Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähän ärsyttäviä uimahallissa nämä altaan päässä seisoskelijat

Vierailija
20.02.2023 |

Jokainen uimahallissa kävijä tietää tämän. Kun itse ui altaan päästä päähän, aina on yksi tai useampi tyyppi, jotka suurimman osan aikaa seisovat altaan päässä ikään kuin odotellen oikeaa hetkeä lähteä itse uimaan. Saattavat olla altaassa vaikka tunnin uiden sinä aikana ehkä 100-150 metriä. Sitten kun uivat, vetävät kyllä usein nopeasti, mutta ilmeisesti kunto ei riitä nopeille uimareille varatulle radalle. Täytyy siis ylimielisen näköisenä seisoskella altaan päässä, ikään kuin nämä kunnolla uivat jotenkin häiritsisivät omaa mahtisuoritukseen keskittymistä. Ymmärrän kyllä jotkut vanhukset, joiden täytyy säästellä voimiaan, mutta ihan nuoretkin ihmiset harrastavat tätä seisoskelua.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että ovat vain vähän ärsyttäviä, mieti jos olisivat paljon ärsyttäviä, siiten ei tulisi omasta unnista mitään.

Vierailija
2/28 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua eivät ärsytä. Siinähän seisovat. Uin tarpeekseni ja poistun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuorikaan automaattisesti ole hyvä uimari. Minun on ainakin pakko levätä välillä, koska uimatekniikkani on niin huono että yksikin radanväli väsyttää. Sinun huippu-uimarina luulisi osaavan kiertää minut.

Vierailija
4/28 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä heillä on vaan huono kunto niin ei jaksa uida lepäämättä.

Vierailija
5/28 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himouimareille on omat kaistat ainakin meilläpäin.Muut saa seisoskella rauhassa.

Vierailija
6/28 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kehtaavat myös roiskutella vettä ja pilata liikunnan ilon.

Vierailija
7/28 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kanssa ihan sattumalta jouduttiin uikkariin. Uitiin ja juteltiin altaan päässä, kaikenlaista. Sanoin, et eiköhän taas vedetä tuo altaanväli. Hän kuittasi siihen: okei, pomo! :)

(tuon kaverin isä oli mun isän työkaveri: ihan samanlainen: olin mukana töissä ja homma meni vähän .... pieleen. Kaverin isä ei hermostunut, tuumasi vaan: "meni hieman läskiksi" :))) (Se Hul-lujussin biisi)

Vierailija
8/28 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei estä sua kääntymästä jo lippujen kohdalla eikä menemästä sinne päätyyn asti. Normi radalla saa uida kaiken kuntoset uimarit ja vaikka jutella välillä tuttujen kanssa.

Vierailija
9/28 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa lähinnä siltä että joku laturaivoava hiihtoniilo on nyt päättänyt siirtyä uimaan

Vierailija
10/28 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niistä päädyssä seisojista mitään harmia ole, ellei niitä sitten ole koko päädyn täydeltä. Paljon ärsyttävämpiä on ne, jotka lähtevät päädystä juuri  siihen eteen uimaan, vaikka olisivat paljon hitaampia. En ymmärrä miten on niin vaikea antaa tietä nopeammalle. Ohittaminen on kuitenkin aika hankalaa, jos radalla paljon uimareita

Vierailija
11/28 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset rapakuntoisia ja ylipainoisia, mutta mihinkään muualle kuin kadulle kävelemään ei ole asiaa.

Uimahallissa ollaan tiellä.

Ladulla ollaan tiellä.

Kuntosalilla nauretaan ja mulkoillaan.

Jumpassa ollaan tiellä kun ei osata.

Metsäpolulla pitää väistää pyöräilijöitä.

Ja itse asiassa ne kadutkin on juoksijoille ja himopyöräilijöille.

Pysytään kotona.

Vierailija
12/28 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin välillä lepäilen siellä päädyssä ja myös joka kerta venyttelen. Vedessä on loistavaa venytellä pohkeet, reidet, pakarat jne.

Vierailija
13/28 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odottelen että hitaammat loittonevat, nopealla radalla pysyn rintauinnilla vapaan vetäjien vauhdissa sata metriä ja sitten vaihdan hitaampiin ratoihin välillä.

Vierailija
14/28 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nuorikaan automaattisesti ole hyvä uimari. Minun on ainakin pakko levätä välillä, koska uimatekniikkani on niin huono että yksikin radanväli väsyttää. Sinun huippu-uimarina luulisi osaavan kiertää minut.

sitten voit varmaan jumittaa siellä kuntouimareiden puolella tai hitaiden, eri.

Vierailija
15/28 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niistä päädyssä seisojista mitään harmia ole, ellei niitä sitten ole koko päädyn täydeltä. Paljon ärsyttävämpiä on ne, jotka lähtevät päädystä juuri  siihen eteen uimaan, vaikka olisivat paljon hitaampia. En ymmärrä miten on niin vaikea antaa tietä nopeammalle. Ohittaminen on kuitenkin aika hankalaa, jos radalla paljon uimareita

On niistä seisoskelijoistakin harmia. Minä ainakin olen niin huono uimari, että paikallaan kääntyminen juuri ennen päätyä menee sellaiseksi räpiköimiseksi kun ei mahdu potkaisemaan seinästä vauhtia. Lisäki pitää varoa ettei tule takaa tulevan nopeamman uimarin jyräämäski. Eikä sinne päätyyn viitsisi tunkea ihan iholle läppäisemään kaakelia ja potkaisemaan vauhtia.

Vierailija
16/28 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn uimassa 3-4 kertaa viikossa ja hyvin, hyvin harvoin olen nähnyt mitään seisoskelijoita. Jos olenkin, eivät he minua ole mitenkään häirinneet. Kokemusta toki on vasta noin 20 vuotta ja jotain 7-8 eri uimahallia.

Vierailija
17/28 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin välillä lepäilen siellä päädyssä ja myös joka kerta venyttelen. Vedessä on loistavaa venytellä pohkeet, reidet, pakarat jne.

Mene vesijuoksijoiden radalle seisoskelemaan ja venyttelemään. Siellä on enemmän tilaa ja aiheutat vähemmän harmia muille.

Vierailija
18/28 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käy uimahalleissa, uin vain kesäisin luonnonvesissä. Mutta kaikista mukavinta on välillä vain seisoa vedessä ja tuntea se vesi siinä ympärillä. Kyllä silloin unohtuvat kaikki huolet ja olo on uskomattoman rento. Edes saunominen ei saa samaa tunnetta aikaan.

Vierailija
19/28 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse uin ja on mammaraisia uimassa, niin lähden uimaan juuri ennen kuin mammarainen saapuu käännökseen. Siitä sitten 25 metriä sopivasti mammaraisen edellä. Itse jään huilaamaan sitten ja mammarainen jatkaa uintia ja sama juttu jälleen mammaraisen tullessa takaisin. Kysymys: kuinka paljon minua enemmän mammarainen ui?

Vierailija
20/28 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä niistä voisi tehdä huoli-ilmon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi