Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro mielestäsi kaikkein tärkein kasvatusvinkki, vain yksi!

Vierailija
22.04.2021 |

Se kaikkein tärkein mikä kaikkien tulisi tietää

Kommentit (230)

Vierailija
221/230 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tulee oppia sietämään pettymyksiä.

Vierailija
222/230 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pienilläkin padoilla on korvat." Toisin sanoen: älä puhu kaikkea mahdollista lapsen kuullen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/230 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurin kanssa ei tule antaa löysää missään asiassa eikä koskaan. Oli joulu tai juhannus, synttärit tai kesäloma, hampaat pestään ja nukkumaanmenoaika on nukkumaanmenoaika. Säännöt on sääntöjä ja niistä pidetään tiukasti kiinni. Jos annat vähänkin liekaa, se ei ole hyväksi.

Vierailija
224/230 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele lasta.

Vierailija
225/230 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaikkein tärkein on olla lapselle esimerkkinä kaikessa siinä, miten haluat hänen käyttäytyvän. On aivan järjetöntä vaatia lapselta esim. rehellisyyttä, toisten huomioon ottamista, kestävyyttä jne., jos itse et käyttäydy noin. Olen itse yrittänyt opettajana ollessani noudattaa tätä. Valtava teho sillä on oppilaisiin. Minusta lähdetään vähän vikasuuntaan kun puhutaan liian yksipuolisesti 'kurista' kasvatusongelmien ratkaisijana. Ja liian vähän vanhempien sekä muun ympäristön esimerkkinä olemisesta.

Vierailija
226/230 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kaikkein tärkein on olla lapselle esimerkkinä kaikessa siinä, miten haluat hänen käyttäytyvän. On aivan järjetöntä vaatia lapselta esim. rehellisyyttä, toisten huomioon ottamista, kestävyyttä jne., jos itse et käyttäydy noin. Olen itse yrittänyt opettajana ollessani noudattaa tätä. Valtava teho sillä on oppilaisiin. Minusta lähdetään vähän vikasuuntaan kun puhutaan liian yksipuolisesti 'kurista' kasvatusongelmien ratkaisijana. Ja liian vähän vanhempien sekä muun ympäristön esimerkkinä olemisesta.

Tämä vauvapalsta on hyvänä esimerkkinä. Toisaalta äärettömän epäkunnioittavia ajatuksia toisista ihmisistä, karkeaa kielenkäyttöä, ivaamista jne. Sitten toisaalta lasten ja nuorten haukkumista ja parjaamista. Ja kaikkien ongelmien syynä tietysti 'vapaa kasvatus'.

Vierailija
227/230 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peliaikarajoitus!

Vierailija
228/230 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivinen palaute vie paljon pidemmälle, kuin negatiivinen. Ei koiraakaan kasvateta lyömällä, vaan palkitsemalla, miksi lapset olisivat eri asia?

Vierailija
229/230 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole turvallinen ja läsnäoleva aikuinen.

Vierailija
230/230 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napakka tukistus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä