Apua, YT!
Työpaikalla in yt:t päällä ja tarkoitus on tehtävien vähennyksen vuoksi potkia muutama henkilö ulos. Muutoksessa omat työni ovat vähentyneet 90% ja nyt vain odotellaan mitä tulee, muutetaanko tehtäviä ja saisin jäädä vai irtisanovatko minut.
Minua kuitenki lykästi ja sain aivan loistavan uuden työtarjouksen muualta ja huomenna laitan nimmaria sopparin. Uudet hommat alkaa alkukesästä.
Onko minun mitään järkeä irtisanoa itseäni vielä, vai kannattaako odottaa että työnantajalta tulisi lappu kouraan?
Olen toimihenkilö, maksaako työnantaja kaikki lomarahat jos he itse irtisanovat minut? Entä maksetaanko lomarahoja jos itse sanon itseni irti?
Kannattaako uuden sopimuksen jälkeen esimiehelle huikata että jos vähennyksiä tulee niin olisin vapaa-ehtoinen vai katsonko vain tämän sirkuksen loppuun ja jos en itse saa kenkää niin eroan itse? En usko kuitenkaan että meille tulee mitään eropaketteja.
Karensseilla ei ole väliä kun on jo uusi työ tiedossa, haluan vain saada mahdollisimman ison lopputilin.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuta oikein toimihenkilöltä.
Tai vaikuttaa lähinnä heikomman tason toimihenkilöltä.
Ihme että sai töitä. Varmaan joku kuurosokea aasi palkkasi.
Vierailija kirjoitti:
Joskus vapaaehtoisesti lähteville annetaan "irtisanomispaketti", esim. parin kuukauden palkka. Eli kannattaa odottaa päätöstä ennen kuin mainitset asiasta.
Jossain annetaan, yleensä ei.
Vierailija kirjoitti:
Itse vastaavassa tilanteessa lähdin uuteen työhön vaikka uusi työ ei ollut mikään suuri onnenpotku. Yt:t ahdisti. Myöhemmin mietin sitä, että irtisanotut saivat irtisanomisajalta (mulla ois ollut 6 kk irtisanomisaika) täyden palkan ilman työntekovelvoitetta. Uusi työni on aika rankkaa. En oilein tiedä lähtisinkö jos saisin uusiksi valita, ehkä jäisin. Mut puolensa tälläkin...
Yleensä kannattaa. Moni, etenkin nuori, ei ymmärrä, miten paljon helpompaa työpaikan vaihtaminen on kuin etsiä uusi työ kortistosta käsin.
ensin pitää muistaa että on vain palkanmaksajia ja palkansaajia , henkilöitä ja toimihenkilöitä, mustaa tai valkoista , magneetin pohjoinen ja eteläinen pääty , näitä ei yhteen liitetä millään valeella.
vanha kikka , tulee yllättäviä työtarjouksia kun yt lähestyy tai on päällä , näin ystävät pelaavat keskenään ulos työntekijöitä , vanha firma voi maksaa uudelle lafkalle muuteman kuukauden palkan leikistä että tulee varma ja helppo poistuminen jaloista.
yt tapahtuma on toteutunut lain velvoitteen mukaisesti , kun on menetelty kuten asiasta kirjoittaa finlex, mikäli velvoite ei ole toteutunut , ei ole myöskään ollut yt tapahtumaa , vain oletettu .
kannattaa katsoa missä paikassa liittosi toimisto on , kenen talossa , yllätyt kenen puolia liitto pitää.
yksittäisen ihmisen liiton tuki on luokkaa tämä pulloposti saapuu 2 viikossa eteläafrikkaan täältä hakaniemestä.
ytk , etkä luule liikoja.
Odota nyt viime hetkeen. Ja joo vaikka työnantaja olisi irtisanonut sun niin sulla on silti oikeus irtisanoutua