Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alin eläkeikä 67 vuotta, ettämitäkäettä!?!?!

Vierailija
17.04.2021 |

Miettikää nyt omia vanhempianne, isovanhempianne. Ovatko he olleet 67-vuotiaaksi täysin työkykyisiä? Tämä eläkesumutus on jotain niin karmeaa kuraa, ettei mitään järkeä.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisesti ehkä joo olivat mutta stressinsietokyky loppui ehkä n kuusikymppisenä.

Vierailija
2/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinäiti jäi eläkkeelle 55-vuotiaana.

Silloin eläkeläisten päivätanssit oli käsite. Ei kyllä itse enää jaksa 70v käydä hyppäämässä missään, muutan jonnekin missä on halpaa ja lämmintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun alin eläkeikä on 69. Ja korkein 70. Olen syntynyt -96.

Vierailija
4/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se on ihan sama mikä se eläkeikä on kun kenenkään ei oikeasti tarvitse paiskia hommia sinne asti. Kun 55 v tulee täyteen, työnantajat potkivat pihalle.

Vierailija
5/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai 60-vuotiaana täyden eläkkeen. Minä joudun työskentelemään 66-vuotiaaksi. Epäreilua.

Vierailija
6/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani ovat 70+ ja ovat itse sitä mieltä että olisivat täysin työkykyisiä edelleen. Ovatkin hyväkuntoisia ja terveitä. Mutta se mitä he eivät ehkä ajattele, on että he ovat olleet jo eläkkeellä kymmenen vuotta. Jos he olisivat olleet työelämässä, saattaisi ajatukset olla erilaiset, tiedä häntä.

Vierailija
7/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhempani ovat yrittäjiä ja kumpikin teki kokopäivätyötä yli 80-vuotiaaksi. Äiti jättäytyi pois työelämästä 84-vuotoaana ja isä 89-vuotiaana. Paljon riippuu ihmisen fyysisestä ja psyykkisestä kunnosta, miten pitkään jaksaa olla töissä. Ja tietysti siitä, miten mielekkääksi työnsä kokee. 

Vierailija
8/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, se on ihan sama mikä se eläkeikä on kun kenenkään ei oikeasti tarvitse paiskia hommia sinne asti. Kun 55 v tulee täyteen, työnantajat potkivat pihalle.

Eläkkeestä jää kertymättä vähintään 10 vuotta.

Vierailija
9/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alin eläkeikä 66 v 5 kk, tavoite-eläkeikä 68 v 9 kk. Olen syntynyt 1977.

Nuoret, muistakaa aloittaa vapaaehtoinen eläkesäästäminen heti, kun pystytte. Itse hoksasin vasta muutama vuosi sitten, että työeläke on pyramidihuijaus. I

Vierailija
10/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaeläke sun muut konstit. Ei kannata ajatellakaan että 67 v asti tekisi töitä.

Vierailija
11/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se menee.

Ihmiset elää liian kauan. ei rahat riitä eläkkeiden maksuun. Eläkeiät laskettiin niin ettei ihmiset ole eläkkeellä liian kauan, jos nyt elettäisiin 1940-lukua, niin harva eläisi eläkeikään asti.

"Kun suomalainen mies eli 1940-luvun alussa keskimäärin noin 55 vuotta, on miesten elinajan odote tänään yli 78 vuotta. Naisten elinajanodote on pidentynyt lähes yhtä paljon, 62 vuodesta lähes 84 vuoteen. Miesten ja naisten yhteinen elinajanodote oli vuonna 2016 hieman yli 81 vuotta." 

Vierailija
12/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin eläkkeelle 68-vuotiaana, kun pakottivat.

Vierailija
13/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 66-vuotias ja työnantajanikin mielestä edelleen työkykyinen koska palkka tulee tilille kuukausittain. Työskentelen yksityisellä puolella Software engineerin nimikkeellä, eli olen ketterä skodari.

Mutta, ota huomioon että sinun ikäluokkasi elää keskimäärin yli 20 vuotta pidempään kuin me 1950-luvulla syntyneet eikä mielestäni ole kohtuutonta että tuosta lisäajasta pari vuotta käytetään työntekoon.

Vierailija
14/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alin eläkeikä 66 v 5 kk, tavoite-eläkeikä 68 v 9 kk. Olen syntynyt 1977.

Nuoret, muistakaa aloittaa vapaaehtoinen eläkesäästäminen heti, kun pystytte. Itse hoksasin vasta muutama vuosi sitten, että työeläke on pyramidihuijaus. I

Alin eläkeikä  65v 6kk, tavoite-eläkeikä 67v 5kk. Onneksi itsellä on työpaikan puolesta etu 60v eläkkeelle

mies53v

Vierailija
15/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liian monelle Alille ei tuossa iässä kummempaa työläkettä ole kertynyt. Vähän sama kuin Rainereilla.

Vierailija
16/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin eläkeikä nousee, kun ihmisten elinikä pitenee myös.

Tuo 67 vuotta on ollut tähän asti se, johon saakka on saanut olla töissä, eikä ole tarvinnut jäädä eläkkeelle, vaikka oma eläkeikä olisin 64 vuotta.

Ja hyvin monet ovat edelleen töissä tuohon täyteen ikään, eli 67 vuoteen asti, tänäkin päivänä.

He ovat terveitä, osaavia ja ammattitaitoisia ihmisiä, joilla jää vielä edelleen ainakin 20 vuotta hyvää vuotta viettää eläkevuosia.

Vierailija
17/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat vanhempani ovat yrittäjiä ja kumpikin teki kokopäivätyötä yli 80-vuotiaaksi. Äiti jättäytyi pois työelämästä 84-vuotoaana ja isä 89-vuotiaana. Paljon riippuu ihmisen fyysisestä ja psyykkisestä kunnosta, miten pitkään jaksaa olla töissä. Ja tietysti siitä, miten mielekkääksi työnsä kokee. 

Niin no, yrittäjät maksavatkin itse oman eläkkeensä.  Heille ei mikään muu taho eläkettä maksa.

Yrittäjät maksavat yrittäjäeläkettä ansioistaan, aina sen verran kun kykenevät.

Vierailija
18/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeestä jää kertymättä vähintään 10 vuotta.

Yhteiskunta maksaa senkin eli on työttömyystuet, asumistuet ja toimeentulotuki.

Vierailija
19/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhemmat eläköityivät 50v ja 60v iässä suurin piirtein. Toinen työkyvyttömyyseläkkeelle ja toinen yt neuvottelujen jälkeen eläkeputkeen. Isä on nyt 67 ja muistisairaus puhjennut. Kumpikaan ei olisi ollut kykenevä työhönsä 65 vuotiaana. Enkä taatusti minäkään ole siinä iässä enää työkykyinen. Itselläni ikää nyt vähän päälle 40v ja nivelet paskana.

Vierailija
20/59 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin eläkkeelle kun olin 63 v+3kk, nyt 7 vuotta eläkkeellä ja tyytyväinen olen 400-800 euroa joka kuukausi jää säästöön rahaa. Viimmeinen työvuosi oli aika raskas vaikka oli osaaikaeläke silloin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi