Ärsyttävin mainos
Mikä on mielestäsi ärsyttävin mainos? Minä vihaan Redbull mainosta jossa kaksi antilooppia kohtaa leijonan ja toinen kommentoi että et millään voi olla nopeampi kuin leijona ja toinen antilooppi vastaa että mun ei tarvi olla nopeampi kuin leijona, ainoastaan nopeampi kuin SÄ. Mainoksen sanoma ilmeisesti on että Redbull sopii hyvin itsekkäille k-päille.
Kommentit (12349)
Lotto mainos jossa nainen hymyilee tosi leveästi ja tuijottaa ikkunaan. Seisoo siinä . Ärsyttävä, ruma. Katsookohan jotain matka juttuja. 😩
Kaikki mainokset, joissa joku kiintiömusta. Pariskunta, joissa toinen on musta ja toinen valkoinen. Niitähän tässä maassa riittää ihan tungokseen asti. Valkoinen perhe, joilla yllättäen onkin musta lapsi. Olen ihan kurkkuani myöten täynnä näitä.
Vierailija kirjoitti:
Lotto-mainos jossa r-kioski keskellä ei mitään josta mies tulee ulos ja taputtaa povitaskua ja jonon viimeinen teppaa edestakaisin levottomana
Rakastan tätä mainosta! Se jonon viimeinen mies on aivan liikuttava
Youtubessa ainakin nähty, en ole huomannut pyöriikö telkkarissa, mutta Liikenneturvan mainoksia missä lapset paasaa aikuisille heijastinten käytöstä ja hokee mutku ja mutku. Tässä taas tämä, ettei lapsia vastaan mitään, mutta mainoksissa useimmiten ärsyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainokset vaikuttavat, en mene enää asioimaan Stockmannille, sillä siellä on tavaraa vain afrikkalaisperäisille.
Samaten valion ja fazerin tuotteet ovat muunrotuisille. Pitäköön tunkkinsa !
On se vaikeeta joillekin tuo ihmisen ihonväri. MIKSI?
Ei kenelläkään ole mitään vastaan noita yksittäisiä ihmisiä mainoksissa vaan tuota ajatusta että mainokset suunnataan pääosin pienen pienelle vähemmistölle, (joka pääosin elää sosiaalituilla tässä maassa), suomalainen kuluttaja on unohdettu täysin. Miksi ihmeessä tukisin kauppaa, joka ei pidä minua sen arvoisena?
Haluatko sinä, että mainokset "suunnataan sinulle"? Tuleeko siitä hyvä mieli, jos mainoksessa on samanvärinen ihminen kuin sinä? Itse en haluaisi minkäänlaisia mainoksia.
Koska niitä nyt joutuu väkisin sietämään, niin olisi suotavaa että niissä edes kosiskeltaisiin valtaväestöä, eikä maalailtaisi jotain ihmeellistä kuvaa Suomesta jota suurin osa meistä ei tunnista omakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihonväri, vaan sen ylikorostaminen nykyään mainoksissa. Voisi luulla, että vähintään puolet väestöstä on ma m u ja. Ja nimenomaan tummien ylikorostaminen, ei muiden etnisten ryhmien. Miksi? Miksi tätä yhtä porukkaa tuputetaan näin? Missä ovat tosiaan ulkonäöltään tyypilliset saamelaiset, intialaiset, aasialaiset, albiinot, liikuntavammaiset, lihavat, surffaritukat, stereotyyppisen skotin näköiset...? Näitä kaikkia on tässä maassa. Mutta heillä ei selvästikään ole mitään kiintiöpaikkaa mainoksissa, eli onko tulkittava, että ilmeisesti heitä ole missään firmassa asiakkaana tai töissä?
Tuolla tummien tuputtamisella ei ole kuin yksi tarkoitus ja se on helpoin tapa yrittää esittää tiedostavaa. Koomista asiasta tekee se, että annetaan ymmärtää ikään kuin joka ikisellä työpaikalla, sukujouluissa, rapujuhlissa, opiskelijapiireissä jne. olisi runsaslukuisesti tummia. Vaan kun ei ole ja kaikki tietävät sen. Tuo on niin järjettömän teennäistä ja läpinäkyvää ja siksi se ärsyttää. Jos tämä etninen ryhmä haluaa muuttaa vaikutelmaa ja normalisoida tuollaista, voisivat aloittaa vaikka opettelemalla kielen, korkeakouluttautumalla ja etsiytymällä runsaslukuisesti oikeasti näihin töihin. Sen jälkeen nuo mainoksetkin voivat alkaa tuntua uskottavammilta.
No ei varmaankaan nämä etniset ryhmät näitä mainoksia tee, suunnittele tai vaadi.
No ei niin, sehän tässä hankaakin. Joku valkoinen "tiedostava" porukka jossain yrittää tehdä sosiaalispoliittista ohjailua tällaisella sonnalla ja näyttää miten hyviä ihmisiä he ovat, kun ottavat vähemmistöjä mainoksiin.
Veikkaan, että jopa kyseisiä vähemmistöjä enimmäkseen ärsyttää tällainen läpinäkyvä kosiskelu, joka on oikeastaan vain alentavaa heillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainokset vaikuttavat, en mene enää asioimaan Stockmannille, sillä siellä on tavaraa vain afrikkalaisperäisille.
Samaten valion ja fazerin tuotteet ovat muunrotuisille. Pitäköön tunkkinsa !
On se vaikeeta joillekin tuo ihmisen ihonväri. MIKSI?
Oletetaan, että mainokset ovat tarkoitettu suomalaisille. Suuri enemmistö suomalaisista on vaaleaihoisia.
"Tarkoitettu suomalaisille"? Onko Suomessa näytettävät elokuvat tarkoitettu suomalaisille? Niissä on melkein pelkästään ulkomaalaisia.
Ne ovatkin tuontitavaraa, pönttö. Luulisi ymmärtävän mikä ero on kansainvälisella ja kotimaisella tuotannolla ja mihin niiden pitäisi tähdätä.
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa ainakin nähty, en ole huomannut pyöriikö telkkarissa, mutta Liikenneturvan mainoksia missä lapset paasaa aikuisille heijastinten käytöstä ja hokee mutku ja mutku. Tässä taas tämä, ettei lapsia vastaan mitään, mutta mainoksissa useimmiten ärsyttävät.
Minusta ihan kiva ajatus, jossa asetelma käännetty ympäri. Suhteellisen harmiton, ei ärsytä. Tämä varmaan kolahtaa enemmän, jos on itsellä lapsia.
Itse tallennan kaikki katsomani ohjelmat. Ja kelaan yli mainosten.
Ei ole tarvinnut yli 10 vuoteen mainoksia katsoa.
Minulla aina kake kädessä valmiudessa kanavan vaihtoon jos jotain ärsyttävää mainosta tulee. Partneriakaan ei kiinnosta telsun katselu enää joskus katselimme yhdessä joitain eri kokkausohjelmia, välillä kun kävelee ohi, saattaa kysyä, että mikä homma"
Hampurilaisbaariketjut oikein kilpailevat mainostensa hölmöydellä. Hesellä on hitaita limanaamaisia äijiä kehumassa majoneesia, Mäkkärillä joku sivullinen tulee käpäilemään toisen ruokaa. Minuun ei oikein vetoa kumpikaan.
Muistaakseni If-vakuutusyhtiön mainos, jossa joku napero oli yrittänyt pestä akvaariokalaa, ja akvaario oli särkynyt lattialle.
Helppoa kirjoitti:
Itse tallennan kaikki katsomani ohjelmat. Ja kelaan yli mainosten.
Ei ole tarvinnut yli 10 vuoteen mainoksia katsoa.
Itse tallennan kaikki mainokset. Ja kelaan yli ohjelmien.
Ei ole tarvinnut yli 10 vuoteen ohjelmia katsoa.
Se Veikkauksen mainos, jossa myymälän ulkopuolella jonossa lottoamaan menossa oleva mies hymyilee idioottimaisen onnellisen näköisenä. Mainoksesta tulee mieleen, että Veikkaus huijaa säälimättömästi hyväuskoisten vähämielisten köyhien rahat.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki todella Hookoot
mua ei ärsytä yhtään
Kaksi saman alan mainosta: Stockmannin ja Booztin syysmuotimainokset. Molemmissa mallit rääkistelevät siihen tyyliin, ettei vaatteista saa mitään kunnon kuvaa.
joku pesuaine mainos jossa nainen piilottelee tavaroita kun anoppi on tulossa kylään.