Onko olemassa enää mitään työtä, mitä saisi tehdä oikeasti YKSIN ja ITSENÄISESTI?
Minulle ehdotettiin mm. siivousta ja hitsausta koska niitä muka saisi tehdä yksin, mutta totuus on että molemmissa se on ollut melkein kokonaan jotain parityötä missä täytyy jatkuvasti olla työparin kanssa ja puhua sen kanssa. Minulla kaikki energia valuu siihen pakkososiaalisuuteen, enkä kykene keskittymään itse työhön jolloin se tulee tehtyä huonosti.
Onko enää olemassa yhtään työllistävää ammattia jossa saisi oikeasti työskennellä yksin, ei parin kanssa?
Kommentit (78)
Pokeripelaaja, somettaja, tubettaja, instaheruttaja, prostittuutti, treidaaja, koodari tai kirjailija (jos teet projektin/kirjan yksin ja markkinoit sitä itse).
Jos on rahaa niin sijoita kiinteistöihin. Esim airbnb jossain etelän lomakohteessa. Myös nettisivuihin sijoittaminen on kova juttu nykyisin. Ostat jonkun av tapaisen foorumin ja kehität sitä jotta kävijämäärät ja mainostulot kasvavat.
Vierailija kirjoitti:
Joku liukuhihnatyö tehtaassa.
Olen kokeillut ja niissä jos jossain on joutunut sietämään ihan kaameaa aivotonta kanalaumaa.
Puutarhuri, metsäkoneenkuljettaja.
Metsäkoneenkuljettaja. Ainakin suurimman osan päivästä saa olla yksin metsässä.
Veturikuski, koodari, verkkokaupan perustaja, treidaaja, kylmälaiteasentaja, putkimies, muurari, laatoittaja, kirvesmies, työkonekuski, kuorma-autokuski, konduktööri, bussikuski, helikopterilentäjä, työsukeltaja, lossikuski, kiinteistönhoitaja, vartija,...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku liukuhihnatyö tehtaassa.
Olen kokeillut ja niissä jos jossain on joutunut sietämään ihan kaameaa aivotonta kanalaumaa.
Pakkoko se on mennä elintarviketehtaaseen.
No mä oon toimistotyössä ja mulla on toimistolla oma työhuone. Saan tehdä töitäni ihan rauhassa ja yksin, apua saan kyllä esimieheltä jos tarvin, mutta ei muuta. Jos on oma työhuone niin silloin saa olla aika rauhassa. Tai sit jos perustat yrityksen ihan yksin niin kyllä ihan yksin saat tehdä hommiasi. Se on vaan että kun tarpeeksi kauan tekee hommia yksin, niin oikeesti alkaa kaipaamaan seuraa siihen työntekoon. Kokemusta on. Yleensä hakeudun jossakin vaiheessa jonkun työkaverin seuraan ja kysyn voinko auttaa jossakin tai muuten vain menen juttelemaan, vaihtamaan ajatuksia. Joku raja sillä yksin tekemisen ihanuudellakin siis on.
Miten niin enää? Milloin ja missä on ollut sellaisia töitä, ettei koskaan tarvitse kenenkään kanssa joutua puhumaan?
Vierailija kirjoitti:
prostittuutti,
Yksin ja itsenäisesti?
Eikö rekkakuskin kuitenkin pidä melko paljon sosialisoitua lastaamisen ja purkamisen yhteydessä?
Vierailija kirjoitti:
Eikö rekkakuskin kuitenkin pidä melko paljon sosialisoitua lastaamisen ja purkamisen yhteydessä?
Riippuu rekkakuskista. Jos kuskaa esim. ruokaa kauppaan, saattaa tarvita. Jos kuskaa vaikkapa tukkeja sellutehtaalle, tuskin kovin paljoa tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
prostittuutti,
Yksin ja itsenäisesti?
Kyllä. Sitä kutsutaan nykysin somevaikuttamiseksi.
Kyllä, oma työhuone, oma rauha, teen sähköistä arkistointia yms.
Vierailija kirjoitti:
av-palstan mode työskentelee katkeroituneena jossain pimeässä kellarissa ypöyksin
Kellarista. Kotoa näitä moderointeja hoidellaan. Etätyötä.
Postinlajittelu. Ainakin saa nököttää omalla hyllyllään ja tehdä omaa suoritustaan, vaikka toinen hylly olisikin sijoitettu lähelle.
Mutta itse työ ei vaadi puhumista toisen kanssa. Pidän.
Nykypäivänä ei voi mennä yhtään mihinkään töihin jos ei kestä yhtään sosiaalisuutta. Kaikissa töissä on jonkun verran sosiaalisia konktakteja ja niitä pitää vaan oppia sietämään jos aikoo olla työelämässä.