Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi käytätte maskia ulkona?

Vierailija
19.04.2021 |

Jos ei siis ole yhtään tungosta. Häpeättekö naamaanne, vai mikä on?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousen pois bussista, piipahdan lähikauppaan ja sieltä kotiin. En tietenkään ota maskia pois bussipysäkin ja kaupan välisellä matkalla ja kaupasta on kotiin alle 100m. En aina jaksa siinäkään alkaa maskin kanssa askartelemaan. Varsinkaan kauppakassit käsissä roikkuen.

Vierailija
22/48 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on corona karanteenissa pitäisi ulkona käyttää maskia mutta se on ihan hullua. Paras pitää välimatkaa ja mennä lenkille vaikka metsään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevämpää pitää maskia koko ajan jos käy useassa liikkeessä tai muussa paikassa.

Laitan maskin kotona ja se pysyy siinä jopa kaksi- kolmekin tuntia kun kiertelen asioillani. Kuljen bussilla keskustaan ja takaisin kun olen tehnyt asiointikierrokseni.

Vierailija
24/48 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olen ollut paikassa A josta menossa paikkaan B, jossa tarvii olla maski nenällä, en tietenkään poista maskia, jos menen sinne.

Just näin. Bussista kirjastoon, kirjastosta kauppaan ja kaupasta bussiin.

Tuossahan menee jo sen verran aikaa, että maski pitäisi vaihtaa uuteen. Vai onko se maski siis pelkkää hyvesignalointia?

Vierailija
25/48 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä käytä. Jos sattuu tulemaan tilanne että pitää käydä paikoissa A, B ja C peräperää, ja ne sijaitsevat lähetyksin, silloin en ala jokaiseen uutta maskia tuhlaamaan, vaan laitan maskin mennessäni A:han ja poistan sen poistuessani C:stä.

Vierailija
26/48 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin autossa. Matkalla paikasta a (kauppa) paikkaan b (kauppa), enkä rupea räpeltämään maskia välillä pois ja taas takaisin. Käytän koko asiointimatkan samaa maskia.

Vierailija
27/48 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän töissä koko päivän maskia. Päivän päätteeksi kun saisi jo ottaa sen pois, saatan vain unohtaa sen kun kävelen ulkona.

Montako maskia menee päivässä? Vähintään parinkymmenen minuutin välein kun pitää vaihtaa ja useamminkin jos kostuu.

Vierailija
28/48 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vıțuň kauan jaksatte oikeasti jankuttaa?!! MASKI MASKI MASKI MASKI MASKI 😑😑😑😑

Vierailija
29/48 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kätevämpää pitää maskia koko ajan jos käy useassa liikkeessä tai muussa paikassa.

Laitan maskin kotona ja se pysyy siinä jopa kaksi- kolmekin tuntia kun kiertelen asioillani. Kuljen bussilla keskustaan ja takaisin kun olen tehnyt asiointikierrokseni.

Voisko edes YRITTÄÄ käyttää oikein? Riittävän usein vaihto.

Tai sit ollaan ilman.

Vierailija
30/48 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitepölyn ja katupölyn takia.

Vanha juttu! Etkö keväisin ennen ole nähnyt.

Vierailija
31/48 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työnantaja painostaa pitämään KOKO AJAN maskia. Liikuntatunneillakin ja välituntivalvonnassa.

Ope

Vierailija
32/48 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. On hygieenisempää pitää se paikoillaan kuin räpeltää sitä päälle ja pois jatkuvasti. Se naaman peittämisen ilo on vain extraa. Jotenkin kontrollihakuinen oli tämä aloitus. Antaa ihmisten tehdä niin kuin haluavat, eikö niin?

Vierailija
33/48 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olen ollut paikassa A josta menossa paikkaan B, jossa tarvii olla maski nenällä, en tietenkään poista maskia, jos menen sinne.

Tuossahan menee jo sen verran aikaa, että maski pitäisi vaihtaa uuteen. Vai onko se maski siis pelkkää hyvesignalointia?

Riippuu tietenkin kuinka kauan aikaa tämä kierros kestää, mutta ehkä tuossa ei tarkoitettu tunnin bussimatkoja ja parin tunnin kauppareissua kuitenkaan? Mulla esim. bussimatka 15 min. Sieltä kirjastoon 5 min. Kirjastossa 10 min. Kauppaan 5 min. Kaupassa 20 min. Takaisin bussipysäkille 5 min. Ja bussilla kotiin 15 min. Yhteensä kesto reilun tunnin. THL:n ohjeistuksen mukaan samaa maskia voi käyttää muutaman tunnin, jos se ei kastu tai likaannu.

Vierailija
34/48 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietenkin kuinka kauan aikaa tämä kierros kestää, mutta ehkä tuossa ei tarkoitettu tunnin bussimatkoja ja parin tunnin kauppareissua kuitenkaan? Mulla esim. bussimatka 15 min. Sieltä kirjastoon 5 min. Kirjastossa 10 min. Kauppaan 5 min. Kaupassa 20 min. Takaisin bussipysäkille 5 min. Ja bussilla kotiin 15 min. Yhteensä kesto reilun tunnin. THL:n ohjeistuksen mukaan samaa maskia voi käyttää muutaman tunnin, jos se ei kastu tai likaannu.

Joku maskinvastustajista on hoksannut omasta mielestään "fiksun" perustelun miksi maskia ei tarvitse käyttää. (Jos et vaihda tarpeeksi usein niin parempi olla ilman.) Huoh.

Vierailija
35/48 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kertakäyttömaskia ei pitäisi käyttää yli tuntia kerrallaan... Kostuu lyhyemmässäkin ajassa ja siinähän vasta pöpöt itää.

Vierailija
36/48 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla lähin S-Market on viiden minuutin kävelymatkan päässä, joten laitan sen maski päälle jo kotoa lähtiessä peilin edessä eikä kaupan ulkopuolella. Samoin jos käy samalla reissulla useassa lähellä olevassa kaupassa, niin ei olisi mielekästä roikuttaa sitä maskia välillä leuan alla.

Vierailija
37/48 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni maski roikkuu korvassa väliajat. En todellakaan pidä sitä yhtään pidempään kuin on "tarve". Ja samaa maskia käytän useamman kerran. Menen kauppaan ja laitan maskin, tulen ulos ja otan pois naamalta. En pysty hengittämään sen kanssa. Tässä jo syksystä lähtien yritetty mutta ei pysty.

Vierailija
38/48 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ei paljon järki päätä pakota.

Kerrankin rehellinen persu kertoo avoimesti elämästään.316

Vierailija
39/48 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nyt on pahat allergiat päällä, maski helpottaa oloa kun kaikki pölyt ei ole limakalvoilla. Tää siis ihan muutenkin kuin korona-aikana, mutta nyt sulaudun paremmin porukkaan.

Vierailija
40/48 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää perustella jollekin maskikyylälle. Minulla on oikeus käyttää maskia vaikka yksin kotona.