Onko teitä koskaan alettu iltapimeällä seurata?
Tuntuu että nämä tapaukset olisi lisääntyneet ./
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Miehenä on tosi arsyttävää kävellä kotiin yöllä baarista, jos samaan aikaan kävelee nainen, niin monesti ovat lähteneet juoksemaan karkuun. Olen kävellyt vain isompana hieman reippaammin takana . Tulee jotenkin ahdistunut fiilis, että pitääkö minua raiskarina. Olen miettinyt pitäisikö huutaa naiselle, että en tee mitään enkä ole vaarallinen. Vai mitä pitäisi tehdä?
Ei tuommosia kannatta huudella, saat heti ahdistelijan leiman, koska noinhan se oikea ahdistelijakin voisi huutaa. Pahimmassa tapauksessa sinusta otetaan kuvaa ja jaetaan somessa ahdistelijaleiman kanssa, siis ihan ilman huuteluakin, ihan pelkkä pelko siitä perässä kävelijästä antaa oikeuden pilata maineesi. Parempi vaihtaa reittiä kuin kävellä perässä, vaikka toisaalta oikeasti sinä olet ei-ahdistelijana periaatteessa suojelemassa naista oikeilta perässä hiihtäviltä ahdistelijoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä on tosi arsyttävää kävellä kotiin yöllä baarista, jos samaan aikaan kävelee nainen, niin monesti ovat lähteneet juoksemaan karkuun. Olen kävellyt vain isompana hieman reippaammin takana . Tulee jotenkin ahdistunut fiilis, että pitääkö minua raiskarina. Olen miettinyt pitäisikö huutaa naiselle, että en tee mitään enkä ole vaarallinen. Vai mitä pitäisi tehdä?
Joo, siinä on se ero, että sua vähän ärsyttää, mutta niitä naisia ihan oikeasti pelottaa, koska uhkaavassa tilanteessa he tietävät olevansa altavastaajia. Kävele hitaammin, jos naiset alkaa juosta.
Psykoosipotilaat ei rajoita muiden liikkumisvapautta. -eri
Vierailija kirjoitti:
Kaikki raiskarit on miehiä, mutta kaikki miehet ei ole raiskaajia, eli varauksellinen saa olla .
Myös naiset voivat raiskata ja ovat raiskanneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki raiskarit on miehiä, mutta kaikki miehet ei ole raiskaajia, eli varauksellinen saa olla .
Myös naiset voivat raiskata ja ovat raiskanneet.
Harvemmin nyt ainakaan fyysisesti, mutta mieli-raiskaaminen on enemmän niiden juttu. Kovia maalittajia ne ainakin on.
On seurattu, muna kourassa ja ilman. Kotimaassa ja ulkomailla. 1990-luvulta lähtien. Ulkomaalaistaustaiset yliedustettuina, mutta penistä ovat tykänneet esitellä ihan kotoperäiset oliot.
Ei usein, mutta ihan liian usein.
Usein myös päivällä. Ja 99% suomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen erittäin kiltti mies, enkä ole ahdistellut ikinä ketään naista, vaan naisjuttuni, joita nyt ei mitenkään paljoa edes ole, ovat alkaneet ihan yhteisymmärryksessä ja muutenkin vähitellen. En ole yhden illan mies, vaikka naiset yrittävät kaikki miehet siihen muottiin pakottaa.
Se täytyy kuitenkin myöntää, että useamman kerran iltamyöhällä, jos edessäni on kulkenut juopunut juhlimasta tullut nainen, olen saattanut huvikseen vähän kiriä tätä naista. Siinä sitten ohittaessani naista, kun olen kiireellä menossa kohti kotia, huomisen hommat ja aamuherääminen jo mielessä, en ole voinut olla hiukan nauttimatta naisen panikoinnista, joka on täysin naisen omasta pääkopasta kiinni.
Sinun pääkoppasi tarvitsee psykiatria kipeästi! Mene hoitoon.
En voi kuin ihmetellä miten heikoilla perusteilla ihmisiä päästetään avohoitoon, kun lukee teidän juttuja.
UFO seurasi minua palatessani tansseista.
Joskus nuorena yliopisto-opiskelijatyttösenä Tampereella tulin pyörällä Anttilan kaupasta Puutarhakadulta Koskikeskuksen lähettyvillä olevalle asunnolleni, niin joku seurasi. Huokaisin helpotuksesta vasta, kun olin viidennessä kerroksessa omassa asunnossa lukkojen takana. Alarapun ovi pidettiin myös aina lukossa ja myös sisäpihaan oli portti lukossa. Sydän pamppaillen aukaisin portin lukon ja sitten vielä alaoven lukon. Oli syksyä ja ilta oli jo pimeä. Onneksi asunnon portin vieressä oli kapakka. Olisin varmaan syöksynyt sinne turvaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Napatkaa videokuvaa ja lähettäkää heti kaverille et on dokunenttia puuhasta.
Viime kesänä oli se Tikkurilan moporunkkari joka pääse facebookiin. Vaikka paniikissa väänsi oman rekkarin mutkalle niin tunnistettiin silti. Onneksi kaikilla on nykyään kamera käden ulottuvilla.
Upotetta videoon?
Kymmeniä kertoja ja aina joku ulkomaalainen reppana.
Vierailija kirjoitti:
En voi kuin ihmetellä miten heikoilla perusteilla ihmisiä päästetään avohoitoon, kun lukee teidän juttuja.
Näitä asioita tapahtuu, vaikka ketjun tarkoitus näyttääkin olevan naisten kokemusten mitätöiminen.
Joo, kävin Makuunissa hakemassa leffan niin vieras mieshenkilö päätti että olen unelmiensa nainen ja että kutsuu itsensä yllätys-yökylään luokseni . Silloisen kotitaloni pihaan johti lukittava portti ja ehdin sen taakse turvaan, mies ei ymmärtänyt miten hänen tiensä nyt näin on tukittu ja koetti sekä tunkea portin ali että kiivetä yli( kumpikin mahdotonta) ja lopulta huuteli perään että " Open please!" kun saatuani kädet vapisten pyörän lukkoon menin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen erittäin kiltti mies, enkä ole ahdistellut ikinä ketään naista, vaan naisjuttuni, joita nyt ei mitenkään paljoa edes ole, ovat alkaneet ihan yhteisymmärryksessä ja muutenkin vähitellen. En ole yhden illan mies, vaikka naiset yrittävät kaikki miehet siihen muottiin pakottaa.
Se täytyy kuitenkin myöntää, että useamman kerran iltamyöhällä, jos edessäni on kulkenut juopunut juhlimasta tullut nainen, olen saattanut huvikseen vähän kiriä tätä naista. Siinä sitten ohittaessani naista, kun olen kiireellä menossa kohti kotia, huomisen hommat ja aamuherääminen jo mielessä, en ole voinut olla hiukan nauttimatta naisen panikoinnista, joka on täysin naisen omasta pääkopasta kiinni.
Eli nämä kuuluisat k ilttimiehet ovat juurikin tämmöisiä.
Vierailija kirjoitti:
On. Ei ollut edes myöhä, olin tulossa töistä - mutta talvi, joten oli pimeä. Mies autolla pysähtyi jalkakäytävän viereen. Kävelin ohi, sama auto ajoi uudestaa eteeni ja pysähtyi. Kävelin ohi, sama auto aji uudestaan eteeni ja pysähtyi. Kuski oli nuorehko mies, lerssi esissä m asturboimassa.
Mut tämä ei tapahtunut nyt viime aikoina, vaan jo 2000-luvun alkupuolella. Kyllä tämä ongelma aina on ollut. Nyt näistä puhutaan enemmän ja toivottavasti sitä myöten päästään eroon ongelmasta.
Kai ilmoitit rekkarin?
Lähialueen fb kirpputori ryhmästä sain jonku sekon perääni. Kauppoja ei edes tullut , kun viestit olivat niin omituisia.
Kerran lenkillä näin hänen menevän autolla ohi, mutta pysähtyikin seuraavalle bussipysäkille. Oikaisin pienen metsän läpi pientalo alueelle. Seuraavan kerran tuli vastaan kaupassa ja alkoi selittään miehelleni, kuinka hänellä on kuvia puhelimessaan, ei minusta, vaan miehestäni. Mieheni pyysi näyttämään kuvat, mutta niitä ei enää löytynyt.
Nyt on naapuruston uusi asukas seurannut minua 2 kertaa. Talvella tuli koiran kanssa vastaan, mutta kääntyikin perääni. Kävelin lopulta kauppaan, kun seurasi joka käännöksellä 15min.
Nyt keväällä seurasi minua tietä pitkin, olisi päässyt kotiinsa pientä polkua pitkin, 20metriä,mutta seurasi 150m matkan, ja meni mutkan kautta kotiinsa.
Viikon päästä käveli meidän talon ohi, ihan päättyvä katu, kaukana muista taloista, ja metsän poikki pitää mennä pitkästi tielle. Kuvitelmaa, en tiedä.
Naimisissa oleva mies.
Ja en ole mikään puoli alasti kulkeva parikymppinen, vaan keski-ikänen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtenä iltana lähdin kävellen kauppaan, kello oli ehkä 19.00 ja kohtalaisen valoisaa koska kevät. Äkkiä viereeni ajoi auto josta rokkimusiikin seasta huudeltiin että "Hei punapää!" "Tuu kyytiin" "Haluutko tupakan" "Kelpaisko muna" jne ja ja lopulta tilanne kärjistyi siihen että auto ajoi eteeni ja mies nousi autosta ilmoittaen "Nyt tuut kyytiin". Ihan umpisuomalainen, kaljamahainen noin kolmekymppinen mies lippis päässä, toista en nähnyt kunnolla. Olimme hiljaisella hiekkatien pätkällä jossa käytöstä poistettu hautuumaa eikä muuta, ratkaisin tilanteen juoksemalla hautuumaalle ja piileskelemällä siellä.
Tapaus jätti kammon enkä voi vieläkään uskoa, että noin kävi minulle. Päälläni olivat farkut lenkkarit ja fleecetakki, olen nelikymppinen ja lihava enkä mitenkään kaunis.
Vaikuttaa siltä että halusivat pitää hauskaa säikyttämällä sinut. Jotkut k-päät huutelee autoista naisille, jopa esittävät nousevansa ulos autosta esitystä tehostaakseen ja nauttivat, kun toinen paniikissa. Sinun kohdallasi etenkin on varmaan ollut suurta hupia nähdä miten ylipainonen keski-ikäinen naisihminen ryntää paniikkipissat housussa piiloon hautakivien sekaan .
Sinä et varmaan juoksisi, kuten ei moni muukaan suomipoika. Ja ulkomaan vainnaistenkanssatappelijakääpiöt eivät juoksisi vielä liukkaammin käpälin.
Hankkikaa puhelin, jolla nopeasti takuuvarmasti saatte kuvan tai videon, jonka laitatte vaikka Poliisin numeroon suoraan. Ette jää yhtään vähättelemään tai varomaan "mainettanne" asiallisena kansalaisena. Tai epäröimään että eihän kukaan tämännäköistä/tämänikäistä katso, kampaajallakin viimeksi puoli vuotta sitten ja oli sellainen ruma asukin (HAH!).
Jos teille vaisto sanoo jotain ja pelkäätte, niin aivan varmasti asia kuuluu Poliisille. Näistä stalkkaajista ja itsensäpaljastelijoista ja muista ahdistelijoista on muutenkin hyvä ilman suurempaa välikohtausta ilmoittaa heti eteenpäin nimenomaan Poliisille, jotta tietävät kuinka monesta on harmia/pelkoa ja millä suunnalla. Koska vaikkei vielä ole tehnyt mitään, niin kertahan se olisi ensimmäinenkin, kuten minun äidilleni sanottiin, kun hän pelästyneenä ilmoitti seuraajastani, joka olikin jo poliisien tiedossa.
(Päättäjien vaatima) Poliisin asenne on ollut väärä, ja se toivottavasti tajutaan jo tänä päivänä ja näkyy heidän koulutuksessaan. Pelkkä poliisin näyttäytyminen ei muutenkaan tunnu enää riittävän. Pahantekijät ovat sinnikkäitä ja sekapäisiä -ehkä huumeita tai lääkkeitä käyttäviä, joten Poliisin on heidät melko varmasti otettava kiinni ja vietävä tarkemmin tutkittaviksi onko heillä aseitakin tai rikostaustaa, hallussaan jotain epämääräistä aineistoa kenties, ja otettava selville mitä he oikein puuhaavat. On sitten tunnettu rikollinen tai hömelö kylähullu, kyllä ne on kaikki saatava kuriin muita uhkaamasta ja pelottelemasta. Kun liian rennoksi tilanteen laskee, ei kellään ole turvallista ja hyvä.