Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mites saisin itsestäni kauniin, naisellisen ja hyväntuoksuisen kun tuntuu että olen aina vaan homssuinen ja hikinen suomörkö?

Vierailija
17.04.2021 |

Hiukseni ovat ohuet, maantienharmaat ja helposti sähköistyvät. En osaa laittaa niitä, pyysin kampajalta "pese ja pidä" kampausta mutta lopputulos on päätä pitkin makaava, tai näin pipokeleillä sähköisenä ratiseva polkkatukka. Minulla ei ole varaa käydä usein kampaajalla ja mietin, että jos vaan kasvatan pitkäksi ja pidän ponnarilla.. Hiukseni on tällä hetkellä värjätty oranssiksi mutta väri kauhtuu nopeasti ja juurikasvu tuntuu ilmestyvän kahdessa viikossa enkä jaksaisi koko ajan sotkea värin kanssa eli kuljen alituinen "pälkalju" paalaella. Se oikea värikin on hukassa, tätä ennen minulla oli pitkään mustat.
Ihoni on punakka, silmänaluset kummalliset sairaan kellanruskeat ja lisäksi minulla on silmäpussit. Iho on nuoresta asti "syönyt" meikkivoiteen ja kun yritän korjata tilannetta lisäilemällä puuteria olen lopulta jauhonaama. En osaa rajata silmiäni ja lisäksi kajal leviää rasvaisella alaluomella. Mieluiten olen meikkaamatta kuin suttuisen näköinen! Vaikka en kyllä osaa sanoa, kumpi naama on järkyttävämpi, meikattu vai natural.
Kynteni ovat kuitenkin suurin kipupiste: pehmeät, lohkeilevat, hajoavat heti kun kasvavat vähänkin ja turhautuneena puren loputkin pois. Häpeän käsiäni. Käytän joskus liimattavia tekokynsiä ja niiden kanssa olo on upea!
Pukeudun farkkuihin , t-paitoihin ja neuletakkeihin tai huppareihin. Osassa on nukkaa kun ovat lemppareita ja vähän kulhtaneita mutta enkä nyt muutaman nukkapallon takia roskiin heitä. Takkina minulla on 6 vuotta vanha parkatakki ja kenkinä vaelluskengät kun autottomana kävelen paljon.
Tavararoita kuljetan mustassa minikokoisessa "nahka"repussa ja jos menen kauppaan tai kirjastoon minulla on kestokassi mukana.Semmoinen jossa Muumien kuvia.
En käytä koruja, paitsi rippiristiäni ja pieniä nappikorviksia. Ihailen isoja roikkuivia korviksia, mutta tuntuu että semmoiset vetäisivät huomion kaksariini!

Mitään hajuvettä on voi käyttää, mies saisi astmakohtauksen. Ainut hajusteeni on miedosti sitruunalta tuoksuva dödö.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaa kampaaja-aika jostain stailista paikasta. Avaa Zaran/Mangon/VeroModan ovi, uskaltaisko pyytää apua myyjältä. Ite oon kerran pyytänyt toista asiakasta vilkaisemaan miltä takki näyttää esim. selästä, ei kieltäytynyt auttamasta.

Trinny ja susannah ovat youtubessa: Trinny stailaa kaduntallaajia.

Kesä tulee, nauti!

Zara, Mango ja VeroModa eivät ole keski-ikäisen naisen vaatekauppoja, joista saisi laadukkaita, eettisesti kestäviä ja naisellisia asuja.

Ei ap kertonut olevansa keski-ikäinen. Ja miksi keski-ikäiset eivät saisi noista ostaa vaatteita? Oletat ilmeisesti, että keski-ikäinen on joku paksu ja hitaasti lyllertävä ylipainoinen täti, vaikka voi olla hoikka ja sporttinenkin.

Mä olen 35 ja ei mua saisi ainakaan vielä ostamaan mitään "aikuisempia" vaatteita. Siis jos ei tarkoiteta tällä jotain kirjavaa minihametta jota on haastavaa stailata muuhun asuun sopivaksi. Tai joku karvainen minireppu, joku aika ysäri tyyli kirjavine housuine, space bun-kampauksineen jne.

Jotain yksinkertaista tyyliin pooloa, housua, bleiseriä yms. perusvaatetta löytää mistä vain. Itse pidän legginsejä, jegginsejä, huppareita, pitkiä ihonmyötäisiä paitoja, farkkutakkia, Niken lenkkareita ja muita tällaisia mukavia vaatteita. Hiuksissa on korviin ulottuva pixie-leikkaus.

Olen hoikka ja pitkäraajainen ja varmaan näyttäisin aivan typerältä tämännäköisenä eri vartalotyypillä, mutta jos laitan jotain "aikuismaisempaa" niin tunnen oloni huonoksi vaikka tyylissä farkut, loaferit, paitapusero ja bleiseri. Joskus nuorena etsin tällaista bleiseriä enkä koskaan löytänyt sopivaa.

Ostin kauluspaitoja ja aina ne kinnasivat jostain, istuivat huonosti, rullautuivat...jossain vaiheessa sitten tajusin, että eivät ne edes sovi tyyliini. Pidin ennen hameita ja mekkojakin enemmän, mutta nyt nekin tuntuvat jotenkin hankalilta päällä yleensä. Joku hyvin istuva kynähame olisi kyllä kiva. Menisi parhaiten korkkareiden tai saappaiden kanssa, mutta kumpiakaan en enää juurikaan käytä kun näinä päivinä ei missään tule käytyä.

Vierailija
82/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaa kampaaja-aika jostain stailista paikasta. Avaa Zaran/Mangon/VeroModan ovi, uskaltaisko pyytää apua myyjältä. Ite oon kerran pyytänyt toista asiakasta vilkaisemaan miltä takki näyttää esim. selästä, ei kieltäytynyt auttamasta.

Kesä tulee, nauti!

Zara, Mango ja VeroModa eivät ole keski-ikäisen naisen vaatekauppoja, joista saisi laadukkaita, eettisesti kestäviä ja naisellisia asuja.

Mitkä ovat keski-ikäisen naisen vaatekauppoja? En oikein tiedä missä käydä ostoksilla, kun monien ketjuliikkeiden valikoima ei nelikymppisenä enää nappaa (eikä laatukaan, sen puoleen), mutta ei-ketjuliikkeissä käynti taas ahdistaa kun myyjät syöksyvät heti iholle eikä saa katsella rauhassa. Sokokselta olen ostanut paljon, mutta sielläkin valikoima on supistunut viimeisten parin vuoden aikana paljon eikä sieltä tunnu löytyvän enää oikein mitään. Sitten käyn vaan jossain Lindexissä ja Kappahlissa... plaah.

Entäs nettikaupat?? Valikoimaa löytyy paaaaljon enemmän kuin kivijalkaliikkeistä, merkkejä runsaasti ja sellaisia mitä kivijalkakaupoissa ei Suomessa myydä. Itse ostan nykyään em. syystä vaatteeni lähes kokonaan (takkeja lukuunottamatta) netistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kynsiä voisi pitää lyhyinä? Näinä aikoina kun pelätään erästä virusta on järkevää panostaa hygieniaan. Silloinhan on fiksumpaa pitää kynnet lyhyinä, että ne on helppo pitää myös hygieenisinä. Hupaisia vaikka nämä maailmantähdet joilla on trendikkäät naamarätit, mutta kynnet ovat kuin kotkilla. Missä logiikka?

Esim. hiuksissa koen, että oma tukka rasvoittuu hetkessä. Olenkin pätkäissyt sen lyhyeksi ja takaa erittäin lyhyeksi. Voin pestä vaikka joka päivä, suoristaa, vaalentaa yms. kun ei tarvitse kuin pätkäistä taas kampaajalla huonokuntoinen osa pois. Kätevää.

Vierailija
84/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua nauratti tämä jostain syystä ja mietinkin, että onko keksitty juttu, vai minkä takia lopussa oli mainittu, että kangaskassissa on muumien kuvia..😂 . Auttaisiko siihen, jos alkais käyttää kangaskassia, jossa ei ole muumien kuvia? Nehän ei paljon maksa.

Mutta itse investoisin niihin raitoihin. Sellaisiin, jotka tehdään balayage-tekniikalla, jolloin juurikasvun raja ei ole niin selkeä ja hiukset näyttävät luonnollisilta, vaikka raitoja ei laitettaisi kovin usein. Helpoin pituus on varmaankin hartiamitta. Lievä kerrostus voi näyttää kivalta kasvojen ympärillä.

Kuuluin ennen näihin, jotka pukeutuivat Mikki Hiiri ja Hello Kitty kuvioihin niin vaatteissa kuin asusteissa, mutta tajusin etten tiedä ainoatakaan klassista leidiä, jotka pukeutuvat niin ja lopetin niiden käytön pukeutumisessa. Pidän Muumeista ja Hello Kittystä edelleen, mutta siirryin saman leikkisän kuosin sisustamiseen ja nyt löytyy vain muutama Hello Kitty-tuote kotoa.

Vierailija
85/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon eri mutta pesettekö te joka päivä pitkätkin hiukset?

Minä pesen joka toinen päivä ja siinä välissä ei ehdi pahemmin likastua ja rasvoittua. Joskus harvemmin voi olla kaksi päivää väliä. Enempää ei pysty kun tukka alkaa näyttää huonolta.

Vierailija
86/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP asuu etelä-pohjanmaalla.

Vierailija
87/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hygienia on A ja O. Apteekista saa hyviä antiperspirantteja, esim 72h kestäviä.

Liian pesevät shampoot aiheuttavat hiuksille sen että ne ovat vaikeasti käsiteltävät. Jos hiukset ovat sellaiset helposti sähköistyvät ja narskuvat, kertoo se helposti vääristä tuotteista ja vääristä shampoista. Esimerkiksi kun aloin välttelemään sulfaatteja ja tekemään curly girl metodin mukaisesti asioita, loppui sähköisyys itselläni.

Itsetuntoa voi kehittää varmasti hygienian lisäksi myös käymällä kävelylenkeillä ja sitten suihkuun ja vähän freesautuu. Raitis ilma tekee hyvää monelle asialle.

Jos kynnet tekivät sinulle hyvän olon, varaa ihmeessä aika geelilakkaukseen. Kynnet saavat lakkauksen alla kasvaa rauhassa ja ovat aina siistit, kun käyt edullisessa lakkauksessa. Maski päällä hoitolaan jolloin pystyy koronassakin käymään.

Voisi myös olla hyödyllistä käydä kosmetologilla varsinkin ennen meikkihommia kysymässä itselle sopivia tuotevinkkejä ihonhoitoa varten. Itsellä kuiva iho ja laitan kotona kasvonaamioita viikoittain. Eli hygienia, ihonhoito kuntoon mutta pitää vaan totutella että esimerkiksi suihku ja ihonhoito ovat rutiineja.

Vierailija
88/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kynsiä voisi pitää lyhyinä? Näinä aikoina kun pelätään erästä virusta on järkevää panostaa hygieniaan. Silloinhan on fiksumpaa pitää kynnet lyhyinä, että ne on helppo pitää myös hygieenisinä. Hupaisia vaikka nämä maailmantähdet joilla on trendikkäät naamarätit, mutta kynnet ovat kuin kotkilla. Missä logiikka?

Esim. hiuksissa koen, että oma tukka rasvoittuu hetkessä. Olenkin pätkäissyt sen lyhyeksi ja takaa erittäin lyhyeksi. Voin pestä vaikka joka päivä, suoristaa, vaalentaa yms. kun ei tarvitse kuin pätkäistä taas kampaajalla huonokuntoinen osa pois. Kätevää.

Ajattelin itse ennen samoin mutta nyt kun olen käynyt ottamassa kynnet voin sanoa että pesen kyllä entistä huolellisemmin kynsiäni ja käsiäni kokonaisvaltaisesti

Vierailija
89/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen välillä ratkaissut tuon "littana tukka, jota en jaksa laittaa" - probleeman ottamalla permanentin. Ei mitään pikkukikkaraa, vaan isompi kihara. Riittää kun harjaa hiukset ja vetää kiinni, työaamuina suihkaus lakkaa edestä päin, etteivät sivut kovin hapsota. Hiukset näyttää tuuheilta ja hyviltä! Toki en tiedä miten muiden hiukset suhtautuu, mutta mulle toimi.

Pääsin vielä halvalla, kun äitini on nuoruudessaan paljon laittanut itse permanentteja, niin teki mullekin parilla kotipaketilla. Ja hyvä tuli, eikä edes kasariviboja.

Olen myös laiska pukeutuja, joten ostan vain klassisia vaatteita. Eli olen ottanut selvää, mitkä värit sopii mulle (netissä on vaikka testejä) ja sen mukaan ostan esim lämpimän ruskeille hiuksilleni ja iholleni esimerkiksi vaaleanpunaisia ja mintunvihreitä vaatteita, perusväreiksi pohjalle mustia housuja ja harmaita lisiä. Kaikki sopii yhteen, eikä tarvi miettiä pukeutumista. Ja kaupassa ostan vain 95-100% puuvillavaatteita, kestävät pesun hyvin, eivätkä yleensä pahemmin nyppyynny. En osta sellaisia vaatteita, joiden pesu vaikka värin mukaan on hankalaa, jotteivat värjäydy ja kulahda muista pyykeistä.

Mustat kengät, nahassa voi mennä ruskeakin. Näyttävät fiksulta kaiken kanssa.

Eli mun ratkaisuni on suht minimalistinen ja helppohoitoinen tyyli ja koen olevani ihan ihmisen näköinen. Itse en meikkaa enkä värjää hiuksiani, koska en varmasti esim jaksaisi pitää juurikasvusta huolta. Kulmat pidän kunnossa ja silmälasit on tarkoin valittu, jotta näytän asialliselta.

Vierailija
90/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut aloitusta tuota oranssia hiusväriä pidemmälle mutta tuossa on nyt yksi megakokoinen syy sille, että näytät homssuiselta.

Nyt annat ihan ekana kasvaa sen oman "ihan kamalan" maantienvärin esiin, koska oikeasti se on se joka sinulle sopii ihan parhaiten ja toisekseen sen kamaluuskin on usein liioiteltua ja vain opittua. Ja toki sitä voi aina sävyttää (ei tule juurikasvua) hiukan eri sävyiseksi.

Se tekee oikeasti ihan mielettömän eron, kun ihon, silmien ja hiusten väri (sekä muutkin naaman karvat) mätsää keskenään eikä väärän/omituisen värinen tukka saa ihoa sameaksi tai muuten kummallisen näköiseksi.

Ja tietenkin jos kampaajalla ei ole halua/mahdollisuutta ravata alvariinsa niin sitten anna hiusten kasvaa pidemmiksi jolloin pelkkä latvojen siistiminen/tasaaminen muutaman kerran vuodessa riittää. Kun hankkii hyvät sakset niin sen voi tehdä jopa itse ja hiukset voi pitää samassa mitassa leikkaamalla joka kuukausi sen sentinverran latvaa pois. Silloin ei ole sitä hamppulatvaakaan tekemässä homssuiseksi.

Vierailija
91/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuminen:

- kaikki kuviollinen pois. Voit edelleen käyttää huppareita vapaa-ajalla jos haluat, mutta osta yksivärisiä ja logottomia.

- pitäydy vain muutamassa värissä, yhdisteleminen on helppoa.

- huolehdi että housut ovat oikean mittaisia, jos lahkeet ovat liian pitkät ja ryttyyntyvät nilkkoihin, se tekee homssuisen vaikutelman

- parkatakki on ihan ok, kunhan se on siisti eikä kulunut tai liian pieni, ja ilman logoja tai koristeapplikointeja (yleensä kaikki tuollainen tekee halvan vaikutelman)

- kengät ovat tärkeät. Missään nimessä ei vaelluskenkiä muuten kuin metsäretkille. Puhtaat siistit lenkkarit tai tennarit on ihan ok vapaa-ajalle, esim. valkoiset tennarit kuuluu klassiseen rentoon tyyliin.

Vierailija
92/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katson esim. BYPIASIN tyylit tarkkaan ja ostan ja yhdistelen ne kirpparihankinnoilla.

Vierailija
93/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita ainakin ensimmäisten joukossa hiuksista. Ne vaikuttavat paljon yleisilmeeseen. Unohda oranssit ja mustat värjäykset! Jos haluaa tavoitella tyylikästä, klassisen kaunista lookia, niin lähellä omaa luonnollista oleva hiusväri on hyvä. Sitä voi pienellä tatsilla piristää. Esim. maantienharmaissa näyttää tosi hyvältä oma väri pohjalla ja siinä paljon ohuita vaaleita raitoja. Lopputulos luonnollisen nätti ja juurikasvu ei hyppää silmille. Shokkivärejä tai muuten kaukana omasta väristä olevia on vaikea ylläpitää, ne näyttävät hyvältä ehkä pari viikkoa kampaajan jälkeen ja siitä eteenpäin aika kamalilta juurikasvuineen ja kulahtamisineen. Ovat myös lähes aina aika tyylittömiä lookeja... (huom. MINUN mielestäni)

Vierailija
94/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjätty oranssi ja musta ovat ehdottomat nou nout ja yksi syy, miksi olet näyttänyt tyylittömältä ja homssuiselta. Hiusten värjäys kaiken kaikkiaan, myös ns. luonnollisilla väreillä kuten ruskeilla, on mutkikasta siksi että harva osuu sävyssä oikein (eli sopiiko omaan ihonsävyyn lämmin, kylmä vai neutraali sävy). Oikea sävy saa ihon ja silmät näyttämään kirkkailta, kun taas väärä sävy voi tehdä elottoman/kalpean/sairaan näköiseksi. Siksi on ongelmallista katsoa esim. jotain julkkiksen upeaa tukkakuvaa ja pyytää itselle samanlaista väriä kampaajalla. Se julkkis voi esim. olla ihonsävyltään lämmin ja sinä kylmä, jolloin menee metsään.

Ratkaisuja on ainakin pari: voit käydä värianalyysissa ja selvittää omat sävysi, ja koittaa värjäillä sitten sen mukaan. Värianalyysi kustantaa vaan jonkin verran, esim itse kun kävin aikoinaan, maksoi 140e kosmetologilla. Tai sitten voit kasvattaa oman värin. Se ainakin sopii sävyltään jokaiselle.

Vierailija
95/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesä tulee, nauti!

Mitkä ovat keski-ikäisen naisen vaatekauppoja? En oikein tiedä missä käydä ostoksilla, kun monien ketjuliikkeiden valikoima ei nelikymppisenä enää nappaa (eikä laatukaan, sen puoleen), mutta ei-ketjuliikkeissä käynti taas ahdistaa kun myyjät syöksyvät heti iholle eikä saa katsella rauhassa. Sokokselta olen ostanut paljon, mutta sielläkin valikoima on supistunut viimeisten parin vuoden aikana paljon eikä sieltä tunnu löytyvän enää oikein mitään. Sitten käyn vaan jossain Lindexissä ja Kappahlissa... plaah.

Zalandosta ja booztista saa kaikkia maailman vaatteita.

Niitä vain ei pääse sovittelemaan. Tarkoitin ihan perinteisiä, fyysisiä kauppoja. Tiedän kyllä että netistä saa kaikkea ja vähän päälle, mutta sovittamatta ja materiaaleja kädessään hypistelemättä on lähes mahdotonta saada sopivia ja mieluisia vaatteita.

Vierailija
96/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesä tulee, nauti!

Niitä vain ei pääse sovittelemaan. Tarkoitin ihan perinteisiä, fyysisiä kauppoja. Tiedän kyllä että netistä saa kaikkea ja vähän päälle, mutta sovittamatta ja materiaaleja kädessään hypistelemättä on lähes mahdotonta saada sopivia ja mieluisia vaatteita.

Kotonahan niitä on just paras sovitella, kun voi kokeilla niiden sopivuutta olemassa olevien vaatteiden kanssa.

Vierailija
97/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesä tulee, nauti!

Kotonahan niitä on just paras sovitella, kun voi kokeilla niiden sopivuutta olemassa olevien vaatteiden kanssa.

Periaatteessa joo. Käytännössä vain ei toimi. Minusta ei ole ok eikä järkevää tilata 10 erilaista paitaa ja palauttaa 10 erilaista paitaa kun yksikään ei sopinut/istunut päälle/näyttänyt hyvältä. Ja sit sama uudelleen? Housujen kanssa vielä vaikeampaa... Nettikaupat toimii ehkä jos olet kokoa 36 joka on se ihanne ja standardi. Mä olen kokoa 44, 46, 48, 50, L, XL, XXL tai XXXL riippuen siitä millainen mitoitus tai malli missäkin vaatteessa nyt sattuu olemaan. Lisäksi en ole suora tikku (tai mun koossa tukki tai halko) vaan minulla on rinnat ja lantio. Se sopivan paidan (tai varsinkaan niiden housujen) löytäminen ei todellakaan ole kiinni vain siitä mikä "sopii yhteen olemassa olevien vaatteiden kanssa". Joten mieluummin menen ihan paikan päälle kauppoihin sovittelemaan.

Vierailija
98/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartun itsekin ensisijaisesti noihin hiuksiin. Oranssi sopii äärettömän harvoin, jos ei ole luonnostaan punapää. Joissakin yksittäistapauksissa se voi näyttää hyvältä, jos on hyvin hoidettu ja jos henkilön tyyli on muutenkin jotenkin "alternative" ja tarkoituksella klassisen kauneuden rajoja rikkova.

Esim. poprock-bändi Paramoren laulajalla oli ihan tyyliin sopiva oranssi tukka joka taisi muodostua ihan hänen tavaramerkikseen:

https://mmo.aiircdn.com/301/5e68b4a856f48.jpg

Muistan hänen jossain haastattelussa sanoneen, että pesee hiuksensa ainoastaan kahdesti viikossa, lavuaarissa jääkylmällä vedellä ja sävyttävällä shampoolla. Lisäksi varmasti kampaajakäynnit olivat julkkiksella tiheitä. Eli todella työläs väri pitää hyvännäköisenä.

Vierailija
99/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kovasti Gudrun Sjödenin vaatteista. En kerrosta itseäni hippilookkiin, vaan yhdistelen kauniita kuvioita ja värikkäitä asuja yksiväristen perusvaatteiden kanssa, esim. farkut. Gudrunilta löytyy nimen omaan luonnonkuituisia vaatteita, jotka paljon miellyttävämpiä ja paremman näköisiä päällä kuin polyesteripaidat `a la HM tai Kappahl.

Vierailija
100/104 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä aamulla suihkuun, sitten jesaria kainaloihin, rinnanalusiin ja alapäähän ja illalla taas suihkuun.