastasi siihen vaan "häh" eikä loppuiltana avannut viestejäni. Taas pelkään tuliko ero ja saadaanko enää puhuttua.. Haluaisin vain ne vanhat ajat takaisin, kun mieskin panosti suhteeseen paljon enemmän, nähtiin usein ja hän halusi aina puhua jos tuli riitaa, ei ignoorannut ikinä viestejäni.
Onko teillä ollut tilannetta, että riitelette jatkuvasti, mutta olisitte saaneet suhteen korjattua?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tää kommentoijien mielestä ok, että ap vaan pyytelee aina lopulta anteeksi pettymystään, kun mies ignoraa ja ghostaa? Aina ap päätyy pyytämään anteeksi, ja mies tuhahtelee, eikä ymmärrä että omassakin käytöksessä olisi parannettavaa. Kuten joku mainitsikin, niin apn reagointi muuttuisi kun ongelma vaan katoaisi.
edelleenkin, aloittajassa ei ole taas palstan ulinaisten mielestä mitään vikaa?
olette te kyllä ihan helvetin uskomattomia
Kyllä, alottajassa on vikaa. Suhteessa on vikaa, miehessä on vikaa. Ap on ainoa, joka edes yrittää tehdä asialle jotain. Tosin miehen mielestä suhteessa ei ehkä ole vikaa, joten siinä tapauksessa suhde kannattaa lopettaa.
Jos joku lyö sinua ja sinä lyöt takaisin, ihan kohtuutonta keskittyä vain sinun väkivaltaisuuteesi ilman kokonaistilanteen tarkastelua.
Aloittaja on vainoaja, takertuja, läheisriippuvainen ja riidanhaastaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän minussa olleen vikaa, pyydän mieheltä anteeksi riitelystä. Toivon, että hänkin haluaisi vielä puhua.
- Ap
Miten se mies edes ikänä tajuaisi minkään olevan pielessä, jos et toisi ärtymystä julki? Mitä anteeksi pyydeltävää siinä on?
No esim. Eilen ainakin viesteissä suutuin täysin turhasta, ei minulla ollut syytä suuttua siitä kun hän sanoi että nähdään huomenna ja on tällä hetkellä kaverinsa kanssa. Eikä minulla ollut syytä oikeastaan edes kysyä sitä, että eikö ollakaan yhdessä. Jotenkin vain sillä hetkellä ärsytti se, kun oli sitä kaveriaan näkemässä, vaikka minulle rikkoi lupauksen pari päivää sitten eikä olla sen jälkeen nähty. Aion keskustella tämän asian jos mies joskus vastaisi.. Voi toki olla mahdollista, että sai jo lopullisesti tarpeekseen. En tiedä miten paha tämä mokani oli.
Toki en ole läheskään aina ärtynyt noin turhasta, jos esim lupauksia rikotaan niin toki siitä on syytä suuttua, ja mies silloin pari päivää sitten pyysi itsekin anteeksi minulta.
- Ap
Suutuitko oikeasti turhasta? Oletko aidosti sitä mieltä? Minusta sinulla kyllä oli ihan aihetta olla ärtynyt ja herkästi suuttuva.
Omasta puolestani voin sanoa, että olen todella mukautuvainen ja sovinnollinen ihminen, mutta rajansa on minullakin ja huono suhde sai minusta esiin pienestä suuttuvan huutajan. Toki, olisin voinut olla suuttumatta, mutta suuttuminen oli merkki siitä, etten voi hyvin. En ole tasapainossa enkä tunne itseäni rakastetuksi ja turvalliseksi ja se johtuu suhteesta, ei minusta. Minun ärhäkkä käytökseni johtui siitä, että olin koko ajan vähän ärsytetty. Jos koiraa tökkii kepillä ja siitä tulee antisosiaalinen, onko koira luonnevikainen vai se, joka tökkii kepillä? Ja jos koira pääsee rakastavaan kotiin, jatkaako se aggressiivista käytöstään vai rauhoittuuko se?
Vierailija kirjoitti:
Tiedän minussa olleen vikaa, pyydän mieheltä anteeksi riitelystä. Toivon, että hänkin haluaisi vielä puhua.
- Ap
Ole hiljaa, trolli. Meillä on kiinnostava keskustelu kesken.
Tiedän myös sen, että vika ei ole minussa pelkästään. Jos mies ei rikkoisi lupauksia ja ignooraisi usein, vaan haluaisi viettää kanssani aikaa enemmän kuin kerran viikossa, vastata minulle vaikka kinaa olisikin ollut ja yrittää muutenkin panostaa suhteeseen niinkuin minäkin, niin en varmasti olisi niin herkkä kilahtamaan enkä epäilisi seurustellaanko. Parina ekana seurustelu vuotenamme en kysynyt kertaakaan että eikö ollakaan yhdessä, ei tarvinnut kun mies osoitti käytöksellään että haluaa olla kanssani.
- Ap
No, aiotko jatkaa suhdetta sellaisena kuin se on nyt? Sillä niin se vaan tulee menemään. Toinen vaihtoehto on ihan oikeasti jättää mies nyt heti, jos hän ei tee muutosta ja nollatoleranssi ja aito ero, jos lipeää. Ja jos ei aio muuttua, on parempi erota nyt heti.
Miehet ei tajua muuta kuin kovat piipussa, koska muuten sitten se menee niin, että puheesi nyt on ininää, joka menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja sitten kun lopulta jossain vaiheessa saat tarpeeksesi, mies ihmettelee miksi jätit hänet yllättäin ja ero tuli puskista. Sinua ei enää siinä vaiheessa kiinnosta, koska olet saanut tarpeeksesi. Ainoa mahdollisuus on siis pelata upporikasta tai rutiköyhää ja tehdä eroliike nyt heti, mutta olla valmis antamaan miehelle aito mahdollisuus mutta niin että mies tajuaa, että olet ihan oikeasti jo lähtenyt ja hänen on voitettava sinut takaisin, jos haluaa. Ei mitään riitelyjä, aneluja, keskusteluja. Miehet ei jaksa sellaisia yhtään, he joko toimivat tai eivät toimi. Lue hänen tunteensa hänen teoistaan.
Mies ei ole vieläkään edes avannut viestejäni, joten eipä taida tosiaan kovin tosissaan kanssani olla. Ei tuo eilinen viesti kilahdukseni kuitenkaan niin iso asia ollut, etteikö sitä olisi voinut puhua.
- Ap
Ei sitä kiinnosta puida mitään ongelmia. Kerro sille, että se on moro, ettei sinuakaan kiinnosta enää. Ja jos hän sitten anelee takaisinpääsyä niin todella lyhyesti ja ytimekkäästi kerrot hänelle, mitä hänen on tehtävä tai jätettävä tekemättä, jotta sinä olisit mukava.
Vierailija kirjoitti:
No, aiotko jatkaa suhdetta sellaisena kuin se on nyt? Sillä niin se vaan tulee menemään. Toinen vaihtoehto on ihan oikeasti jättää mies nyt heti, jos hän ei tee muutosta ja nollatoleranssi ja aito ero, jos lipeää. Ja jos ei aio muuttua, on parempi erota nyt heti.
Miehet ei tajua muuta kuin kovat piipussa, koska muuten sitten se menee niin, että puheesi nyt on ininää, joka menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja sitten kun lopulta jossain vaiheessa saat tarpeeksesi, mies ihmettelee miksi jätit hänet yllättäin ja ero tuli puskista. Sinua ei enää siinä vaiheessa kiinnosta, koska olet saanut tarpeeksesi. Ainoa mahdollisuus on siis pelata upporikasta tai rutiköyhää ja tehdä eroliike nyt heti, mutta olla valmis antamaan miehelle aito mahdollisuus mutta niin että mies tajuaa, että olet ihan oikeasti jo lähtenyt ja hänen on voitettava sinut takaisin, jos haluaa. Ei mitään riitelyjä, aneluja, keskusteluja. Miehet ei jaksa sellaisia yhtään, he joko toimivat tai eivät toimi. Lue hänen tunteensa hänen teoistaan.
Kuulostaa monimutkaiselta, vaikealta, raskaalta ja vastuulliselta. Saanko minäkin sanoa että en jaksa tuollaista yhtään? Vaikka olenkin nainen. Siis minäkin perseilisin mielelläni miten huvittaa ja sitten se vastapuoli sietäisi ja lopulta ottaisi puheeksi, hoitaisi puhumisen ja keksisi korjaustoimenpiteet. Minä vaan sanoisin joo tai ei. Se olisi helpompaa...
Joo, ei tämä kyllä mikään parisuhde ole kun mies ei edes vieläkään vastaa. Lopetan tämän roikkumisen ja hyväksyn totuuden, jolle en itse voi mitään.
- Ap
Joo kyllä se valitettavasti on niin että miehesi ei ole enää täysillä mukana. Tai jos tuo on täysillä mukana olemista niin mies ei sovellu sinulle.
Mies ei vastannut vieläkään, eikä avannutkaan näitä "anteeksi ja haluaisin keskustella kunnolla" viestejäni. Täytyy kyllä sanoa, että kamala ihminen, kun noin kylmästi vain ignooramalla lopettaa koko homman sanomatta mitään. Toisaalta en kyllä itsekään pysty enkä halua olla ihmisen kanssa, joka ei asioista halua keskustella, kommunikointi kuitenkin on suhteissa äärimmäisen tärkeää.
Nyt voin ainakin hyvillä mielin antaa olla, kun itse ainakin yritin. Turha murehtia asiaa, jolle en mahda mitään.
- Ap
Olet miehelle enää vakipano, mukavuustekijä josta hän ei halua luopua, koska tyydyt niin vähään. Hän ei rakasta sinua. Hänellä on vapaus ja rusinat pullasta.
Sun on aika tehdä johtopäätökset.
Vierailija kirjoitti:
Olet miehelle enää vakipano, mukavuustekijä josta hän ei halua luopua, koska tyydyt niin vähään. Hän ei rakasta sinua. Hänellä on vapaus ja rusinat pullasta.
Sun on aika tehdä johtopäätökset.
Joo siltä vaikuttaa.. Pakko hyväksyä asia, vaikka tuntuu todella pahalta kun ei voitu enää edes puhua.. Vasta viikko takaperin kuitenkin nähtiin eikä riidelty silloin, puhuttiin puhtaalta pöydältä aloittamisesta jne.. Sitten yhtäkkiä käy näin.
- Ap
Kyllä se on vaan parempi sanoa hyvästi kuin että sanoo pahasti.
Onko meillä tässä sellainen roikottajamies? Mies pitää ap:ta epävarmuuden tilassa, toisin sanoen harrastaa henkistä väkivaltaa.
Moni on vihjaissut, että eipä tuo ap:nkaan käytös kovin kypsää ole. Ehkä ei, mutta kuka tahansa kilahtaa, jos tuolla tavalla roikotetaan.
JSSAPAP.
Tsemppiä, ap! Joku mies joskus herää tuossa vaiheessa, mutta ei läheskään kaikki. Mikään anelu ei kuitenkaan ole koskaan auttanut yhtäkään naista vaan miehen jättäminen. Siitä mies pelästyy.
Miehiä kiinnostaa naisen kyyneleet tai ahdinko vain siinä aktiivisessa ihastumisvaiheessa, jolloin hän haluaa olla suojeleva ritari. Noissa myöhempien vaiheiden riidoissa miestä ei voisi vähempää kiinnostaa vaan menevät vaan kauemmas pois.
Mies otti viimeksi yhteyttä sunnuntai iltana, silloin nähtiin, mutta hän vaikutti aika tylyltä. Pussaili kyllä ja sanoi "olet rakas". Hän sanoi että maanantaina ei ainakaan nähdä, kun kuitenkin vaan riideltäisiin. Sanoin että ei riidellä enää, niin mies vaan sanoi että niinhän ollaan aiemminkin sovittu ja silti tullut heti riitaa. Ei siis riidelty tuona sunnuntaina ollenkaan, ja yritin parhaani mukaan olla mukava, kun miehellä oli huono päivä.
Laitoin vielä viestin kotiin päästyäni, että sanoinhän että ei tule riitaa enää. Mies ei vastannut mitään. Eikä ole ottanut yhteyttä tuon sunnuntain jälkeen.
Kannattaisiko minunkin nyt vain lopettaa yhteydenpito ja ajatella niin, että olen sinkku? Mies ei ollut yhtään tuollainen silloin 2 v sitten: vaikka riideltiin, niin hän halusi aina sopia ja olla kanssani.
Nyt en enää tiedä missä mennään ja oikeastaan koko ihmisen miettiminen alkaa ahdistaa..
- Ap
Miksi sun piti olla mukavana sunnuntaina, kun miehellä oli huono päivä? Mitä mies itse tekee sen eteen, että ilmapiiri pysyisi kivana? Välttää näkemästä sinua? Ehkä kannattaa miettiä nyt ihan tosissaan tuota kuviota. Sinusta tulee hullu tai kynnysmatto tuon kanssa.
Miten te luette näitä aloituksia palstalla?
Aloittajahan ei muuta teekään kun hyppii miehen silmille ja piinaa miestä kuin joku psykopaatti