Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autoni on miehen nimissä, mutta minä maksan kulut. Meneekö lahjavero jos vaihdetaan mun nimiin?

Vierailija
20.04.2021 |

Avioliitossa ollaan, toistaiseksi...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/22 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Teette kaupan ihan normaalisti trafin ohjeiden mukaan. Papereihin ei tarvitse merkitä summaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se joku 100000e mersu?

Vierailija
4/22 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vaan osta sitä autoa mieheltä? 

Vierailija
5/22 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä arvoinen auto on? Minä annoin auton isälleni, arvo noin 5000€. Eipä kukaan koskaan kysellyt mitään.

Vierailija
6/22 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se joku 100000e mersu?

Vierailija
7/22 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vaan osta sitä autoa mieheltä? 

Miksi pitäisi ostaa?

Vierailija
8/22 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö avioliitossa kaikki ole yhteistä, jos ei ole avioehtoa? Osituksessa siis kaikki menee puoliksi joka tapauksessa, riippumatta siitä, kenen nimissä mikäkin on.

Vierailija
9/22 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 5000 euron lahjoitukset samalta ihmiseltä kolmen vuoden välein ovat verovapaita. 

Vierailija
10/22 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilu on Suomessa niin tappiin verotettua ettei se kiinnosta enää edes verottajaa.

Vierailija
11/22 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko avioehtoa?

Jos ero tulee tänään, auto on miehen eikä sen tarvitse antaa sitä sulle tasinkona. Ja jos sulla on enemmän omaisuutta, niin sinähän sen tasingon maksat auton lisäksi.

Vierailija
12/22 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene. Autot eivät ole (enää) sellaista omaisuutta jota verottaja seuraisi. me olemme siirtäneet yli 20.000 euron arvoisia autoja puolisoiden kesken kahteenkin otteeseen eikä asia ole kiinnostanut verottajaa.

Vierailija
13/22 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja ottanut huomioon sitä että jos hänellä ei ennestään ole ollut autoa niin liikennevakuutuksen bonukset ovat erittäin matalat ja vakuutusmaksut nousevat hänen nimissään huomattavasti tilanteesta, jossa auto on miehen nimillä.

Vierailija
14/22 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö avioliitossa kaikki ole yhteistä, jos ei ole avioehtoa? Osituksessa siis kaikki menee puoliksi joka tapauksessa, riippumatta siitä, kenen nimissä mikäkin on.

Ei todellakaan ole yhteistä! Eikä leski peri.

Nämä kaksi yleistä väärinkäsitystä liittuvtä avioliittoon, joten korjataan nyt molemmat saman tien. Sekä varat että velat ovat aina erillisiä. Paitsi tietenkin ne, joissa on molempien nimi.

Miksi vaihtaa omistaja? Riittää, kun vaihtaa haltijan. Silloin laskut tulevat haltijalle eli sinulle.

Vierailija
15/22 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis maksanut autoni lyhennykset ja vakuutuksen itse, mutta auto ja vakuutus on miehen nimissä. Avioehtoa ei ole.

Ei siis ole mulla järkeä ostaa autoa mieheltäni.

Joku sanoi että auton voi vain siirtää mun nimiin, miten se tapahtuu?

Ap

Vierailija
16/22 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittaja ottanut huomioon sitä että jos hänellä ei ennestään ole ollut autoa niin liikennevakuutuksen bonukset ovat erittäin matalat ja vakuutusmaksut nousevat hänen nimissään huomattavasti tilanteesta, jossa auto on miehen nimillä.

Eipä ne bonukset koskaan nouse, jos ei autoa omista.

Vierailija
17/22 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis maksanut autoni lyhennykset ja vakuutuksen itse, mutta auto ja vakuutus on miehen nimissä. Avioehtoa ei ole.

Ap

https://www.traficom.fi/fi/asioi-kanssamme/ajoneuvon-omistajanvaihdos

Vierailija
18/22 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysyykö ne kuitenkin ennallaan, eli eivät myöskään laske?

Vierailija
19/22 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysyykö ne kuitenkin ennallaan, eli eivät myöskään laske?

Kaskon osalta voi neuvotella, yleensä siihen saa täydet bonarit kysymällä mutta liikennevakuutukseen ei saa. Liikennevakuutus lähtee yleensä 30-40 % bonuksista, vähän yhtiöstä riippuen.

Vierailija
20/22 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos auto on rahoitusyhtiön, se ottaa välistä. Mun isän auto olisi siirretty mun nimiin, koska käytän sitä itse ja maksan kaikki kulut. Rahoitusyhtiö olis ottanut 200 eur.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi