Onnistutko mielestäsi pitämään kurin lapsillasi ilman fyysisiä rangaistuksia?
Kommentit (29)
ensin yhden lapsen äiti kertoi että lapsi ei tartte tukistamisia sun muita vaan johdonmukaista kasvatusta ja toistamista. ja sitten tuo 18 naureskeli perään että odotahan kun sulla on 4v käsissäs ja pari lasta.
eli kyllä minä (ja ilmeisesti jokunen muukin) tulkitsee tuon niin että äidillä käsi käy kun hermo menee.
24 tai mikä lie
Konkreettiset keinot on parempia, vanhat siis parempia kuin pussillinen uusia. Ja nurkassa seisottaminen on yksi keino.
eikö teissä ole sen verran naista että opettelisitte paremmat kasvatuskeinot?!
en tiedä mitään halveksuttavampaa kuin äiti joka läpsii lapsiaan sen takia kun ei osaa omaa kiukkuaan hallita. ihan p' puhetta sitten ne selitykset että kun on niiiiiin vaikeita ne muksut että on ihan pakko mätkästä.
Ja tohon toiseen ketjuun jo kirjoitinkin, että esim pph juuri totesi poikani olevan normaalia kiltimpi pojaksi...
He jos ketkä kasvattamista vaativat.
Siinä ketään ei satuteta ja lapsi taatusti ymmärtää sen olevan rangaistus ja miettimisen paikka.
Ja neuvolastakin saa ihan ilmaseks kasvatusneuvoja. Vai eikö kantti kestä myöntää että on epätäydellinen vanhempi ja tarvitsisi hieman tuoreita ajatuksia? Taitaa olla joillakin helpompi jatkaa samaa remmistä linjaa kuin sadat vuodet.
Tiesitte varmaan sen verran että hyvin monet näistä konkreettisin keinoin kasvatetuista ovat kyllä kauniilla käytöksellä, mutta turvattomasti vanhempiinsa kiintyineitä ja aikuisena sitten selvittävät pääkoppaansa... Hankkikaa tietoa aiheesta!
Ei meillä ole muitakaan rangaistuksia käytetty, ei edes jäähypenkkiä. Meillä on puhumalla selvitetty asiat. Ihan pienille ei tietenkään puhe auta, vaan heidät on viety pois pahanteosta ja keksitty muuta tekemistä tilalle. Lapset ovat kilttejä ja hyväkäytöksisiä, viisi kappaletta, iältään 4 - 18-vuotiaita.
mulle tulee mieleen että tämähän on kuin pedopalsta. kannustetaan muita laittomuuksiin. laittomuuden aihe on vaan erona. ja hyviä perusteluja kyllä löytyy...
että " tuletko vai vedänkö korvasta" , ja jos lapsi ei tottele hän konkreettisesti vetää korvasta :-(. En oikein tiedä miten suhtautua asiaan, mun mielestä tuo alkaa olla jo aikamoista väkivaltaa suorastaan, hän perustelee sitä kasvatuksella, ettei lapset hypi nenälle.