Kuinka monta näistä "keski-ikäisten sanonnoista" käytät?
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000007934321.html
"Se alkaa kohta jo päivä lyhentyä" (Lausutaan pessimistiseen sävyyn juhannusaattoillan ollessa kauneimmillaan) - tuo osui ja upposi!
Kommentit (43)
Lomalle lompsis on kauheinta ikinä. Mä olen poistanut face-kavereita sen vuoksi. Toinen (puuttui listalta) on Päällä parempaa Seppälää. Argh.
Nuo jotkut ovat sellaisia, että en ymmärrä, miksi ne ovat tuossa listassa. Mitä ihmeellistä on esimerkiksi lauseissa "Se olis sitten viikonloppu" tai "mitäs sieltä tv:stä tulee"? Onko ihminen jotenkin tylsä ja ikääntynyt, jos katsoo telkkaria tai huomioi viikonlopun alkaneen.
"Se on sitten ilmainen" on ilmaus, joka ei suoranaisesti liity keski-ikäisyyteen vaan lähinnä siihen, että joku luulee kuluneen vitsin olevan hauska.
T. Myyjä
Siis nämä ovat kyllä mielestäni enemäänkin sellasia seitsemänkymppisten teevehahmojen "muka luonnollisia" sanontoja? Mutta omat seitsemänkymppiset vanhempani eivät käytä näistä yhtäkään.
Vierailija kirjoitti:
"Se on sitten ilmainen" on ilmaus, joka ei suoranaisesti liity keski-ikäisyyteen vaan lähinnä siihen, että joku luulee kuluneen vitsin olevan hauska.
T. Myyjä
Mun iäkäs äiti sanoo joka kerta noin, jos hintaa ei löydy. 😁
En käytä noista mitään, ovat rasittavia. Kaikenlaiset sanakeppostelijat ovat rasittavia.
Hyvin sä vedät.
Miten meni niinkuin omasta mielestä?
Eniten käyttämäni:
Vai niin?
Niinkö?
Siis kysyvällä äänellä.
Tarkoittaa: ei voisi vähempää kiinnostaa.
"Näin on näppylät" -mä ainakin käytän
Näytän sulle närhen munat.
Näytän mistä kana kusee.
Miksiköhän meidän tuttavapiirissä noita on käytetty jo 20-vuotiaasta lähtien. Ihan tuttuja ja yleisiä lähes kaikki.
21. Näillä mennään.
Mutta sitä tulee käytettyä usein 😄
Ou rili ja tod oli 20v.s. meidän nuorison hokemia. Eli nykyisten keski-ikäisten.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän meidän tuttavapiirissä noita on käytetty jo 20-vuotiaasta lähtien. Ihan tuttuja ja yleisiä lähes kaikki.
Koska oot Keski-ikäinen. Sitä sukupolvea.
Menoks sano Annie Lennox, käytössä 15-vuotiaasta.
Huvittaa jotenkin nämä "kuka moukka nyt tällaisia käyttää" -tyypit, kun he itse ovat somen mukaan juuri dinnerillä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska oot Keski-ikäinen. Sitä sukupolvea.
Olen 29v tällä hetkellä... Kuten ystävänikin suurin piirtein ovat.
"Lähti kuin Sirkesalo rannasta" puuttuu listalta.
-Ei mennyt niin kuin Strömsössä-
Muita en halua edes kuulla, saati käyttää itse. Kohtaan 18 sopii myös: Lähti kuin palmun alta.
N40