Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallituspuolueet: "suuri lisävero autoille, joiden hiilidioksidipäästöt ylittävät 95 grammaa kilometriltä?"

Vierailija
21.04.2021 |

Tämäkin aloitus poistettiin jostain syystä eilen
https://www.is.fi/autot/art-2000007929745.html

Suomen hallituspuolueet suunnittelee suurta lisärangaistusta yli 95g päästäville autoille. Tätä tietenkin on lykätty julkisuudessa ettei kuntavaalikannatus kärsi.

Uutisessa kerrotaan Ruotsin mallista, siellä tosin muut autoilun verot huomattavasti pienempia. Demarihallitus Keskustan kanssa suunnittelee tuota maksua muiden verojen päälle. Autoilijan kannattaa tarkasti miettiä äänestääkö hallituspuolueita.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloiset duunarit kiittää vasemmistohallitusta! Meillähän varaa ostaa uusi plugari, eiku...

Vierailija
2/25 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kuntavaaleissa kannattaa autoilijan miettiä tarkkaan ketä äänestää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään kohtaa uutista ei kerrota Suomen hallituksen tuollaista suunnittelevan. 

Vierailija
4/25 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen suosikin Toyota Avensiksen 1.6 litrasella koneella saisi tuon mukaan mukavan yli 700€ uuden veron.

Vierailija
5/25 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosiin maksanut veroja, vakuutusta enkä katsastanut, hyvin on mennyt kauppareissut.

Vierailija
6/25 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hallitus haluaa tppaa kaiken teollisuuden, yritystoiminnan ja työllisten liikkumisen Suomessa? No mikäs siinä jos hallitus itsetuhoisuudessaan haluaa tuhota Suomen.

Vierailija
7/25 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää äänestäkö hallituspuolueita kuntavaaleissa!

Vierailija
8/25 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitti esittää tyhmää, onko jossain kohtaa muka autoilijoille porkkanoita luvassa... johan 2019 hallitusohjelmassa on raamit näihin tehty: "Käynnistetään kestävän liikenteen vero- ja maksu-uudistus, joka vähentää päästöjä."

Vierailija
9/25 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistathan, ettei kaupungin- tai kunnanvaltuusto päätä tällaisista veroista.

Vierailija
10/25 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Vihreät! Hienoa työtä! VHMmää pitääkin lyödä niin että tuntuu. Verot kyllä kelpaa.

Vierailija
11/25 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järjenvastaista touhua...

Mutta joo, jollainhan ympäristön tuhoaminen sähköautojen avulla pitää maksaa ja jälleen ympäristöä arvostavat polttomoottoriautoilijat joutuvat tämän tuhon maksajiksi.

Jos haluaa olla sähköautoileva ympäristörikollinen maksaisi sen p3rseilynsä edes itse.

Vierailija
12/25 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vuosiin maksanut veroja, vakuutusta enkä katsastanut, hyvin on mennyt kauppareissut.

Onnistuuhan tuo jossain perähikiällä varmaan mihin poliiseilla kestää puoli tuntia saapua hätätilanteen tullen.

Vierailija
13/25 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistathan, ettei kaupungin- tai kunnanvaltuusto päätä tällaisista veroista.

Paitsi jos on kyse esim. ruuhkamaksuista. Tietysti voidaan ajatella että valtiolta tulee uusi vero mihin ei voida vaikuttaa ja kunnalta ruuhkamaksu johon voi taas vaikuttaa. Vai haluaako äänestäjä vaikuttaa ihan yleisesti asiaan ja kehitykseen...

Hallitus on esimerkiksi valmistellut niin sanottujen ruuhkamaksujen mahdollistamista pitkään, ja maksujen käyttöönotosta päätettäisiin kunnissa. Ruuhkamaksuista voi tulla merkittävä työssäkäyntivero, jos kunnan yksityisautoilua karsastavat tahot niin päättävät.

Vierailija
14/25 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää verojahan Suomen tappiin saakka verotettu ja kurjistettu palkansaajajoukko juuri tarvitseekin. Hienoa sosialistihallitus!

Vierailija
15/25 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, jospa tässä lähtisi pistämään tuon isolohkon tulille ja menisi lannoittamaan metsien kasvua piristävällä hiilidioksidipiikillä. Minä ja metsä ollaan kavereita. Minä tykkään sitä katsella ja metsä tykkää minun päästöjäni haistella. Se on win-win molemmille.

Vierailija
16/25 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitti esittää tyhmää, onko jossain kohtaa muka autoilijoille porkkanoita luvassa... johan 2019 hallitusohjelmassa on raamit näihin tehty: "Käynnistetään kestävän liikenteen vero- ja maksu-uudistus, joka vähentää päästöjä."

Uutinen kertoo Ruotsin mallista ja loppu on toimittajan spekulointia eli ei osu otsikkoon millään tavoin, paitsi tietenkin teidänkin persujen mielestä.

Valtio käyttää Demos helsingin tutkimuksia jo nyt + istuskelee myös neuvottelukunnissa mukana. Samoin valtio tukee rahallisesti kyseistä yritystä. Tietysti jos ohitetaan kaikki tutkijoiden raportit asiasta ja ajatellaan että valtio ei käytä hyväkseen yrityksiä joita tukee niin ehkä totta.

Vierailija
17/25 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, jospa tässä lähtisi pistämään tuon isolohkon tulille ja menisi lannoittamaan metsien kasvua piristävällä hiilidioksidipiikillä. Minä ja metsä ollaan kavereita. Minä tykkään sitä katsella ja metsä tykkää minun päästöjäni haistella. Se on win-win molemmille.

Olen käynyt miettimään samaa että pitäisikö autot vaihtaa vielä vanhempiin. Yksi on jo ilman CO2 verotusta eli siitä huolta eikä häivää. Vaikka kuluttaa sen 20 litraa satasella niin vero on reilut 100€ vuodessa.

Käkkylänhän saisi 0% verolla... samoin ei tarvitisi ihmetellä maksujen muutoksia tai miettiä mitä ne tulevaisuudessa on.

Vierailija
18/25 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt miettimään samaa että pitäisikö autot vaihtaa vielä vanhempiin. Yksi on jo ilman CO2 verotusta eli siitä huolta eikä häivää. Vaikka kuluttaa sen 20 litraa satasella niin vero on reilut 100€ vuodessa.

Käkkylänhän saisi 0% verolla... samoin ei tarvitisi ihmetellä maksujen muutoksia tai miettiä mitä ne tulevaisuudessa on.

Jep, kka:lla mennään. mutta ajoa on sen verran vähän että pa-kuluilla ei niin väliä.

Vierailija
19/25 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän autoa noin kerran viikossa, kun ajelen kaupungin laidalle harrastukseeni ja käyn samalla kaupassa tekemässä viikon ostokset. Muutaman kerran vuodessa käytän autoa kotimaan matkailuun. Muuten arjessani kävelen tai pyöräilen, koska asun kaupungin keskustassa. Nämä autoreissuni ovat sellaisia, että bussilla tai junalla ei järkevästi pääse kulkemaan.

Autoni on kauppakassi vuodelta 2000, ja tästä harvoin tapahtuvasta auton käytöstä maksan jo tuhottoman summan vuodessa verojen ja muiden maksujen merkeissä. Haluaisin kuitenkin pitää oman auton, koska se tuo minulle vapautta. En vain tiedä onko minulla yksin asuvana keskituloisena siihen kohta enää varaa.

Vierailija
20/25 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itekki ajelin aikanaan monta vuotta just tuollai,

sitte kerran siat toppas ja anto oikein 40e sakon.

olin siihen mennessä säästänyt yli 1340e kaikkia

maksuja ja veroja. kysyivät vielä että aijonko

jatkossa maksaa sanoin että en ja että laita nyt

puolet pienempi sakko. ja laittohan se.

Sääli että suomessa pitää kaikki verottaa

mutkalle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän