Miksi ero tuntuu pahalta?
Miksi eroaminen tuntuu aina niin pahalta, vaikka ihminen olisi ollut itselle ihan väärä? Vaikka oli riitoja, epämukavuutta ja sekasotkua, eikä ollut edes kovin pitkä suhde. Toisaalta ärsyttää koko ihminen, toisaalta on ikävä. Mitä tämä tämmöinen on?! Milloin tämä sekava olo loppuu?
Olen kai jollain tavalla itselleni vihainen, siksi tuo ärtymys ja sekavat tunteet. Tuntuu, että tuhlasin aikaani tai ehkä jopa epäonnistuin.
Kommentit (62)
Taas on tuntunut tosi pahalta ja sekavalta. Haluan vaihtaa ajatuksia. Kertokaa kokemuksistanne, ajatuksistanne ja ristiriitaisista tunteistanne. Olisi mukava kuulla, etten ole ainoa joka miettii hölmöjä juttuja.
- ap
Mulla myös paha olla erosta. Ite vieläkin rakastan miestä ja tuntuu pahalta et miehen rakkaus lähti. Tuntuu pahalta luopua toisesta ja tuntu pahalta nähdä miten miehen katse muuttui mua kohtaan. Tuntuu myös pahalta, kun ekaa kertaa ikinä uskoin et tää suhde kestää ja et mies ei ikinä hylkää mua. Suhde oli lisäksi huono ja mua syytettiin ainoastaan kaikesta, mies möläytteli ilkeitä asioita ja sysän sen mun syyksi kun loukkaannuin. Riidat oli pahoja ja molemmat käytti henkistä väkivaltaa niissä. Nyt pitää vaa yrittää hyväksyy se, et toinen ei enää halunnu olla mun kanssa tai kuulua mun elämään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös paha olla erosta. Ite vieläkin rakastan miestä ja tuntuu pahalta et miehen rakkaus lähti. Tuntuu pahalta luopua toisesta ja tuntu pahalta nähdä miten miehen katse muuttui mua kohtaan. Tuntuu myös pahalta, kun ekaa kertaa ikinä uskoin et tää suhde kestää ja et mies ei ikinä hylkää mua. Suhde oli lisäksi huono ja mua syytettiin ainoastaan kaikesta, mies möläytteli ilkeitä asioita ja sysän sen mun syyksi kun loukkaannuin. Riidat oli pahoja ja molemmat käytti henkistä väkivaltaa niissä. Nyt pitää vaa yrittää hyväksyy se, et toinen ei enää halunnu olla mun kanssa tai kuulua mun elämään.
Kiitos viestistäsi. Niin, luopuminen tuntuu pahalta, vaikka suhde ei olisi ollut hyvä.
Minua harmittaa myös oma käytös ja se, kun riidan yhteydessä tuli joskus sanottua pahasti. Minulla oli tarve sivaltaa ja olla oikeassa. Nyt olen todennut, etten halua olla "sivaltaja" vaan rauhallinen ja fiksu. Osittain kai on paha olla siksi, koska tunnen häpeää omasta käytöksestäni.
- ap
Me mentiin terapiaan tollasessa tilanteessa, koska rakkauttakin oli. Se auttoi. Nyt on 20 vuotta kriisitöntä suhdetta takana.
Samahan se on kaikkien himojen ja riippuvuuksien kohdalla, vieroitusoireet
Terapiaa ja rauhallista keskustelua/kommunikointia. Ilman niitä ei edes kemia auta.
Äskeisen perään. Sama kirjoittaja. Et saa mitään suhdetta toimimaan 40-vuotiaana jos et opi keskustelemaan myös ikävistä asioista 🙈.
Minulla oli nainen kun sinä. Täydellinen nainen tämä minun. Hän jätti ja olen miettinyt paljon häntä. Ei osannut kommunikoida. Nyt kun häntä mietin lämmöllä vaikka olikin ilkeä minulle ja lopulta minä tästä hänelle, toivoisin voivani jutella vaikka hän ei tahdokaan mitään enää. Molemmille mielenrauhaksi. Olla kavereita kuten normaalit exät. Hyvällä mielellä.
Myöhemmin nyt kun miettii, nyt uskon että meillä menisi ihan toisin kaikki. Minä sain masennuksen hallintaan ja lopetin juomisen. Hän, uskon on saanut perspektiiviä elämään. No, meni kai jo hänen puolesta 😔. Kuitenkin, nyt muistan taas unelmani joten kriisi ei mennyt hukkaan ❤️
Opettele itseäsi varten kohtaamaan tilanteet ettet joudu kärsimään muureista vaan saat vapauden ja voit paremmin ☺️
Älä hyväksy muuta kun ihmisen kuka kuuntelee sinua ja pitää sinua täydellisenä. Sitten vaan vuosia yhdessä. Hyviä vuosia 🤗
Vierailija kirjoitti:
Me mentiin terapiaan tollasessa tilanteessa, koska rakkauttakin oli. Se auttoi. Nyt on 20 vuotta kriisitöntä suhdetta takana.
Muuttuiko jokin? Mikä muuttui?
Äskeisen perään. Sama kirjoittaja. Et saa mitään suhdetta toimimaan 40-vuotiaana jos et opi keskustelemaan myös ikävistä asioista 🙈.
Minulla oli nainen kun sinä. Täydellinen nainen tämä minun. Hän jätti ja olen miettinyt paljon häntä. Ei osannut kommunikoida. Nyt kun häntä mietin lämmöllä vaikka olikin ilkeä minulle ja lopulta minä tästä hänelle, toivoisin voivani jutella vaikka hän ei tahdokaan mitään enää. Molemmille mielenrauhaksi. Olla kavereita kuten normaalit exät. Hyvällä mielellä.
Myöhemmin nyt kun miettii, nyt uskon että meillä menisi ihan toisin kaikki. Minä sain masennuksen hallintaan ja lopetin juomisen. Hän, uskon on saanut perspektiiviä elämään. No, meni kai jo hänen puolesta 😔. Kuitenkin, nyt muistan taas unelmani joten kriisi ei mennyt hukkaan ❤️
Opettele itseäsi varten kohtaamaan tilanteet ettet joudu kärsimään muureista vaan saat vapauden ja voit paremmin ☺️
Älä hyväksy muuta kun ihmisen kuka kuuntelee sinua ja pitää sinua täydellisenä. Sitten vaan vuosia yhdessä. Hyviä vuosia 🤗
Ei tuntunut pahalta, vaan olla helpotus. Pahalta tuntui ne viimeiset avioliittovuodet, kun puoliso kohteli huonosti.
M41 kirjoitti:
Aina ei tämäkään riitä. ei ollut riitoja suht saman ikäisiä samat kokemukset ja arvot niin paljon hyvää ja rakkautta kunnes yhtenä päivänä sitä ei miehen puolelta ollutkaan. Miten kaikki voi kadota toisen selän takana. en polta, juo ,petä, käyn työssä maksan laskut, omaan samanlaisen huumorintajun, pidän huolta jne.hänen eksiinsä verrattuna olen enkeli ( siihen nähden mitä he ovat tehneet tarkoitan )ja silti ihan samalla viivalla heidän kanssaan.kuin olisin yli 10 vuotta kävellyt hänen rinnallaan kierreportaita ylös ja perille päästyä hän tyrkkäsi minut alas.
se on kyllä totta ettei hän kestä vaikeita asioita eikä syyllistämistä, pientäkään.
...[/quote] mies ajoi autoa ja halusi pussata minua ajaessaan. Kielsin häntä tekemästä niin, koska halusin hänen keskittyvän ajamiseen. Tilanne toistui monta kertaa, ja lopulta siitä saatiin aikaiseksi kunnon riita. Hän luuli minun arvostelevan hänen ajotaitoaan, vaikka siitä ei ollut kyse. - ap[/quote]
Onhan se jo aikamoista syyntakeettomuutta jos autonkuljettaja ajaessaan haluaisi tai siis oikein pyrkisi toteuttamaan tuon halunsa pussata jotakuta, onkohan tuollaisella edes syytä olla ajokorttia.
[/quote] Syynä lienee ihan aito junttius. [/quote]
"aito junttius"
Vaikkei tuo nyt taidakaan olla aivan luokiteltu lääketieteellinen termi, niin taitaa kyllä kuvata oivallisen tyhjentävästi mistä monesti on kysymys.
Koska rakkaus on vahvaa. Lainaus: "Mitä enemmän rakastaa, sitä enemmän sen menettäminen satuttaa".
Jos taas ei halua tuntea samaa kipua toiste, on parempi tyytyä vaan platoniseen rakkauteen (lisätietoa https://fi.wikipedia.org/wiki/Platoninen_rakkaus ). Seksiä saa seksisuhteista, yhdenillanjutuista ja/tai itsetyydytyksestä.
War. War never changes.
Saatat jonain päivänä huomata, että on hienoa kun saa päättää asioista itse. Ei ole tilivelvollinen kellekkään.
Kiitos...
- ap