Mites saisin itsestäni kauniin, naisellisen ja hyväntuoksuisen kun tuntuu että olen aina vaan homssuinen ja hikinen suomörkö?
Hiukseni ovat ohuet, maantienharmaat ja helposti sähköistyvät. En osaa laittaa niitä, pyysin kampajalta "pese ja pidä" kampausta mutta lopputulos on päätä pitkin makaava, tai näin pipokeleillä sähköisenä ratiseva polkkatukka. Minulla ei ole varaa käydä usein kampaajalla ja mietin, että jos vaan kasvatan pitkäksi ja pidän ponnarilla.. Hiukseni on tällä hetkellä värjätty oranssiksi mutta väri kauhtuu nopeasti ja juurikasvu tuntuu ilmestyvän kahdessa viikossa enkä jaksaisi koko ajan sotkea värin kanssa eli kuljen alituinen "pälkalju" paalaella. Se oikea värikin on hukassa, tätä ennen minulla oli pitkään mustat.
Ihoni on punakka, silmänaluset kummalliset sairaan kellanruskeat ja lisäksi minulla on silmäpussit. Iho on nuoresta asti "syönyt" meikkivoiteen ja kun yritän korjata tilannetta lisäilemällä puuteria olen lopulta jauhonaama. En osaa rajata silmiäni ja lisäksi kajal leviää rasvaisella alaluomella. Mieluiten olen meikkaamatta kuin suttuisen näköinen! Vaikka en kyllä osaa sanoa, kumpi naama on järkyttävämpi, meikattu vai natural.
Kynteni ovat kuitenkin suurin kipupiste: pehmeät, lohkeilevat, hajoavat heti kun kasvavat vähänkin ja turhautuneena puren loputkin pois. Häpeän käsiäni. Käytän joskus liimattavia tekokynsiä ja niiden kanssa olo on upea!
Pukeudun farkkuihin , t-paitoihin ja neuletakkeihin tai huppareihin. Osassa on nukkaa kun ovat lemppareita ja vähän kulhtaneita mutta enkä nyt muutaman nukkapallon takia roskiin heitä. Takkina minulla on 6 vuotta vanha parkatakki ja kenkinä vaelluskengät kun autottomana kävelen paljon.
Tavararoita kuljetan mustassa minikokoisessa "nahka"repussa ja jos menen kauppaan tai kirjastoon minulla on kestokassi mukana.Semmoinen jossa Muumien kuvia.
En käytä koruja, paitsi rippiristiäni ja pieniä nappikorviksia. Ihailen isoja roikkuivia korviksia, mutta tuntuu että semmoiset vetäisivät huomion kaksariini!
Mitään hajuvettä on voi käyttää, mies saisi astmakohtauksen. Ainut hajusteeni on miedosti sitruunalta tuoksuva dödö.
Kommentit (104)
ohuita hiuksia ei kannata kasvattaa ja pitää kiinni, se hyvin leikattu polkkatukka, jonka sitten föönaa pesun jälkeen = pysyy hyvänä pari päivää. Huomiovärit pois, mieluummin raidoitus, tuo visuaalista volyymia tukkaan. Kasvoille hellävarainen kuorinta- esim. acon kuorintavoide apteekista on hyvä, maksaa n.10e ja kestää pitkään. Hyvä kosteusvoide päälle. Sen jälkeen heivaa meikkivoiteet ja puuterit pois, käytä mieluummin bb/cc-voidetta, lopputulos luonnollisempi. Silmiin riittää ripsiväri ja huuliin joku kevyt sävyttävä puna, esim isadoralla ja cliniquella huulivärikyniä, jotka näyttää luonnolliselta. Aurinkopuuteria voi käyttää kevyesti tuomaan sävyä poskiin. Peitevoiteella sit ongelmakohdat kuriin.
Vaatteissa panostus hyvin istuviin farkkuihin, esim. jo espritiltä löytyy ryhdikkäämpää settiä kun halvemmista ketjukaupoista, eikä mene vielä pankkitili tyhjiksi. Kengistä kannattaa ne maiharit jättää metsäpolulle ja hommata vaikka kivat valkoiset nahkaiset tennarit, mukavat jalassa mutta näyttävät siistimmältä kun peruslenkkarit. Myös ballerinoja kannattaa kokeilla( wondersilla laadukkaita ja oikeasti mukavia). Repun sijaan vaikka siisti crossbody laukku, niin ei tule olo että on jotakin ylimääräistä kainalossa mutta näyttää heti skarpimmalta kun reppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko jostain vähän pohjoisemmasta? Ainakaan Helsingissä ei ole ollut enää vähään aikaan pipokeli, vaan täällä on lämmintä ja aurinko porottaa.
Eka vinkki: vältä oransseja tai pikimustia hiuksia. Ne eivät pue juuri ketään. Ja maantienharmaan voi sävyttää jollain ruskealla tai raidoittaa.
Jos on hikinen olo, hommaa hyvä antiperspirantti ja jotain vartalotalkkia ym.
Nyppyläiset hupparit vaihtaisin siistimpiin yläosiin ja ehkä 6 vuotta vanhan parkatakin korvaisin uudemmalla.
Kyllä oranssi ja mustakin sopivat monelle, mutta jos on muuten homssuinen niin silloin nuo vahvat värit kyllä helposti korostavat sitä.
Kenelle nuo sopivat? Oranssi sopii luontaisesti punahiuksiselle ja musta aasialais- tai afrikkalaisjuuria omaaville. Valkonaamoille suomalaisille eivät nuo värit sovi, ellei ole valmis panostamaan pikkutarkkaan meikkaamiseen joka päivä ja ellei iho ole muutenkin aivan täydellinen ja näpytön.
Ei todellakaan ole kaikilla suomalaisilla (edes syntyperäisillä) kalpea ja punasävyinen iho. Itselleni sopii oranssi niin hyvin, että monet on epäilleet mun olevan luonnostaan punatukkainen. Ihon sävy on lämmin (melkein jopa keltainen) ja silmät tummanvihreät.
Huomaa heti että aloitus on provo.
Miksi mustat tai oranssit hiukset kun värikartalla on kymmeniä pukevampia ja helppohoitoisempia sävyjä valittavana?!
Keskity ihonhoitoon ja punakkuuden hillitsemiseen, tähän ongelmaan on erilaisia rauhoittavia ja hoitavia tuotteita. Tarkista meikkipussin sisältö ja päivitä meikit ajan tasalle sekä vastaamaan ihosi tarpeita.
Aloitus on toki provo, mutta viihdytän itseäni vastaamalla :).
Lähes kenen tahansa hiukset ovat pipon alla ja laittamatta littanat ja mitäänsanomattomat. Minulla on pitkät, paksut ja sileät hiukset enkä pidä niitä koskaan kiinni. Paksuus on geneettistä eikä sille voi mitään, mutta muuten hoidan hiuksiani paljon. Pesen joka toinen päivä, käytän aina pesun yhteydessä hiusnaamiota. Sitten föönaan jätettävän hoitoaineen sekä tuuheuttavan tuotteen kanssa. Laitan klipsillä osan hiuksista ylös ja föönaan pyöreän harjan kanssa jotta hiukset saavat kunnolla tuuheutta. Sitten pieni osio taas ja loput klipsillä ylös. Kun hiukset ovat kuivat, joko suoristan + siloittava seerumi tai kiharran + kiharaöljy. Mitään wash and go -ratkaisua ei todellisuudessa oikein ole.
Ja se väri - juuri mikään ei voi olla homssuisemman näköistä kuin ylikasvanut ja kulahtanut räikeä väri, kuten oranssi. Ainoa tapa näyttää huolitellulta on värjätä tyvikasvu todella usein piiloon tai siirtyä raidoitukseen jolloin tyvikasvu ei erotu. Itse otan vaaleita raitoja 3 kertaa vuodessa, 150e kerta.
Silmäpusseille ei voi mitään, muu kuin kirurgin veitsi. Punakkuuteen on hoitoja ja rasvoja, mm. vihreä pohjustusvoide. Jos ihosi on niin rasvainen ettei mikään meikki pysy, lienee oikea osoite ihotautilääkäri ja/tai kosmetologi. On olemassa tasapainottavia tuotteita. Ihosi saattaa myös olla oikeasti kuiva, jolloin tehokkaat kosteuttavat tuotteet rauhoittavat tilanteen ja rasvaisuus tasapainottuu ja meikkikin alkaa pysyä. Lisäksi meikkien alle on primereita ynnä muita ja päällekin kiinnityssuihkeita. Näitä tuotteita on kuitenkin käytettävä päivittäin, aamuin illoin, sillä ei ne siellä purkissa ainakaan auta. Ps. Silmänrajauksia ei tarvi lainkaan jos ei ne kerta onnistu, eikä kajalia päivämeikissä laiteta alaluomelle. Aivan varmasti suttuinen rajaus on rumempi kuin rajaamaton.
Ja sitten kynsihuoltoon mars, ja laitat geelilakkauksen. Sitä ei voi purra pois (kyllä, purrut kynnet ovat todella rumat ja homssuiset) ja sen alla oma kyntesi saa rauhassa vahvistua. Ruokavalio ja tarvittaessa lisäravinteet kuntoon.
Voi edelleen pukeutua farkkuihin yms. mutta tee se siististi. On aivan eri asia olla nukkaisessa villatakissa ja vaelluskengissä kuin esimerkiksi tummissa siisteissä farkuissa ja kuviollisessa paitapuserossa, jonka päällä yksivärinen (nypytön!) villatakki jonka väri sopii paitapuseron kuvion väreihin. Jalkaan puhtaat, uudet lenkkarit tai nahkaiset kävelykengät. Mukavuustaso on sama, mutta tyylisi on 100 kertaa siistimpi.
Jos haluat laittaa isot korvikset, niin sitten laitat. Itsevarma ja iloinen nainen suurilla korviksilla jää mieleen onnellisen fiiliksen ja oman tyylinsä vuoksi, ei kaksoisleuan vuoksi. Jos häpeät itseäsi, mikään ei näytä hyvältä.
Miehen astmalle me ei voida mitään. Mutta hajusteet ovat lopulta turhia.
Minkä ikäinen olet? Oletko hoikka? Hiusvärisi kuulostaa sellaiselta, että hopeanväriset raidat näyttäisivät hyvältä. Raidoitusta voi olla paljonkin. Ihon sävyn tasoittaminen on meikin kannalta tärkeää. Hyvä meikkivoide ja puuteri sekä ripaus poskipunaa oikealle kohdalle. Kulmien muotoilu sekä ripset tekevät jo paljon. Kulmat voi kestopigmentoida ja ripset kestotaivuttaa ja värjäyttää jos ei osaa tai jaksa meikata. Hoikalla on helppo pukeutua miten vaan, naisellista ovat tietenkin hameet ja mekot. On myös olemassa paljon kevyitä hajuvesiä, joten maltillinen tuoksujen käyttö ei saa aikaan muissa ihmisissä allergisia reaktioita.
Ovatko elämäntavat kunnossa?
Olet normaalipainoinen tai mieluiten hoikka, liikunta maistuu mutta herkut eivät?
Ruokavalio ja liikunta vaikuttavat melkoisesti moneenkin asiaan. ml. kynnet, hiukset, iho ja tuoksut.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin liikkeelle niistä kynsistä. Laita ne tekokynnet tms, pistä niin hienot, kuin saat. Voi olla, että pikkuhiljaa kauneus lähtee sieltä käsistä levittymään. Ehkä seuraavaksi tekee mieli laittaa joku rannekoru, ehkä sen jälkeen joku sellainen paita, jonka kanssa koru ja kynnet korostuu. Kohdista itseesi myötätuntoisia ja hyvinpiteleviä ajatuksia.
Ei tekokynsiä missään nimessä ei ei ja ei!! Käy käsihoidossa kosmetologilla ja kyseli hoito-ohjeita kotiin. Kynsien geelilakkausta suosittelen esim. ranskalainen manikyyri geelilakkauksella on klassinen ja kaunis.
Nyt luovut heti tommosista järkyistä hiusväreistä.. . ..
Luonnollinen sävy,laita pidennykset.
Kestovärjäys ja muotoilu kulmiin,ripsiin myös ja esim kestotaivutus. Kynnet myös käytävä laitattamassa,neutraali lakka ei hirveitä teko kotkankynsiä
Ostat perusvaatteet,tyylikkäät eleettömät,musta,beige,valkonen niihin on helppo lisätä piristyksiä.
Tyylikkäät kengät ja laukku.
Tämä kustantaa kaikkineen parisen tonnia,mutta kannatan itseen panostamista.
Vierailija kirjoitti:
Vaatii taitoa ja sinnikkyyttä tehdä itsestään noin homssuinen. Kauhtunut oranssi juurikasvutukka ja kajalia alaluomella? Vääränlainen meikkivoide ja lapiollinen puuteria? Vääriä valintoja.
Joko olet ihan eksyksissä tai taitava trolli. Jälkimmäisen varalta en kirjoittele kovin pitkälti, mutta yhden vinkin voin pehmeäkyntisenä antaa. Marketeistakin saa hoitolakkaa nimeltään "Essie Treat Love Color". Käytä ohjeiden mukaan äläkä anna kynsien olla päivääkään ilman tätä lakkaa. Olen kokeillut suurin piirtein kaikki kynsienhoitojipot 80-luvulta lähtien, ja tämä on ainoa, joka toimii. Hommaa myös pehmeä kynsiviila, jossa on mukana "buffer". Sillä voit tasoittaa kyntesi ja siloitella myös sen reunan. Ja tuota hoitolakkaa sinne reunan päälle myös.
Vitsit nämä trollineurootikot on vähän väsyttäviä. Jos sinulla on hyviä neuvoja, niin anna niitä! Lukee näitä ketjuja muutkin samassa tilanteessa olevat kuin aloittaja, esim minä itse. Sun kynsilakkavinkki oli tosi kiva ja olisihan näitä mielellään kuullut enemmänkin.
Hikoiluun auttaa usein se, että kasvattaa kuntoa. Jos olisi jokin lääketieteellinen vaiva, niin se olisi varmaankin jo tähän mennessä tutkittu. Toki jos kunto on jo hyvä, niin lääkäri voi auttaa.
Valitse vaatteet joissa olosi tuntuu hyvältä ja kauniilta. Värjää tukka jollain omaa väriä lähellä olevalla tai raidoilla, jos et jatkuvasti jaksa juurikasvua.
Meikin jättäisin pois tai opettelisin vaikka youtuben avulla meikkaamaan oikein. Jos rahaa on voi käydä ammattilaisen konsultaatiossakin. Samoin vaatteista voi ottaa konsultaation.
Älä osta mitään kovin epämukavia vaatteita ja kenkiä, niitä ei tule käytettyä. Yhdet korkeampi kokoiset kengät voi olla erityistilaisuuksia varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaa kampaaja-aika jostain stailista paikasta. Avaa Zaran/Mangon/VeroModan ovi, uskaltaisko pyytää apua myyjältä. Ite oon kerran pyytänyt toista asiakasta vilkaisemaan miltä takki näyttää esim. selästä, ei kieltäytynyt auttamasta.
Trinny ja susannah ovat youtubessa: Trinny stailaa kaduntallaajia.
Kesä tulee, nauti!
Zara, Mango ja VeroModa eivät ole keski-ikäisen naisen vaatekauppoja, joista saisi laadukkaita, eettisesti kestäviä ja naisellisia asuja.
Ei ap kertonut olevansa keski-ikäinen. Ja miksi keski-ikäiset eivät saisi noista ostaa vaatteita? Oletat ilmeisesti, että keski-ikäinen on joku paksu ja hitaasti lyllertävä ylipainoinen täti, vaikka voi olla hoikka ja sporttinenkin.
Olen eri kuin tuo kelle vastasit enkä ole keski-ikäinenkään, mutta vaatteissa merkitsee laatu ja materiaali. Harvoin H&M, VeroModa, Zara ym ovat laadukkaita. Myös kannattaa huomioida oma vartalon malli ja muoto sekä tehdä ammattilaisella värianalyysi. Musta väri ei sovi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Oon eri mutta pesettekö te joka päivä pitkätkin hiukset?
Minulla on kuiva, kiharuuteen taipuva tukka, jonka pesen 2 krt/vko.
Lenkkipolulla saa itsestään kauniin. Muu on vain loppusilausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaa kampaaja-aika jostain stailista paikasta. Avaa Zaran/Mangon/VeroModan ovi, uskaltaisko pyytää apua myyjältä. Ite oon kerran pyytänyt toista asiakasta vilkaisemaan miltä takki näyttää esim. selästä, ei kieltäytynyt auttamasta.
Kesä tulee, nauti!
Zara, Mango ja VeroModa eivät ole keski-ikäisen naisen vaatekauppoja, joista saisi laadukkaita, eettisesti kestäviä ja naisellisia asuja.
Ei ap kertonut olevansa keski-ikäinen. Ja miksi keski-ikäiset eivät saisi noista ostaa vaatteita? Oletat ilmeisesti, että keski-ikäinen on joku paksu ja hitaasti lyllertävä ylipainoinen täti, vaikka voi olla hoikka ja sporttinenkin.
Olen eri kuin tuo kelle vastasit enkä ole keski-ikäinenkään, mutta vaatteissa merkitsee laatu ja materiaali. Harvoin H&M, VeroModa, Zara ym ovat laadukkaita. Myös kannattaa huomioida oma vartalon malli ja muoto sekä tehdä ammattilaisella värianalyysi. Musta väri ei sovi kaikille.
En ole ap mutta itse teetin värianalyysin jokunen aika sitten. Tulos oli kevät. En vain itse pidä yhtään niistä sävyistä vaan mieluiten pukeudun kesän väreihin eli viileisiin. Ei varaa nyt teettää uutta analyysiä. En tiedä pukeudunko niihin väreihin mistä pidän vai jotka minulle katsottu sopiviksi? Eli aina ei se värianalyysin tulos miellytä.
Eri
Et mitenkään jos noin välinpitämättömästi suhtaudut ulkonäköösi.
Hyviä vastauksia täällä.
Itsekin suosittelen hankkiutumaan eroon epäluonnollisen värisestä tukasta, joka vaatisi tiuhaa kampaamokäyntiä näyttääkseen hyvältä. Käy värjäyttämässä hiuksesi pohjalta mahdollisimman lähellä omaa väriä plus tuuheutta korostava raidoitus päälle (ammattilaiset osaa katsoa, mikä on ihollesi imartelevin sävy). Työläs raidoittaminen on kallista yhdellä kerralla, mutta tällainen kampaus on helppo ylläpitää jatkossa, koska ei vaadi kampaajakäyntejä niin useasti (kunhan valitset pohjavärin lähelle omaasi, juurikasvu sulautuu).
Ihonhoidossa keskittyisin ennemmin sopivien ihonhoitotuotteiden löytämiseen kuin meikkaamiskikkojen opetteluun. Jos pohja on liian kuiva/rasvainen/huonokuntoinen, on vaikeaa saada huoliteltua lopputulosta etenkään jos ei ole huippumeikkaaja. Ammattilaisilta kannattaa pyytää apua tässäkin. Korealaisessa ihonhoidossa on hyviä ihonhoitotuotteita (eikä ole mikään pakko uppoutua siihen moniosaiseen metodiin. Putsarit ja kosteutukset ovat tärkeimpiä).
Arkimeikissä heivaa työläät rajaukset ja kakkumaiset meikkivoiteet. Jos haluaa helposti huolitellun ilmeen pitemmäksi aikaa, kannattaa käydä värjäyttämässä kulmakarvat ja ripset. Se ei ole edes kovin kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesä tulee, nauti!
En ole ap mutta itse teetin värianalyysin jokunen aika sitten. Tulos oli kevät. En vain itse pidä yhtään niistä sävyistä vaan mieluiten pukeudun kesän väreihin eli viileisiin. Ei varaa nyt teettää uutta analyysiä. En tiedä pukeudunko niihin väreihin mistä pidän vai jotka minulle katsottu sopiviksi? Eli aina ei se värianalyysin tulos miellytä.
Eri
Sopivuudesta on kyse. Värianalyyseissa on vuodenajat, päävärit ja lisäksi muita värejä, jotka korostavat päävärejä ja sopivat yhteen. Väärät värit tekevät ihmisestä pahimmillaan sairaannäköisen.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa heti että aloitus on provo.
Tuo kestokassin kuvaus on epäilyttävä. Jos se Muumikuvioitu kassi on omastakin mielestä homssuinen niin ei luulisi olevan vaikeaa hankkia tyylikkäämpi ostoskassi.
Ota biotiinilisä käyttöön! Itse syön sitä juurikin halkeilevien ja pehmeiden kynsien takia, mutta se tuo eloa ja voimaa myös hiuksiin.
Hiusten kasvattaminen oman värisiksi ja pidemmiksi voi olla hyvä vaihtoehto. Luonnollisuus on muutenkin in.
Tekstisi kuulostaa siltä, että inhoat kaikkea itsessäsi. :( Tämä heijastuu väistämättä itsetuntoosi. Koeta olla etsimättä virheitä itsestäsi ja keskity hyviin asioihin itsessäsi! Rakasta itseäsi ja ole lempeä itsellesi. Aloita vaikka jokin mieluisa liikuntaharrastus ja keskity enemmän siihen, mitä kaikkea kehosi voi tehdä, kuin siihen, miltä se näyttää.
Aurinkoista lauantaita sinulle! ❤️