Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjastoihmisiä paikalla?

Vierailija
19.04.2021 |

Kun uutuusteoksen kohdalla lukee tiedoissa, että viimeisteltävänä, niin kuinka kauan menee, että se on menee lainaukseen? On ollut jo pitkään tuo viimeisteltävänä merkintä. Olen jonottanut pitkään ja innolla odotan saavani kirjan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kirjastoihmisiä, mutta olen tehnyt usein hankintaehdotuksia ja sitten odottanut kun kirja saatetaan lainauskuntoon. Aika vaihtelee tosi paljon parista päivästä pariin viikkoon eli riippunee kirjaston muusta työtaakasta ja henkilökunnasta. 

Vierailija
2/7 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on aika nopea prosessi. Jos viipyy, on joku toimitusongelma kustantajalla tai välitysorganisaatiolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos

T. Ap

Vierailija
4/7 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut yksi varattu kirja nyt "kuljetettavana noutopisteeseen" kuukauden...

Vierailija
5/7 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa @4 ottaa yhteyttä kirjastoon. Yli viikon viive johtuu jostain virheestä.

Samoin ap. Kun kysyt kirjasta, se otetaan usein nopeammin käsittelyyn (varatut käsitellään usein ennemmin kuin sellaset, joihin ei oo varauksia). Muuten saattaa mennä viikkojakin, jos tekijöitä on kovin vähän.

Vierailija
6/7 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä on aika nopea prosessi. Jos viipyy, on joku toimitusongelma kustantajalla tai välitysorganisaatiolla.

Jos kirjasto tiedossa lukee  "viimeistelävänä" niin kyllä kirja on jo silloin kirjastossa.

Kirjaa ei pysty laittamaan kiertoon ja lainaukseen, ennen kuin se on rekisteröity tietokantoihin ja asiasanoitettu sinne.  Lisäksi jotkut kirjastot muovittaaa edelleen kirjat, sielläkin voi olla ruuhkaa.

Jos kirjan kohdalal lukee, Tilattu, silloin se ei ole vielä kirjastoon saapunut.

Lisäksi suuret kirjakuormat pitää tarkistaa, että kaikki tilatut kirjat ovat tulleet, ettei maksa laskuja vajaista kuormista.

Vierailija
7/7 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut yksi varattu kirja nyt "kuljetettavana noutopisteeseen" kuukauden...

Noin ei voi olla.  Nyt on jotain häiröitä jossain.  Jos kirja on tilassa kuljetettavana noutopisteeseen, eikä se viikon kuluessa ole saapunut varaajalle, niin silloin pitää alkaa jo kysellä kirjan tilannetta.

Kirja on tuolloin käsitelty kuljettavana tilaan, ja se on matkalla tilaajalle.

Toki kuljetusmatka vie aikansa, mutta ei tosiaankaan kuukautta milloinkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän