Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mirtazapinin ja lihominen

Vierailija
22.04.2021 |

Lihon ja lihon, vaikka en syö enempää kuin ennen. Voiko mirtazapin unilääkkeenä aiheuttaa lihomista?

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kuukauden kerkesin unettomuuteen tätä paskaa syödä ja ei ikinä enää. Olen hoikka, harrastan kuntosalia 4xvko, lisäksi lenkkeilen ja pyöräilen runsaasti. Paino lähti sellaiseen nousuun etten ikänä ole moista nähnyt. Vaatteet alko kinnaamaan ja tukala olo tuli, tästä tajusin että painoa tullut ja paljon lisää. No 5 kiloahan se vaa'lla napsahti olla lisää. Ottaen huomioon et tämä ei ole lihasta van puhdasta läskiä ti vastaavasti nestettä. Naama oli aivan turvoksissa ja itketti kun peiliin katto. Ennemmin kärsin univaikeuksista kuin olen läski. 

Vierailija
62/82 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle kuukauden kerkesin unettomuuteen tätä paskaa syödä ja ei ikinä enää. Olen hoikka, harrastan kuntosalia 4xvko, lisäksi lenkkeilen ja pyöräilen runsaasti. Paino lähti sellaiseen nousuun etten ikänä ole moista nähnyt. Vaatteet alko kinnaamaan ja tukala olo tuli, tästä tajusin että painoa tullut ja paljon lisää. No 5 kiloahan se vaa'lla napsahti olla lisää. Ottaen huomioon et tämä ei ole lihasta van puhdasta läskiä ti vastaavasti nestettä. Naama oli aivan turvoksissa ja itketti kun peiliin katto. Ennemmin kärsin univaikeuksista kuin olen läski. 

Itse olisin mieluummin ylipainoinen kuin kärsisin univaikeuksista.

Eikä susta voinut tulla läskiä 5 kiloa lihomalla, jos olit alkuun hoikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea te suostuttekin syömään...

"Esiintymistiheys tuntematon (koska saatavissa oleva tieto ei riitä arviointiin):

infektion oireet, kuten äkillinen selittämätön korkea kuume, kurkkukipu ja suun haavaumat (agranulosytoosi). Harvinaisissa tapauksissa mirtatsapiini voi aiheuttaa häiriöitä verisolujen tuotannossa (luuydindepressio). Joidenkin henkilöiden vastustuskyky voi heikentyä, koska mirtatsapiini voi pienentää tilapäisesti valkosolujen määrää (granulosytopenia). Mirtatsapiini voi myös harvoin aiheuttaa puna- ja valkosolujen ja verihiutaleiden puutosta (aplastinen anemia) tai verihiutaleiden puutosta (trombosytopenia) tai valkosolujen lisääntymistä (eosinofilia).

epileptinen kohtaus (kouristuskohtaus)

yhdistelmä erilaisia oireita, kuten selittämätön kuume, hikoilu, tihentynyt sydämen syke, ripuli, (hallitsemattomat) lihassupistukset, lihasvärinä, ylivilkkaat refleksit, levottomuus, mielialan muutokset, tajuttomu

Niin, ja jotkut hulluimmat vielä syö päänsärkyyn särkylääkkeitä joiden sivuvaikutuksina on mainittu päänsärky. Mutta helppoahan se on huudella jos ei yhtään ymmärrä mistä puhuu.

Vierailija
64/82 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin aiheutti mirtazapiini lihomista. Söin vielä samaan aikaan ketipinoria. Hirveät ruuan himot iski illalla lääkkeet otettua. Lisäksi mullakin oli pahaa turvotusta.

Mirtazapiini sai kyllä nukahtamaan hyvin ja nukkumaan. Ehkä se toimisi sopivasti jos söisi samalla ozempicia.

Vierailija
65/82 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kaikki tutut lihoneet mirtazapinilla ja ketipinorilla

Vierailija
66/82 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä lääkkeessä ole kaloreita. Se on se mättäminen mikä lihottaa, ei edes ummetus.

Vierailija
67/82 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syönyt pari vuotta puolikkaita tabletteja, paino ei ole noussut. Jos nousee niin vika ei ole pillerissä vaan kädessä joka sipsipussia hamuaa. Ketju taas täynnä seliseliä, enää puuttuu vain se kuuluisa säästöliekki 😊

Voitko ihan pokkana väittää, että ne, jotka täällä ovat sanoneet SYÖVÄNSÄ SAMOIN KUIN ENNEN valehtelevat? Osa on myös sanonut, että he ovat syöneet enemmän, totta, mutta eivät kaikki. Tähän on ihan turha vetää mitään sipsipussien hamuamista tai säästöliekkejä, jos ihminen lihoo holtittomasti syömällä samoin kuin ennen. Puoli vuotta sitten olisin voinut kirjoittaa kuten sinäkin, mutta sitten aloin syödä mirtatsapiinia ja olen itse kokenut, mitä on kun paino vain nousee ja nousee, vaikka kuinka tarkkailee syömisiään ja liikkuu vain enemmän. 

Ei se paino itsestään voi nousta minkään fysiikan mukaan. Kalorit eli mättäminen aiheuttaa painonnousun. Ja maapallo on pyöreä.

Vierailija
68/82 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysäiseppä lääkäriltä montako kaloria vaikkapa 15mg mirtassa on 🤔

Lääke ei lihota. Saattaa joillakin lisätä ruokahalua, josta sitten ylensyömällä saa varmasti itselleen halutessaan reilusti ylipainoakin. Loppu on ihan normaalia painonhallintaa. Muttei lääke aiheuta sellaista psykoosia joka pakottaisi ketään jääkaapille.

Älä viitsi puhua asioista, joista et mitään tiedä.

Lääkkeet sekoittavat aineenvaihdunnan, lisäävät ruokahalua ja hidastavat ruoansulatusta + täysin ruokaan, ruokavalioon ja syömiseen liittymättä keräävät nestettä, joka sekin näkyy kasvavana vaa'an lukemana.

No mä olen syönyt pitkään mirtazapinia enkä liho. Olen laiha koska en syö määräänsä enempää. 

Vierailija
69/82 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä lääkkeessä ole kaloreita. Se on se mättäminen mikä lihottaa, ei edes ummetus.

Kukaa, ei yksikään, ole väittänyt, että siinä lääkkeessä olisi kaloreita.

Se lääke saa syömään enemmän, sotkee ruoansulatusta ja turvottaa.

Vierailija
70/82 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni aloitettiin ecsitalopram-lääkitys. Ei sama kuin mirtazapin tai ketipinor, mutta ystävä on turvonnut ihan helvetisti siitä kun viimeksi nähtiin. 3kk mennyt ja ero ihan selkeä!

Vierailija
71/82 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävälläni aloitettiin ecsitalopram-lääkitys. Ei sama kuin mirtazapin tai ketipinor, mutta ystävä on turvonnut ihan helvetisti siitä kun viimeksi nähtiin. 3kk mennyt ja ero ihan selkeä!

Olen syönyt Escitalopramia 16 kk ja olen tänä aikana laihtunut 10 kg. Minua lihotti unettomuus. Hyvä yöuni sitävastoin laihduttaa. Ystäväsi lihoo koska syö liikaa. Se ei ole lääkkeen syytä.

Vierailija
72/82 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veli sai mirtazapiinin ainoana lääkkeenä just unettomuuteen, on nyt lihonnut yli 40 kg siittä. Että kyllä se ilmeisesti herkistää painon nousulle.

Mikään muu ei sitten selitä noin roimaa painonnousua?

Vierailija
73/82 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt Escitalopramia 16 kk ja olen tänä aikana laihtunut 10 kg. Minua lihotti unettomuus. Hyvä yöuni sitävastoin laihduttaa. Ystäväsi lihoo koska syö liikaa. Se ei ole lääkkeen syytä.

Mulla kävi samoin, laihduin escitaloparmin aloitettuani. Koska aloin nukkua hyvin, jaksoin liikkua ja miettiä enemmän ruokavaliota. 

Vierailija
74/82 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, voi lihottaa

Se lisää nälän tunnetta.

Vierailija
75/82 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uneen. Kuukaudessa painoa 5 kg. Koko ajan teki mieli popsia jotain.

Vierailija
76/82 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni syönyt viimeiset vuodet Tätä mirtazapiinia;

turvotus oli pari kuukautta todella paha mutta sitten se meni ohi ja hän ei syönyt yhtään sen enempää kuin ennenkään! 

Vierailija
77/82 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveätä paskaa, mulle lääkäri kirjoitti tuota, jos otan olen myös seuraavan päivän täysin työkyvytön, känniä vastaava tokkura ja aivosumu jatkuu n. klo 18 asti seuraavana iltana.

Vierailija
78/82 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se lisäsi ruokahaluja. Vaihdoin toiseen merkkiin.

Vierailija
79/82 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysäiseppä lääkäriltä montako kaloria vaikkapa 15mg mirtassa on 🤔

Lääke ei lihota. Saattaa joillakin lisätä ruokahalua, josta sitten ylensyömällä saa varmasti itselleen halutessaan reilusti ylipainoakin. Loppu on ihan normaalia painonhallintaa. Muttei lääke aiheuta sellaista psykoosia joka pakottaisi ketään jääkaapille.

Entäpä jos ihminen EI SYÖ sen enempää kuin ennenkään? Ei minusta ole normaalia painonhallintaa, että yhtäkkiä pitäisi alkaa jyystää pelkkää porkkanaa aamusta iltaan, kun se entinen tavallinen lihottamaton ruokavalio lihottaakin yhtäkkiä kymmeniä kiloja. Voisiko silloin suoda pikkiriikkisen ajatuksen sille, että lääkkeen haittoja kannattaisi pohdiskella noin laajemminkin? 

Näissä viesteissä aina unohtuu kertoa se että ne työpaikan kahvipöydän kampawiinerit maistuu ihan eri tavalla, ja välillä vähän suklaapatukkaa tai limpparia lounaalla ymv. Ei niin kuin edes lasketa niihin "oikeisiin syömisiin" vaikka päivän kalorit on yhtäkkiä tuplaantunut. Ja väitetään että syö ihan saman määrän kanaa ja riisiä ja kasviksia. Yhdessä pienessä suklaapatukassa on 350 kaloria. 200 grammassa kanaa on hieman enemmän. Sopii miettiä eroa.

Lääkkeissä ei ole kaloreita, niitä syömällä ei lihoa. Läski on kehon varastoitunutta energiaa ja sitä ei voi luoda tyhjästä, jostain sen energian siihen on tultava. Tämä on hyvin yksinkertaista termodynamiikkaa.

Vierailija
80/82 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vaikuttaako se mitenkään ruokahaluun tai painoon, en ainakaan itse huomannut mitään vaikutusta niihin 

Mutta oli pakko lopettaa sen syöminen kun siitä ei meinannut herätä millään, aamupäivisin torkahti välillä yllätyäen ja hereilläkin oli niin nukuksissa että käveli päin seiniä ja ovenpieliä. Oli aina niin kuin olisi jotain huumetta vetänyt.