Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autoni on miehen nimissä, mutta minä maksan kulut. Meneekö lahjavero jos vaihdetaan mun nimiin?

Vierailija
20.04.2021 |

Avioliitossa ollaan, toistaiseksi...

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö avioliitossa kaikki ole yhteistä, jos ei ole avioehtoa? Osituksessa siis kaikki menee puoliksi joka tapauksessa, riippumatta siitä, kenen nimissä mikäkin on.

Ei todellakaan ole yhteistä! Eikä leski peri.

Nämä kaksi yleistä väärinkäsitystä liittuvtä avioliittoon, joten korjataan nyt molemmat saman tien. Sekä varat että velat ovat aina erillisiä. Paitsi tietenkin ne, joissa on molempien nimi.

Miksi vaihtaa omistaja? Riittää, kun vaihtaa haltijan. Silloin laskut tulevat haltijalle eli sinulle.

Olet väärässä. Juuri selvittelin tätä, meillä on asuntolaina pelkästään mun nimissä. Osituksessa puolet siitä menisi mun aviomiehelle. Ohis.

Vierailija
22/22 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene. Autot eivät ole (enää) sellaista omaisuutta jota verottaja seuraisi. me olemme siirtäneet yli 20.000 euron arvoisia autoja puolisoiden kesken kahteenkin otteeseen eikä asia ole kiinnostanut verottajaa.

Onko verottajan kiinnostukseen puutteeseen vaikuttanut se, ettei verottaja ole tiennyt, että omaisuutta siirrettiin ilman käypää kauppahintaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän