Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies piilottaa paikallaolonsa Whatsappissa

Ihmettelijä
20.04.2021 |

Meillä on noussut puheisiin usein yks tuttu nainen ja noista puheista heräsi pikkuhiljaa ajatus, et miehelläni on jotain vipinää sen naisen kanssa. Tallensin tän naisen numeron omaan puhelimeeni ja aloin tarkkailla molempien viestittelyä. Ihmetystä lisäsi se, että tää nainen oli paikalla Whatsappissa lähes koko mun miehen työvuoron ajan. Täsmälleen samoin kun mieheni. Sanoin tästä, ei heillä kuulemma mitään ole. Mielestäni oli todella outoa, että tämä nainen aloitti paikalla olon jo aamulla hiukan ennen klo kuutta, kun mieheni menee just siks töihin. Nyt olen huomannut, että mieheni piilottaa paikalla olonsa Whatsappissa ollessaan töissä. Pitkään ihmettelin, ettei hän näy koko päivänä käyneenkään Whatsappissa, ei edes tauoilla. Jossain vaiheessa huomasin, että vastaa kyllä vaikka mun viesteihin, mut näkyy olleen viimeksi paikalla vaikka edellisenä iltana. Kotona tai mun seurassa jos lukee tai vastailee johonkin viesteihin, ei näin ole vaan aina näkyy olevan paikalla. Olen ihmetellyt tätä ja väkisinkin on herännyt ajatus, et tässä on jotain outoa. Tiedän et sen pystyy piilottamaan, esim näin: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/etko-halua-etta-whatsappin-kayttoas…
Olen kysynyt tästä häneltä niin vastaukseksi saan, et olen idiootti ja/tai tyhmä. Miten minusta tässä on jotain pimeeetä. Onko jollain muulla tällaisesta kokemusta?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vaati sinun paikallaolot näkyville, koska hänelle niiden piilottaminen tarkoittaa vilppiä.

Kyllä, tässä sadussa.

Vierailija
42/59 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies alkoi joskus kyttäämään miten w-a käytän ja kyselee kenelle viestittelen ym.

Myöhemmin selvisi että oli käynyt lukemassa viestejäni kun niistä alkoi kysellä että kenen viestejä poistelen koska mm. olin illalla käynyt paikalla mutta en ollut lähettänyt yhtäkään viestiä. Kaverini oli lähettänyt myöhään viestin jonka luin illalla mutta vastasin vasta aamulla.

Alko ahistaa kyttääminen, piilotin paikallaolon ja vaihdoin puhelimen sormenjäljellä toimivaan.

Mutta ap tapauksessa mies toki vaihtelee asetuksia, se on epäilyttävää🤔

Mutta todella outoa kytätä myös jonkun naikkosen paikallaoloa, itse jos tollasesta kuulisin niin en tiedä miten olisin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hälytyskelloihin kannattaa luottaa, jos ei ole muuten taipuvainen liioittelevaan mustasukkaisuuteen. Oman puolison käytöksen tuntee ja selittämättömät muutokset pistävät tietysti miettimään, mistä on kyse. Oman mielenterveyden takia ei kannata puhelinta kytätä, mutta suhteessa oleva luottamusongelma olisi hyvä ratkaista aikuismaisesti.

Vierailija
44/59 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika amatööri mies. Jos haluaa viestitellä jonkun kanssa salaa, silloin otetaan käyttään joku muu sovellus, vaikka signal tai kik

Vierailija
45/59 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näet sen naisen whatsapp paikalla olon, jos vain tallensit hänen numeron puhelimeesi? Eikö se näy vain whatsapp keskusteluissa. Eli sinun olisi pitänyt lisätä hänet whatsappiin ja laittaa viestiä, että teillä olisi keskustelu jossa näkyy naisen paikalla olo.

Vierailija
46/59 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan selvä tapaus, pettää sua kaikkien työpaikan naisten kanssa ja vielä myös naapurin Eijan.

Vierailija
47/59 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten näet sen naisen whatsapp paikalla olon, jos vain tallensit hänen numeron puhelimeesi? Eikö se näy vain whatsapp keskusteluissa. Eli sinun olisi pitänyt lisätä hänet whatsappiin ja laittaa viestiä, että teillä olisi keskustelu jossa näkyy naisen paikalla olo.

Minä ainakin näen myös niiden paikallaolon, joiden kanssa en ole ikinä wa:ssa viestitellyt

Vierailija
48/59 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse. Aloittaja voi tallentaa numeron ja sitten mennä ikään kuin aloittamaan keskustelun tälle naiselle mutta seuraakin vain paikallaoloa.

Toki yksityiskohdat riippuu sitten siitäkin, minkälaiset asetukset tällä naisella on. Jos aloittaja ei ole hänen yhteystiedoissaan, mutta aloittaja näkee silti naisen tiedot, nainen on asetuksissaan sallinut sen. Itselläni on whatsapissa sellaiset asetukset, että vain omat kontaktini näkevät tietyt tiedot. Mutta jos sattuu olemaan paikalla yhtä aikaa, sen näkee kuka tahansa, ellei ole sitten estänyt kyseistä numeroa.

Vierailija
49/59 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa nyt tuollainen muiden vahtiminen, se ei ole tervettä.  Ei myöskään se, että ap:n mies ilmeisesti vaati häntä laittamaan paikallaolotiedon päälle.

Itse laittaisin koko suhteen harkinnan alle, jos menisi tuollaiseksi. Miksi seurustella, jos toiseen ei koe voivansa luottaa.

Vierailija
50/59 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa nyt tuollainen muiden vahtiminen, se ei ole tervettä.  Ei myöskään se, että ap:n mies ilmeisesti vaati häntä laittamaan paikallaolotiedon päälle.

Itse laittaisin koko suhteen harkinnan alle, jos menisi tuollaiseksi. Miksi seurustella, jos toiseen ei koe voivansa luottaa.

Ei se olekaan tervettä. Ei AP ole terve. Seuraava kysymys.

Vierailija
51/59 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aloimme seurustelemaan, minulla oli Whatsapp-asetuksena, ettei viimeksi paikalla -aikaa näkynyt kenellekkään. Mies sanoi hyvin aikaisessa vaiheessa, et voisitko muuttaa tämän et tämä on hänen mielestään outoa. Muutin silloin asetukset niin, et kaikille näkyy, koska olen viimeksi ollut paikalla. Aivan varmasti edellytän sitä samaa myös häneltä.

AP

Mitä helvetin helvettiä, onpa ihmiset sairaita :D:D:D

Mulla ei ainakaan todellakaan näy whatsappissa mun paikallaolo eikä mun kumppanilla ole mitään sanomista siihen. En halua että kukaan kyttää milloin olen paikalla, ja saan whatsappissa myös ei-toivottuja kuulumistenkyselyviestejä tyypeiltä joille ei kiinnosta viestitellä, tämä on syynä miksi olen poistanut paikallaolon näkymisen. Se on mun yksityisasia milloin käytän jotain sovellusta ja milloin en. Jos suhteessa luottamus on niin hataralla pohjalla että pitää tollasta kytätä niin suhde on kyllä pielessä. Mua ei ainakaan kiinnosta edes mitä mun kumppani kännykällä puuhaa. Jos se haluaisi pettää niin se voisi sen tehdä, kyttäsin sitä tai en.

Vierailija
52/59 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä edes tarkoittaa että "on paikalla" whatsapissa, koko ajanhan tuo tuolla puhelimen taustalla pyörii. Viesteihin vastataan sitten kun joudetaan, kesken työpäivän se ei aina ole mahdollista.

Vierailija
53/59 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on todella outoa, jos toinen piilottaa paikalla olonsa jossain Whatsappissa omalta vaimoltaan tai mieheltään. Silloin pimeä puolisko on tämä piilottaja, ei se, joka sitä ihmettelee. Jos ei ole mitään salattavaa, niin miks ihmeessä pitäis piilottaa, kysyn vaan? En mä ainakaan piilota mutta minulla ei olekaan mitään salattavaa. Nää on ihan eri asioita, kuin et esim vaatis toista näyttämään kaikki lähetetyt/vastaanotetut viestit tai kävis niitä lukemassa omin luvin.

Ehkä hänellä on ap:n tyyppinen puoliso.

Vierailija
54/59 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei näy noita paikallaanoloja ihan vain yhden työkaverin takia. Hän laittelee kymmeniä viestejä päivässä ja yöllä kännissä. On kuitenkin minua "ylempi", joten en voi estoon laittaa, koska tulee vaikeuksia. Joten toivon, että hän luulee, että en käytä puhelinta välillä moniin tunteihin.

Vierailija
55/59 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi helpompaa olla 2 kännykkä hoitojen kanssa chättäilyyn?

Joku prepaid ja menox. En jaksa jatkuvasti säätää asetuksia.

Vierailija
56/59 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi helpompaa olla 2 kännykkä hoitojen kanssa chättäilyyn?

Joku prepaid ja menox. En jaksa jatkuvasti säätää asetuksia.

Yhdellä työkaverilla on kaksi puhelinta työpöydällään. Toinen puhelin on juurikin prepaid hoitoa varten. Tapailee häntä ruokatunnilla eikä vie tuota puhelinta ikinä kotiinsa. 

Vierailija
57/59 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on todella outoa, jos toinen piilottaa paikalla olonsa jossain Whatsappissa omalta vaimoltaan tai mieheltään. Silloin pimeä puolisko on tämä piilottaja, ei se, joka sitä ihmettelee. Jos ei ole mitään salattavaa, niin miks ihmeessä pitäis piilottaa, kysyn vaan? En mä ainakaan piilota mutta minulla ei olekaan mitään salattavaa. Nää on ihan eri asioita, kuin et esim vaatis toista näyttämään kaikki lähetetyt/vastaanotetut viestit tai kävis niitä lukemassa omin luvin.

Just noin se on! Rehdin ei tarvitse piiloutua.

Kiitos fiksusta ja asiallisesta kommentista.

Rehtiäkin voi ärsyttää naisen kyttääminen ja analysointi ja ylianalysointi ja vainoharhaisuus. Ihan normaalia, jos joku ei halua näyttää mihin kellonaikoihin on mitäkin tehnyt.

Vierailija
58/59 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos WA ikkuna ei ole aktiivinen, vaan taustalla (eli ei ole sulkenut appia), niin näkyykö statuksena paikalla?

Vierailija
59/59 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen et jospa miehellä on pomo sielä wapissa kanssa, ja siksi peittää sen paikalla olon ettei pomo näe jos selailee töissä puhelinta salaa tai lukee viestejä :D vaikka eipä silläkään kai pitäs mitää väliä ollam sairas pomo sekin on joka tollasta kyttäisi, mut silti. Mun mielestä on kyl omituista kytätä tollai yhtään ketään. myönnän itse joskus samaan sortuneeni mut huomasin pian et siinä ei saa kuin oman pään sekasin eikä se kerro oikeesti mitään mistään, et millon joku on paikalla. Jos mies ei haluu vastata heti, nii sit ei vastaa ja se kyttäys ei ainakaan auta siihen. Jos pettää ton naisenkaa niin kyl siihen muitakin tapoja löytyy kuin whatsapissa työpäivän aikana viestittely...