Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Escitalopram Orion aloitettu 5vk sitten

Vierailija
18.04.2021 |

Vaihdoin sepramista tähän lääkkeeseen 5viikkoa sitten. Ekat kaks viikkoa meni aika huonosti, ajatus juoksi hirveen lujaa ja ahdisti. Viikko sitten oltiin reissussa jossa ei ollut mitään ongelmaa, kaikki oli hyvin. Nyt reissun jälkeen ollut taas tosi ahdistavaa, lisäksi tullut hirveenä negatiivisia ajatuksia.. siis kaikesta melkeen mitä ajattelee on negatiivistä ja se ahdistaa tosi paljon. Soitan lääkärille huomenna mutta onkohan tämä nyt että lääke ei ehkä sovi vai pitäisikö annosta nostaa ehkä 15mg asti?
En tunnista yhtään itsessäni tuota että kaikki ajatukset ovat vain negatiivisiä ja ahdistavia.. opamox on auttanut ajatusten rauhoittamiseen mutta en halua sitäkään ottaa jokapäivä

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan se sun sairaus. Ajattelet myös liikaa, koska reissussa ei ollut ongelmaa kun oli muuta tekemistä.

Vierailija
2/4 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri mieltä kuin ekan kommentin kirjoittaja. Masennuslääkkeet voivat aiheuttaa ajatusten ravaamista. Itse paranin masennuksesta kun lopetin lääkkeet 10v käytön jälkeen. Vieroitusoireet olivat hirveät ja masennus oli hetken aikaa pahempaa kuin koskaan, mutta kun vieroitusoireista pääsin eroon niin elämä on ollut parempaa kuin koskaan. On tunteet takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt tuota lääkettä noin vuoden raivonhallintaan. En osaa sanoa onko se nimenomaan vaikuttanut vai ei. Yleisellä tasolla uneliaampi on olo, kaipa se auttaa osaltaan.

Vierailija
4/4 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan vielä että tämä lääkitys aloitettu alunperin ahdistukseen, masennuksesta en oo koskaan kärsinyt..

ja se juuri tällähetkellä ahdistaa että mieli on tosi negatiivinen :(. Miten päästä ees eroon tälläisistä ajatuksista?