Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miesystäväni ei ole kovinkaan älykäs ja se häiritsee

Vierailija
19.04.2021 |

Mies on mukava ja kiltti, mutta kaipaan parempia keskusteluja.
Olen tuonut tämän esille ja lopputuloksena on, että hän puhuu puuta heinää asioista, joista ei ymmärrä mitään ja käyttää sanoja, joiden merkitystä ei ymmärrä. Esimerkkinä kun puheenaiheena oli tuloerot "kyllä kommunismi on syyllinen suuriin tuloeroihin".

Nyt opiskelee ja on saanut siitä itsetunnon nostatusta, mikä on hyvä.
Kuitenkin lieveilmiönä yrittää sitten päteä toistamalla ulkoa lauseita, joita opettaja on sanonut. Tämän huomaa jo siitäkin, kun koko puhetyyli ja ääni muuttuu hänen näitä lauseita toistellessaan. Ihan normaalia käytöstä ensimmäisen vuoden opiskelijalta, mutta kun kyseessä on aikuinen ihminen. Pahinta on että kun näemme yhdessä muita ihmisiä, kokee tarvetta ujuttaa mihin tahansa keskusteluun näitä lausahduksia, ja ihmiset kummastelevat että miksi hän oikein puhuu tuollaisia.
Samaten sujuvasti nykyisin "opettaa" minua oman alani asioissa, vaikka tietämystä ei oikeastaan ole. Näissä tilanteissa mumisen ja ynähtelen vain jotain vastaukseksi.

Onko tämä nyt minun syyni kun halusin "parempaa" keskustelua?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

naisen ei kannata ottaa itseään tyhmempää miestä, eihän sitä kestä kukaan

Tämä on hyvin vaikea toteuttaa, koska älykkäämpiä miehiä nyt vain ei ole. Lasken laskuista pois uraorientoituneet, koska itse olen vapaa-aikaorientoitunut. En tee mitään älykkäällä ja keskustelukykyisellä, minua edes 50% asioista paremmin tietävällä miehellä jonka kanssa en pääse näistä nauttimaan hänen ollessa jatkuvasti töissä. Muutamia vapaa-aikaorientoituneita minua älykkäämpiä miehiä tiedän, mutta heillä on sitten puutteet luonteessa muutoin. Minua ei haittaa vaikkapa miehen puhe tai liikuntavammakaan, mieluummin sellainen kuin urheiluhullu, mutta itsetunnon tulee olla kohdallaan eikä madella kuin maanmatonen. Rahaa on hyvä olla omiksi tarpeiksi, joten rikaskaan ei tarvitse olla, hoidan kyllä itseni elättämisen. Eipä vain löytynyt tällaista, joten olen itsekin nyt kuudetta vuotta palikan kanssa, joka valittiin muilla kriteereillä sitten. mm. ulkonäkö, vakavaraisuus, suht terve, äärimmäisen kiltti ja sopeutuva, sänkytaidot. PArhaan valitsin niistä miktä kerkesi vastaan tulla. 

Oletko siis itse huippuälykäs, vai mihin perustuu käsityksesi, että sinua älykkäämpiä miehiä ei juurikaan ole? Miehet ja naisethan ovat keskimäärin suunnilleen yhtä älykkäitä, joskin aivan ääripäissä eli huippuälykkäissä ja erittäin matalasti älykkäissä on enemmän miehiä kuin naisia.

Vierailija
42/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuoden avioliiton jälkeen päällimmäisin ajatus on itselläkin, että olisipa kiva olla joskus älykkäässä seurassa.

Vierailija
44/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no et sinäkään järjen jättiläinen ole. katso peiliin 

En ole en, mutta koen että näiltä osin suhteemme on epätasapainoinen ja mitä pidemmälle suhde on edennyt, sitä enemmän se on alkanut häiritsemään.  esim.  olen väitellyt omalla alallani ja miehellä on taustalla lukio, kuitenkin hän on viime aikoina alkanut opastamaan minua omaa alaani koskevissa teemoissa, mihin on vaikea suhtautua. Toki en tiedä alastani kaikkea eikä koulutus kerro vielä mitään esim. älykkyydestä, mutta tilanne on hieman outo.

Eli sä kaikessa älykkyydessäsi kerrot mistä saa keskustella. Sun alaan liittyvistä asioista ei saa keskustella jos ei tiedä enemmän kuin sä. Muistakaan asioista ei saa keskustella, jos ei mene sun sääntöjen mukaan jne. Et sä parempia keskusteluja kaipaa vaan kehuja erinomaisuudestasi. Tee miehelle palvelus ja siirry seurustelemaan robotin kanssa.

Vierailija
45/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkyydellä ja koulutuksella on loppujen lopuksi aika vähän tekemistä toistensa kanssa.Monet älykkäät kouluttautuvat mikä tietenkin johdattaa ymmärtämättömät kuvittelemaan sen olevan sama asia

Monesta koulutuksesta ei valmistu ellei ole keskivertoa älykkäämpi, DI hyvä esimerkki tästä. Siellä ei lukemalla/muistamalla pärjää (ei juuri olekaan luettavaa) vaan vaatii ihan oikeasti korkeahkon ÄOn.

Korkea ÄO ei kerro vielä sitä, että onko ihmisellä yleissivistystä ja kiinnostusta esimerkiksi yhteiskunnallisiin tai historiallisiin asioihin. Jos keskustelua kaipaa, esimerkiksi pelkkä matemaattinen älykkyys ei riitä.

Tunnen useampiakin dippainssejä, joista yksi on autistiburgeri, eikä hänen kanssaan keskustelusta tule mitään. Tietää vain tyyliin tietokoneista ja yrittää usein päteä. Veljensä opiskelee tällä hetkellä toista alaa, ja tämä DI yrittää veljelleen jatkuvasti päteä oman DI-taustansa avulla täysin väärin veljen opintoihin. Veli on ihan helisemässä.

Toiset DI:t joita tunnen ovat perusfiksuja, mutta ei koulutus ole tuonut heille tietoa esimerkiksi Ceaușescun hallitsijaparin hirmutöistä. Se vaatii kiinnostusta, asioiden ottamisesta selvää ja kyllä, myös eräänlaista älykkyyttä.

Vierailija
46/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvin vaikea toteuttaa, koska älykkäämpiä miehiä nyt vain ei ole. Lasken laskuista pois uraorientoituneet, koska itse olen vapaa-aikaorientoitunut. En tee mitään älykkäällä ja keskustelukykyisellä, minua edes 50% asioista paremmin tietävällä miehellä jonka kanssa en pääse näistä nauttimaan hänen ollessa jatkuvasti töissä. Muutamia vapaa-aikaorientoituneita minua älykkäämpiä miehiä tiedän, mutta heillä on sitten puutteet luonteessa muutoin. Minua ei haittaa vaikkapa miehen puhe tai liikuntavammakaan, mieluummin sellainen kuin urheiluhullu, mutta itsetunnon tulee olla kohdallaan eikä madella kuin maanmatonen. Rahaa on hyvä olla omiksi tarpeiksi, joten rikaskaan ei tarvitse olla, hoidan kyllä itseni elättämisen. Eipä vain löytynyt tällaista, joten olen itsekin nyt kuudetta vuotta palikan kanssa, joka valittiin muilla kriteereillä sitten. mm. ulkonäkö, vakavaraisuus, suht terve, äärimmäisen kiltti ja sopeutuva, sänkytaidot. PArhaan valitsin niistä miktä kerkesi vastaan tulla. 

Oletko siis itse huippuälykäs, vai mihin perustuu käsityksesi, että sinua älykkäämpiä miehiä ei juurikaan ole? Miehet ja naisethan ovat keskimäärin suunnilleen yhtä älykkäitä, joskin aivan ääripäissä eli huippuälykkäissä ja erittäin matalasti älykkäissä on enemmän miehiä kuin naisia.

Ei älykkäitä ihmisiä ole olemassa, niillä on vain hyvä muisti ja pätevät luetulla tiedolla.

Vierailija
47/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minun ex-mieheni oli vähän samanlainen. Kouluttamaton reppana jolla oli tarve päteä ties mistä asioista, vaikka tietoa ei ollutkaan. Pitkään jaksoin, mutta nykyisin olen onnellisesti suhteessa, jossa toisella on sekä älliä että keskustelutaitoa ja en ymmärrä miten jaksoin ennen.

Miksi sitten aloit olemaan eksäsi kanssa, ettekö silloin puhuneet mitään, käsimerkeillä menitte?

Vierailija
48/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle miehelle näyttää riittävän pumpattu ja kaikinpuolin tursotettu ja tupsutettu nainen. Jokainen tyylillään, jos et saa rinnallesi älykästä yksilöä, mene peilin eteen.

Vierailija
49/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan kyllä, kunhan ensin saat loppuun edes toisen lauseen viestistäni ;) 

Vierailija
50/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet noin paljon itseäsi tyhmemmän ihmisen kanssa, ap? (Suhteen osapuolten sukupuolella ei tässä asiassa ole merkitystä, siksi käytin ihminen-sanaa tuossa.) Omakin mieheni on itseäni kauniisti sanottuna hitaampi, mukava ja kiltti, mutta sentään älyää olevansa hiukan hönö. Toisinaan yllättää, kun sanoo jotain hyvin oivaltavaa.

asia mietitytti jo suhteen alussa, mutta ei tullut silloin niin voimakkaasti esiin. Nyt kun suhde on edennyt, niin huomaan jokapäiväisissä asioissa että menemme aika eri raiteilla. Mies on kuitenkin kiltti ja tukee minua ja meillä on samanlainen huumorintaju, joten toki hyviäkin puolia on paljon.

ap

Seurustelun tehtävä on osoittaa, sovitaanko yhteen. Teidän kohdallanne se on osoittanut, että tässä asiassa ette sovi. Nyt sinun kannattaa miettiä, haittaako tuo miehen ominaisuus sinua vai hyväksytkö sen ja rakastat häntä juuri tuollaisena kuin hän on.

Tosin kirjoitustyylistäsi päätellen olet tuttu trolli, joka keksii näitä aiheita omasta päästään.

Vierailija
51/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä älykkäänä tai 'fiksuna' pidetty ihminen on kiinnostunut monista eri asioista. Hän hauaa tietää, oppia ja ymmärtää asioita. Hyvin usein hänellä on myös melkoisesti mielikuvitusta ja kykyä abstraktiin ajatteluun. Tämän lisäksi vielä kun yksilöllä on jonkinlainen yleissivistys niin kas, siinä meillä onkin melkoisen älykäs ihminen.

Vierailija
52/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle älykkyys on sitä että pystyy päättelemään asioita jotka eivät ole ennestään tuttuja, ja kykenee ymmärtämään että saattaa olla itse väärässä, vaikka tuntuisikin vahvasti että on oikeassa. 

Tästä syystä älykäs ihminen ei koskaan päästäisi suustaan esim näitä lauseita:

Lihavilla ei ole itsekuria.

Lapsen huonolta _vaikuttava_ käytös on vanhempien kasvatuksen puutetta

Voin liittää kupariseen vesiputkeen mitä tahansa muuta materiaalia olevan putken eikä se haittaa pitkässäkään juoksussa käyttöä.

Älykäs ihminen ymmärtää että nämä asiat eivät ole näin yksinkertaisia.

Vierailija
53/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeastikoulutetut ihmiset ovat kädentaidoiltaan ja osaamiseltaan tumpeloita, yrittävät päteä sillä mitä lukivat koulussa ja mikään muu heiltä ei onnistukaan, jos katsotte vaikka ammattikoulun käyneitä niin he osaavat paljon laajemmin eri asioita.

Vierailija
54/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeastikoulutetut ihmiset ovat kädentaidoiltaan ja osaamiseltaan tumpeloita, yrittävät päteä sillä mitä lukivat koulussa ja mikään muu heiltä ei onnistukaan, jos katsotte vaikka ammattikoulun käyneitä niin he osaavat paljon laajemmin eri asioita.

Korkeasti koulutettu ostaa pesukoneeen jolla pestä vaatteet ja astiat, imurinkin ettei tarvitse itse lattioita siivota. Se tekee joka osaa, ei kaikkea tarvitse osata omin kätösin näpertää.

Vierailija
55/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan että eihän se osaa edes nappia ommella

Mutta se sama joka ei osaa kädentaitoja saattaa osata koodata ja puhua useaa eri kieltä

Ja oppisi varmaan ompelemaankin jos siitä kiinnostuisi

Vierailija
56/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15 vuoden avioliiton jälkeen päällimmäisin ajatus on itselläkin, että olisipa kiva olla joskus älykkäässä seurassa.

Valitettavasti naisystäväsi eivät kuulu siihen joukkoon.

Vierailija
57/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan että eihän se osaa edes nappia ommella

Mutta se sama joka ei osaa kädentaitoja saattaa osata koodata ja puhua useaa eri kieltä

Ja oppisi varmaan ompelemaankin jos siitä kiinnostuisi

Nythän halutaan kaikista vähintään yhden alan tohtori, rahaa pumpataan ja käsketään opiskelemaan. Kaikista ei vaan ole muuhun, kuin napin ompeluun ja se pitää hyväksyä, tärkeää sekin.

Peruskoulusta päästään läpi, vaikka ihminen ei osaisi edes lukea, ettei vain vaikuteta tulevaisuuteen.

Surkeaa, aikanaan ihmisellä oli arvo, vaikka hän kykeni vain nappeja ompelemaan. Nyt syrjätetään ja halveksitaan ihmistä jolla ei  ole matemaattisia ja kielellisiä lahjoja.

Kaikilla ei vain ole ja piste, vaikka lukisi eläkkeelle asti aapista.

Hommia löytyy, kun annetaan arvo kaikelle työlle. Ja aloittajalle se mieskin, kun  tyytyy vähempään, eikä luule itsestään liikoja.

Vierailija
58/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että sua ärsyttää hänen mielipiteensä (eivät ole virhevasuri-osastoa) kuin "älykkyys". Ärsyttäisikö jos olisi sanonut, että Nalle on riistäjä.

Vierailija
59/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki DI niin saat oikeasti älykkään miehen.

Osaako dilpompi insinööri keittää vettä vai tekeekö siitäkin kaavan? "Anteeksi. Sekoitin suoraan kulmaan".

Vierailija
60/72 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minun ex-mieheni oli vähän samanlainen. Kouluttamaton reppana jolla oli tarve päteä ties mistä asioista, vaikka tietoa ei ollutkaan. Pitkään jaksoin, mutta nykyisin olen onnellisesti suhteessa, jossa toisella on sekä älliä että keskustelutaitoa ja en ymmärrä miten jaksoin ennen.

Hyvin vaikea kuvitella, että sanoisin exästäni "kouluttamaton reppana". Eikö älykkyys nyt ole se, mihin ihmisessä ihastuu ja rakastuu? Jokainen exäni (huikeat kaksi) ovat olleet älykkäitä, mielenkiintoisia ja hyviä tyyppejä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme