Mites saisin itsestäni kauniin, naisellisen ja hyväntuoksuisen kun tuntuu että olen aina vaan homssuinen ja hikinen suomörkö?
Hiukseni ovat ohuet, maantienharmaat ja helposti sähköistyvät. En osaa laittaa niitä, pyysin kampajalta "pese ja pidä" kampausta mutta lopputulos on päätä pitkin makaava, tai näin pipokeleillä sähköisenä ratiseva polkkatukka. Minulla ei ole varaa käydä usein kampaajalla ja mietin, että jos vaan kasvatan pitkäksi ja pidän ponnarilla.. Hiukseni on tällä hetkellä värjätty oranssiksi mutta väri kauhtuu nopeasti ja juurikasvu tuntuu ilmestyvän kahdessa viikossa enkä jaksaisi koko ajan sotkea värin kanssa eli kuljen alituinen "pälkalju" paalaella. Se oikea värikin on hukassa, tätä ennen minulla oli pitkään mustat.
Ihoni on punakka, silmänaluset kummalliset sairaan kellanruskeat ja lisäksi minulla on silmäpussit. Iho on nuoresta asti "syönyt" meikkivoiteen ja kun yritän korjata tilannetta lisäilemällä puuteria olen lopulta jauhonaama. En osaa rajata silmiäni ja lisäksi kajal leviää rasvaisella alaluomella. Mieluiten olen meikkaamatta kuin suttuisen näköinen! Vaikka en kyllä osaa sanoa, kumpi naama on järkyttävämpi, meikattu vai natural.
Kynteni ovat kuitenkin suurin kipupiste: pehmeät, lohkeilevat, hajoavat heti kun kasvavat vähänkin ja turhautuneena puren loputkin pois. Häpeän käsiäni. Käytän joskus liimattavia tekokynsiä ja niiden kanssa olo on upea!
Pukeudun farkkuihin , t-paitoihin ja neuletakkeihin tai huppareihin. Osassa on nukkaa kun ovat lemppareita ja vähän kulhtaneita mutta enkä nyt muutaman nukkapallon takia roskiin heitä. Takkina minulla on 6 vuotta vanha parkatakki ja kenkinä vaelluskengät kun autottomana kävelen paljon.
Tavararoita kuljetan mustassa minikokoisessa "nahka"repussa ja jos menen kauppaan tai kirjastoon minulla on kestokassi mukana.Semmoinen jossa Muumien kuvia.
En käytä koruja, paitsi rippiristiäni ja pieniä nappikorviksia. Ihailen isoja roikkuivia korviksia, mutta tuntuu että semmoiset vetäisivät huomion kaksariini!
Mitään hajuvettä on voi käyttää, mies saisi astmakohtauksen. Ainut hajusteeni on miedosti sitruunalta tuoksuva dödö.
Kommentit (104)
Jos on rahasta tiukkaa, niin aloita pienillä muutoksilla.
Tässä nyt aluksi ilmaiset ohjeet. Ihan ensin hygienia kuntoon, päivittöistä liikuntaa, juo raikasta vettä 2 litraa päivässä auttaa ihoon todella paljon. Nuku riittävästi, ruokavalioon kasviksia ja liialliset rasvat ja sokerit pois. Muista hymyillä ja rakastaa itseäsi.
Seuraavaksi voit miettiä rahaa vaativia muutoksia koskien ulkonäköä. Vaatetus, kengät ym tyyli, kynnet ja kädet, hiukset, ihon hoito ja siihen oikeat tuotteet. Jos ei ole varaa värjätä koko pää, niin laita raitoja. Hyvä kampaaja osaa neuvoa ja kuunnella.
Tuo kynsiongelma on niin tuttu! Olen testannut kaikki mahdolliset kynnenkovettajat ja syönyt kalkkitabletteja, mutta heti kun kynsi kasvaa se on pehmeä ja taipuisa ja liuskoittuu. Ja turhautuneena repäisen hampaillani loputkin pois, en varsinaisesti pure kynsiä mutta revin sen liuskoittuneen osan irti. En voi käyttää edes sormuksia kun rumat kynnet. Uskon, että tämä on geeneissä, joillakin vain on huonot kynsigeenit.
https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath…
tämä on tehokas biotiinilisä, kynsiin vahvuutta ja hiuksetkin kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole varaa värjätä koko pää, niin laita raitoja. Hyvä kampaaja osaa neuvoa ja kuunnella.
Hiusten raidoittaminen on työläämpää ja siten myös kalliimpaa kuin koko hiusten värjäys. Vai ajattelitko, että hinta määräytyy käytettävän värimassan määrän mukaan?
Jos ei ole rahaa käydä kampaajalla pitkät hiukset olisi helpoimmat mutta toisaalta onko semmoinen hiirenhäntäkään sitten hyvä.. olisiko sinulla varaa ostaa klipseillä kiinnitettävät pidennykset, jotka olisivat omaa sävyäsi vähän vaaleammat? Saisit 2 kärpästä yhdellä iskulla, tuuheat hiukset ja väriä.
Mitä meikkiin tulee, unohda alarajat! Ne eivät sovi kellekään. Osta nestemäinen eyliner ja vedä sillä ohuet rajat yläluomelle, vaatii hiukan opettelua mutta lopputulos on kaunis ja pysyy.' Kasvoihin voit levittää BB tai CC-voiteen jolloin et tarvitse meikkivoidetta lainkaan, mutta silmien alle voit tuputtaa valokynää. Ihonhoidossa panosta kunnolliseen puhdistukseen ja ihotyypillesi sopivaan päivävoiteeseen.
Uusi myös vaatevarastosi, Hm:tä saa edullisesti naisellisia ja aikuismaisia trikoopuseroita ja neuleita sekä farkkuja. Villakangastakki on lämmin ja parkatakkia tyylikkäämpi. Kaulaan jokin tyylikäs iso huivi.
Osta suihkutettava dödö, josta voit tupsauttaa ilmaan tuoksupilven ja kävellä sen läpi, kannattaa tehdä parvekkeella jos miehesi on kovin herkkä.
Vaatteissa ruskeat ja harmaat värit tekee kulahtaneen vaikutelman jo uusina. Kiiltävä musta on vaatteesakin edustavin, valkoinen myös. Punakka iho on mainettaan parempi, ohut värivoide ja ihosi näyttää hehkeän hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko elämäntavat kunnossa?
Olet normaalipainoinen tai mieluiten hoikka, liikunta maistuu mutta herkut eivät?
Ruokavalio ja liikunta vaikuttavat melkoisesti moneenkin asiaan. ml. kynnet, hiukset, iho ja tuoksut.
Näitä alapeukutetaan aina.
Kaikki mikä littyy liikuntaan tai terveelliseen ruokavalioon (ja etenkin sokerin/suklaan jättämiseen pois), varma alapeukutus.
Sori, mutta kun kaikki mistä on hyötyä ei ole kauneushoitoja, shoppailua ja muuta hemmottelua.
Aloittajan tyyli on suoraan 90-luvulta, sitä kannattaisi nyt päivittää tälle vuosituhannelle ja ehkä lisätä garderobiin vähän naisellisempia vaatteita kuin hupparit ja T-paidat. Pari kivaa mekkoa esimerkiksi.
Teinimäinen ja liian vaikeasti ylläpidettävä hiusväri pois ja meikkausrutiinit uusiksi. Käy laitattamassa rakennekynnet asiansa osaavalla teknikolla niin pääset eroon suttuisista ja liuskoittuvista kynsistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaa kampaaja-aika jostain stailista paikasta. Avaa Zaran/Mangon/VeroModan ovi, uskaltaisko pyytää apua myyjältä. Ite oon kerran pyytänyt toista asiakasta vilkaisemaan miltä takki näyttää esim. selästä, ei kieltäytynyt auttamasta.
Trinny ja susannah ovat youtubessa: Trinny stailaa kaduntallaajia.
Kesä tulee, nauti!
Zara, Mango ja VeroModa eivät ole keski-ikäisen naisen vaatekauppoja, joista saisi laadukkaita, eettisesti kestäviä ja naisellisia asuja.
Mitkä ovat keski-ikäisen naisen vaatekauppoja? En oikein tiedä missä käydä ostoksilla, kun monien ketjuliikkeiden valikoima ei nelikymppisenä enää nappaa (eikä laatukaan, sen puoleen), mutta ei-ketjuliikkeissä käynti taas ahdistaa kun myyjät syöksyvät heti iholle eikä saa katsella rauhassa. Sokokselta olen ostanut paljon, mutta sielläkin valikoima on supistunut viimeisten parin vuoden aikana paljon eikä sieltä tunnu löytyvän enää oikein mitään. Sitten käyn vaan jossain Lindexissä ja Kappahlissa... plaah.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole varaa värjätä koko pää, niin laita raitoja. Hyvä kampaaja osaa neuvoa ja kuunnella.
Hiusten raidoittaminen on työläämpää ja siten myös kalliimpaa kuin koko hiusten värjäys. Vai ajattelitko, että hinta määräytyy käytettävän värimassan määrän mukaan?
En ajatellut. Hiuksiin kannattaa sijoittaa, mutta siihen tarvitaan rahaa. Ei niitä tarvitse joka kuukausi värjätä, mutta jos ap:lla ei ole varaa värjätä ja leikkauttaa koko päätä ensimmäisellä kerralla, niin jatkossa juurikasvua voi kotikonstein hoitaa juurivärisuihkeella ja pestä värjätyille hiuksille tarkoitetuilla aineilla. Realistisesti ajateltuna hiukset pitää kuitenkin värjätä säännöllisin väliajoin, jotta väri ja laatu pysyvät kauniina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaa kampaaja-aika jostain stailista paikasta. Avaa Zaran/Mangon/VeroModan ovi, uskaltaisko pyytää apua myyjältä. Ite oon kerran pyytänyt toista asiakasta vilkaisemaan miltä takki näyttää esim. selästä, ei kieltäytynyt auttamasta.
Kesä tulee, nauti!
Zara, Mango ja VeroModa eivät ole keski-ikäisen naisen vaatekauppoja, joista saisi laadukkaita, eettisesti kestäviä ja naisellisia asuja.
Mitkä ovat keski-ikäisen naisen vaatekauppoja? En oikein tiedä missä käydä ostoksilla, kun monien ketjuliikkeiden valikoima ei nelikymppisenä enää nappaa (eikä laatukaan, sen puoleen), mutta ei-ketjuliikkeissä käynti taas ahdistaa kun myyjät syöksyvät heti iholle eikä saa katsella rauhassa. Sokokselta olen ostanut paljon, mutta sielläkin valikoima on supistunut viimeisten parin vuoden aikana paljon eikä sieltä tunnu löytyvän enää oikein mitään. Sitten käyn vaan jossain Lindexissä ja Kappahlissa... plaah.
Esprit, Tiger of Sweden, Your Face, Katri Niskanen, &Other Stories, Desigual, Weecos.com
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesä tulee, nauti!
Esprit, Tiger of Sweden, Your Face, Katri Niskanen, &Other Stories, Desigual, Weecos.com
Ohis lisää listaan vielä Bamuirin tuotteet ja Marja Kurjen huivit.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö tunnista ilmiselvää provoa?!
En usko että tää on aivan täysi provo kun muistuttaa vähän aiempaa eloani. Suosittelisin pukeutumisasioihin tubesta haku capsule wardrobe ja löytyy vinkkejä muutaman vaatekappaleen asukokonaisuuksiin. Itse sain sellaisesta apua, tukka-asia järjestyi kampaamokäynnillä ja meikkiasiat kosmetologilta haetuilla kestoväreillä kulmiin ja ripsiin sekä värillisellä päivävoiteella. Hajut sitten haettu Tokmannin parfyymiosastolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri mutta miten työttömällä on varaa laittaa raitoja hiuksiin parin kk välein? Vai miten usein raidoitatte? Itsellä oman värin kasvatus kesken juuri tästä syystä. Oma väri näyttää vaalealta mutta tuhkaiselta. Vaaleat raidat olisi ihanat mutta ei vaan varaa!!!! 2 teini ikäistäkin kotona.
Riittää kun raidoittaa 6-8 kk välein, siksi onkin niin helppo. Mutta eihän työttömillä ole koskaan mihinkään varaa, pelkkää makaronia vaan syödään (juhlapäivinä ketsupilla), samoja kenkiä käytetään 15 vuotta ja hammaslääkäriin ei ole varaa.
T. Työtön, jolla on varaa käydä kampaajalla kerran vuodessa
Olen itse vähävarainen ja vaikka en olisikaan käyn kampaajalla ammattikoulussa, edullista ja uusimmat aineet ja tekniikat käytössä, oppilas ei tee mitään ennen kuin on keskustellut opettajan kanssa ja opettaja valvoo muutenkin kokoajan mitä tapahtuu..en ole kertaakaan poistunut huonon tukan kanssa toisin kuin kampaamosta.. Viimeksi otin 3 värin liukutekniikalla tehdyn värjäyksen ja kustansi kokonaista 40e ja hiuksista tuli todella upeat.. Voin suositella, käytän myös koulun kosmetologi palvelua..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesä tulee, nauti!
Zalandosta ja booztista saa kaikkia maailman vaatteita.
Mitä väliä, jos sinulla kerran mies on jo?
Mutta unohtakaa naiset se oranssi tukka, se on ihan hirvittävä aina ja poikkeuksetta. Mikä ihme siinä viehättää? Suoraan sirkuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko jostain vähän pohjoisemmasta? Ainakaan Helsingissä ei ole ollut enää vähään aikaan pipokeli, vaan täällä on lämmintä ja aurinko porottaa.
Eka vinkki: vältä oransseja tai pikimustia hiuksia. Ne eivät pue juuri ketään. Ja maantienharmaan voi sävyttää jollain ruskealla tai raidoittaa.
Jos on hikinen olo, hommaa hyvä antiperspirantti ja jotain vartalotalkkia ym.
Nyppyläiset hupparit vaihtaisin siistimpiin yläosiin ja ehkä 6 vuotta vanhan parkatakin korvaisin uudemmalla.
Kyllä oranssi ja mustakin sopivat monelle, mutta jos on muuten homssuinen niin silloin nuo vahvat värit kyllä helposti korostavat sitä.
Kenelle nuo sopivat? Oranssi sopii luontaisesti punahiuksiselle ja musta aasialais- tai afrikkalaisjuuria omaaville. Valkonaamoille suomalaisille eivät nuo värit sovi, ellei ole valmis panostamaan pikkutarkkaan meikkaamiseen joka päivä ja ellei iho ole muutenkin aivan täydellinen ja näpytön.
Ei todellakaan ole kaikilla suomalaisilla (edes syntyperäisillä) kalpea ja punasävyinen iho. Itselleni sopii oranssi niin hyvin, että monet on epäilleet mun olevan luonnostaan punatukkainen. Ihon sävy on lämmin (melkein jopa keltainen) ja silmät tummanvihreät.
Typerä oletus tosiaan. Mullakin kellertävä ja lämmin ihonsävy, joka ei muutenkaan ole mikään valkoinen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kynsiongelma on niin tuttu! Olen testannut kaikki mahdolliset kynnenkovettajat ja syönyt kalkkitabletteja, mutta heti kun kynsi kasvaa se on pehmeä ja taipuisa ja liuskoittuu. Ja turhautuneena repäisen hampaillani loputkin pois, en varsinaisesti pure kynsiä mutta revin sen liuskoittuneen osan irti. En voi käyttää edes sormuksia kun rumat kynnet. Uskon, että tämä on geeneissä, joillakin vain on huonot kynsigeenit.
Mene kynsihoitoon ja ota geelilakkaus. Se pitää uusia n. 3-4 viikon välein mutta sitä ei voi repiä pois eikä oma kynsi voi revetä siellä alla.
Mua nauratti tämä jostain syystä ja mietinkin, että onko keksitty juttu, vai minkä takia lopussa oli mainittu, että kangaskassissa on muumien kuvia..😂 . Auttaisiko siihen, jos alkais käyttää kangaskassia, jossa ei ole muumien kuvia? Nehän ei paljon maksa.
Mutta itse investoisin niihin raitoihin. Sellaisiin, jotka tehdään balayage-tekniikalla, jolloin juurikasvun raja ei ole niin selkeä ja hiukset näyttävät luonnollisilta, vaikka raitoja ei laitettaisi kovin usein. Helpoin pituus on varmaankin hartiamitta. Lievä kerrostus voi näyttää kivalta kasvojen ympärillä.
Jos sinulla on Netflix, katsopa Queer Eye (sillä silmällä) -jaksoja. Voit saada vinkkejä.