Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokotusohjelma vauvalle

Vierailija
20.04.2021 |

Mitkä rokotukset olette antaneet lapselle? Onko ollut haittaoireita ja onko osa turhia rokotteita? Luotatteko rokotuksiin? Vauvallani 5 kk rokotukset huomenna. En tiedä miksi mua ahdistaa. Oon nähnyt liikaa dokumentteja rokotteiden haitoista ja rokotteiden aiheuttamiin komplikaatioihin. Haluaisin silti luottaa suomalaiseen rokoteohjelmaan. Ristiriitainen fiilis. Auttakaa mua valitsemaan oikein.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmaan kuuluvat, mutta ei missään nimessä alle 3 kk:n ikäiselle mitään rokotetta. Ellei sisaruksia koulussa tms. voi ehkä tätäkin myöhemmin ottaa; jokaiset vanhemmat joutuvat arvioimaan itse.

Onko saamassa monta rokotetta huomenna? Eli moniteho? Ei huolta - jos ne ois vaarallisia, ei niitä annettais.

Taitava lääkäri, ja hyvällä tuurilla, sujuu hyvin. Olkaa rauhallisia ja luonnollisia. Tuon ikäinen vauva ymmärtää jo paljon, älkää huijatko tai liioitelko. Hyvin se menee.

Vierailija
2/49 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitosrokote, rotarokote sekä Pneumokokkikonjugaattirokote. Aika paljon kerralla minun mielestä. Mutta kaipa nuo tietävät mitä pikkuseen laittavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Vierailija
4/49 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omille lapsilleni on annettu kaikki rokotteet rokotusohjelman mukaan. Näitä en edes harkinnut, että rokotetaanko vai ei.

Vierailija
5/49 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjelmaan kuuluvat, mutta ei missään nimessä alle 3 kk:n ikäiselle mitään rokotetta. Ellei sisaruksia koulussa tms. voi ehkä tätäkin myöhemmin ottaa; jokaiset vanhemmat joutuvat arvioimaan itse.

Onko saamassa monta rokotetta huomenna? Eli moniteho? Ei huolta - jos ne ois vaarallisia, ei niitä annettais.

Taitava lääkäri, ja hyvällä tuurilla, sujuu hyvin. Olkaa rauhallisia ja luonnollisia. Tuon ikäinen vauva ymmärtää jo paljon, älkää huijatko tai liioitelko. Hyvin se menee.

Miksi alle 3kk ikäisen vauvan pitäisi jäädä vaille suojaa?

Vierailija
6/49 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokoteohjelmaan mukaiset ilman muuta. Minä taas en uskaltaisi jättää rokotuttamatta. On niin iso riski lapsen terveydelle.

Tappaviin ja vakaviin tauteihin ne rokotteen on aikoinaan keksitty. Eikä ne taudit ole kadonneet. Ihmiset on vaan rokotettu, niin taudit ei etene.

Jos jollakin rokottamattomalla aikuisella on lapselle vaarallinen tauti, niin sille vauvalle/ lapselle se on huono. Aikuinen voi tartuttaa tietämättään ...olla kantaja, vaikkei itse oireile ja tartuttaa lapsen. Niinhän kävi pari vuotta sitten täällä Suomessa ja vaiva kuoli. Ei se tauti sille aikuiselle riski ollut, mutta vauvalle oli.

Mielestäni on vastuutonta olla rokotuttamatta.

Kannattaa lukea historia, että mistä rokotteet tulee ja miksi. Ne on olleet isi edistysaskelia. Ollaanhan nyt pulassa tuon Koronan takia, kun siihen ei tunnu tepsivän mikään.

Meillä on neuvola ja meillä on rokotteet lasten suojelemiseksi.

On ihan eri juttu aikuisena pelleillä oman terveytensä kanssa, mutta lapsen elimistö on paljon herkempi.

Vertaan yötä näihin kasvissyöttäjiin ja vitamiinilisien ja ravintolisiin syöttäjille... lapsille..

Pelleilyä lapsen terveydellä.

Rokotejörjestelmä on tärkeä osa Suomen kansalaisten terveyttä.

Vierailija
7/49 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän tuolla kulkee rokottamattomia aikuisia, jotka voivat olla tautien kantajia, niin sitä isommassa riskissä saada vakava tai tappava tauti ovat ne vauvat ja lapset, joita ei ole rokotettu.

Lapsen elimistö vaan ei kestä sitä mitä aikuisen.

Vierailija
8/49 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri? Ei ne paljoa rokota.

1990-luvunlopussa vauvat saivat calmette-rokotteen, joka aiheutti vakavia kudosvaurioita ja meni lähes vuosi ennen kuin uskottiin, että rokotteessa on vikaa. Rokotteet voivat olla vaarallisia, vaikka niitä annetaan!

Vierailija
9/49 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset on saaneet rokotteet viivästetysti yksi rokote kerrallaan. Nykysysteemi on luotu neuvolan mukaan eli koska lapsi käytetään siellä tiettyyn aikaan, niin samantien rokotetaan sitten enemmän. Jos vauvan kanssa ei käydä isoissa väkijoukoissa, niin pneumokokkirokotetta ei tarvita 5 kk iässä ja nyt korona-aikana rotaviruskin on kohtalaisen hankalasti hankittavissa.

Olen ilmoittanut neuvolassa, mikä piikki otetaan ja terveydenhoitaja on sanonut, että ei käy, hän veti jo ruiskuun nämä kaikki. Tällöin olen toistanut oman vaatimukseni ja muistuttanut, että muissa maissa on erilaiset rokottamisaikataulut, kyse ei ole rokotekielteisyydestä vaan niiden saamisen aikataulusta. Yksi terkkari on tehnyt lasun, mutta koska meillä ei ole pakkorokotuksia ja koska rokotteet otetaan, ei sosiaalipuoli löytänyt syytä lasten huostaanotolle.

Vierailija
10/49 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset on saaneet rokotteet viivästetysti yksi rokote kerrallaan. Nykysysteemi on luotu neuvolan mukaan eli koska lapsi käytetään siellä tiettyyn aikaan, niin samantien rokotetaan sitten enemmän. Jos vauvan kanssa ei käydä isoissa väkijoukoissa, niin pneumokokkirokotetta ei tarvita 5 kk iässä ja nyt korona-aikana rotaviruskin on kohtalaisen hankalasti hankittavissa.

Olen ilmoittanut neuvolassa, mikä piikki otetaan ja terveydenhoitaja on sanonut, että ei käy, hän veti jo ruiskuun nämä kaikki. Tällöin olen toistanut oman vaatimukseni ja muistuttanut, että muissa maissa on erilaiset rokottamisaikataulut, kyse ei ole rokotekielteisyydestä vaan niiden saamisen aikataulusta. Yksi terkkari on tehnyt lasun, mutta koska meillä ei ole pakkorokotuksia ja koska rokotteet otetaan, ei sosiaalipuoli löytänyt syytä lasten huostaanotolle.

Pneumokokkirokotesarja koostuu kolmesta rokotteesta (3kk, 5kk ja 12kk) joten ei kannata koronatilanteen takia jättää yhtä ottamatta. Toki sarjaa voi jatkaa myöhemminkin.

Totta kai sulla on oikeus kieltäytyä rokotteesta, itse kyllä keskustelen rokotteista ennen kuin mitään vetelen ruiskuun :D Mutta kiinnostaa myös perustelu miksi jotain rokotetta halutaan myöhentää, aikataulu on kuitenkin asiantuntijoiden laatima joten aina mietityttää miksi joku haluaa siitä poiketa. Ei sillä että siitä haittaa olisi mutta ei kyllä mitään hyötyäkään.

-terkka

Vierailija
11/49 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelliseen vielä, ei rokotusaikataulua ole tehty neuvolakäyntien mukaan vaan juuri toisinpäin. 

Vierailija
12/49 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on myös täysin terveitä rokottamattomia. Ymmärrän AP:ta. Minulla ihan samanlaiset tuskat päällä, kun en haluaisi antaa varmuuden vuoksi mitään myrkkyä. Koronapiikkiä nyt ainakaan ei tule saamaan, mutta...

Vierailija
13/49 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alle 3kk ikäisen vauvan pitäisi jäädä vaille suojaa?

Koska hän ei tarvitse lisäsuojaa. Hänellä on äitinsä suoja.

Vierailija
14/49 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kaikki rokotephjelman mukaiset rokotteet. Miksi tästä pitää edes keskustella?

Vierailija
15/49 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on myös täysin terveitä rokottamattomia. Ymmärrän AP:ta. Minulla ihan samanlaiset tuskat päällä, kun en haluaisi antaa varmuuden vuoksi mitään myrkkyä. Koronapiikkiä nyt ainakaan ei tule saamaan, mutta...

Rokotteet eivät ole myrkkyä, päinvastoin.

Vierailija
16/49 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse paatin ottaa rokotusohjelman mukaiset. Punnitsin mita ne taudit voi tehda eli invalisoida, tappaa yms. Toisekseen ne on samat rokotteet jotka olen aikoinaan itse saanut. Eli testattu itsellani.

Koplikaatioita ei tullut.

Influenssa ja koronarokotetta en tule antamaan lapselleni koskaan koska siina hyoty ja haitta on epatasapainossa.

Vierailija
17/49 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää lapsenne rokottamatta, mutta luopukaa samalla neuvolan ja terveydenhuollon palveluista, kiitos.

Vierailija
18/49 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rokotukset olen antanut pistää plus lisäksi punkiirokotuksen ja vesirokkorokotuksen. Pientä lämpöilyä joskus ollut roktteiden jälkeen,

En ole niin tyhmä ihminen, että antaisin lapseni saada mahdollisesti vaarallisia tauteja jonkun rokotevastaisen hörhön perusteluiden takia,

En ole koskaan voinut ymmmärtää sitä, mimten joku voi elää itsensä kanssa jos ei anna lastaan rokottaa. Kun lapsi sitten saa niitä tauteja ja voi olla vaikeastikin sairas tai jopa kuoleman tai vammautumisen riskissä. Miten sellainen äiti voi elää itsensä kanssa?

Vierailija
19/49 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäkää lapsenne rokottamatta, mutta luopukaa samalla neuvolan ja terveydenhuollon palveluista, kiitos.

Koululääketieteen kirous

Vierailija
20/49 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki rokotukset olen antanut pistää plus lisäksi punkiirokotuksen ja vesirokkorokotuksen. Pientä lämpöilyä joskus ollut roktteiden jälkeen,

En ole niin tyhmä ihminen, että antaisin lapseni saada mahdollisesti vaarallisia tauteja jonkun rokotevastaisen hörhön perusteluiden takia,

En ole koskaan voinut ymmmärtää sitä, mimten joku voi elää itsensä kanssa jos ei anna lastaan rokottaa. Kun lapsi sitten saa niitä tauteja ja voi olla vaikeastikin sairas tai jopa kuoleman tai vammautumisen riskissä. Miten sellainen äiti voi elää itsensä kanssa?

Oletko yksinkertainen ämmä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi