Loukkaannutko, jos kassa pyytää avaamaan kassin?
Minulle ei ole käynyt niin, mutta mielestäni se on vain normaalia ja näyttäisin mukisematta.
Olen kuullut, että jotkut loukkaantuvat ja jopa kieltäytyvät.
Kommentit (76)
melekein kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loukkaannuin. En enää mennyt ko kauppaan.
Olin haahuillut myymälässä eksyneen näköisenä. Oikeasti etsin erästä tuotetta, eikä hajuakaan missä se voisi olla. Kassalla myyjä, vieressään vartija, pyysivät minua avaamaan kassini. Ei ollut mitään ylimääräistä.Tuollainen on tosi järkyttävää. Itse pyrinkin kaupoissa kulkemaan lähinnä keskellä käytävää ja koskemaan tavaroihin vain vähän. Pelkkä ajatus siitä, että valvomossa joku mulkku seuraa jokaista liikettäni, on ahdistava.
Ymmärrän fiiliksen kyllä, mutta mitä mielestäsi sitten pitäisi tehdä myymälävarkauden kitkemiseksi? Jos valvomomulkun kameran tuijottaminen ei ole hyvä asia?
pysyvä porttikielto ja putkan ovi auki. sekopäille on tekee hyvää olla ilman viinaa ja aineita.
Tarkoitan sitä, että miten se myymälävaras erotetaan massasta, jos valvontaa ei tulisi tehdä? Asia erikseen on nämä varasta-ja-juokse -kaverit joiden toiminnasta ei jää epäselvyyttä. Kuitenkin myös normaalin näköiset ja normaalisti käyttäytyvät ihmiset varastavat.
Tyhjennän kassini hihnalle jo ennen kassalle menoa.
Loukkaannun kyllä, mutta ymmärrän, että tekee työtänsä ja avaan kassin.
En mä tajua, miksi pitäisi loukkaantua. Multa ei ole koskaan kysytty, mutta näyttäisin kyllä ja asioisin kaupassa jatkossakin.
En loukkaannu. Kerran kysyi, olin käynyt toisessa kaupassa ja reppu täynnä tavaraa :D Kassa vaan totes et ok :) ja myi kaljat perään.
Korkeintaan nolottaisi, kun minun käsilaukkuon sellainen romunkerääjä. Sieltä löytyy kuitteja ja tyhjiä buranapakkauksia ja kaikkea muuta roskaa. Minulla on tapana sulloa läsilaukkuun roskat, jos ei ole roskista vieressä. En sitten muista tyhjentää
En loukaannu ja voin näyttää. Pari kertaa on pyydetty avaan kassi kun olin teini ja mietin pitkään karkkihyllyllä mitä ottaisin :D
En loukkaannu, koska olen aikuinen ja ymmärrän, miksi sitä voidaan pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Loukkaannun kyllä, mutta ymmärrän, että tekee työtänsä ja avaan kassin.
Veikkaan että olet niitä henkilöitä jotka suostuisivat takahuoneen anaalitarkistukseenkin mukisematta.
Työtäänhän he vain tekevät kumihanskoineen ja liukuvoiteineen.
Hyvähän se on että valvotaan, sillä jokainen kassin kanssa kaupassa kulkija on mahdollinen myymälävaras.
Vierailija kirjoitti:
Korkeintaan nolottaisi, kun minun käsilaukkuon sellainen romunkerääjä. Sieltä löytyy kuitteja ja tyhjiä buranapakkauksia ja kaikkea muuta roskaa. Minulla on tapana sulloa läsilaukkuun roskat, jos ei ole roskista vieressä. En sitten muista tyhjentää
Tämä. Säälisin sitä kassaa/vartijaa, joka joutuisi minun romulaukkuuni kurkistamaan 😅
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voin kassit näyttää, jos on nätti kassa.
Mitkä mainokset sun kasseissa on?
Tottahan toki! Loukkaannun myös siitä, jos minut puhallutetaan liikenteessä. Eikun hetkonen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En loukkaannu enkä avaa
Mutta silloinhan tulevat vartijat tai poliisit paikalle.
No sehän on vain rahaa pankkiin.
Perusteeton epäily täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkistön ja siitä saa haettua käräjäoikeuden kautta korvauksen.
Toki korvaus on melko pieni, mutta onneksi rikolliset joutuvat maksamaan oikeudenkäyntikulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En loukkaannu enkä avaa
Mutta silloinhan tulevat vartijat tai poliisit paikalle.
No sehän on vain rahaa pankkiin.
Perusteeton epäily täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkistön ja siitä saa haettua käräjäoikeuden kautta korvauksen.
Toki korvaus on melko pieni, mutta onneksi rikolliset joutuvat maksamaan oikeudenkäyntikulut.
Se mikään kunnianloukkaus ole, jos tarkistetaan, oletko varastanut vai et :D Hitto miten pässejä ihmiset ovat.
Vierailija kirjoitti:
Tottahan toki! Loukkaannun myös siitä, jos minut puhallutetaan liikenteessä. Eikun hetkonen...
On kyllä aivan eri asia. En loukkaantuisi, jos kassan myyjä ja vartija pyytävät kaikkien avata kassinsa.
Siis avaan kiltisti mutta loukkaannun, jos syyttä epäillään.
Ei ole pyydetty enkä avaa jos pyytää. Kassaneidille ei kuulu mitä kannan laukussani.
En reagoi mitenkään. Pamppupojallekaan ei tarvitse puhua jos et ole juttutuulella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä aivan eri asia. En loukkaantuisi, jos kassan myyjä ja vartija pyytävät kaikkien avata kassinsa.
Siis avaan kiltisti mutta loukkaannun, jos syyttä epäillään.
Ei millään tasolla eri asia. Molemmissa tarkistetaan toimiiko henkilö laittomasti vai ei. Eikä kumpikaan tarkastus sisällä lähtökohtaista epäilyä. Pitkälti rutiinitoimenpiteitä molemmat.
Ellei asiakas halua avata kassiaan, ja vartijalla on perusteltu epäilys rikoksesta, hän voi toki kutsua poliisin paikalle. Jos laukusta sitten löytyy anastettua omaisuutta, kyseessä on näpistys tai varkaus.
Kyllä, koska ainoat kassit, joita kaupassa kannan, ovat vetoketjun takana.