Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mites saisin itsestäni kauniin, naisellisen ja hyväntuoksuisen kun tuntuu että olen aina vaan homssuinen ja hikinen suomörkö?

Vierailija
17.04.2021 |

Hiukseni ovat ohuet, maantienharmaat ja helposti sähköistyvät. En osaa laittaa niitä, pyysin kampajalta "pese ja pidä" kampausta mutta lopputulos on päätä pitkin makaava, tai näin pipokeleillä sähköisenä ratiseva polkkatukka. Minulla ei ole varaa käydä usein kampaajalla ja mietin, että jos vaan kasvatan pitkäksi ja pidän ponnarilla.. Hiukseni on tällä hetkellä värjätty oranssiksi mutta väri kauhtuu nopeasti ja juurikasvu tuntuu ilmestyvän kahdessa viikossa enkä jaksaisi koko ajan sotkea värin kanssa eli kuljen alituinen "pälkalju" paalaella. Se oikea värikin on hukassa, tätä ennen minulla oli pitkään mustat.
Ihoni on punakka, silmänaluset kummalliset sairaan kellanruskeat ja lisäksi minulla on silmäpussit. Iho on nuoresta asti "syönyt" meikkivoiteen ja kun yritän korjata tilannetta lisäilemällä puuteria olen lopulta jauhonaama. En osaa rajata silmiäni ja lisäksi kajal leviää rasvaisella alaluomella. Mieluiten olen meikkaamatta kuin suttuisen näköinen! Vaikka en kyllä osaa sanoa, kumpi naama on järkyttävämpi, meikattu vai natural.
Kynteni ovat kuitenkin suurin kipupiste: pehmeät, lohkeilevat, hajoavat heti kun kasvavat vähänkin ja turhautuneena puren loputkin pois. Häpeän käsiäni. Käytän joskus liimattavia tekokynsiä ja niiden kanssa olo on upea!
Pukeudun farkkuihin , t-paitoihin ja neuletakkeihin tai huppareihin. Osassa on nukkaa kun ovat lemppareita ja vähän kulhtaneita mutta enkä nyt muutaman nukkapallon takia roskiin heitä. Takkina minulla on 6 vuotta vanha parkatakki ja kenkinä vaelluskengät kun autottomana kävelen paljon.
Tavararoita kuljetan mustassa minikokoisessa "nahka"repussa ja jos menen kauppaan tai kirjastoon minulla on kestokassi mukana.Semmoinen jossa Muumien kuvia.
En käytä koruja, paitsi rippiristiäni ja pieniä nappikorviksia. Ihailen isoja roikkuivia korviksia, mutta tuntuu että semmoiset vetäisivät huomion kaksariini!

Mitään hajuvettä on voi käyttää, mies saisi astmakohtauksen. Ainut hajusteeni on miedosti sitruunalta tuoksuva dödö.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri mutta miten työttömällä on varaa laittaa raitoja hiuksiin parin kk välein? Vai miten usein raidoitatte? Itsellä oman värin kasvatus kesken juuri tästä syystä. Oma väri näyttää vaalealta mutta tuhkaiselta. Vaaleat raidat olisi ihanat mutta ei vaan varaa!!!! 2 teini ikäistäkin kotona.

Riittää kun raidoittaa 6-8 kk välein, siksi onkin niin helppo. Mutta eihän työttömillä ole koskaan mihinkään varaa, pelkkää makaronia vaan syödään (juhlapäivinä ketsupilla), samoja kenkiä käytetään 15 vuotta ja hammaslääkäriin ei ole varaa.

T. Työtön, jolla on varaa käydä kampaajalla kerran vuodessa

Vierailija
22/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta ap

Hiki jää ihopoimuihin ja hautuu

Haju on järkyttävä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n on hyvä ymmärtää, ettei noita haluamiaan asioita saa ilman vaivannäköä. Pätee tässä asiassa kuten kaikessa muussakin.  Huollitellut, naiselliset, hvväntuoksuiset naiset eivät nouse sellaisina  sängystä.  Hiuksia pitää aamusin  laittaa, pesun jäljiltä esim. föönata, jos haluaa tuuheutta. Meikkiin hyvä rutiini, ensin pohja (mm. ne silmänaluset), sitten meikki. Ja vaatekaupoista úudet, siistit vaatteet nukkaisten tilalle. 

Pääset asiantuntijoiden avulla alkuun, loppu on omasta viitseliäisyydestä kiinni. Toki jokainen saa olla millainen haluaa, mutta jos haluaa olla hehkeä, se vaatii panostusta.

100% totta tämä. Olen juuri tuollainen huoliteltu ja aina laittautunut nainen ja se vaatii panostusta, johon pikkuhiljaa rutinoituu. Tsemppiä ap!

Vierailija
24/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, esteettiseen puoleen en osaa sanoa mitään, kun en meikkaa kuin joihinkin suurimpiin juhliin (esimerkiksi tiesin, että minua haastatellaan televisioon, niin en silti meikannut, kun en osaa; kukaan ei silti kuollut kauhusta). Olen käynyt 2x eläessäni kampaajalla, tosin äitini oli parturi-kampaaja ja leikkasi hiukseni teiniksi asti. Noiden kampaamokäyntien jälkeen hiuksiani ei ole leikattu 20 vuoteen, pysyvät saman pituisina aina ihan itsekseen, eli hiukseni kasvavat noin 15-20kk.

Kynsien ja hiusten kuntoon saattaa vaikuttaa se, jos ei saa riittävästi kalsiumia. Aloin syödä 500mg kalkkitabletin päivässä odottaessani esikoista, ja noin vuoden kuluttua yht'äkkiä tajusin, että kynteni eivät enää lohkeilleet (ja siinä vaiheessa siis vauva oli alle puolivuotias ja kädet olivat, kovilla kun koko ajan läträsin veden kanssa milloin pulautuksia pestessä, kakkapyllyä pestessä tai muuten vaan). Ja jossain vaiheessa sen jälkeen huomasin, että tukkani oli selkeästi vahvistunut. Tukka EI kasva pidemmäksi tai nopeammin, mutta oli siinä selvä muutos.

Jonkin aikaa sävytin hiuksiani sävyillä, jotka olivat lähellä oman hiuksen väriä, mutta kyllästyin siihenkin.

Minulla on siis luontaisesti ohuet lirut hiukset (molemmat kampaajat ovat sanoneet niitä lasimaisiksi). Tällaisia hiuksia EI SAA pestä joka päivä, jos haluaa, että ne eivät mene päätä myöden ja sähköisty. Tietenkin jos joka päivä hikoilee runsaasti, niin silloin pesuvälin täytyy olla tiheämpi. Parhaimmillaan (tai monille pahimmillaan) olen pessyt tukan kerran viikossa, ja silloin hiukset näyttivät paksummilta. Ekat pari-kolme viikkoa ne rasvoittuivat sen kolmannen päivän jälkeen (siihen asti pesin 2x/vko) mutta sitten tapahtui muutos, eli viikon päästä tukka ei näyttänyt sen likaisemmalta kuin pesua seuraavana päivänä. En tietenkään käytä mitään muotoilutuotteita, vaan tukka on aina kiinni.

Eli minulle toimi hiusten ja kynsien osalta 1)kalkkilisä b)mahdollisimman vähän pesuja hiuksiin c)kaikkien viimeistelytuotteiden käytön lopettaminen (mahdollistaa tuon harvan pesuvälin).

Mutta kuten sanoin, esteettiseen puoleen en ota kantaa.

Vaatteiden osalta käytän sellaisia vaatteita, joilla voin tehdä työni. Minun työssäni ei voi käyttää hameita, mekkoja eikä korkokenkiä, työjalkineina ovat turvakengät, ja vaatteet sitten puen sen mukaan, että vietänkö päivän metsätyömaalla vai sahalla. Olen löytänyt pari mekkoa, jotka tuntuvat päällä siedettäviltä, ja jotka näyttävät päälläni hyviltä. Ovat sopivan kokoisia, eivät kiristä, eivätkä roiku. Näitä käytän siis kaikissa juhlissa (joita on ehkä se kerta tai kaksi vuodessa), jos vain suinkin sopii juhlan puitteisiin. En yritä löytää muodikasta tai seksikästä tai tyylikästä, ja etenkään en hanki joka kerta jotain uutta. Tämä on käynyt työnantajalleni jo pitkäli yli 20 vuotta.

Vierailija
25/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö tunnista ilmiselvää provoa?!

Vierailija
26/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä kevyesti hajustettuja rasvoja , tuoksuvat kivasti mutta ei liikaa niinkuin hajuvedet .

Vierailija
27/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa kampaaja-aika jostain stailista paikasta. Avaa Zaran/Mangon/VeroModan ovi, uskaltaisko pyytää apua myyjältä. Ite oon kerran pyytänyt toista asiakasta vilkaisemaan miltä takki näyttää esim. selästä, ei kieltäytynyt auttamasta.

Trinny ja susannah ovat youtubessa: Trinny stailaa kaduntallaajia.

Kesä tulee, nauti!

Zara, Mango ja VeroModa eivät ole keski-ikäisen naisen vaatekauppoja, joista saisi laadukkaita, eettisesti kestäviä ja naisellisia asuja.

Vierailija
28/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta moni painii vastaavien ongelmien kanssa. Tästä voi tulla hyvä kauneusvinkkikeskustelu.

Vierailija
29/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin liikkeelle niistä kynsistä. Laita ne tekokynnet tms, pistä niin hienot, kuin saat. Voi olla, että pikkuhiljaa kauneus lähtee sieltä käsistä levittymään. Ehkä seuraavaksi tekee mieli laittaa joku rannekoru, ehkä sen jälkeen joku sellainen paita, jonka kanssa koru ja kynnet korostuu. Kohdista itseesi myötätuntoisia ja hyvinpiteleviä ajatuksia.

Vierailija
30/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon eri mutta pesettekö te joka päivä pitkätkin hiukset?

Kyllä mä ainakin pesen. Eivät asetu mitenkään ilman pesua ja föönausta.

Joka kolmas päivä pesen. Käytän kuivashampoota ja usein pesemätön ja kuivashampoo näyttää parhaalta. Minulla myös ohut ja sileä hius.

Vierailija
31/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jostain vähän pohjoisemmasta? Ainakaan Helsingissä ei ole ollut enää vähään aikaan pipokeli, vaan täällä on lämmintä ja aurinko porottaa.

Eka vinkki: vältä oransseja tai pikimustia hiuksia. Ne eivät pue juuri ketään. Ja maantienharmaan voi sävyttää jollain ruskealla tai raidoittaa.

Jos on hikinen olo, hommaa hyvä antiperspirantti ja jotain vartalotalkkia ym.

Nyppyläiset hupparit vaihtaisin siistimpiin yläosiin ja ehkä 6 vuotta vanhan parkatakin korvaisin uudemmalla.

Vierailija
32/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kolmas päivä pesen. Käytän kuivashampoota ja usein pesemätön ja kuivashampoo näyttää parhaalta. Minulla myös ohut ja sileä hius.

Pese vedellä ja laita sitten puhtaisiin ja kuiviin hiuksiin sitä kuivashampoota.

Vierailija
33/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos iho "syö" meikkivoiteen, on iho liian kuiva ja se imaisee kosteuden siitä meikkivoiteesta. Pistä ensin kosteusvoide, meikkivoide päälle kun kosteusvoide on melkein imeytynyt ja se meikkivoide pitää kunnolla blendata ihoon. Et saa meikkivoidetta hutastua minuutissa naamaan ja sillä parannettua ulkonäköä helposti, vaan prosessiin pesu, kosteutus ja meikkivoiteen laitto kuluu vähintään 10-15 minuuttia. Jos et ole panostukseen valmis niin keskity pelkkään ihonhoitoon äläkä laita meikkiä iholle.

Vierailija
34/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en kestä yhtään sellaista raskaan tahmeuden tuntua, joka tulee pesemättömien hiusten ja kuivashampoon yhdistelmästä. Hiusten pitää olla ilmavat ja kevyet.

Vierailija
35/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudu mieheksi.

Vierailija
36/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko jostain vähän pohjoisemmasta? Ainakaan Helsingissä ei ole ollut enää vähään aikaan pipokeli, vaan täällä on lämmintä ja aurinko porottaa.

Eka vinkki: vältä oransseja tai pikimustia hiuksia. Ne eivät pue juuri ketään. Ja maantienharmaan voi sävyttää jollain ruskealla tai raidoittaa.

Nyppyläiset hupparit vaihtaisin siistimpiin yläosiin ja ehkä 6 vuotta vanhan parkatakin korvaisin uudemmalla.

Kyllä oranssi ja mustakin sopivat monelle, mutta jos on muuten homssuinen niin silloin nuo vahvat värit kyllä helposti korostavat sitä.

Vierailija
37/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaa kampaaja-aika jostain stailista paikasta. Avaa Zaran/Mangon/VeroModan ovi, uskaltaisko pyytää apua myyjältä. Ite oon kerran pyytänyt toista asiakasta vilkaisemaan miltä takki näyttää esim. selästä, ei kieltäytynyt auttamasta.

Trinny ja susannah ovat youtubessa: Trinny stailaa kaduntallaajia.

Kesä tulee, nauti!

Zara, Mango ja VeroModa eivät ole keski-ikäisen naisen vaatekauppoja, joista saisi laadukkaita, eettisesti kestäviä ja naisellisia asuja.

Ei ap kertonut olevansa keski-ikäinen. Ja miksi keski-ikäiset eivät saisi noista ostaa vaatteita? Oletat ilmeisesti, että keski-ikäinen on joku paksu ja hitaasti lyllertävä ylipainoinen täti, vaikka voi olla hoikka ja sporttinenkin.

Vierailija
38/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta moni painii vastaavien ongelmien kanssa. Tästä voi tulla hyvä kauneusvinkkikeskustelu.

Kyllä tollasia ihmisiä on oikeasti olemassa!

Vierailija
39/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oranssi ja musta hiusväri korostavat punakkaa ihoa entisestään, vaihda esimerkiksi vehnän tai oljen vaaleaan blondisävyyn tai viileäsävyiseen vaaleanruskeaan tai keskiruskeaan. Elumen värikäsittely pidentää kestoa ja estää hiuksia haalistumasta, tyvikasvua saa myös piilotettua esim. tyvispraylla niin ei tarvitse värjäillä tukkaa jatkuvasti.

Jos iho "syö" meikkipohjan niin se on aivan liian kosteusköyhä (laitatko riittävän tehokasta kosteusvoidetta meikin alle?) tai käytät ihotyypillesi sopimatonta meikkivoidetta. Ohut seerumimainen meikkivoide hoitaa ja kosteuttaa, myös BB-voidetta kannattaa kokeilla.

Vierailija
40/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oranssi ja mustakin sopivat monelle, mutta jos on muuten homssuinen niin silloin nuo vahvat värit kyllä helposti korostavat sitä.

Kenelle nuo sopivat? Oranssi sopii luontaisesti punahiuksiselle ja musta aasialais- tai afrikkalaisjuuria omaaville. Valkonaamoille suomalaisille eivät nuo värit sovi, ellei ole valmis panostamaan pikkutarkkaan meikkaamiseen joka päivä ja ellei iho ole muutenkin aivan täydellinen ja näpytön.