Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miesystäväni ei ole kovinkaan älykäs ja se häiritsee

Vierailija
19.04.2021 |

Mies on mukava ja kiltti, mutta kaipaan parempia keskusteluja.
Olen tuonut tämän esille ja lopputuloksena on, että hän puhuu puuta heinää asioista, joista ei ymmärrä mitään ja käyttää sanoja, joiden merkitystä ei ymmärrä. Esimerkkinä kun puheenaiheena oli tuloerot "kyllä kommunismi on syyllinen suuriin tuloeroihin".

Nyt opiskelee ja on saanut siitä itsetunnon nostatusta, mikä on hyvä.
Kuitenkin lieveilmiönä yrittää sitten päteä toistamalla ulkoa lauseita, joita opettaja on sanonut. Tämän huomaa jo siitäkin, kun koko puhetyyli ja ääni muuttuu hänen näitä lauseita toistellessaan. Ihan normaalia käytöstä ensimmäisen vuoden opiskelijalta, mutta kun kyseessä on aikuinen ihminen. Pahinta on että kun näemme yhdessä muita ihmisiä, kokee tarvetta ujuttaa mihin tahansa keskusteluun näitä lausahduksia, ja ihmiset kummastelevat että miksi hän oikein puhuu tuollaisia.
Samaten sujuvasti nykyisin "opettaa" minua oman alani asioissa, vaikka tietämystä ei oikeastaan ole. Näissä tilanteissa mumisen ja ynähtelen vain jotain vastaukseksi.

Onko tämä nyt minun syyni kun halusin "parempaa" keskustelua?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun ex-mieheni oli vähän samanlainen. Kouluttamaton reppana jolla oli tarve päteä ties mistä asioista, vaikka tietoa ei ollutkaan. Pitkään jaksoin, mutta nykyisin olen onnellisesti suhteessa, jossa toisella on sekä älliä että keskustelutaitoa ja en ymmärrä miten jaksoin ennen.

Vierailija
2/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tässä nyt ongelmana äly vai keskustelu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisen ei kannata ottaa itseään tyhmempää miestä, eihän sitä kestä kukaan

Vierailija
4/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no et sinäkään järjen jättiläinen ole. katso peiliin 

Vierailija
5/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet noin paljon itseäsi tyhmemmän ihmisen kanssa, ap? (Suhteen osapuolten sukupuolella ei tässä asiassa ole merkitystä, siksi käytin ihminen-sanaa tuossa.) Omakin mieheni on itseäni kauniisti sanottuna hitaampi, mukava ja kiltti, mutta sentään älyää olevansa hiukan hönö. Toisinaan yllättää, kun sanoo jotain hyvin oivaltavaa.

Vierailija
6/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä perusteella se mies tuli taas valittua? oliko jännä, lompakko vai komea? 

Vierailija
7/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttmättä häiritse jos toinen ei ole älykäs, jos ei ole tuollainen pätijätyyppi... Oma mieheni on kokki eikä ole järin kiinnostunut yleissivistyksestä tms, mutta ei tuo minua haittaa yhtään, kun hän ei myöskään yritä esittää tietäväistä. Saan kyllä töissäni ihan tarpeeksi ja vähän enemmän harjoittaa sitä älyllistä puolta, kotona en kaipaa yhtään enää.

Vierailija
8/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelutaidoilla ja ulkoa opitulla ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa. Lopettakaa jo tyhjänpäiväinen päteminen ja esittäminen.

Vierailija
9/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole en, mutta koen että näiltä osin suhteemme on epätasapainoinen ja mitä pidemmälle suhde on edennyt, sitä enemmän se on alkanut häiritsemään.  esim.  olen väitellyt omalla alallani ja miehellä on taustalla lukio, kuitenkin hän on viime aikoina alkanut opastamaan minua omaa alaani koskevissa teemoissa, mihin on vaikea suhtautua. Toki en tiedä alastani kaikkea eikä koulutus kerro vielä mitään esim. älykkyydestä, mutta tilanne on hieman outo.

Vierailija
10/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllä siis ap

Vierailija
11/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyssä mielessä miehesi osui oikeaan. Kommunistisissa maissa tuloerot suuria ovatkin.

Vierailija
12/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

millä perusteella se mies tuli taas valittua? oliko jännä, lompakko vai komea? 

Kysyy tylsä, köyhä ja ruma.

Vierailija
13/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tarpeeksi älykäs, jotta tahdot saada yhteisiä lapsia? Onko muita hyviä puolia, joilla kompensoi sinua alhaisempaa älykkyyttä?

Vierailija
14/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis mies ei ole sellainen kuin haluaisit, ja sinä olet valittanut tyytymättömyyttäsi, minkä seurauksena hän paniikissa yrittää esittää jotain jota ei ole, jotta täyttäisi sinun vaatimuksesi. Kuulostaa reseptiltä pitkään ja onnelliseen parisuhteeseen.

Vierailija
15/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on mitä on eikä kannata odottaa että hän muuksi muuttui. Jos hän ei ole hyvä keskustelija niin voit joko käydä hyvät keskustelut muiden kanssa ja tyytyä asiaan tai etsiä toisen miehen.

Vierailija
16/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT/ Tuo on muuten mielenkiintoinen teoria kommunismista ja tuloeroista.

Neuvostoliiton eliitti pröystäili sikamaisesti verrattuna rahvaaseen. Samaa tasoa Jean-Bedel Bokassan kanssa porsasteluineen.

Vierailija
17/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole en, mutta koen että näiltä osin suhteemme on epätasapainoinen ja mitä pidemmälle suhde on edennyt, sitä enemmän se on alkanut häiritsemään.  esim.  olen väitellyt omalla alallani ja miehellä on taustalla lukio, kuitenkin hän on viime aikoina alkanut opastamaan minua omaa alaani koskevissa teemoissa, mihin on vaikea suhtautua. Toki en tiedä alastani kaikkea eikä koulutus kerro vielä mitään esim. älykkyydestä, mutta tilanne on hieman outo.

Ovatko neuvojen sisältö jotain itsestäänselvyyksiä sinulle? Vai sanooko jotakin uutta?

Vierailija
18/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet noin paljon itseäsi tyhmemmän ihmisen kanssa, ap? (Suhteen osapuolten sukupuolella ei tässä asiassa ole merkitystä, siksi käytin ihminen-sanaa tuossa.) Omakin mieheni on itseäni kauniisti sanottuna hitaampi, mukava ja kiltti, mutta sentään älyää olevansa hiukan hönö. Toisinaan yllättää, kun sanoo jotain hyvin oivaltavaa.

asia mietitytti jo suhteen alussa, mutta ei tullut silloin niin voimakkaasti esiin. Nyt kun suhde on edennyt, niin huomaan jokapäiväisissä asioissa että menemme aika eri raiteilla. Mies on kuitenkin kiltti ja tukee minua ja meillä on samanlainen huumorintaju, joten toki hyviäkin puolia on paljon.

ap

Vierailija
19/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis mies ei ole sellainen kuin haluaisit, ja sinä olet valittanut tyytymättömyyttäsi, minkä seurauksena hän paniikissa yrittää esittää jotain jota ei ole, jotta täyttäisi sinun vaatimuksesi. Kuulostaa reseptiltä pitkään ja onnelliseen parisuhteeseen.

Miehen tuleekin olla juuri sellainen, kuin nainen haluaa. Sukkia myöten.

Vierailija
20/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä näe kovin ruusuista tulevaisuutta suhteelle, koska et pysty kunnioittaa miestä, olette vaan liian erilaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan