Mitä isänä tekisit, jos lapsesi ilmoittaisi olevan tyttö pojan ruumiissa tai päinvastoin?
Tähän uutiseen viitaten:
https://www.iltalehti.fi/keho/a/991ce957-bd8a-4176-9029-37c66937bc39
Mitä isänä tekisit?
Minä pohtisin, että missä on yhteiskuntana menty näin pahasti pieleen kun tällaisia mielisairauksia ilmenee yhä useammin. Sitten keskustelisin lapseni kanssa vakavasti ja harkitsisin hoitoon viemistä.
Asiallista keskustelua kiitos!
Kommentit (45)
Sanoisin
Lapseni ..en olekaan isäsi...olen äitisi...
huh..kylläpä helpotti..
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin
Lapseni ..en olekaan isäsi...olen äitisi...
huh..kylläpä helpotti..
Caitlyn Jenner..osaat... suomea???
Vaikea tilanne. Nykyään kun ei enää muka saisi sanoa mistään. Sanoisin, että nyt susta saattaa tuntua tuolta niin kuin ikätovereistasi.
Vuodet vierii ja saatat tuntea eri tavoin.
Siis. Ei ole ollenkaan tavatonta, että ihminen syntyy väärään sukupuoleen eli aivot ja sukupuolielimet ovat eri paria. Ihmisen sisäinen käsitys sukupuolesta eroaa täysin siitä mitä fyysisesti on. Jo pienillä lapsilla on kokemusta siitä, että on väärässä sukupuolessa (tämä ei ole mutuilua). Jos sikiön kehityksen aikana voi tulla kaikenlaisia esimerksiksi raajojen kehitysvirheitä niin luulisi, että tällainenkin virhe voi olla mahdollinen, että aivot ja sukupuolielimet eivät vastaa toisiaan. Tämä on minun omaa spekulaatiota enkä ole perehtynyt tutkimuskirjallisuuteen siitä miten sikiön kehitysvaiheessa tämmöinen epäsuhta kehittyy vai kehittyykö se vasta syntymän jälkeen eli siis en perusta nyt järkeilyäni tieteellisille faktoille vaan omalle ajattelulleni, joka voi olla virheellistä. Lapsuudessa alkanutta kokemusta väärästä sukupuolesta ei pidä sekoittaa teinin mahdolliseen "sekoiluun", joka kyllä rauhoittuu aikanaan. Tilanne vaatii perinpohjaista keskustelua ja kartoitusta. Itse en ikinä tuomitsisi lastani tai yrittäisi vaikuttaa mitenkään siihen minkä sukupuoli-identiteetin hän itse kokee itselleen aidoimmaksi, jos kyse ei ole mistään huomionhakuisuudesta ja sekoilusta. Kyse ei ole mielenterveysongelmasta vaan siitä, että lapsesi on trans tai sitten hänellä on jokin teini-iän vaihe, joka menee ohi. Keskustelkaa asiasta perusteellisesti ja rauhallisesti.
Minä tunnen olevani enemmän mies kuin nainen. Naisen kehossa siis olen. Lapsena jo tunsin niin. Ei ole mennyt ohi vaikka kohta eläkeikäinen olen. Ei ole ollut tarvetta tehdä asialle mitään , välillä ärsyttää naisen keho , yleensä ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Hakisin lapselle apua mielenterveyden ongelmiin sillä sitä nuo trans, muunsukupuoli ym. jutut ovat. Sukupuolia on tasan kaksi ja olet jompaakumpaa, se että naiselta leikataan rinnat ja syötetään testosteronia ei tee hänestä miestä eikä miehestä jolle laitetaan rinnat, leikellään alakertaa ja syötetään estrogeenia ole nainen.
Ihmetykseksesi lapsesi saisi mielenterveyden ammattilaisilta tukea. Jos hän on transsukupuolinen, aikanaan myös korjaushoidot.
Tutkittava lapsen pää, elikkäs psykiatrille.... tutkittava lapsen kasvuympäristö,haastateltava läheiset Ihmiset
Lapsi ei voi olla ranssukupuolinen
Taas on ihmevouhotus tämänkin asian suhteen ympäri Suomen jokaisella paikkakunnalla
Antaisin kunnon vanhanaikaisen selkäsaunan.
En tuosta tiedä mutta olisi kivempaa olla nainen kuin tällainen vanha kalju ukko.
Lähtisin pussikaljoille Reiskan kanssa.
Sanoisin että se ei ole mahdollista. On vaan kaksi sukupuolta. Tyttö on tyttö ja poika on poika. Jos ei usko niin saa mennä muualle hihhuloimaan.
Suhtautuisin varmaan samaan tapaan kuin silloin kun tyttö päätti alkaa vegaaniksi ja sitä kesti sen pari viikkoa kunnes tekikin taas mieli hampurilaista. Tai silloin kun ilmoitti olevansa muka lesbo, mutta silti jo kuukauden päästä sillä olikin uusi poikaystävä.
Vierailija kirjoitti:
Siis. Ei ole ollenkaan tavatonta, että ihminen syntyy väärään sukupuoleen....... Itse en ikinä tuomitsisi lastani tai yrittäisi vaikuttaa mitenkään siihen minkä sukupuoli-identiteetin hän itse kokee itselleen aidoimmaksi, jos kyse ei ole mistään huomionhakuisuudesta ja sekoilusta. Kyse ei ole mielenterveysongelmasta vaan siitä, että lapsesi on trans
No onhan se nyt erittäin erittäin tavatonta, itse asiassa niinkin tavatonta että mahdotonta. Ei ole olemassa mitään vääriä sukupuolia, on vain kaksi sukupuolta. Eikä se, että annetaan joku uusiotermi "trans", ole mikään vastaus kun kyseessä on propagandan luoma mielenterveyshäiriö eikä mitään muuta. Yuri Bezmenov jo täällä mainittiinkin....Eikä tällä ole mitään tekemistä sen kanssa jos joku on vähän poikatyttö tai jos poikalapsi tykkää pukeutua hetkellisesti mekkoihin. Nuo ovat normaaleja asioita, mutta kaikki tällaiset identiteettiongelmat ovat meihin heikkoihin ihmisiin istutettuja asenteita. Eikö sekin jo kerro jotain, että nämä samat asiat ovat vasta nyt syntyneet, siinä kohtaa kun about tusina muutakin asiaa on saatu mädätettyä? Ei kukaan tehnyt näistä 80-luvulla mitään ongelmaa tai asiaa, ei silloin ollut mitään identiteettikriisejä. Jos joku oli homo niin siinähän oli, hänkin pärjäsi täysin hyvin...ainakin täällä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Antaisin remmin laulaa!
Piiskaus fetissi on vahva mielenterveyden häiriö, lapsiin kohdistettuna rikos, ei aikuisten kesken jos kyse sadomasokismi sta
Varmaankin kuten kaikkeen muuhunkin:
Kysyisin, että mikä saa sinut tuntemaan/kokemaan/ajattelmaan näin?
Kuinka kauan olet tuntenut/kokenut/ajatellut näin? Mahdollisesti, että miksi tulet juuri nyt kertomaan tämän etkä vuosi sitten?
Lisäksi kysyisin, että mitä toivot minulta?
Nuo kysymykset aluksi. Niillä on hyvä lähteä liikkeelle oikeastaan asiasta kuin asiasta.