PRINSSI PHILIPIN HAUTAJAISET-seuranta ja keskusteluketju.
Tänään siis alkaen 16.25 suorana tv 1.
Aiotko seurata?
Saadaanko pystyyn ketju vanhaan malliin, palstan monarkistit?
Toivon, että maailman huomio varataan Philipille, ei vihaisille veljeksille.
Täällä voidaan puida toki kaikkea.
Kommentit (2838)
Vierailija kirjoitti:
What??
Niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka tapauksessa siis Cambridge ei ole Williamin perheen sukunimi vaan siis tuo Mountbatten-Windsor joka on virallinen nimi joka löytyy kuninkaallisten passeista sukunimen kohdalla. Myös Harry ja Meghan ovat Mountbatten-Windsor joka on heidän laillinen sukunimensä.
Kyllä voi olla joko Cambridge tai Mountbatten-Windsor. Molemmat voivat olla virallisia.
Tästä en anna periksi.
Juu juu. Philipinkin sukunimi oli Edinburgh, joka oli Edinburghin herttua :D
Kenestä tulee seuraava Edinburgin herttua?
Esimerkki: Jos George menisi naimisiin 25 vuotiaana ja hänestä tulisi silloin Edinburgin herttua niin hänen viralliset sukunimi-vaihtoehdot ovat silloin
- George Edinburg
- George Mountbatten-WindsorKumpaakaan hän tuskin käyttäisi koska on kruunuprinssi.
Ajattele, jos George rakastuisi au pair Mari Mönkköseen! Hänestä voisi tuolloin tulla George Mönkkönen!
En usko. Varmasti on olemassa pykälä, että tuleva kruununprinssi ei saa vaihtaa sukunimeä. Louis ehkä voisi, koska ei tule olemaan kruununprinssi.
Suomen lain mukaan Georgesta voi todellakin tulla George Mönkkönen. Sitä ei voi estää.[/quote
Mistä lähtien Britanniassa on toimittu Suomen lakien mukaan?
Siitä lähtien, kun George rakastui Mari Mönkköseen ja seuraukset olivat mitä olivat.
Vaikka George rakastuisi Mari Mönkköseen tai vaikka Pertti Pasaseen, ei se ulota Suomen lakeja Britanniaan.
Jos George saa Suomen passin nimellä George Mönkkönen, niin kyllä se passi on validi myös Britanniassa.
KUN George ei koskaan tule edes hakemaan Suomen passia, tämä satuili on täysin turhaa. Eikä sekään, jos Georgella olisi Suomen passi ulota Suomen lakeja Britanniaan. Jokaisella maalla on ihan omat lakinsa.
Ei Suomen lakien tarvitse ulottua Britanniaan. Jos George muuttaa Suomeen, hän noudattaa Suomen eikä Britannian lakeja.
KUN ei muuta. Lopeta jo tuo älytön satuilu.
Mistä sinä voit tietää, kuinka George elämänsä elää?
Järjellä voi päätellä, kun vähänkään seuraa asioita. Ei kruununprinssi minnekään muuta. Tavisprinssit voivat muuttaa, jos haluavat.
Britannia voi olla vaikka tasavalta, kun George on aikuinen.
Voi toki. Voihan sitä lehmällekin kasvaa siivet.
Tasavallalla on kyllä aika paremmat statistiikat kuin lehmän siivillä. Tällä hetkellä alle 60 prosenttia briteistä kannattaa monarkiaa, ja trendi on laskeva. Elisabetin jälkeen lienee odotettavissa jyrkempi lasku.
Ihan ohiksena. Olen ollut mukana luomassa "statistiikan" pohjaa eli tilastotiedettä kahteen eri uudehkoon tasavaltaan urallani. Diplomaattipassilla lennettiin. ☺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luin viikonloppuna pitkästä aikaa brittilehtiä ja tuli yllätyksenä se, että siellä toimittajat kirjoittaa edelleen herttuatar Catherinesta nimellä Kate Middleton. Outoa. Mielestäni Suomen lehdistö kirjoittaa herttuatar Catherinesta ja Cambridgen herttuattaresta (en tosin katsonut millä tyylillä Seiska puhuttelee). Ihan kuin Britannian keltainen lehdistö ei tahtoisi hyväksyä Catherinen asemaa Prinssi Williamin puolisona vaan yrittävät painaa alas ja muistuttaa hänen olevan ihan vaan arkinen tavis, Middletonin Kate. Vai onko joku muu syy sille, miksi käyttävät edelleen tuota muotoa?
Ihmettelin tuota ihan samaa. Ikään kuin haluaisivat korostaa ilkeästi hänen syntyperää. Sanoisivat sitten Windsor, jos täytyy sukunimi olla ja ei herttuattaresta haluta puhua. Lehdet kyllä tukehtuvat, kun hänestä tulee Walesin prinsessa.
Kate voi kutsua Catherine Cambridge. Kukaan ei tätä juurikaan tee mutta se hänen "sukunimensä" nyt on. George on George Cambridge, muistaakseni niin kauan kunnes menee naimisiin.
Tämä on ilmeisesti perua siltä ajalta kun ihmisillä ei ollut sukunimeä.
Cambridge ei ole heidän sukunimensä virallisesti vaan Windsor-Mountbatten niinkuin kaikilla kuningattaren ja prinssi Philipin jälkeläisillä ja näiden vaimoilla. Windsor-Mountbatten on kuninkaallisen perheen virallinen sukunimi. William ja Catherine valitsivat lapsilleen koulussa käytettäväksi nimen Cambridge oman herttuakuntansa mukaan koska se on käytäntö kuninkaallisessa perheessä. William ja Harry käyttivät aikanaan nimeä Wales
Unless The Prince of Wales chooses to alter the present decisions when he becomes king, he will continue to be of the House of Windsor and his grandchildren will use the surname Mountbatten-Windsor
Sä osaat lainata muiden tekstejä. Olisi kiva tietää mikä sä olet ammatiltasi ja koulutukseltasi.
Kuuleppas sä- tyyppi älä sotkeennu muitten elämään täällä vaan keskityppä taas aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tuo joka
on sanonut että Catherinen virallinen sukunimi voi olla joko Cambridge tai Mountbatten-Windsor mutta minä en ole muistaakseni puhunut mitään passista.Minulla ei ole aavistustakaan mitä heidän passissa lukee. Tai onko heillä passissa edes sukunimeä, vai lukeeko siinä vain Hänen kuninkaallinen korkeutensa ja sitten etunimi??? Tai että onko heillä edes passia?
Kyllä heillä passit on. Vain kuningatar Elisabetilla ei ole. Kun Ellu kuolee ja Charlesista tulee kuningas, Charleskaan ei enää tarvitse passia. Britanniassa passin myöntää kuningas tai kuningatar (riippuen siitä kumpi on vallassa) ja näin ollen hallitsija itse ei tarvitse passia. Hassua se olisikin myöntää passi itse itselleen.
Minä en osaa sanoa tästä passiasiasta sanoa yhtään mitään. En ole ikinä edes miettinyt sitä. Mä olen ottanut osaa vain tähän virallinen sukunimi keskusteluun.
Kuninkaallisilla ei ole käytössä sukunimeä mutta näillä se on Mountbatten -Windsor virallisesti. Arvonimenä on Katella Cambridge, Charlesilla Wales päänimenä.
Kuningattarella ei ole passia, hän myöntää kyllä kaikki passit. Näillä muilla on passi.
Vierailija kirjoitti:
Suusexit seuraa silmä kovana mitä cambridget julkaisee ja vs. Kun Cambridget korostaa että heidän lapsillaan oli henkilökohtainen suhde Philipiin ja julkaisivat useita perhekuvia Philipin kanssa niin piti Megsukin kaivaa se ilmeisesti ainoa kuva mikä Archiesta on Philipin kanssa kun vauva esitellään kunigattarelle. Ja kirjeessäkin synytmätön tyttö tulee muistelemaan isoisoukkia jatkossa, What??
Hautajaiskuvissa Cambridget sitten taas nokittaa. Harry leikattu pois kulkuekuvasta, vain varjo näkyy. Ja toinen kuva missä Harryn kalju loistelee. Suusexit julkaisi kulkuekuvan mikä Harrysta ryhdikäs ja onnistunut, W katsoo sukkiaan.
Herranjestas kun olet vitsikas, NOT. Ihanko itse keksit tuon suusexsit vai kopioitko jonkun muun "alynvalaysta"?
Philippi oki Montbatten ja muut Windsor.
Vaikka kuningashuoneen jäsenillä ei ole henkilökohtaista sukunimeä, itse kuningashuoneen nimi on edelleen Windsor. Vuonna 1960 säädettiin kuningatar Elisabet II:n ja prinssi Philipin ei-kuninkaallisten jälkeläisten henkilökohtaisen sukunimen olevan Mountbatten-Windsor.
Wikipediasta yllä oleva ja tästä ihan samasta puhuttiin ylen selostuksen aikanakin. Tosin eipä se minun elämää heilauta vaikka käyttäisivät joka viikko uutta sukunimeä.
OLipa turha vääntö. Täällä on ihmisiä jotka luulevat kuningattaren ammattia narsistikeekoiluksi joka ei omista mitään vaan on valtion nukkena ja sukunsa :D! Voi elämä , mutta hyvä että tietous kasvaa, kiitokset sitkeille oikaisijoille. Kyllä se tästä. Ei näitä tasavaltalainen tiedäkään mutta pikkuisen voisivat tietämättömät joskus nöyrtyä kuuntelemaankin heitä jotka oikeasti tietävät.
Mihinkähän Meghan tarvitsi muuten passiaan itse ollessaan siellä. Kaikkihan järjestellään hovista. Mikä passin luovuttamisessa kenellekään pelotti niin Meghania? Hänhän sanoi ettei suostu elämään pelossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka tapauksessa siis Cambridge ei ole Williamin perheen sukunimi vaan siis tuo Mountbatten-Windsor joka on virallinen nimi joka löytyy kuninkaallisten passeista sukunimen kohdalla. Myös Harry ja Meghan ovat Mountbatten-Windsor joka on heidän laillinen sukunimensä.
Kyllä voi olla joko Cambridge tai Mountbatten-Windsor. Molemmat voivat olla virallisia.
Tästä en anna periksi.
Esimerkki: Jos George menisi naimisiin 25 vuotiaana ja hänestä tulisi silloin Edinburgin herttua niin hänen viralliset sukunimi-vaihtoehdot ovat silloin
- George Edinburg
- George Mountbatten-WindsorKumpaakaan hän tuskin käyttäisi koska on kruunuprinssi.
Ajattele, jos George rakastuisi au pair Mari Mönkköseen! Hänestä voisi tuolloin tulla George Mönkkönen!
En usko. Varmasti on olemassa pykälä, että tuleva kruununprinssi ei saa vaihtaa sukunimeä. Louis ehkä voisi, koska ei tule olemaan kruununprinssi.
Suomen lain mukaan Georgesta voi todellakin tulla George Mönkkönen. Sitä ei voi estää.[/quote
Siitä lähtien, kun George rakastui Mari Mönkköseen ja seuraukset olivat mitä olivat.
Vaikka George rakastuisi Mari Mönkköseen tai vaikka Pertti Pasaseen, ei se ulota Suomen lakeja Britanniaan.
Jos George saa Suomen passin nimellä George Mönkkönen, niin kyllä se passi on validi myös Britanniassa.
KUN George ei koskaan tule edes hakemaan Suomen passia, tämä satuili on täysin turhaa. Eikä sekään, jos Georgella olisi Suomen passi ulota Suomen lakeja Britanniaan. Jokaisella maalla on ihan omat lakinsa.
Ei Suomen lakien tarvitse ulottua Britanniaan. Jos George muuttaa Suomeen, hän noudattaa Suomen eikä Britannian lakeja.
Järjellä voi päätellä, kun vähänkään seuraa asioita. Ei kruununprinssi minnekään muuta. Tavisprinssit voivat muuttaa, jos haluavat.
Tasavallalla on kyllä aika paremmat statistiikat kuin lehmän siivillä. Tällä hetkellä alle 60 prosenttia briteistä kannattaa monarkiaa, ja trendi on laskeva. Elisabetin jälkeen lienee odotettavissa jyrkempi lasku.
Ihan ohiksena. Olen ollut mukana luomassa "statistiikan" pohjaa eli tilastotiedettä kahteen eri uudehkoon tasavaltaan urallani. Diplomaattipassilla lennettiin. ☺
Melkoinen taito. Useimmat tarvitsee lentokoneen tai helikopterin tuollaiseen. Öhöh.
Vierailija kirjoitti:
Meghan on Dutchess of Sexsuccess :)
Sinunlaisillesi on oma ketju https://www.vauva.fi/keskustelu/4067359/meghan-ja-harry-asiallinen-pohd…
Mene sinne, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kuningashuoneen jäsenillä ei ole henkilökohtaista sukunimeä, itse kuningashuoneen nimi on edelleen Windsor. Vuonna 1960 säädettiin kuningatar Elisabet II:n ja prinssi Philipin ei-kuninkaallisten jälkeläisten henkilökohtaisen sukunimen olevan Mountbatten-Windsor.
Wikipediasta yllä oleva ja tästä ihan samasta puhuttiin ylen selostuksen aikanakin. Tosin eipä se minun elämää heilauta vaikka käyttäisivät joka viikko uutta sukunimeä.
Miten E & P voi tuottaa ei-kuninkaallisia jäseniä?Ymmärrän, jos ei kuulu kuningashuoneeseen, mutta miten muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko totta että Philipillä oli rakastajatar avioliiton alkuvuosina?
Huhutaan, että Philipillä oli useita pitkäaikaisia rakastajattaria koko avioliiton ajan. Esim. Andrew'n arvellaan olevan "make-up baby", kun Philip luopui jostain ystävättärestään ja palasi Elisabetin luokse. Tämän takia Andrew sitten on kuningattaren lellikki.
Kuningatar keskittyi velvollisuuksiinsa kruunaamisen jälkeen. 50-luvun on arveltu olleen vaikeinta aikaa liitossa. Välit lämpenivät 60-luvun alussa. Siitä kertoo jo Andrewin ja Edwardin syntymä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa kun tämäkin ketju pilattu jankkaajilla. Onko niin tärkeää olla oikeassa, että voi piinata ketjun lukijoita tällaisessa off-topic -aineistolla. Get a life!
Itse panin merkille tällaisen yksityiskohdan, että kun linnan pihalla oli nämä lähtöseremoniat, niin jotkut sotilaat pitivät sellaisessa varressa olevaa lipun tapaista (standardi vai mikä se nimi on?) MAASSA. Yleensähän lippua tai vastaavaa ei saa laittaa maahan, mutta tässä haluttiin siis ilmaista surua?
Joku tietää varmaan paremmin, mikä on tarkoitus tai syy, mutta sen tiedän, että tekevät tuota muulloinkin.
Esim tuon näkee kuningattaren syntymäpäivän kunniaksi normaalina aikana joka kesäkuu järjestettävässä tilaisuudessa, jonka armeija järjestää. Kuninkaallinen perhe matkaa Buckinghamista juhlakentälle hevosvaunuissa kulkueena (osa ratsastaa itse ja kuningatarkin nuorempana, mutta lopetti attentaatin jälkeen eli kun joku ääliö paukautti starttipistoolilla juuri kun kuningatar ohitta ja hevonen säikähti) ja soittokunta soittaa, upeita hevosia, marssivia sotilaita ja iloisia ihmisiä kadun varella. Kentällä sitten esittää omat spektaakkelinsa eli taas soittokunta soittaa, sotilaat marssivat kuvioitaan ja hevoset ovat upeita ja valjakot kauniita. Lopuksi kuninkaallinen perhe näyttäytyy parvekkeella ja ihmiset pakkautuvat linnan eteen ja sieltä johtavalle kadulle. Ihana päivä! Korona-aikana sitä ei järjestetä.
Eli armeijan tyypit pitää sitä lipunnäköistä maassa tässäkin tapahtumassa. Sen täytyy sitten edustaa kansaa ja alamaisia sen lipunnäköisen virityksen, ja siten osoitetaan alamaisen alamaisuutta hallitsijalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten E & P voi tuottaa ei-kuninkaallisia jäseniä?Ymmärrän, jos ei kuulu kuningashuoneeseen, mutta miten muuten.
Nyt en ihan ymmärrä kysymystä? Ellun lapset on kuninkaallisia jos eivät päätä jättää kuninkaallisia tehtäviä kuten muutama on vuosien mittaan tehnyt (eräskin wallis simpsonin kanssa avioitunut kuningas). Tai elluhan voi teoriassa myös heittää jonkun hölmöilevän lapsensa noista tehtävistä. Eli mikä on epäselvää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi perhana. Mun ystävä SASsin Vip-tiloissa lentoemäntänä. Pitää joskus pyytää että hän kurkkaisi Carl Philipin ja Victorian passiin.
Ruotsin kuninkaallisten sukunimi on Bernadotte.
Pernadotteja ovat, mites Daniel?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä en anna periksi.
- George Edinburg
Melkoinen taito. Useimmat tarvitsee lentokoneen tai helikopterin tuollaiseen. Öhöh.
Useimmat tajuaa, että itse lentäminen tapahtuu jollain koneella, eikä siitä tarvitse erikseen mainita. Passi eri juttu.
Hautajaiset olivat persoonattomat, ikävät ja äärimmäisen tylsää katsottavaa.
Charles on laihtunut kiloja mutta pukee toisaalta häntä. On raskas suru nyt.
Suusexit seuraa silmä kovana mitä cambridget julkaisee ja vs. Kun Cambridget korostaa että heidän lapsillaan oli henkilökohtainen suhde Philipiin ja julkaisivat useita perhekuvia Philipin kanssa niin piti Megsukin kaivaa se ilmeisesti ainoa kuva mikä Archiesta on Philipin kanssa kun vauva esitellään kunigattarelle. Ja kirjeessäkin synytmätön tyttö tulee muistelemaan isoisoukkia jatkossa, What??
Hautajaiskuvissa Cambridget sitten taas nokittaa. Harry leikattu pois kulkuekuvasta, vain varjo näkyy. Ja toinen kuva missä Harryn kalju loistelee. Suusexit julkaisi kulkuekuvan mikä Harrysta ryhdikäs ja onnistunut, W katsoo sukkiaan.