Mites saisin itsestäni kauniin, naisellisen ja hyväntuoksuisen kun tuntuu että olen aina vaan homssuinen ja hikinen suomörkö?
Hiukseni ovat ohuet, maantienharmaat ja helposti sähköistyvät. En osaa laittaa niitä, pyysin kampajalta "pese ja pidä" kampausta mutta lopputulos on päätä pitkin makaava, tai näin pipokeleillä sähköisenä ratiseva polkkatukka. Minulla ei ole varaa käydä usein kampaajalla ja mietin, että jos vaan kasvatan pitkäksi ja pidän ponnarilla.. Hiukseni on tällä hetkellä värjätty oranssiksi mutta väri kauhtuu nopeasti ja juurikasvu tuntuu ilmestyvän kahdessa viikossa enkä jaksaisi koko ajan sotkea värin kanssa eli kuljen alituinen "pälkalju" paalaella. Se oikea värikin on hukassa, tätä ennen minulla oli pitkään mustat.
Ihoni on punakka, silmänaluset kummalliset sairaan kellanruskeat ja lisäksi minulla on silmäpussit. Iho on nuoresta asti "syönyt" meikkivoiteen ja kun yritän korjata tilannetta lisäilemällä puuteria olen lopulta jauhonaama. En osaa rajata silmiäni ja lisäksi kajal leviää rasvaisella alaluomella. Mieluiten olen meikkaamatta kuin suttuisen näköinen! Vaikka en kyllä osaa sanoa, kumpi naama on järkyttävämpi, meikattu vai natural.
Kynteni ovat kuitenkin suurin kipupiste: pehmeät, lohkeilevat, hajoavat heti kun kasvavat vähänkin ja turhautuneena puren loputkin pois. Häpeän käsiäni. Käytän joskus liimattavia tekokynsiä ja niiden kanssa olo on upea!
Pukeudun farkkuihin , t-paitoihin ja neuletakkeihin tai huppareihin. Osassa on nukkaa kun ovat lemppareita ja vähän kulhtaneita mutta enkä nyt muutaman nukkapallon takia roskiin heitä. Takkina minulla on 6 vuotta vanha parkatakki ja kenkinä vaelluskengät kun autottomana kävelen paljon.
Tavararoita kuljetan mustassa minikokoisessa "nahka"repussa ja jos menen kauppaan tai kirjastoon minulla on kestokassi mukana.Semmoinen jossa Muumien kuvia.
En käytä koruja, paitsi rippiristiäni ja pieniä nappikorviksia. Ihailen isoja roikkuivia korviksia, mutta tuntuu että semmoiset vetäisivät huomion kaksariini!
Mitään hajuvettä on voi käyttää, mies saisi astmakohtauksen. Ainut hajusteeni on miedosti sitruunalta tuoksuva dödö.
Kommentit (104)
Ohutta ja sähköistyvää hiuslaatua on vähän pakko laittaa ja huoltaa itsekin, ei ole kampaajan vika että et viitsi panostaa niiden hoitoon. Ja miksi tuo oranssinpunainen (kuparinpunainen?) väri, kasvata se pois tai värjää tukka tummemmalla ruskealla tai kastanjanruskealla, jos haluat nimenomaan punertavan sävyn. Ihon punakkuus viittaisi hoitamattomaan couperosaan, suosittelisin käymään kosmetologilla ihoanalyysissa ja kasvohoidossa.
Homssuinen olemus siistiytyy vaihtamalla kulahtaneet farkut ja takin klassisempiin perusvaatteisiin, joita saa edullisesti ihan kirppiksiltäkin. Joko netistä (emmy, rekki, vähänkäytetty yms.) tai kivijalkakirppareilta. Nyt ei ole enää vaelluskenkäkeli, voit vaihtaa jalkineet kevyempiin tennareihin tai citylenkkareihin. Opettele kiinnittämään huomiota esteettisiin seikkoihin pukeutumisessa ja laittautumisessa. Jos itsellä ei ole tähän silmää niin pyydä apua vaikka kaverilta tai myyjältä.
Kuparinoranssit hiukset voi olla tosi upeat jos ne on kiiltävät ja hyvinhoidetut ja väriä ei ole päästetty kulahtamaan. Ikävä tosiasia on että punaisten, oranssien ja muiden kirkkaiden sävyjen ylläpito on työlästä ja vaatii aikaa, rahaa ja vaivannäköä, mihin useimmilla taviksilla ei arjessa riitä rahkeet.
Lisäksi jos ei ole siunattu upealla iholla, luonnostaan ruusuisilla huulilla ja vahvoilla kulmakarvoilla, lähes jokaisen pitää meikata edes pikkuisen jos haluaa näyttää huolitellulta. Se on sitten eri asia, onko huolitellulta näyttäminen mitenkään pakollista.
Lukematta vielä muiden kommentteja:
Värjää/värjäytä hiuksesi omaan alkuperäiseen hiusväriisi, se on tyylikkäin.
Leikkaa kynnet ihan lyhyiksi, syö d-vitamiinia ainakin muulloin kuin kesällä, vahvistaa kynsiä.
Älä meikkaa liikaa, ota ensi kaikki meikki pois. Kokeile sitten pelkkää ripsiväriä, kulmakarvoihin ehjä (hillitysti - ei jyrkkää kovaa kontrastia!) kestoväriä tai kulmakynää.
Jätä meikkivoide pois, hoida iho hyvään kuntoon syömällä hyvin, liikkumalla, puhdistamalla hellävaraisesti ja rasvaa esim apteekin kevyellä Bepanthenilla.
Jos on pahoja finnejä, peitä ne kohdat ihon värisellä finnipuikolla. Muuten niitä voi tuputtaa esim desinfiointiaineella.
Ei tarvita mitään hajuvesiä.
Vaatteissa pitää turvautua siihen, mikä on mukavaa ja ehkä pikkuhiljaa muokata tyyliä haluamaansa suuntaan. Ne isot kertamuutokset tyylissä eivät varmaan kestä.
Sitä tukkaa voi myös laittaa vähän! Vähän lainetta suoristusraudalla kääntelet, pöyhit niitä ja suihkautat hajusteetonta hiuslakkaa. Käytä pipon sijaan jotain kivaa lämmintä pantaa.