Miksei nätti ja fiksu nainen löydä miestä?
Miksei fiksu, rauhallinen, korkeasti koulutettu nainen löydä miestä? Eräs ystäväni, hiljattain 40 vuotta täyttänyt, on muutamia kertoja seurustellut, mutta suhteet ovat kestäneet pisimmillään puoli vuotta. Ystäväni on hoikka, nätti, pitkähiuksinen ja naisellisesti pukeutuva. Kovasti on aina halunnut perheen, mutta harmittelee nyt, että aika käy vähiin...
Kommentit (53)
Koska suomi on pieni maa, jossa on hänelle sopimattomia miehiä. Ulkomaille siis.
Kaikki naiset kuvittelee itsestään ihan liikoja. Siinä se suurin syy
Kun kukaan ei kelpaa. Siinä se vitsi piilee kaikilla, jotka eivät pysyvämpää kumppania löydä.
Passiivinen, ei itse lähesty mielenkiintoisia miehiä tai sitten lähestyy niitä, joilla on liikaa tarjontaa muutenkin.
Jotkut eivät vaan osaa olla toisen ihmisen kanssa.
Kun sen toisen ihmisen pitäisi olla kuulemma just semmonen, kuin nainen sen haluaa olevan.
Mitään yksilöllistä ja itsenäistä ei saisi olla.
Parisuhde on joustamista puolin ja toisin. Ei voi vaatia että saisi siitä suhteesta vain ja ainoastaan ne parhaat palat. Mikään suhde ei ole jatkuvaa auvoa ja pelkkää onnellista oloa ja toisen mieliksi elämistä.
On siis jo löytänyt miehen, useitakin.
- liian korkeat kriteerit
- liian hankala luonne
Jompi kumpi noista, tai molemmat.
Ei ole helppoa löytää ihmistä, jonka kanssa arvomaailma, elämäntyyli, tulevaisuudennäkymät, harrastukset jne sopivat yhteen.
Aika paljon on pareja, joiden suhde toimii jotenkuten lähinnä siksi, että toinen osapuoli joustaa loputtomiin.
Varmaan siksi, että sattuneesta syystä kelpuuttaa vain saman- tai ylempitasoisen miehen.
Tähänhän hänellä on tietysti oikeus, mutta silloin on aika turha ulista, jos ketään löydy.
Pitää olla vielä kiva. Sitten löytää samanlaisen miehen.
Jokainen joka ei löydä etsimäänsä kannattaa katsoa ensi itsestä ne syyt miksi ei saa haluamaansa.
Arvuuttelija kirjoitti:
Passiivinen, ei itse lähesty mielenkiintoisia miehiä tai sitten lähestyy niitä, joilla on liikaa tarjontaa muutenkin.
Lähestyminen ei ole järkevää, jos haluaa sellaisen miehen joka on oikeasti kiinnostunut eikä sellaista, joka ajattelee "kaipa tohon voi tyytyä, kun noin itseään tuo tykö". Mä olen tästä syystä yksin, en halua olla mikään ihan ok kenellekkään. Ja miehet ei lähesty mua.
N39
Vierailija kirjoitti:
On siis jo löytänyt miehen, useitakin.
- liian korkeat kriteerit
- liian hankala luonneJompi kumpi noista, tai molemmat.
Nämä kaksi on sama asia
Vierailija kirjoitti:
Arvuuttelija kirjoitti:
Lähestyminen ei ole järkevää, jos haluaa sellaisen miehen joka on oikeasti kiinnostunut eikä sellaista, joka ajattelee "kaipa tohon voi tyytyä, kun noin itseään tuo tykö". Mä olen tästä syystä yksin, en halua olla mikään ihan ok kenellekkään. Ja miehet ei lähesty mua.
N39
Tyypillistä passiivisen naisen itsepetosta. Vaimo teki aloitteen ja olin heti asiasta oikein innoissani. En vain arvannut, että voisi mitenkään olla minusta kiinnostunut. Enkä taatusti ole ainoa laatuani.
Minä tunnen kaksi 40+ naista, jotka ovat kauniita ja hoikkia. He ovat tähän saakka nauttineet elämästään, koska koko ajan on tullut vastaan uusia hienoja mahdollisuuksia. Kumpikin on elänyt ulkomailla ja edustanut, miehet ovat maksaneet reissut ja elintason. Nyt alkaa ikä näkyä ja "tekisi mieli asettua".
Ikävä kyllä saman ikäisiä kunnollisia miehiä ei enää olekaan tarjolla. On päihde- ja mt-ongelmaisia, tunnekylmiä, kyynisiä, elämäänsä pettyneitä, muuten terveytensä menettäneitä, uraohjuksia tai johonkin harrastukseen fiksoituneita. Niin, eiköhän ne perhekelpoiset miehet ole jo jollekin matkan varrella kelvanneet. Jäljellä sitten on ne, jotka eivät ole kenellekään kelvanneet tai eivät itse ole ketään kelpuuttaneet.
Minun mielestäni siinä ei ole mitään kummallista.
Vierailija kirjoitti:
Arvuuttelija kirjoitti:
N39
Ei lähestyminen tarkoita että teidän pitää muuttaa yhteen ens viikolla.
Feminismi. Miksi kukaan mies tahtoisi vihaavan ja halveksivan naisen?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut eivät vaan osaa olla toisen ihmisen kanssa.
Kun sen toisen ihmisen pitäisi olla kuulemma just semmonen, kuin nainen sen haluaa olevan.
Mitään yksilöllistä ja itsenäistä ei saisi olla.
Parisuhde on joustamista puolin ja toisin. Ei voi vaatia että saisi siitä suhteesta vain ja ainoastaan ne parhaat palat. Mikään suhde ei ole jatkuvaa auvoa ja pelkkää onnellista oloa ja toisen mieliksi elämistä.
Olen samanlainen kuin aloittaja ja voin kertoa omia kokemuksia. Jo 30+ ikävuoden jälkeen tuntuu että markkinoilta löytyy todella vain hulluja tai ongelmaisia tapauksia. Parhaat ilmeisesti meni jo siinä 20+ tienoilla, mutta itse en ollut silloin valmis asettumaan. Olen myös kokenut, että miehet nimenomaan vaatii että täytyisi sopeutua heidän elämäänsä tai elämäntyyliin, sen sijaan että oltaisi valmiita joustamaan puolin ja toisin, tai rakentamaan elämää/arkea ja tekemään asioita yhdessä. Työ, harrastukset, kaverit ovat tosi usein olleet miehillä parisuhdetta tärkeämpiä asioita. Olen sitten muutamissa tapauksissa kiltteyttäni yrittänyt sopeutua ja miellyttää mutta sekään ei ole riittänyt, onneksi näin jälkikäteen. Enää en edes jaksa uskoa löytäväni sopivaa kumppania.
Henkisen puolen naisellisuuden puute?