Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä voisi tavata älykkäitä ja reippaita, 40+ sinkkumiehiå?

Vierailija
20.04.2021 |

Vastaavia keskusteluita varmaan jo ollut mutta mistä ihmeestä otsikon mukaisia miehiä voisi löytää? Deittipalveluissa heitä ei ainakaan ole (yksittäistapauksia ehkä huomioimatta) ja tämä kokemuksen syvällä rintaäänellä sanottuna.

Haussa ei minulla ole mitään elintason nostajaa mutta hyvätuloisena naisena toivoisin, että voisimme molemmat nauttia yhdessä ns. rahallisesti huolettomasta elämästä.

Olen miettinyt seuraavia harrasteita sosiaalisemmin harrastettuna siksi, että harrastan jo nyt yksikseni. Suluissa asiat, jotka mietityttävät seuranhaun kannalta):
-suunnistus/maastojuoksu/maastofillarointi (ei kai näiden lajien parissa loputtomasti uusiin ihmisiin tutustu?)
-lumilautailu (tähän lajiin kiinnostaisi perehtyä syvällisemmin mutten koe omakseni mitään pössyttelevää elämäntapaintiaaniporukkaa asuntovaunussa. Mistä löytäisi omanhenkistä lajiseuraa?)
-kirjallisuuspiirit (pidän kovasti lukemisesta mutta pelkään, että kirjallisuuspiirit koostuvat enimmäkseen naisista)
-taidenäyttelyt/galleriat yms. (pelkään törmääväni enimmäkseen naisiin sekä homoihin. Pelkään, kenties stereotyyppisesti, että taidetta harrastava mies on tiukasti henkinen tapaus eli muuten peukalo on keskellä kämmentä ja liikunta on pelkkää hyötyliikuntaa)
-purjehdus (omaa venettä ei ole enkä ole mikään pro. Olen saanut vaikutelman siitä, että purjehdusreissuilla kyllä tutustuu mutta omien havaintojen mukaan joukossa erittäin vähän sinkkumiehiä)

Ajatuksia?

Kommentit (155)

Vierailija
21/155 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nosto! Onko oikeasti niin, että fiksuja ja reippaita miehiä ei ole enää tarjolla ikäluokassa 40+?

Olen itse törmännyt useampaankin jotakin ap:n mainitsemaa lajia/mielenkiinnon kohdetta harrastavaan mieheen mutta jokin seuraavista on ollut itselle nounou ja häiritsevyysjärjestyksessä lueteltuna tässä:

1. Alkoholin erittäin runsas käyttö

2. Tupakointi

3. Mustasukkaisuus

4. Työttömyys (pitkäaikainen sellainen)

Miten työttömällä on varaa noihin ap:n kuvaamiin harrastuksiin? Maastojuoksu ei tarkoita sitä, että harrastaa juoksua lidlin lenkkareissa ja vanhoissa verkkareissa. Vaan ihan kunnon varusteita, tietynlaisia kenkiä ja mahdollisuutta kulkea autolla kohteisiin, joissa voi juosta maastossa.

Samoin ihmettelen, miten noita kestävyyslajeja voi harrastaa paljon alkoholia käyttävä tai tupakoitsija. Kyllähän tuollaiset urheilee, mutta se on sit enemmänkin salia.

Takerruit lillukanvarteen. Kyllä työtön voi harrastaa helposti kestävyyslajeja. Ja kyllä alkoholin suurkuluttaja voi harrastaa vuorikiipeilyä sekö taidenäyttelyjä, tunnen esimerkin. Toki työtön ei voi harrastaa vuorikiipeilyä eikä tupakoitsija erittäin todennäköisesti juokse polkujuoksumaratonia.

Vierailija
22/155 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin pitäisikö sen miehen harrastaa kaikkia noita listattuja harrastuksia? Onnea etsintään....

Ei tietenkään tarvitse kaikkea harrastaa. Ohessa oli esimerkkejä omista vapaa-ajan puuhistani. Koska tykkäisin lomalla lähteä vaikkapa Sveitsiin patikoimaan/pyöräilemään, olisi mukavaa saada miehestä seuraa.

Olisihan se nyt vähän karua seurustella ihmisen kanssa, jos ainoa yhteinen tekeminen olisi ruoanlaitto ja telkkarin katselu. Tosin epäilen, että työtön pleikkariharrastaja haluaa tehdä erilaista ruokaa kanssani sekä katsoa telkkarista ohjelmia, joissa niissäkään maut eivät menisi yksiin.

Ymmärrän.

Olen itse ajatellut, että jos mies suunnilleen suhtautuu liikuntaan myönteisesti, eli harrastaa itse jotain lajia tai pitää kivana asiana, että jotain voisimme tehdä yhdessäkin, se riittää. Tärkeintä ehkä on tietty avoimuus.

Mutta myös tuo, että pitäisi kivana ideana sitä, että lähdetään jollekin sporttilomalle ulkomaille. Siitä itse tykkäisin myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/155 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se on niin kuin täällä on usein sanottu, että 40+ maastofillarointia/juoksua/suunnistusta harrastava mies odottaa löytävänsä 35-vuotiaan noista asioista kiinnostuneen naisen eikä pidä sinua vaihtoehtona, jos olet täyttänyt 40.

Mutta muuten mielestäni nuo lajit on niitä, joista voisi löytyä jonkun miehen kanssa yhteinen harrastus. Minusta taas kirjallisuusharrastusta tai taidenäyttelyharrastusta ei ole syytä korostaa. Ne miehet, joilla on maininta deittiprofiilissa, että nuo ovat ok, ovat laittaneet sen vain, koska tietävät, että naiset haluavat sinne taidenäyttelyyn. Ja sen lisäksi tuollaiset miehet ovat yleensä suosittuja treffipalstoilla.

Huhhuh. Onneksi olen löytänyt miehen, joka on minua aktiivisempi haluamaan taidenäyttelyihin ja museoihin.

Joko minä elän kuplassa, jossa on ihan normaalia olla aidosti taiteesta kiinnostunut mies tai sitten tällä palstalla on miehiä, joilla ei ole kosketusta reaalielämään.

No on kiinnostus taidenäyttelyihin kuitenkin sellaista aika keskiluokkaista. Ja osa näistä miehistä, joille taidenäyttelyt on ok, ovat vaan sillei että tietävät, että "pitää tietää, mistä puhutaan", eikä heillä ole mitään syvempää intohimoa siihen.

On toki niin, että mahtavaa, jos on. Ja kun oikea tulokulma löytyy, niin kyllä taide/museot ovat kiinnostavia. Ex ei olisi tajunnut itse lähteä katsomaan Banksyä, mutta kun lähti, meillä oli hyvät keskustelut.

Vierailija
24/155 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asetat liian tiukat kriteerit miehellesi niin voi olla että joudut etsimään miestä loppuikäsi.

Liiallinen täydellisyyden tavoittelu unohtaa kasvun mahdollisuuden. Kaikki me olemme keskeneräisiä ja oppimassa täällä

Vierailija
25/155 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi älykäs, liikunnallinen, varakas ja kulttuurista kiinnostunut mies olisi tuossa iässä tahtomattaan sinkku?

Pelkän parisuhteen löytäisikin halutessaan helposti. Sellaisen naisen, jonka kanssa haluaa suhteen, ja joka on vapaa, valmis ja kykenevä sitoutumaan, sopivassa elämäntilanteessa jne, löytäminen on jo paljon vaikeampaa.

T. #20

Vierailija
26/155 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tältä palstalta löytyy.

Joo, täällähän me päivystetään.

Vierailija
27/155 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vaatimustesi mukainen, mutta olen kiltti. Haittaako se?

Mitä ihmettä mahdat tarkoittaa kiltteydellä? Netissä seuraa etsivät miehet mainostavat lähes järjestään olevansa kilttejä mutta he ovat usein vähän syrjäänvetäytyviä, ujoja sekä arkoja tapauksia. Eli niitä kouluaikojen hissukoita. Minä olen tästä syystä oppinut pitämään miehen itse mainostamana ”kiltteyttä” varoitusmerkkinä.

Hiirimäinen mies ei valitettavasti ole kiinnostava ja ylipäätään huono itseluottamus on parisuhteessa iso rasite.

Ap

Yksinkertaisesti he eivät sinusta tunnu sopivilta kumppaneilta sinulle. Hissukka ja hiiri on täysin turhaa nimittelyä, asiasi käy selväksi ilmankin. Minulle kelpaisi hyvin, jos on ujoudesta huolimatta älykäs herrasmies. Tämän palstan kiltit eivät tunnetusti täytä sitä määritelmää.

Vierailija
28/155 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se on niin kuin täällä on usein sanottu, että 40+ maastofillarointia/juoksua/suunnistusta harrastava mies odottaa löytävänsä 35-vuotiaan noista asioista kiinnostuneen naisen eikä pidä sinua vaihtoehtona, jos olet täyttänyt 40.

Mutta muuten mielestäni nuo lajit on niitä, joista voisi löytyä jonkun miehen kanssa yhteinen harrastus. Minusta taas kirjallisuusharrastusta tai taidenäyttelyharrastusta ei ole syytä korostaa. Ne miehet, joilla on maininta deittiprofiilissa, että nuo ovat ok, ovat laittaneet sen vain, koska tietävät, että naiset haluavat sinne taidenäyttelyyn. Ja sen lisäksi tuollaiset miehet ovat yleensä suosittuja treffipalstoilla.

Ikävää järkyttää maailmaasi mutta minusta on moni itseäni reilusti nuorempi mies ollut kiinnostunut (vakavasti, ei pelkästään seksimielessä). Olen kuitenkin siinä rajoilla, etten pian enää voi saada lapsia ja pelkään nuorempia miehiä siksi, että rakastumaan oikeasti suurin osa miehistä haluaa saada oman lapsen.

Minä en tästä syystä ole halunnut itseäni reilusti nuorempaa kumppania.

Ap

Ei niistä kaikki halua omia lapsia. Mutta sen saa helposti selville. Olen samanikäinen, minulla oli juuri puolen vuoden suhde nuorempaan mieheen. Lopetin suhteen, koska mies ehdottomasti ei halunnut lapsia. Minulla taas alkoi tuo asia kolkuttamaan.

Vierailija
29/155 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et missään. Kaikki älykkäät ja reippaat on varattu.

Vierailija
30/155 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parinvalinta tehdään parikymppisenä. Me kunnon miehet ollaan parisuhteissamme. Olemme osanneet pitää siitä kiinni, ja vaalia sitä. Emme ole pettäjiä, ja pystymme myös pysymään lapsiarjessa.

Ne 40+ sinkut on erilaisia, elleivät ole leskiä. Eli kunnollista et voi löytää mistään. Ei ole kuin eri syistä eronneita, säälittäviä pelimiehiä, tai peräkamarun poikia. Juna meni jo..

Vierailija
31/155 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap suhtaudut isoon ylipainoon? Pyöräily oli poissuljettu juttu sen jälkeen, kun saavutin aikuisiän. Tulevaisuudessa voi tietysti olla mahdollista jos moottoriavusteisia voi käyttää :)

Vierailija
32/155 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosto! Onko oikeasti niin, että fiksuja ja reippaita miehiä ei ole enää tarjolla ikäluokassa 40+?

Olen itse törmännyt useampaankin jotakin ap:n mainitsemaa lajia/mielenkiinnon kohdetta harrastavaan mieheen mutta jokin seuraavista on ollut itselle nounou ja häiritsevyysjärjestyksessä lueteltuna tässä:

2. Tupakointi

3. Mustasukkaisuus

Olen hyvin liikunnallinen (monet noista luettelemistasi harrastuksista osuu, mutta myös muitakin harrastuksia), miinuspuolia sitten ovat runsas alkoholin käyttö ja ajoittainen sikarointi.

Vierailija
33/155 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asetat liian tiukat kriteerit miehellesi niin voi olla että joudut etsimään miestä loppuikäsi.

Liiallinen täydellisyyden tavoittelu unohtaa kasvun mahdollisuuden. Kaikki me olemme keskeneräisiä ja oppimassa täällä

Eikö edes aktiivista otetta elämään saa tavoitella? Kyllä nelikymppisenä jo tietää, millaista elämää haluaa elää. Aloituksessa oli mainittuna harrasteita, jotka ovat itselleni jollain tasolla tärkeitä. Millä tavoin kriteerit olivat sinusta tiukkoja? Onko edes yksi yhteinen kiinnostus sinusta lähtökohtaisesti liian iso toive? Voin minä retkiluistimetkin hankkia jos laji on miehelle rakas. Sukellus olisi sekin kiinnostavaa.

Ja jos mies olisi taideleffafriikki, olisin kiinnostunut todellakin tutustumaan miehen mielestä hyviin elokuviin.

Ap

Vierailija
34/155 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsit jotain sellaista, mitä ei ole koskaan ollut olemassakaan. +40v sinkut ovat jotain seuraavista

1) mt-ongelmaisia

2) naisten hakkaajia (Suomi on Euroopan väkivaltaisin maa naisille)

3) huumeiden käyttäjiä ja alkoholisteja

4) kirjainyhdistelmämiehiä, jotka sisimmässään halveksivat naisia

5) pedo.fiilejä

Vierailija
35/155 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuvittelet että noita hyviä miehiä olisi vapaana enää tuon ikäisenä? Joku muu nappaa ne yleensä huomattavasti aikaisemmin.

Vierailija
36/155 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviäkin miehiä eroaa suhteista. Sellaisiakin, jotka kykenevät "vaalimaan parisuhdetta". Katsokaas kun siihen parisuhteeseen tarvitaan kaksi. Ei se riitä, että se mies vaalii.

Enkä ole 40+ mies, enkä edes sinkku. Mutta rajansa nyt kaikella. Hyviä miehiä ON sinkkuina. Ihan yhtä lailla kuin on hyviä naisia.

Vierailija
37/155 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se sitten oli tämän päivän pläjäys miehistä. Mutta yksin oleminenkin ottaa koville!

Vierailija
38/155 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2. Tupakointi

3. Mustasukkaisuus

Tuonikäiset sinkkumiehet ovat 80% jo huonossa fyysisessä kunnossa. Ne, jotka eivät ole, ovat parisuhteessa.

Vierailija
39/155 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ap suhtaudut isoon ylipainoon? Pyöräily oli poissuljettu juttu sen jälkeen, kun saavutin aikuisiän. Tulevaisuudessa voi tietysti olla mahdollista jos moottoriavusteisia voi käyttää :)

Iso ylipaino on valitettavasti ainakin minulle este. Ihan jo siksi, etten halua tieten tahtoen päätyä omaishoitajaksi tilanteessa, jossa itselläni on tervettä elämää jäljellä ison todennäköisyyden mukaan useita kymmeniä vuosia.

Jos on merkittävän lihava nelikymppisenä, uhkaavat vakavat elintasosairaudet erittäin todennäköisinä kymmenen vuoden kuluessa. Toisin sanoen en halua itsetuhoista kumppania. Merkittävästi lihavalla on pakosti jokin elämänhallintaongelma ja tätä olen jo monta kertaa elämäni varrella todistanut.

Ap

Vierailija
40/155 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennun aina kun luen näitä. Olen 40-vuotias sinkku nainen. Yritän ajatella positiivisesti, mutta sitten eteen tulee viestiketju täynnä kommentteja että on täysin mahdotonta enää löytää "kunnollista" kumppania.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan