Itsemurhalla uhkailu erotilanteessa?
Mitä se uhkailija kuvittelee tällä saavuttavansa? Yrittää kiristää toisen jäämään väkisin? Ihan uskomattoman itsekeskeistä ja sairasta uhkailla tuollaisella.
Kommentit (47)
Kertokaas nyt. Tiedän että täällä on henkilöitä, jotka ovat tuollaiseen sortuneet. Mitä tavoittelitte sillä, millä logiikalla?
Kertoo siitä, että ihminen on tasapainoton ja manipulatiivinen. Ei handlaa yhtään tunteitaan. Parempi lopettaa suhde tuollaisen ihmisen kanssa.
Jos minulle sanottaisiin noin niin vastaisin "omapa on asiasi".
Yksi exäni sai jonkun itsetunto kohtauksen ja alkoi uhkailemaan itsemurhalla ilman syytä. En lähtenyt leikkiin mukaan vaan sanoin eroavani sillä sekunnilla. En tiedä mitä mahtoi sen jälkeen tehdä, laitoin estot joka paikkaan.
Kertoo myös, että kärsii tilanteesta paljon
Ex-mies uhkaili ja sanoi myös tekevänsä sen. Sanoin etten ole vastuussa sen päätöksistä. Erosta on 28 v ja mies on yhä hengissä. Kunhan uhkaili.
Olen törmännyt lähipiirissäni useamman kerran tähän tilanteeseen ja uhkailija on aina ollut mies. Raukka kuvittelee että sillä saa naisen jäämään huonoon suhteeseen jossa ei sitten miehen puolelta mikään kuitenkaan ikinä muuttuisi. Kaikki naiset erosivat näistä miehistä ja ihan elossa on miehet vieläkin. Oman kokemukseni nämä on olleet sellaisia pikkulapsen kiukuttelua vastaavia kun mies on huomannut ettei ehkä saa tahtoaan enää läpi.
Vierailija kirjoitti:
Ex-mies uhkaili ja sanoi myös tekevänsä sen. Sanoin etten ole vastuussa sen päätöksistä. Erosta on 28 v ja mies on yhä hengissä. Kunhan uhkaili.
Sama juttu. Oma puoliso (nainen) uhkaili tällä ja onnistuikin kiristämään minulta "jatkoaikaa" hetkeksi. Oli pitkiä kuukausia, itse ei tajunnut yhtään minkä paineen tuollainen uhkailu aiheuttaa normaalille ihmiselle. Lopulta jätin hänet vaikka uhkaili uudestaan. Ajattelin että tämän on pakko loppua, en voi olla vastuussa hänestä. No eihän se mitään itsaria tehnyt, aikaa tästä on jo 12 vuotta. Kunhan kusetti ja sai kiristettyä minua.
Vierailija kirjoitti:
Arvaa kärsiikö se jättäjä joka joutuu paitsi tekemään päätöksen suhteen lopettamisesta, myös kestämään toisen osapuolen uhkailua itsemurhasta? Ihan kohtuuton taakka. Ainakin itse olen herkkä ja sitä on käytetty hyväksi tällaisessa tilanteessa. Mutta lopulta oma mielenterveys ja sen vaaliminen voitti. Toinen osapuoli ajatteli vain itseään.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ero koskaan ole helppo kummallekaan osapuolelle. Pitäisikö suhteesta pois haluavan uhrata oma elämänsä ja kärsiä huonossa suhteessa vain ettei toiselle koskaan tule paha mieli? Ihmissuhteet on monimutkaisia eikä ne aina kestä loppuelämää, se on vaan hyväksyttävä. Ihmisten vanhetessa ja kypsyessä myös toiveet ja unelmat muuttuvat eivätkä ne ehkä enää kohtaa oman kumppanin toiveiden ja unelmien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas nyt. Tiedän että täällä on henkilöitä, jotka ovat tuollaiseen sortuneet. Mitä tavoittelitte sillä, millä logiikalla?
Kun parikymppisenä erosin ensimmäisestä pitkästä oikeasta suhteesta niin sanoin tunnetuiskuissa tappavani itseni. Ero tuntui silloin aivan sietämättömältä surulta. En sitä tarkoittanut uhkailuna, tuntui vaan niin pahalta.
Se on kyllä jäänyt kaduttamaan ja hävettämään, poikaparka.
Tiesin tällaisen naisen ja hän myös toteutti aikeensa. Perheenrikkojapariskunnalla elämä ei olekaan niin auvoista kun miehen lapset ovat aina läsnä ja syyttävät perheenrikkojia äitinsä kuolemasta.
Vierailija kirjoitti:
Tiesin tällaisen naisen ja hän myös toteutti aikeensa. Perheenrikkojapariskunnalla elämä ei olekaan niin auvoista kun miehen lapset ovat aina läsnä ja syyttävät perheenrikkojia äitinsä kuolemasta.
Turha syyttää. Naisen oma valinta.
Mun tilanteessa sanoin vaan miltä musta tuntui, ei mulla siinä mitään sen kummempaa. Pidän itseä melkosena paskaläjänä muutenki nii sit tollases ero tilantees tuntuu kun elämä loppuu siihen niin ei pysty ajattelemaan muuta kuin itsemurhaa. Ja sit kun sen on sanonut niin toivoisi et se jotenki vaikuttaa vaikka tietää että ei siitä mitää hyvää seuraa.
Narsismi on yleisempi itsemurhan syy kuin esim.masennus.
Jos toinen uhkailee itsarilla niin silloin kyseinen henkilö ei ole siinä kunnossa, että pystyisi olemaan parisuhteessa. Tietty mielenterveyden taso on välttämätön edellytys parisuhteelle. Noin sairas ihminen ei pysty olemaan parisuhteessa.
🇺🇦🇮🇱
Rakastatko minua? En, olen kanssasi vain että et tekisi itsaria.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Jos toinen uhkailee itsarilla niin silloin kyseinen henkilö ei ole siinä kunnossa, että pystyisi olemaan parisuhteessa. Tietty mielenterveyden taso on välttämätön edellytys parisuhteelle. Noin sairas ihminen ei pysty olemaan parisuhteessa.
Itsemurhia kuitenkin tehdään paljon jo esimerkiksi hintojen korottumiset on ajaneet monet itsemurhaan. Eikä se ole aina pelkästään uhkailua. Jos vaikka olisin sähkölaitoksella töissä jollain alueella ja saisin puhelun että, joku tappaa itsensä jos hintaa ei hänelle alenneta kyllä yrittäisin jonkun siihen löytää koska olisin joten tahallaan yhtiön edustajana vastuussa jos toinen ei selviä maksuistaan. Yllättävän moni "itsarilla uhkailu" ei ole uhkailu ja se on tosi helppo toteuttaa tänäpäivänä.
Meinaat että on sähkölaitoksen vika jos joku tappaa itsensä? Nyt vähän valoja päälle.
🇺🇦🇮🇱
Näitä on ilmeisesti todella paljon. Minua on uhattu tällä kun ilmoitin haluavani eron, lisäksi kahta kaveriani on uhattu kuulemma samalla vastaavassa tilanteessa. Ei ole sukupuolisidonnainen; uhkailijoina on ollut miehiä ja naisia.
Jo se, että tuollaisella uhkailee, kertoo että ero on ainoa oikea ratkaisu.