Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mentiinkö ennen kylään, vaikka siellä joku oli influenssan ankarissa kourissa? Siis pelättiinkö ennen tauteja vähemmän?

Vierailija
20.04.2021 |

Menisittekö nykyään?
Onko viisasta päästää lasta kaverille, kun siellä on influenssatapaus (todella kova)?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo vesirokossa pitäisi olla karanteenissa.  Olin muuten kerran vesirkosta toipuvan lapsen kanssa ärrällä  Hän ei koskenut mihinkään ja oli jo viikon tartunnasta.  Käsittääkseni kuivahtaneet melkein hävinneet näppylät ei edes tartuta.  Voih osaan kuvitella, että jotkut ajattelee tuollaisesta että "Voi kun itsekästä,  ei ota muita huomioon ollenkaan" 

Samoin kun kävin lääkäriasemalla hakemassa reseptiä viilentävään voiteeseen ja saatiinko peräti Ataraxia kutitukseen.  Vähön tuli nipotusta, että vesirokossa ei saisi liikkua,  mutta hei voiko siis sitä reseptiä saada ilman käyntiä sitten? 

Herran jestas mitä syyllistämistä ja jos noin, on,  älkää antako niitä aikoja siihen vesirokkoon sitten ollenkaan!  Kävimme yksityisellä.

Huvittavaa oli myös päiväkodissa kun lapsi piti hakea pois vesirokon takia.  Oli yksi näppy ilmestynyt.  Asia tietenkin

Taisi olla erityinen päiväkoti.  Nimittäin kerran kun olin viemässä lasta hoitoon ja oli kuulemma edellisenä päivänä mitattu 37,1, niin johan aamulla haukan näköinen hoitaja ampaisi heti ovelle että: Ethän sä lasta voi tuoda, kun eilen oli kuumetta" Sanoin että ei kyllä ollut illalla kipeä, eikä nyt aamulla. Ei saa tuoda,  muut voi sairastua! Taisin hymyillä v... tumaisesti niinkuin teen kun kuulen ja näen jotain älytöntä.  "Hymyile vaan, mutta kysytään vaikka päiväkodin johtajalta"  haukka jatkoi. Lapsi piti sitten päivän pakko loman ja meni seuraavana päivänä hoitoon.  Hilpeää.

Ja huom!  mulla 4 lasta ja monia päiväkoti kokemuksia ja vain tuossa joutui käymään ihmeellistä vääntöä... eli se siitä hankalasta äidistä.  

Vierailija
62/62 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt influenssassa, mutta ei lapsuudessani ajateltu että Liisa on nuhassa, ei nyt mennä kylään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä