Hirveääköhän pyytää apua naapurilta kalusteiden siirtoon, kun itsellä ei voimat riitä?
Huomenna tulee työmiehet ikkunoita ja niiden tiivisteitä tarkistamaan. Pitäisi olla vähintään metri tilaa, että voivat tehdä työnsä.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne työmiehet voi siirtää?
Tuli tiedote, että ne pitää itse siirtää ja verhot myös ottaa pois.
- ap
Voi sitä pyytää, jos on vahva naapuri. Itse pyysin apua vapaapalokunnalta, kun naapurissa asuu vain vanhuksia.
Tietenkin voit pyytää apua:) Jos asuisin sun naapurissa, järjestäisin välittömästi muutaman tuttavamiehen sun apuun. Älä turhaan arkaile:)
Leivo piirakkaa palkkioksi, niin nolottaa vähemmän.
Ihmettelen, miten isoja huonekaluja sinulla voi olla ikkunan edessä, jos et pysty niitä edes metriä siirtämään?
Varmasti voi pyytää apua. Luultavasti ne työmiehetkin auttavat. Kaikki ymmärtävät, ettei jokainen pysty siirtelemään raskaita huonekaluja itse. Lähinnä nuo kehoitukset raivata tilaa varmistavat sen, ettei huoltomiesten tarvitse siirtää JOKA ASUNNOSSA huonekaluja. Raivaat sen verran, minkä itse pystyt esim. irtotavarat pois, jotta vain ne raskaimmat huonekalut jäävät jäljelle ja ovat helposti siirrettävissä.
Minulta jäi, olen vanhus, ikkunan alla oleva painava, pyörätön sohva siirtämättä. Muut sain siirrettyä. Pyysin miehiltä jotka kävivät asunnossa jo remontin alettua, voitteko siirtää tuon. Olin tehnyt tilaa riittävästi.
Ottivat päästä kiinni ja heivauttivat mieleiseensä asentoon, ihan hymyillen, toki
Ikkunalaudat oli poikani irroittanut jo puoli vuotta aiemmin käydessään.
Tässä talossa voisin laittaa asukkaiden faceryhmään kysymyksen voisiko joku auttaa. Jos tulisi tarve. Lähemmin tuntemani ihmiset ovat myös jo vanhuksia
Hirveääköhän... Mitä kieltä tuo on?
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, miten isoja huonekaluja sinulla voi olla ikkunan edessä, jos et pysty niitä edes metriä siirtämään?
Minulla on kodistani peritty 40-luvun ruokasalin kalusto ja kahden ikkunan alla on iso ja pieni lipasto. Ne on painavia.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kuin miksi posteljooni ei voi niitä siirtää. Aika, vakuutukset, ei kuulu työtehtäviin
Aina saa pyytää apua. Yllättävän moni ihminen haluaa auttaa, se on koodattu meihin
Vierailija kirjoitti:
Hirveääköhän... Mitä kieltä tuo on?
Hirvittää - hirveääkö
Varmaan kiva elää, kun ei pysty edes huonekaluja vähän siirtämään. Mielestäni vanhuksille pitäisi olla helppo eutanasia mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole pelkkää lastulevyä
Tottakai pyydät apua. Ihmiset auttavat yleensä mielellään jos vain voivat.
Tässä taas yksi esimerkki siitä, että me ihmiset tarvitsemme toisiamme. Yksin pärjäämisen eetos on harhaa. Toisia tarvitaan jo syntymässä, ja myös täältä lähdettäessä. Ja siinä välilläkin, moneen kertaan. Pitäkää ihmiset yhteyttä toisiinne, tutustukaa naapureihin. Elämä rikastuu ja helpottuu. Ihminen on laumaeläin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kiva elää, kun ei pysty edes huonekaluja vähän siirtämään. Mielestäni vanhuksille pitäisi olla helppo eutanasia mahdollinen.
Kyllä minä yleensä pystyn, mutta kotiuduin juuri isosta leikkauksesta ja siksi mietin avun pyyntöä.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen typerä trollauskommentti voi tulla vain sellaisen ihmisen näppikseltä jonka elämä on mennyt päin helvettiä jo pitkän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
😂 Katkera typerys