Ostin ensimmäisen kerran elämässäni tuorejuustoa (Creme bonjour, ruohosipuli.) Se oli aika tujua, joten mietin, onko se kevytversio hyvää
Oletteko maistaneet tuorejuustojen kevytversioita? Olen yleensä sitä mieltä, että kevyttuotteet ovat poikkeuksetta huonoja ja jopa epäterveellisiä. Mutta entä tässä tapauksessa? Kokemuksia?
Kommentit (7)
No ei kevyt ole mitenkään synonyymi miedommalle. Tee itse jos noin ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, tarkoitin tujulla energiapitoista, rasvaista. Kevytversio ei varmaan olisi sellainen. ap
Tuorejuusto on verrattavissa lähinnä levitteeseen, sen kuuluukin olla rasvaista ja tujua, eikä sitä laiteta sentin kerrosta. Jos tykkäät kuitenkin reilun tahnamaisesta ja paksusta suutuntumasta, kokeile erilaisia hummuksia. Niitä on kevyempiäkin ja voi laittaa kunnon keon leivälle.
Kevytversiot on järkiään todettu epäterveellisemmäksi kautta linjan.
On sun elämä hurjan jännää. Mitäs jos riehaantuisit täysin ja ostaisit ihan hazardina kevytjuustoa ja kokeilisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tarkoitin tujulla energiapitoista, rasvaista. Kevytversio ei varmaan olisi sellainen. ap
Onko makaronit jo syöty?
KERMA ja rasvaton MAITO, MAITOPROTEIINIT, muunnettu tärkkelys, suola, liivate, stabilointiaineet (johanneksenleipäpuujauhe, pektiini), happo (maitohappo), sipuli, ruohosipuli 0,2%, säilöntäaine (kaliumsorbaatti), valkopippuri, aromit, hapate.
Outoja aineita juustoon, joka tehdään yleensä pelkästä maidosta, hapatteesta suolasta ja mahdollisista mausteista.