Miksi käytät hajuvesiä ihmisten ilmoilla?
Eikö ne parfymipilvet voisi jättää kotioloihin, kun meitä allergikkoja on aika paljon
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Hajuvedet tuoksuvat hyvältä. On ihanaa kävellä kaupungilla, kun ohi kävelevä mies tai nainen tuoksuu joltain todella hyvältä hajuvedeltä. Sitä jää nuuhkimaan.
Liika on tietysti liikaa. Hajut ja tuoksut kuuluvat elämään.
Sitä liikaa jos haistaa yli metrin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Liika on liikaa. Sitäkin voi annostella.
Totta, annos tekee myrkyn. Nämä hissien ja bussien parfyymipilvet ovat niitä, jotka suihkivat paljon ja/tai viimeiseksi ovesta ulos lähtiessään. Toisinkin voi toimia.
Mulla työttömänä on varaa käydä pesulla kerran viikossa. Kun lähen ihmisten ilmoille niin tupsautan dödön ja hajuveden.
Tuoksuyliherkkyys on eri asia kuin hajusteallergia. Eli kumpi se aloittaja oikein on?
Vierailija kirjoitti:
En halua haista hielle
Älä ajattele työtä. Vaikka onhan sanonta "laiska hikoaa syödessään"
Juu, mä tupakoin tasan siellä missä huvittaa niin kauan kun ihmiset läträä hajusteille. Turha valittaa.
Ei sillä hajuvedellä kuulu lotrata niin että ulkopuoliset haistaa ellei ole ihan iholla kiinni.
Eikä koskaan pidä suihkuttaa vaatteisiin ja sitten taas uudestaan ja uudestaan, kunnes joku talvitakki haisee vielä viiden pesunkin jälkeen.
Pahimpia on tupakoiitsijat jotka jokaisen tupakkatauon jälkeen suihkii hajuvettä yrittäen peittää sen tupakan hajun.
Ei hajuvesistä kärsi vain tuoksuallergikot vaan myös esim. he joilla on vasomotorinen nuha ja heitä on paljon.
Itselläni ei em. oireita ole, mutta työskentelen ammatissa jossa pakostikin olen lähellä toista ihmistä ja on kyllä tukala olla kun toinen tuoksuu niin voinakkaasti. Nykyisin varsinkin nuoret pojat löträävät hajusteita ihan helv. paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ei hajuvesistä kärsi vain tuoksuallergikot vaan myös esim. he joilla on vasomotorinen nuha ja heitä on paljon.
Itselläni ei em. oireita ole, mutta työskentelen ammatissa jossa pakostikin olen lähellä toista ihmistä ja on kyllä tukala olla kun toinen tuoksuu niin voinakkaasti. Nykyisin varsinkin nuoret pojat löträävät hajusteita ihan helv. paljon.
Tämä. Olen soitonope ja iltani menevät aivastellessa.
Koska ihmisten ilmat on muutoin pahanhajuisia.
Heittäkäähän sitten kemikaalisten hajusteiden käyttäjät jollain nurin myös kemikaaliallergikot? Moinen tila seuraa mm. homeasunnoissa asumisesta, ja onkin Suomessa mahdollisesti luultua yleisempi... Useista tuoksuissa olevista kemikaaleista tulee välitön, 1-2 pvää kestävä nuha ja päänsärky. Reiluu?
Koska tuoksut ovat ihania ja rikastuttavat elämää. Onneksi ne ovat tulleet takaisin muotiin!
En ole vuosikymmeniin käyttänyt hajuvettä. En pysty nenä alkaa vuotamaan, jos käytän.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen paikassa missä käy päivittäin paljon ihmisiä ja iso osa samoja, niin ne ihmiset jotka käyttää voimakkaan tuoksuisia muistetaan ja kartellaan heitä.
Tuttu opetti aikuisille kieliä iltaisin ja luokassa oli yksi kaupungin kermaa oleva pikku rouva jolla tuoksu oli jäätävä ja toiset vedet silmissä ikkuna auki istuivat. Ongelma oli myös, että opettajalta ääni lähti hajusta.
Mutta kukaan ei ilennyt sanoa tälle hajusta.
Tätäkään tarinaa ei ole yhtään liioiteltu eikä suurenneltu.
Vierailija kirjoitti:
Te hajuvesiharrastajat, jotka sanotte käyttävänne hajuvesiänne "maltillisesti"... teidän nenä voi olla niin tottunut niihin hajusteisiin, että ette tajua kuinka vahvasti haisette. Olen työpaikalla joutunut huomauttamaan vahvoista hajusteista ja aina vastaus on ollut "siis mähän laitan niin vähän!".
En minä väitä käyttäväni maltillisesti. Käytän sopivasti.
Vierailija kirjoitti:
Heittäkäähän sitten kemikaalisten hajusteiden käyttäjät jollain nurin myös kemikaaliallergikot? Moinen tila seuraa mm. homeasunnoissa asumisesta, ja onkin Suomessa mahdollisesti luultua yleisempi... Useista tuoksuissa olevista kemikaaleista tulee välitön, 1-2 pvää kestävä nuha ja päänsärky. Reiluu?
Ei ehkä reilua - mitä se sitten tarkoittaakaan - mutta niin se vaan menee. Ei kaikki elämässä mene kuten itse haluaisi eikä jonkun abstraktin reiluuden perusteella voi vaatia mitään. Olen pahoillani mutta ei ole edes teoreettisesti mahdollista että maailma olisi kaikille reilu. Mikä tahansa asia voidaan perustella miten päin tahansa reiluudella. Tästä seuraa että reiluus ei tarkoita yhtään mitään muuta kuin omaa toivetta.
Käytän hajuvesiä koska niistä tulee hyvä mieli. Jostain syystä hien, likaisen päänahan ja viinan löyhkä ei häiritse näitä yliherkkiä kun ovat "luonnollisia" hajuja :D
Koska haluan tuoksua hyvälle. Yleensä käytän kyllä eteerisiä öljyjä tuoksuina.
Ihmisethän ihastuu ominaishajuilla.