Loukkaannutko, jos kassa pyytää avaamaan kassin?
Minulle ei ole käynyt niin, mutta mielestäni se on vain normaalia ja näyttäisin mukisematta.
Olen kuullut, että jotkut loukkaantuvat ja jopa kieltäytyvät.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
En loukkaannu enkä avaa
Mutta silloinhan tulevat vartijat tai poliisit paikalle.
Loukkaannuin. En enää mennyt ko kauppaan.
Olin haahuillut myymälässä eksyneen näköisenä. Oikeasti etsin erästä tuotetta, eikä hajuakaan missä se voisi olla. Kassalla myyjä, vieressään vartija, pyysivät minua avaamaan kassini. Ei ollut mitään ylimääräistä.
En. Mutta kun itsepalvelukassalla myyjä ryntää kassin kimppuun ja alkaa penkoa jo maksettuja ostoksia, niin ärsyttää valtavasti. Ei mitään käytöstapoja.
En loukkaantuisi. Myymälävarkaita on valitettavasti paljon ja henkilökunta tekee parhaansa heidän kanssaan.
Loukaaantuisin,mutta ymmärrän kapan henkilökuntaa. Uskomttomat määrät ruokaa varastetaan.Täällä Ruotsissa esim .häränfilé ja lammasracksit ym .Nyt oli Hemköp laittanut takahuoneeseen isot katkaravut kun oli varastettu niin isoja eriä.Tiedän että ne on reppumiehet muista maista jotka rosvoavat.
Ovat käyneet minunkin kaupan ovella kyselemässä jos haluan "tilata"jotain erikoista ".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En loukkaannu enkä avaa
Ei vartijoillekaan tarvitse kassia avata. Poliisille pitää mutta jos sieltä ei mitään varastettua löydy, voi asiakas nostaa syytteen kassaa vastaan.
Tästä syystä se poliisin kutsuminen tehdään vain selvissä tapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
En. Mutta kun itsepalvelukassalla myyjä ryntää kassin kimppuun ja alkaa penkoa jo maksettuja ostoksia, niin ärsyttää valtavasti. Ei mitään käytöstapoja.
En ole koskaan nähnyt niin tapahtuvan.
Vierailija kirjoitti:
Olin haahuillut myymälässä eksyneen näköisenä. Oikeasti etsin erästä tuotetta, eikä hajuakaan missä se voisi olla. Kassalla myyjä, vieressään vartija, pyysivät minua avaamaan kassini. Ei ollut mitään ylimääräistä.
Tuollainen on tosi järkyttävää. Itse pyrinkin kaupoissa kulkemaan lähinnä keskellä käytävää ja koskemaan tavaroihin vain vähän. Pelkkä ajatus siitä, että valvomossa joku mulkku seuraa jokaista liikettäni, on ahdistava.
Siitä on aika kauan kun viimeksi tapahtui. Ei ärsyttänyt, töitähän ne vaan tekee.
Johtui muuten sellaisesta kortista jonka pitäisi estää kukkarossa olevien korttien etälukeminen, kyllähän se varmasti estää, mutta samalla aiheuttaa myös vääriä hälytyksiä niissa porteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En loukkaannu enkä avaa
Ei vartijoillekaan tarvitse kassia avata. Poliisille pitää mutta jos sieltä ei mitään varastettua löydy, voi asiakas nostaa syytteen kassaa vastaan.
Tästä syystä se poliisin kutsuminen tehdään vain selvissä tapauksissa.
Ei, mutta vartija voi tsekata kameroista onko syytä epäillä mitään. Mikäli on, tulee Poliisi kuvioon.
Koin sen jopa aiheettomana rikosilmoituksena. Ei tuntunut yhtään luontevalta tai siltä, että kuuluu työhönsä.
En loukkaantuisi. Jotkuthan näyttävät kassalle kassinsa
ilman pyytämättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt niin tapahtuvan.
Tämä on minun oma kokemus eräästä Prismasta. Nykyään hieman välttelen ko. liikettä. Tekisi mieli näyttää kameralle kassalla etusormea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin haahuillut myymälässä eksyneen näköisenä. Oikeasti etsin erästä tuotetta, eikä hajuakaan missä se voisi olla. Kassalla myyjä, vieressään vartija, pyysivät minua avaamaan kassini. Ei ollut mitään ylimääräistä.Tuollainen on tosi järkyttävää. Itse pyrinkin kaupoissa kulkemaan lähinnä keskellä käytävää ja koskemaan tavaroihin vain vähän. Pelkkä ajatus siitä, että valvomossa joku mulkku seuraa jokaista liikettäni, on ahdistava.
Ymmärrän fiiliksen kyllä, mutta mitä mielestäsi sitten pitäisi tehdä myymälävarkauden kitkemiseksi? Jos valvomomulkun kameran tuijottaminen ei ole hyvä asia?
oon kerran näyttäny kassit ja sanonu
että takavarioidaanko nyt sitten
rikoksentekovälinekkin samalla kertaa
vaikken olekkaan kävellyt kassan ohi?
En avaisi vaan sanon että voivat pyytää poliisin paikalle. Ja että lähetän laskun perään ajanhukasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin haahuillut myymälässä eksyneen näköisenä. Oikeasti etsin erästä tuotetta, eikä hajuakaan missä se voisi olla. Kassalla myyjä, vieressään vartija, pyysivät minua avaamaan kassini. Ei ollut mitään ylimääräistä.Tuollainen on tosi järkyttävää. Itse pyrinkin kaupoissa kulkemaan lähinnä keskellä käytävää ja koskemaan tavaroihin vain vähän. Pelkkä ajatus siitä, että valvomossa joku mulkku seuraa jokaista liikettäni, on ahdistava.
Ymmärrän fiiliksen kyllä, mutta mitä mielestäsi sitten pitäisi tehdä myymälävarkauden kitkemiseksi? Jos valvomomulkun kameran tuijottaminen ei ole hyvä asia?
pysyvä porttikielto ja putkan ovi auki. sekopäille on tekee hyvää olla ilman viinaa ja aineita.
Muutaman kerran pyytäneet avaamaan kassin kassalla, mutta olen sanonut, että vasta sen jälkeen kun he näyttävät viime vuoden kirjanpitonsa, ettei siellä vaan ole olemassa mitään laittomuuksia.
Homma on päättynyt siihen.
Kauppias syö sinunkin pöydässäsi.
Vierailija kirjoitti:
En avaisi vaan sanon että voivat pyytää poliisin paikalle. Ja että lähetän laskun perään ajanhukasta
Semmoset voimafantasiat sieltä. Vartija tsekkaa kameran kun sinä odotat ja asia on sillä hoidettu. Saat ehkäpä jonkun lahjakortin hyvityksenä, mutta laskuja on turha lähteä lähettelemään.
En loukkaannu enkä avaa