Vaimoni entiset
Minua on jonkun aikaa häirinnyt avo-vaimoni entisten kumppaneiden määrä. Hän ei ole ikinä seurustellut vakavasti ja tiedän että hän on ollut koko elämänsä sinkkuna sekä bilettänyt ja matkustellut todella paljon. Hänellä on ollut ennen minua 15 kumppania 32 ikävuoteen mennessä. Onko luku normaali tuon ikäiselle ja koko ikänsä sinkkuna olleelle? Tiedän että asiaa on typerä vatvoa mutta teen sitä nyt kuitenkin. Häiritsee jonkin verran.
Kommentit (525)
Mikä siinä aiempien kumppanien määrässä häiritsee? Missä menee jokin "järkevä" raja, jota ei tule ylittää, jotta tuleva puoliso ei pahastuisi? Onko se 10, 12, 15? Pitäisikö seksielämä lopettaa kokonaan, kun raja lähestyy?
Jos elää kuin nunnaluostarissa ja harrastaa seksiä vaikkapa kerran vuodessa, kolmevitonen ylittää 15 kumppanin rajan, vaikka olisi aloittanut seksielämän vasta parikymppisenä.
En käsitä tätä vatvomista täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on todella pieni luku tuohon ikään mennessä.
Jaa. Mulla onkin NELJÄ.
T: 23 -vuotiaasta parisuhteessa ollut neljävitonen mies.
Niin.. Ihmettelisin suuresti jos sulla ois luku suurempi ku kerta parisuhteessa olet😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä asiassa tarkalleen häiritsee?
En osaa sanoa mikä on normaalia. Jotkut haluavat seksiä vain parisuhteessa, jotkut tykkäävät myös yhden illan jutuista ym.
Mutta jos ajatellaan, että nainen on 32 eikä ole koskaan seurustellut aiemmin niin siinä on ollut aikuisena 14 vuotta yksin. Mielestäni on ihan normaalia kaivata läheisyyttä ja kosketusta. Ja jos parisuhdetta ei ole niin silloin sitä voi hakea muualta.
En ole harrastanut yhden illan juttuja tms., mutta muistan kuinka paljon välillä kaipasi läheisyyttä, kun olin sinkkuna pari vuotta eron jälkeen. Itselläni läheisyydenkaipuu tuntui melkein kipuna. Ei läheisyys ole vain parisuhteellisten oikeus ja muut kärsikööt. Oli oma valintani, etten silloin hakenut kevyempää seuraa, mutta olen aika varma, että jos sinkkuus olisi jatkunut vielä paljon pidempään niin varmasti jossain kohtaa olisin sitä hakenut.
Eli olisit käyttänyt irtoseksiä läheisyydenkaipuun helpottamiseen, eli juuri väärästä syystä. Yleistä naisilla, miehillä taas egobuustaus ajaa irtoseksiin.
Päänuppi kuntoon ennen seksin harrastamista.
Miksiköhän sitä seksiä sitten pitäisi harrastaa? .
No sen seksin takia. Seksiä ei pidä käyttää omien psyykkisten oireiden lääkitsemiseen. Puhutaanhan sitä laastarisuhteestakin, eli seksin ( ja muiden) käyttämisestä terapiana.
"Hänellä on ollut ennen minua 15 kumppania 32 ikävuoteen mennessä."
32-15 =17.
Eli suuruusluokkana yli vuosi per kumppani.
"...sekä bilettänyt ja matkustellut todella paljon"
Muijasi näkyy olleen aikamoinen pihtari. Kannattaa heivata se...
(satiiria)
Siis puhutko seksikumppaneista vai jonkintasoisista seurustelukumppaneista? Jos seksipartnereista, niin voi hellanlettas jos yli kolmikymppisellä naisella on jopa 15 panoa ollut :D Olen itse 4 vuotta nuorempi ja harrastanut seksiä ainakin 200 miehen kanssa. Yhtäkään seksitautia ei ole ollut ja olen nykyään vakavassa parisuhteessa. Kumppani ei ole koskaan kysellyt mitään lukuja, omistaa terveen itsetunnon. Varmasti on kyllä huomannut, että on tullut treenattua ja että en kovin montaa päivää ole ilman :D
Vierailija kirjoitti:
"Hänellä on ollut ennen minua 15 kumppania 32 ikävuoteen mennessä."
32-15 =17.
Eli suuruusluokkana yli vuosi per kumppani.
"...sekä bilettänyt ja matkustellut todella paljon"
Muijasi näkyy olleen aikamoinen pihtari. Kannattaa heivata se...
(satiiria)
Ap lienee tarkoittanut seurustelukumppania - ei seksikumppania. Niiden lukumäärää ei tiedä eikä toivottavasti tahdo edes arvailla, mutta huolesta päätellen luku on huomattava.
Vaimoni nykyiset häiritsevät minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa mikä on normaalia. Jotkut haluavat seksiä vain parisuhteessa, jotkut tykkäävät myös yhden illan jutuista ym.
Mutta jos ajatellaan, että nainen on 32 eikä ole koskaan seurustellut aiemmin niin siinä on ollut aikuisena 14 vuotta yksin. Mielestäni on ihan normaalia kaivata läheisyyttä ja kosketusta. Ja jos parisuhdetta ei ole niin silloin sitä voi hakea muualta.
En ole harrastanut yhden illan juttuja tms., mutta muistan kuinka paljon välillä kaipasi läheisyyttä, kun olin sinkkuna pari vuotta eron jälkeen. Itselläni läheisyydenkaipuu tuntui melkein kipuna. Ei läheisyys ole vain parisuhteellisten oikeus ja muut kärsikööt. Oli oma valintani, etten silloin hakenut kevyempää seuraa, mutta olen aika varma, että jos sinkkuus olisi jatkunut vielä paljon pidempään niin varmasti jossain kohtaa olisin sitä hakenut.
Eli olisit käyttänyt irtoseksiä läheisyydenkaipuun helpottamiseen, eli juuri väärästä syystä. Yleistä naisilla, miehillä taas egobuustaus ajaa irtoseksiin.
No sen seksin takia. Seksiä ei pidä käyttää omien psyykkisten oireiden lääkitsemiseen. Puhutaanhan sitä laastarisuhteestakin, eli seksin ( ja muiden) käyttämisestä terapiana.
Minun mielestäni läheisyys on yksi seksin osa. Ja mistä ihmeestä keksit psyykkiset oireet? Jos ihminen on tosi pitkään ilman kosketusta, on ihan normaalia, että sitä tekee mieli ja saattaa tuntea myös surua, kun sitä ei ole. Tämän minulle on sanonut terapeutti kun olin puhumassa alunperin muista asioista. Ei tämä tarkoita psyykkistä sairautta tai sitä, että asia olisi mielessä koko ajan. Itselle tuollainen olo saattoi tulla kerran kahdessa kuussa. Että tuntuisi niin ihanalta saada ja antaa kosketusta.
Sinun logiikallahan sitä lääkitsee omia tarpeitaan jos haluaa seksiä vain aktin vuoksi eikä sen toisen ihmisen takia. Siinäkin käytät ihmistä omiin tarpeisiisi.
Totean jälleen, että yksikään mies ei ole koskaan minulta kysynyt, monenko kanssa olen ollut. Enkä minä keneltäkään. Luokittelen asian yhtä yksityiseksi kuin esimerkiksi itsetyydytyksen. Siitäkään ei ole tilivelvollinen, kuinka usein sitä on harrastanut tai ketä ajattelee sen aikana.
Älkääkä please jaksako iänikuisia "mies ei ole tosissaan kanssasi, jos häntä ei kiinnosta". Olemme nykyisen puolisoni kanssa +/- kuusikymppisiä ja todellakin tosissamme tässä liitossa, jonka solmimme vasta muutamia vuosia sitten, molemmat yli viisikymppisinä ja molemmilla paljon elettyä elämää takana.
En tiedä, onko nuorilla tapana puhua aiheesta, minun nuoruudessani ei ollut. Ja kun seksielämän on aloittanut 1970-luvulla niin ihan oikeasti tuntuisi typerältä alkaa muistella keiden kaikkien kanssa on elämän aikana ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut naiset jakaa hetken mielijohteesta tuntematta kunnolla koska ovat tunteella vietäviä ja tyhmiä. Itsetunto sinne päin ja kiksit vastapuolen himohuomiosta. Sitten kun seksistä ei kehity tuttavuuden kanssa vakavampaa uhriudutaan/ laitetaan paha kiertämään. Toki kaikki ei yhtä kevyin askelin aikuisten leikkikentällä
Seksistä pitäminen ja sen harrastaminen ei tarkoita hetken mielijohteesta "jakamista", naisenkaan kohdalla.
Tällainen nainen jakoi tutulleni klamydian
Seksistä pitäminen ei kyllä tarkoita, että olisi sukupuolitauteja. Kun ei toimi hetken mielijohteesta, kondomi on mukana.
Ettei tuttavasi olisi heittäytynyt tunteiden vietäväksi ja yrittänyt parantaa itsetuntoaan panemalla paljaalla tuntematonta naista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni läheisyys on yksi seksin osa. Ja mistä ihmeestä keksit psyykkiset oireet? Jos ihminen on tosi pitkään ilman kosketusta, on ihan normaalia, että sitä tekee mieli ja saattaa tuntea myös surua, kun sitä ei ole. Tämän minulle on sanonut terapeutti kun olin puhumassa alunperin muista asioista. Ei tämä tarkoita psyykkistä sairautta tai sitä, että asia olisi mielessä koko ajan. Itselle tuollainen olo saattoi tulla kerran kahdessa kuussa. Että tuntuisi niin ihanalta saada ja antaa kosketusta.
Sinun logiikallahan sitä lääkitsee omia tarpeitaan jos haluaa seksiä vain aktin vuoksi eikä sen toisen ihmisen takia. Siinäkin käytät ihmistä omiin tarpeisiisi.
Neuvoiko terapeuttisi käymään maksullisissa tai harrastamaan irtoseksiä haluipulan koittaessa? Ei. Ihmiset, jotka niin tekevät eivät toimi järkevästi vaan kärsivät psyykkisestä häiriöstä.
M26 kirjoitti:
Ei oo normaalii, mut jotkut naiset haluu tehä siitä normaalii koska voimaantuminen ja silleen.
Miten sinä edes tietäisit, mikä on normaalia seksin saralla, kun itselläsi ei ole siitä kokemusta? Minä en teeskentele asiantuntijaa hiukkasfysiikassa, älä sinäkään seksi- ja suhdeasioissa.
Jos on +200 ukkoa läpikäytynä niin mies on varmasti jollakin tasolla asiasta tietoinen, kyllä se maine kiirii aina edellä. Sinulla on nyt suhteessa salaisuus, virtahepo huoneessa, jonka päälle monikaan mies ei ole valmis rakentamaan mitään kestävää. Ehkä sinulla on käsissäsi erilainen mies.
Mutta epäilen vahvasti että miehesi on betanössö. Ei halua asiasta kysyä koska ei kestäisi todellisuutta. Kokeileppa ihan vaan kertoa niin näet kuinka nössö. Jos ottaa ritolat niin hänellä on vielä toivoa. Jos taas jää, menetät häneen kunnioituksesi ja parisuhteenne lisäksi lopulta tuhoutuu myös hänen psyyke.
Vaikka naiset kuinka kuvittelee ymmärtävänsä miehiä paremmin kuin miehet itse, asia ei vain ole niin.
Tiedän naisen joka nuorena mainosti säilyttävänsä neitsyytensä avioliittoon asti. Sai myöhemmin lapsen naimisissa olevan miehen kanssa. Piti siis sanansa, olihan mies aviossa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on +200 ukkoa läpikäytynä niin mies on varmasti jollakin tasolla asiasta tietoinen, kyllä se maine kiirii aina edellä. Sinulla on nyt suhteessa salaisuus, virtahepo huoneessa, jonka päälle monikaan mies ei ole valmis rakentamaan mitään kestävää. Ehkä sinulla on käsissäsi erilainen mies.
Mutta epäilen vahvasti että miehesi on betanössö. Ei halua asiasta kysyä koska ei kestäisi todellisuutta. Kokeileppa ihan vaan kertoa niin näet kuinka nössö. Jos ottaa ritolat niin hänellä on vielä toivoa. Jos taas jää, menetät häneen kunnioituksesi ja parisuhteenne lisäksi lopulta tuhoutuu myös hänen psyyke.
Vaikka naiset kuinka kuvittelee ymmärtävänsä miehiä paremmin kuin miehet itse, asia ei vain ole niin.
Kyllä se tällä palstalla on nähty, että miehet ne kuvittelevat ymmärtävänsä naisia paremmin kuin naiset itse.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ap.n sukupuoli?
Puudeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannannaisikohan keskittyä johonkin älylliseen asiaan tuollaisen typerän vatvomisen sijaan. Mitä ihmeen merkitystä tuolla on mihinkään? Ei se mennyt siitä muuksi muutu, joten sen pyörittelykin on ihan älytöntä.
Sitä paitsi jos on 32-vuotias, elänyt sinkkuna koko elämänsä ja vain 15 kumppania, joku tuossa ei ihan mätsää. Mutta silti se on ihan yhdentekevää.
Toiset ihmiset keskittyvät harrastuksiin ja töihin, eivät satunnaisten tinder-hörhöjen n*ssimiseen...
Juu, kyllähän se niin tosiaan on, että jos kerran vuodessa harrastaa seksiä, niin ei silloin enää työlle ja harrastuksille jääkään aikaa...
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, kenelle vastasit, mutta et ainakaan minulle kun ei ole yli kahtasataa seksikumppania. Silti minua hymyilyttää tuo "maine kiirii aina edellä". Ihan oikeasti: kaikki eivät asu Pihtiputaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvoiko terapeuttisi käymään maksullisissa tai harrastamaan irtoseksiä haluipulan koittaessa? Ei. Ihmiset, jotka niin tekevät eivät toimi järkevästi vaan kärsivät psyykkisestä häiriöstä.
Vastailetpa fiksusti. Että ihan maksullisia.
Jännää miten on oikein harrastaa seksiä jos seksiä tekee mieli, mutta jos samalla haluaa läheisyyttä niin se on jotenkin väärin. Jos kaksi vapaata ihmistä haluavat keskenään seksiä ja läheisyyttä niin siinä ei ole mitään väärää. Jos toista jollain tavalla huijataan (esim. puhutaan suhteesta kun oikeasti haluaa vain läheisyyttä ja seksiä) niin se on väärin.
On ihan yhtä normaalia kaivata välillä läheisyyttä kuin kaivata välillä seksiä. Ei siinä tarvitse olla mistään psyykkisestä häiriöstä kyse. Ja kuten sanoin: itselleni ainakin yksi seksin osa on läheisyys. En hyppäisi seksiin vain läheisyydenkaipuun takia. Olen sen jo sanonut. Mutta jos haluan seksiä ja läheisyyttä niin silloin olisin ehkä voinut näin tehdä. En puhunut läheisyydestä puhuttaessa vain halipulasta.
Ei sua naisena mikään hävetä. Jos sua hävettää niin sua hävettää ihan omana itsenäsi.