Mies piilottaa paikallaolonsa Whatsappissa
Meillä on noussut puheisiin usein yks tuttu nainen ja noista puheista heräsi pikkuhiljaa ajatus, et miehelläni on jotain vipinää sen naisen kanssa. Tallensin tän naisen numeron omaan puhelimeeni ja aloin tarkkailla molempien viestittelyä. Ihmetystä lisäsi se, että tää nainen oli paikalla Whatsappissa lähes koko mun miehen työvuoron ajan. Täsmälleen samoin kun mieheni. Sanoin tästä, ei heillä kuulemma mitään ole. Mielestäni oli todella outoa, että tämä nainen aloitti paikalla olon jo aamulla hiukan ennen klo kuutta, kun mieheni menee just siks töihin. Nyt olen huomannut, että mieheni piilottaa paikalla olonsa Whatsappissa ollessaan töissä. Pitkään ihmettelin, ettei hän näy koko päivänä käyneenkään Whatsappissa, ei edes tauoilla. Jossain vaiheessa huomasin, että vastaa kyllä vaikka mun viesteihin, mut näkyy olleen viimeksi paikalla vaikka edellisenä iltana. Kotona tai mun seurassa jos lukee tai vastailee johonkin viesteihin, ei näin ole vaan aina näkyy olevan paikalla. Olen ihmetellyt tätä ja väkisinkin on herännyt ajatus, et tässä on jotain outoa. Tiedän et sen pystyy piilottamaan, esim näin: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/etko-halua-etta-whatsappin-kayttoas…
Olen kysynyt tästä häneltä niin vastaukseksi saan, et olen idiootti ja/tai tyhmä. Miten minusta tässä on jotain pimeeetä. Onko jollain muulla tällaisesta kokemusta?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei näy viimeksi paikalla olo, koska en ymmärrä miksi joku tuon haluaa tietää. Se paikalla olo kuitenkin näkyy, jos ollaan yhtkäaikaa whatsapissa.
Minä käytän WA:ta niin vähän, etten edes muista, mikä asetus minulla on privapuhelimessa. Enkä kyllä työpuhelimestakaan, vaikka siinä sitä käytän enemmän.
Jos puolisoni alkaisi kysellä, miksi minulla ei näy paikallaoloa puhelimessani, niin se olisi kyllä hälytysmerkki. En ymmärrä, mitä hän sillä tiedolla tekee. Ja mitä hän päättelisi siitä, jos näkisi paikallaoloni työpuhelimeni WA:ssa - pitäisikö minun alkaa tehdä hänelle tiliä siitä, mitä viestejä lähettelen ja kenen kanssa työaikanani työpuhelimestani?
Suosittelen ihan tosissaan tutustumaan digitaaliseen väkivaltaan ja miettimään, miksi pitää sitä itselleen hyväksyttävänä tapana toimia.
Miten olis pillupuhelin ja prepaid kuten exälläni...
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä itse paikalla olo voi enää piilottaa vaan ainoastaan sen milloin on viimeksi ollut paikalla?
Jos miehesi on WA:ssa samaan aikaan kuin sinä, niin kyllä siinä silloin lukee hänen kohdallaan, että paikalla.
Otsikossa on ehkä käytetty huonoa sanaa, mutta kyllä itse viestissä mainittu asia on ihan mahdollinen. Esim tyttäreni on vastannut minulle whatsapissa tänään aamulla, mutta paikalla hän on ollut eilen illalla viimeksi. Se johtuu siitä, että tyttö käyttää usein whatsappia aloitusnäytön kautta. Silloin wa:n paikallaolo ei päivity.
Selvästi osa näistä kommentoijista ei tajua edes, et mistä tässä alottaja kyseli. Tällä äijällä siis selvästiki näkyy koko ajan viimeksi paikalla + joku aika -tieto. Mutta kyse siitä että tuo kellon aika nyt ei pidä hänen kohdallaan paikkaansa. Sen pystyy estämään, ettei se päivity. Tämän asian ihmettelystä tässä on kyse ja siitä, miksi AP:n mies ei halua, että tämä aika reaaliaikaisesti päivittyisi. Juu, nyt tuli monille aivan uutta tietoa.
En tiedä, miten WA toimii, käytän sitä vain hätätapauksissa, mutta vaimothan kyllä aavistaa asioita. Paitsi jos on yltiömustasukkainen. Oma mieheni käyttää kyllä Whatsappia omissa salaisissakin keskusteluissaan, kun tietää että minä en siellä notku kyttäämässä. Joka kerta kun on ollut "aavistus" tai "intuitio" niin on ollutkin jotain säpinää jonkun naisen kanssa.
Itselläni on sekä paikallaolotiedot, että lukukuittaukset pois päältä. Joku ystävä sitä kerran ihmetteli, johon vastasin, että jos elämässä ei ole muuta tekemistä kuin kytätä koska joku on paikalla niin kannattaa mennä nuppitohtorille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun aloimme seurustelemaan, minulla oli Whatsapp-asetuksena, ettei viimeksi paikalla -aikaa näkynyt kenellekkään. Mies sanoi hyvin aikaisessa vaiheessa, et voisitko muuttaa tämän et tämä on hänen mielestään outoa. Muutin silloin asetukset niin, et kaikille näkyy, koska olen viimeksi ollut paikalla. Aivan varmasti edellytän sitä samaa myös häneltä.
AP
Ihan oikein olet toiminut. 👍
Ap aloitti yksinpuhelun :-D DD
Tokkopa.😂
Minä olen kommentoinut pari kertaa ja laitoin tuon peukun.
Että mukavaa päivän jatkoa vaan!
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on sekä paikallaolotiedot, että lukukuittaukset pois päältä. Joku ystävä sitä kerran ihmetteli, johon vastasin, että jos elämässä ei ole muuta tekemistä kuin kytätä koska joku on paikalla niin kannattaa mennä nuppitohtorille.
Tässä ei olekkaan kyse mistään kavereiden kanssa chättäilystä vaan puolisosta. Sulle varmaan outo juttu..
Vierailija kirjoitti:
Kun aloimme seurustelemaan, minulla oli Whatsapp-asetuksena, ettei viimeksi paikalla -aikaa näkynyt kenellekkään. Mies sanoi hyvin aikaisessa vaiheessa, et voisitko muuttaa tämän et tämä on hänen mielestään outoa. Muutin silloin asetukset niin, et kaikille näkyy, koska olen viimeksi ollut paikalla. Aivan varmasti edellytän sitä samaa myös häneltä.
AP
Nyt meni astetta oudommaksi tämä tarina.
Taas huomaa kun palstalla teinejä että uleja, eivät tajua mistä puhutaan ja alapeukut viuhuu. Kun pitää tulla tunkemaan se typerä oma kommentti asioihin mistä ei ole edes kokemusta. Tässä puhutaan s.u.h.t.e.e.s.t.a ei minkään kamun kanssa lärpyttelystä.
Vierailija kirjoitti:
AP
Mitä ihmettä? Hyi hemmetti 😳 jos joku pitää normaalina tuota, että kytätään toisen paikallaoloja ja vielä muutetaan asetuksia sen takia että toinen vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä! Ja mulla myös näiden mielisairaiden kyttääjien takia asetukset niin, ettei näy koska olen käynyt whatsapissa.
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä, miten joissain asioissa hyväksytään erilaisuus ja joissaan sitten taas ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä! Ja mulla myös näiden mielisairaiden kyttääjien takia asetukset niin, ettei näy koska olen käynyt whatsapissa.
Miks sulla on mielisairaita kyttääjiä WA:ssa?
Mies vaati sinun paikallaolot näkyville, koska hänelle niiden piilottaminen tarkoittaa vilppiä.
On tällänen kyllä aika kaameeta, et täytyy kytätä, en sitä sano. Mutta ihmettelisin itsekin, jos mieheni noin tekisi. Kyllä itselleni varmasti myös tulisi tunne, ettei kaikki ole ok.
Yksi mun existä teki sitä ex vaimonsa takia ettei se saanut tietää koska oli wa:ssa. Ex vaimo kyttäsi onko wa:ssa mun kanssa tai oliko muita naisia. Joten piilotti kaikilta läsnäolon. Samaa tekee sun mies että saa chattailla päivän rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen eniten sitä, että mitä Ap:n mies ja oletettu salarakas tekee työkseen, jos niillä on aikaa luuhata koko työpäivä wapittamassa.
Tietokoneella kun tekee töitä niin siinä voi olla wappi ikkuna auki vaikka koko päivän.
Ei kannata menettää omaa mielenterveyttä parisuhteen luottamuspulan vuoksi. Ihan tiedoksi, että saattaa mies myös soittaa, txt, tai tavata naista normaalisti kasvotusten, jos pettää. Jos sinulla on voimakas tunne, että mies pettää niin ehkä sitten oman mielenterveyden vuoksi parempi unohtaa koko ukko. Jos taas juuri tämä tietty nainen sinun mielessäsi on niin tuntuuko siltä että mies viihtyisi paremmin sen naisen kanssa niin jos niin anna viihtyä. Ei tarvitse roikkumaan jäädä. Antaa olla jos ei onnistu. Kyllähän sen omasta miehestä huomaa, jos miestä ei enää kiinnosta. Oletko suhteessa vain siksi ettet halua miehen olevan toisen kanssa? Joka tapauksessa suhteenne ei kuulosta terveeltä.
Eihän sitä itse paikalla olo voi enää piilottaa vaan ainoastaan sen milloin on viimeksi ollut paikalla?
Jos miehesi on WA:ssa samaan aikaan kuin sinä, niin kyllä siinä silloin lukee hänen kohdallaan, että paikalla.