Tyttären koulukaveri pyysi minut sivummalle kun oma tyttöni oli vessassa ja kysyi saisiko kuukautissuojia
Tämän kaverin äiti muutti jokin aika sitten pois. Isänsä ei ilmeisesti tiedä, että 12-vuotiaalla on kuukautiset alkaneet. Häpeillen pyysi voisiko saada muutaman suojan. Tietysti annoin koko paketin mukaan. Mutta miten jatkossa? Olen työtön kun ravintola, jossa työskentelin laitettiin kiinni. Jos soitan tämän tytön isälle, menenkö liian pitkälle?
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Ah, perinteinen mies-/vanhemmuusvihakeskustelu. Naiset kertoo fantasioitaan ja trollailee minkä kerkiävät, että voivat taas uhriutua Ylellä. Kummasti ne kaikki sairaiden psykopaattivanhempien lapset on palstalle pesiytynyt, on se jännä...
Onko susta jotenkin kivaa ja hauskaa ilkkua toisten kipeille kokemuksille? Olen yksi ketjussa kirjoittanut vanhempiensa kaltoinkohtelema, ja voin kertoa että kärsin kokemuksistani ihan koko ajan, jatkuvasti. Onko sulla nyt hyvä mieli kun tulit ilkkumaan mulle? Ihan sitä samaa teet nyt kun mitä vanhempani on mulle koko elämäni tehneet. Taidat olla samaa kastia muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät pysty kuukuppia käyttämään, ei sellaista kannata lapselle ostaa. Itse olen aikuinen nainen enkä voi käyttää.
No huh huh. Se sopii kuule nuorelle ihan yhtä hyvin kuin aikuisellekin naiselle.
No ei todellakaan sovi kaikille naisille. Mulla on esim laskeuma, lääkäri kieltänyt kuukupin. Keksin varmaan 10 muutakin syytä miksi se ei käy. Miten sinä et keksi yhtään?
Keksin, pari, laskeuma ei ole yksi niistä. Eli joko sun lääkäri ei tiedä mistä puhuu tai sä valehtelet. Laskeuma ei ole este kuukupin käytölle, joten lääkäri ei sotä ole voinut kieltää. Ja synnyttämättömällä nuorella laskeuma on todella harvinainen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät pysty kuukuppia käyttämään, ei sellaista kannata lapselle ostaa. Itse olen aikuinen nainen enkä voi käyttää.
Edelleen siis löytyy äitejä, jotka eivät osaa suhtautua kuulautissuojiin muutoin kuin kauhistelemalla. Side ainoa oikea, koska eihän lapselle voi tamponia tai kuukuppia hankkia. Ai kauhee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huh huh. Se sopii kuule nuorelle ihan yhtä hyvin kuin aikuisellekin naiselle.
No ei todellakaan sovi kaikille naisille. Mulla on esim laskeuma, lääkäri kieltänyt kuukupin. Keksin varmaan 10 muutakin syytä miksi se ei käy. Miten sinä et keksi yhtään?
Keksin, pari, laskeuma ei ole yksi niistä. Eli joko sun lääkäri ei tiedä mistä puhuu tai sä valehtelet. Laskeuma ei ole este kuukupin käytölle, joten lääkäri ei sotä ole voinut kieltää. Ja synnyttämättömällä nuorella laskeuma on todella harvinainen.
Laskeuma ON este kupin käytölle. Laskeumia on erilaisia, kohdun, peräsuolen, emättimen. Löhes kaikki estää kupin käytön, erityisesti kohdun laskeuma.
Erittäin monella synnyttäneellä on lievä laskeuma. Toisilla sit vähän pahempi.
SINÄ et tiedä asiasta yhtään mitään. Dorka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkähän ne 10 syytä on, jos saa kysyä?
Miksi kuppifanaatikkojen pitää tulla joka ikiseen ketjuun pätemään ja jankkaamaan? Minun ja monen muun mielestä kuppi ei ole paras vaihtoehto ensimmäiseksi kuukautissuojaksi. Itselläni kesti nuorena todella kauan, ennen kuin uskaltauduin kokeilemaan edes tamponeja, eikä helppoa ollut alussa sekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskeuma ON este kupin käytölle. Laskeumia on erilaisia, kohdun, peräsuolen, emättimen. Löhes kaikki estää kupin käytön, erityisesti kohdun laskeuma.
Erittäin monella synnyttäneellä on lievä laskeuma. Toisilla sit vähän pahempi.SINÄ et tiedä asiasta yhtään mitään. Dorka.
No kun ei ole, miksi olisi? Nähtävästi tiedän paljon enemmän kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim vaikka eri tyylin laskeumia, rakenteelliset synnytyskanavan häiriöt, ympärileikattu nainen, synnytysvauriot saanut nainen... herranisä en jaksa kaikkia maailman vikoja ja vammoja luetella!
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuppifanaatikkojen pitää tulla joka ikiseen ketjuun pätemään ja jankkaamaan? Minun ja monen muun mielestä kuppi ei ole paras vaihtoehto ensimmäiseksi kuukautissuojaksi. Itselläni kesti nuorena todella kauan, ennen kuin uskaltauduin kokeilemaan edes tamponeja, eikä helppoa ollut alussa sekään.
No se oli ainut ehdotus apn tilanteeseen, muut purkavat omia kuukautistraumojaan. Eikä se ole fanaattista, jos kumoaa virheellisiä väitteitä.
Kohdunlaskeuman kanssa ei todellakaan saa köyttää kuppia. Olette täysin edesvastuuttomia kun suollatte tuollaista paskaa että muka saa käyttää. EI SAA KÄYTTÄÄ! Kuppi tekee alipaineen mikä pahentaa laskeuman tilaa. Herran jestas te kuppihullut olette kuin uskonlahko!
Hyvä ketju pilalla taas kuppifanaatikkojen takia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se oli ainut ehdotus apn tilanteeseen, muut purkavat omia kuukautistraumojaan. Eikä se ole fanaattista, jos kumoaa virheellisiä väitteitä.
Hetkinen. Onhan täällä tullut muitakin ehdotuksia: osta tytölle siteitä, soita tytön isälle, kehota tyttöä juttelemaan isän kanssa... Ihan hyviä ja varteenotettavia ehdotuksia kaikki.
Itse keksin kaksi syytä sille, miksi en voi käyttää kuppia: 1) emättimen eteisen kiputila; 2) en halua käyttää kuppia.
Jankkaamisesi kuulostaa jotenkin pervolta. Miksi sinua kiinnostaa niin paljon, mitä muut naiset tunkevat tai eivät tunge sisäänsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voit soittaa isälle. Paitsi tietenkin jos hän on joku hullu rikollinen, joka voi suuttua.
Suuttua mistä? Että hänen lapsellaan alkavat normaalit, naisen kehoon kuuluvat toiminnot?
Kyllä on yksinkertainen isä, ei edes tajua antaa rahaa teinitytölle.
Eihän 12-vuotias vielä edes ole teini, mutta jollain tytöllä voi kuukautiset alkaa 9-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim vaikka eri tyylin laskeumia, rakenteelliset synnytyskanavan häiriöt, ympärileikattu nainen, synnytysvauriot saanut nainen... herranisä en jaksa kaikkia maailman vikoja ja vammoja luetella!
😅 ok Noh tuota, jotkin harvinaiset rakenteelliset vauriot joo, täydellinen ympärileikkaus joo, muut ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😅 ok Noh tuota, jotkin harvinaiset rakenteelliset vauriot joo, täydellinen ympärileikkaus joo, muut ei.
Kuppihullu voisi nyt lopettaa ja varsinkin lopeta vaarallisten ”neuvojen” jakelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen. Onhan täällä tullut muitakin ehdotuksia: osta tytölle siteitä, soita tytön isälle, kehota tyttöä juttelemaan isän kanssa... Ihan hyviä ja varteenotettavia ehdotuksia kaikki.
Itse keksin kaksi syytä sille, miksi en voi käyttää kuppia: 1) emättimen eteisen kiputila; 2) en halua käyttää kuppia.
Jankkaamisesi kuulostaa jotenkin pervolta. Miksi sinua kiinnostaa niin paljon, mitä muut naiset tunkevat tai eivät tunge sisäänsä?
Jankkaamiseni? Oikeasti nyt, menee aika pimeäksi, jos kuukupin mainitseminenkin saa karvat pystyyn. Ei ole apn asia ostella jatkuvasti siteitä, eikä ainakaan soitella tytön isälle.
Kuukautiset alkaa yhä nuorempina, jopa jo 9-10v ikäisillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuppihullu voisi nyt lopettaa ja varsinkin lopeta vaarallisten ”neuvojen” jakelu.
Vai niin, tosi vaarallista kertoa, että aplle on olemassa helppo ratkaisu. Suosittelen löysäämään pipoa ja suhtautumaan kuukautisiin vähän rennommin.
Jos sä et voi, sekö tarkoittaa että moni ei voi? Kyllä lähes kaikki voi käyttää kuukuppia, on todella harvoja tilanteita, että ei voi. Ikä ei liity millään tavalla kupin käyttöön. Tässä tilanteessa ainoa toimiva ratkaisu, kun isän kanssa ei selvästi ostoksille ole lähdetty. Jo jonkun mainitsema kuukautissieni tietysti toinen, mutta se on epävarmempi ja vaatii pikkuhousunsuojan hyvin usein.