Ihanin lintu ja miksi? Mulla monta
Joutsen. Kaunis.
Kurki. Ylväitä. Ja se ääni.
Korppi. Älykäs.
Kuikka. Kuuluu kesäiltaan.
Kommentit (554)
Vierailija kirjoitti:
Hippiäinen. Veikeä laulu ja muutenkin sellainen pieni ja pippurinen.
Hippiäinen on sellainen adhd punkkari. Myös minun suosikki.
Broileri. sihisee mukavasti pannulla ja tuoksuu taivaalliselta maustettuna.
Vierailija kirjoitti:
Mustarastas - todella kaunis laulu.
Minun lempilintu, kauniit ja kiiltävät höyhenet/sulat ja upea laulu❤️
Olen ruokkinut mustarastaita koko talven ja niistä on ollut (sisä)kissallekin iloa, se kyttää niitä ikkunan takana parinkymmenen sentin päästä.
Fenix lintu, Kaksipäinen kotka joka nousee tuhkasta!
https://www.vauva.fi/keskustelu/4535184/tamako-toteutuu-googlatkaa-kuva…
Koskikara. Sievä, pieni lintu ja pitää veikeää naksuttavaa sirkutusta, kun lajitoveri kuuloetäisyydellä.
Tykkään kolibreista, vaikka olen nähnyt vain kolme ja nekin yhdellä kertaa. Hienot värit ja mielenkiintoinen lentotyyli.
Närhi ja varislinnut yleensäkin. Varikset erityisen nerokkaita.
Siniotsa amatson papukaija, tuossa olkapäällä kertoilee tarinoitansa, on tehnyt niin jo yli 60 vuotta.
Niin pitkälti kuin muistan, niin olen aina tykännyt västäräkistä:) Sen tepastelua katsellessa tulee aina hyvälle mielelle...
Punarinta <3 Aivan ihana pikkupallero, joka mielellään on seurassa kun tekee pihapuuhia.
Kurt T U Rose kirjoitti:
Niin pitkälti kuin muistan, niin olen aina tykännyt västäräkistä:) Sen tepastelua katsellessa tulee aina hyvälle mielelle...
Loppukesästä västäräkit sattavat "pötköttää" lämpimällä asfaltilla aurinkopaikalla. Porukalla ovat maata vasten painautuneina ja siivet hieman levällään. Suloisia.
Rakastan kaikkia lintuja ihan sydämeni pohjasta, mutta suosikkejani ovat punatulkut, satakielet, erilaiset pöllöt sekä talitintit.
Kaikki linnut ❤️
Pussitiainen
Nahkahanhi
Kassikotka
Homotiainen
Munahaukka
Panosorsa
Yhtä on ihan mahdotonta valita koska ihania ja rakkaita ovat kaikki. Erityisen paljon tykkään kuitenkin:
Pyrstötiainen: varmasti maailman söpöin lintu. Myös muut tiaiset ja punatulkut saavat paljon söpöyspisteitä
Peipponen: Kun kuulee peipon laulun tietää että nyt kevään paras jakso alkaa.
Tervapääskyn kirkuna tuo kesän. Kun kirkuna loppuu, tietää että syksy on lähellä.
Kuikka kuuluu tyynelle kesäjärvelle. Kaunis, virtaviivainen lintu.
Kurki: Tyylikäs lintu jolla on uljas ääni. Kurki on yksi kevään tuojia minulle.
Satakieli: Ihanan monipuolinen laulu. Tuo mieleen lapsuuden ja mummolan jokilehdon
Mustarastas: Pihan tuttu lintu, viskoo hauskasti lehtiä ruokaa etsiessään ja laulaa kauniisti. Kiva seurata pesintää sillä ei ole kovin piilotteleva.
Viirupöllö: Pöllöt on kaikki hienoja. Viirupöllöllä on hieno höyhenpuku ja sen raivokas tapa puolustaa pesäänsä ihastuttaa.
Pullasorsat tuttavallisuudessaan ovat ihania. Ja ne pienet untuvapallerot keväisin ilahduttavat kovasti.
Ja lopuksi ihan tavallinen kana. Kanat on mahtavia lemmikkejä, sosiaalisia hauskoja höyhenpalloja.
Pääskynen