Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Tutkimus: Suomessa on Ruotsiin verrattuna lähes kaksinkertainen määrä toimeentulotuen saajia, myös tuen määrä on täällä suurempi

Vierailija
20.04.2021 |

No niin, tässäpä onkin nyt hyvä tekosyy heikentää toimeentulotukea.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000007930778.html

Kommentit (78)

61/78 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin paljon kun palstalla on Ruotsia haukuttu.

Kyllä Ruotsi on täys mätä maa asua.Ruotsalaiset voi huonosti . Tosi paljon itsemurhia ja ongelmia nuorilla. Ei töitä ,ei asuntoa , ei mitään tulevaisuuden näkymiä .. 

Tämä ennen maailman paratiisi ennekuin alettiin lappamaan tänne vierasta porukkaa . 

Vierailija
62/78 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ensisijaisten etuuksien taso on pieni. Esimerkki pk-seudulla asuvan tuloistaja menoista: asumistuki 400 e/kk, työmarkkinatuki päälle 500 e/kk ja vuokra koirankopista jopa 700-750 e/kk. Pakkohan siinä on toimeentulotukea hakea. Kun muiden etuuksien taso ei riitä, sen seurauksena viimesijaisesta lyhytaikaisesta tuesta on tullut monille vain "työmarkkinatuki kakkonen".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/78 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se Suomen vajaamittainen työttömyyskorvaus korvataan sitten toimeentulotuella. Milä tässä on outoa? Muualla euroopassa työttömyyskorvaus on 2 kertaa isompi joten toimeentulotuea ei tarvita.

Asuntovelkaiset ei toimeentulotukea saa HAH HAH

Minun tuttava on otettu pois tyttömyyskassasta,joten hän saa 610 euroa kuussa, vuokra on 560 euroa ja tarkkaan täytyy säästää kuitit ja näyttää mihin menee loppurahat soskulle. Ei mitään asuntotukea ei muutakaan joka helpottaisi hänen raskasta elämää. 

Vierailija
64/78 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.libera.fi/2018/10/15/epamiellyttava-totuus-tanskan-mallista…

Toimeentulotuki ja ansiosidonnainen on rajattu lähinnä tanskalaisille Tanskassa. Näin sen pitäisi olla Suomessakin.

Vierailija
65/78 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

He nostavat Suomessa maksettavien tukien keskimääräistä arvoa:

"HMMMM saavat keskimäärin kaksinkertaisesti Kelan etuuksia Suomessa syntyneisiin verrattuna"

https://yle.fi/uutiset/3-11680542

Vierailija
66/78 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"HMMMM saavat keskimäärin kaksinkertaisesti Kelan etuuksia Suomessa syntyneisiin verrattuna"

Ero kahden väestöryhmän välillä muodostui työttömyysturvasta, asumistuista ja toimeentulotuista. Suomessa syntynyt sai näitä etuja keskimäärin noin 900 euroa ja HMMMM noin 3 300 euroa vuodessa.

Vierailija
67/78 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero kahden väestöryhmän välillä muodostui työttömyysturvasta, asumistuista ja toimeentulotuista. Suomessa syntynyt sai näitä etuja keskimäärin noin 900 euroa ja HMMMM noin 3 300 euroa vuodessa.

Suomalaisille jää tuista muruset kun HMMMM tulevat ja kuorivat tukikakusta kerman päältä.

Vierailija
68/78 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1 ulkolainen HMMMM saa 3,5 suomalaisen tuet

Vierailija
69/78 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehdessä oli juttu kuinka omistusasunnossa asuva eläkeläinen sai toimeentulotukea, jos otetaan toimeentulotuki omistusasujilta pois, he voivat myydä asuntonsa, vuokralainen ei voi.

Minä olen omassa asuva eläkeläinen, mutta en saa toimeentulotukea, koska vastike on niin pieni. Lääkkeet, lääkärit yms. sairauskulut, osuuteni taloyhtiön remonttikuluista (huomattavat ja ei oteta toimeentulotuessa huomioon lainkaan) sähkö, kotivakuutus ja kaikki muut kulut, jotka vuokralla asujat saavat toimeentulotukena, maksan pienestä eläkkeestäni. Toki, voisin myydä asunnon, mutta olen asunut tässä jo kymmeniä vuosia, enkä huonon kuntoni vuoksi jaksa käydä myynti- ja muuttoruljanssia läpi, ja uuden vuokra-asunnon hakua. Joutuisin hankkimaan täysin ulkopuoliset hoitamaan muuton, koska minulla ei ole ihmisiä, jotka voisivat auttaa. Siksi asun todella niukasti tässä, kunnes kuolo korjaa.

Siis täysin ITSE AIHEUTETTUA arjen köyhäilyä!

On mitä myydä, muttei viitsi. 

Vierailija
70/78 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehdessä oli juttu kuinka omistusasunnossa asuva eläkeläinen sai toimeentulotukea, jos otetaan toimeentulotuki omistusasujilta pois, he voivat myydä asuntonsa, vuokralainen ei voi.

Minä olen omassa asuva eläkeläinen, mutta en saa toimeentulotukea, koska vastike on niin pieni. Lääkkeet, lääkärit yms. sairauskulut, osuuteni taloyhtiön remonttikuluista (huomattavat ja ei oteta toimeentulotuessa huomioon lainkaan) sähkö, kotivakuutus ja kaikki muut kulut, jotka vuokralla asujat saavat toimeentulotukena, maksan pienestä eläkkeestäni. Toki, voisin myydä asunnon, mutta olen asunut tässä jo kymmeniä vuosia, enkä huonon kuntoni vuoksi jaksa käydä myynti- ja muuttoruljanssia läpi, ja uuden vuokra-asunnon hakua. Joutuisin hankkimaan täysin ulkopuoliset hoitamaan muuton, koska minulla ei ole ihmisiä, jotka voisivat auttaa. Siksi asun todella niukasti tässä, kunnes kuolo korjaa.

Sulla on ikävä tilanne, mutta nyt vuokra-asujana vähän naurattaa, kun miettii, miten usein täällä on aloituksia, joissa vuokralaisia haukutaan tyhmiksi, kun rikastutetaan vuokranantajaa. Eikö se omistusasunto olekaan mikään autuaaksi tekevä asumismuoto?

Vierailija
71/78 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen sosiaaliturvamenoista 40% menee eläkeläisiin ja 8% työttömiin. Joten leikataanko eläkeläisiltä, myös he saavat toimeentulotukea esim. Lääkkeisiin.

Terveyden huolto taitaa olla suurin rahareikä itse aiheutettuine diabeteksineen.

Eläkevakuutusyhtiöt maksavat eläkkeet!!!

200 miljardin rahasto ei riitä ja siitä otetaan vain vähän nyt maksettaviin eläkkeisiin. Nykyeläkeläisten eläkkeitä maksetaan nyt työssäkäyvien eläkemaksuista. Eläkkeitä maksetaan 30 miljardia vuodessa.

Vierailija
72/78 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen sosiaaliturvamenoista 40% menee eläkeläisiin ja 8% työttömiin. Joten leikataanko eläkeläisiltä, myös he saavat toimeentulotukea esim. Lääkkeisiin.

Joo, jos eläkeläisiltä leikkaaminen tarkoittaa eläkekaton asettamista 3000 euroon. Muuten ei pidä leikata. Monimiljonäärit eivät tarvitse sellaisen rahamäärän päälle enää mitään kymmenien tuhansien kuukausieläkettä.

Vierailija
73/78 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää 80 000 uusia tt- vastaanottajia. Terv. Maria

Sulta on sitten jäänyt ymmärtämättä työperäisen mmuuton koko perusajatus.

Turhan monelta maahanmuuttajalta on jäänyt työpaikka hankkimatta ennen Suomeen muuttamista.

Vierailija
74/78 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeistohallitus Suomeen. 

Kokoomus ja Perussuomalaiset hallitukseen, niin kyllä alkaa tuet pienentyä lusmuille.

Tukia on paljon ja ne ovat suuria, koska vasemmisto on aina puolustanut pienituloisia ja heikkoja.

Ja kannattanut tasa-arvoa ja suuria tulonsiirtoja parempituloisilta  köyhille.

Odotan niin uutta oikeistohallitusta.  Silloin myös veroja lasketaan, koska niitä pystytään laskemaan kun liioista tukien maksuista luovutaan.  Nehän ne pitää verot korkealla.

Joutuvat nuo laiskat sohvalla ja posket lommolla tupakaa vetävätkin mammat ja jonnet töihin.

Ja elättämään itse itsensä.

Voi voi, verot tulevat vain nousemaan, sosiaaliturvamenoista 40% menee eläkeläisiin ja telkkarista tuli ohjelma, että eläkeläisille täytyy palkata 30000 hoitajaa 10 vuoden sisällä. Pelkät eläkeläisten hoitokotimaksut oli viime vuonna verorahoista 5 miljardia eli yhtä paljon kuin työttömyyskorvaukset 5 miljardia, lisäksi eläkkeitä maksetaan 30 miljardia.

Valtiolla on jemmassa 200 miljardia euroa pelkkiä eläkevaroja, sijoituksina. Ikävä kyllä niitä ei voida käyttää alkuperäiseen tarkoitukseen, eläkkeiden maksamiseen, koska ne ovat panttina siitä, että Suomen talous on "kunnossa". Siis julkinen talous näyttää noiden 200 miljardin euron vuoksi jatkuvasti ylijäämäiseltä.

Ja juuri noiden "kuntospeksien" vuoksi EU katsoo, että olemme kaikesta talouden laskusuhdanteista ja korkeasta työttömyydestä huolimatta maksuvelvollisia EU:lle. Itse asiassa päättäjät suorastaan haluavat maksaa EU:lle.

Tämän maan touhuja katellessa ei tiedä, pitäiskö itkeä vaiko nauraa. Ja vielä täällä jaksetaan mainostaa hyvää taloudenhoitoa ja saarnata siitä Etelä-Eurooppaan :D

Vierailija
75/78 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyden huolto taitaa olla suurin rahareikä itse aiheutettuine diabeteksineen.

Eläkevakuutusyhtiöt maksavat eläkkeet!!!

200 miljardin rahasto ei riitä ja siitä otetaan vain vähän nyt maksettaviin eläkkeisiin. Nykyeläkeläisten eläkkeitä maksetaan nyt työssäkäyvien eläkemaksuista. Eläkkeitä maksetaan 30 miljardia vuodessa.

Nuo 200 miljardia ovat sijoituksina. Tuottavat arviolta 10 miljardia vuodessa, ja senttiäkään ei käytetä eläkkeisiin. Peanuts! ilmeisesti sinun mielestäsi?

Vierailija
76/78 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tulla yllätyksenä tolloille että vanhemmalla iällä sairaudet iskevät helpommin, oli itseaiheutettu tai ei. Sitä kutsutaan kehon vanhenemiseksi. 

Vierailija
77/78 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus ja Perussuomalaiset hallitukseen, niin kyllä alkaa tuet pienentyä lusmuille.

Tukia on paljon ja ne ovat suuria, koska vasemmisto on aina puolustanut pienituloisia ja heikkoja.

Odotan niin uutta oikeistohallitusta.  Silloin myös veroja lasketaan, koska niitä pystytään laskemaan kun liioista tukien maksuista luovutaan.  Nehän ne pitää verot korkealla.

Joutuvat nuo laiskat sohvalla ja posket lommolla tupakaa vetävätkin mammat ja jonnet töihin.

Voi voi, verot tulevat vain nousemaan, sosiaaliturvamenoista 40% menee eläkeläisiin ja telkkarista tuli ohjelma, että eläkeläisille täytyy palkata 30000 hoitajaa 10 vuoden sisällä. Pelkät eläkeläisten hoitokotimaksut oli viime vuonna verorahoista 5 miljardia eli yhtä paljon kuin työttömyyskorvaukset 5 miljardia, lisäksi eläkkeitä maksetaan 30 miljardia.

Valtiolla on jemmassa 200 miljardia euroa pelkkiä eläkevaroja, sijoituksina. Ikävä kyllä niitä ei voida käyttää alkuperäiseen tarkoitukseen, eläkkeiden maksamiseen, koska ne ovat panttina siitä, että Suomen talous on "kunnossa". Siis julkinen talous näyttää noiden 200 miljardin euron vuoksi jatkuvasti ylijäämäiseltä.

Ja juuri noiden "kuntospeksien" vuoksi EU katsoo, että olemme kaikesta talouden laskusuhdanteista ja korkeasta työttömyydestä huolimatta maksuvelvollisia EU:lle. Itse asiassa päättäjät suorastaan haluavat maksaa EU:lle.

Tämän maan touhuja katellessa ei tiedä, pitäiskö itkeä vaiko nauraa. Ja vielä täällä jaksetaan mainostaa hyvää taloudenhoitoa ja saarnata siitä Etelä-Eurooppaan :D

Suomen julkinen talous ja kotitaloudet ovat Euroopan mittakaavassa tyhjiin imettyjä ja vararikon partaalla. Tuo eläkevakuutusyhtiöiden 200 miljardia jota ei voi käyttää ja valtion pörssiomistukset 37 miljardia saavat Suomen näyttämään vakavaraiselta ja EU kelpoiselta.

Todellisuudessa Suomessa on maailman heikoin talouskasvu ja EU alueen huonoin huoltosuhde. Suomi kuuluisi vaivasssarjaan.

Vierailija
78/78 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen julkinen talous ja kotitaloudet ovat Euroopan mittakaavassa tyhjiin imettyjä ja vararikon partaalla. Tuo eläkevakuutusyhtiöiden 200 miljardia jota ei voi käyttää ja valtion pörssiomistukset 37 miljardia saavat Suomen näyttämään vakavaraiselta ja EU kelpoiselta.

Todellisuudessa Suomessa on maailman heikoin talouskasvu ja EU alueen huonoin huoltosuhde. Suomi kuuluisi vaivasssarjaan.

Suomalaisilla kotitalouksilla on velkaa, nimittäin asuntovelkaa. Sitä on yli 120 miljardin euron edestä. Ja ihan itse aiheutettua imemistä ja kurjuutta. Tosin, nehän pitävät sitä sijoituksena. Pankki sen velkaloukon tosiasiassa omistaa, kunnes viimeinenkin sentti on pulitettu.

Ainoastaan vahva euro pitää korttitalon pystyssä. Tosin, se sama vahva euro on ajanut maan myös samaan loukkuun. Kultainen häkki ja sitä rataa.