Asunto vuoden tyhjillään.
Jouduin muuttamaan iäkkään omaiseni luokse koronan ajaksi. Oma asuntoni ollut vuoden tyhjänä. Käyn kerran kuussa katsomassa. Olenko tyhmä, kun en vuokrannut asuntoa? Kyseessä nätti yksiö, olen siisti ihminen, inhottaisi ajatuskin vieraasta ihmisestä asunnossani. Mitä olisitte tehneet asemassani?
Kommentit (27)
Olisin tehnyt samoin, et ole tyhmä, ihan fiksua on.
Tuttavani vuokrasi asuntonsa ja nyt joutuu tappelemaan häädöstä, kun vuokrat on maksamatta ja koko asunto pilattu. En ikinä uskaltaisi vuokrata kellekään nykyään. Mieluummin asunto tyhjillään.
Nykyään vuokralaiset ovat riski. Koskaan ei voi tietää, minkälainen hullu tulee asumaan. Liikaa esimerkkejä mediassa. Vuokralaisista on vaikea päästä eroon. Itse pitäisin mieluummin asunnon tyhjänä, kuin vuokraisin jollekin tuntemattomalle, joka aiheuttaisi täydellisen tuhon asunnossani, jonka itse joutuisin maksamaan. Näiltä vuokralaisiltahan on turha mitään yrittää periä. Luottotietojen tarkistaminen ei takaa mitään. Ei ihme, että asuntoja on niin paljon tyhjinä. Kuka hullu ottaa riskin, tuhoutuneesta asunnosta. Itselläni 2 asuntoa tyhjänä, koska kokemukset vuokralaisista niin huonoja. Myyn kämpät mieluummin kuin annan vuokralle.
tiedän tuollaisen tapauksen, yksi nainen yrittää pyytää asunnostaan (tavallinen vanha asunto..) 100e yö netissä, mutta koska kukaan ei maksa pitää tyhjillään. Mielestäni ei kauheasti järkeä, ellei satu olemaan valmiiksi rikas. Olisin vuokrannut, mutta en maksa kiskurihintaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään vuokralaiset ovat riski. Koskaan ei voi tietää, minkälainen hullu tulee asumaan. Liikaa esimerkkejä mediassa. Vuokralaisista on vaikea päästä eroon. Itse pitäisin mieluummin asunnon tyhjänä, kuin vuokraisin jollekin tuntemattomalle, joka aiheuttaisi täydellisen tuhon asunnossani, jonka itse joutuisin maksamaan. Näiltä vuokralaisiltahan on turha mitään yrittää periä. Luottotietojen tarkistaminen ei takaa mitään. Ei ihme, että asuntoja on niin paljon tyhjinä. Kuka hullu ottaa riskin, tuhoutuneesta asunnosta. Itselläni 2 asuntoa tyhjänä, koska kokemukset vuokralaisista niin huonoja. Myyn kämpät mieluummin kuin annan vuokralle.
Oletkohan sinä sellainen joka haluaisi 100e yö vuokraa (tai 2000e kk) ja koska asukkaita ei tule, niin asunnot jää tyhjilleen. Kannattaa tosiaan myydä pois. Ei kannata yleistää, jos olet valinnut vääränlaisia asukkaita esim. alkoholiongelmaiset. Ei koko Suomen kansa liene kuitenkaan alkoholiongelmaisia. Moni omistaja vuokraa sellaisia 20-60 luvun surkeassa kunnossa olevia lääviä ylikalliilla hinnalla, ajatellaan että asunto on "arvokas" vaikka olisi tuikitavallinen ja nuhjuinen. Onneksi myös asukas saa valita mitä huolii!! minä jätän välistä kiskurien nuhjuiset läävät.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani vuokrasi asuntonsa ja nyt joutuu tappelemaan häädöstä, kun vuokrat on maksamatta ja koko asunto pilattu. En ikinä uskaltaisi vuokrata kellekään nykyään. Mieluummin asunto tyhjillään.
näkikö tuttusi edes kasvokkain vuokralaista ikinä? vai ottiko vain välittäjän kautta? moni taitaa ottaa suoraan jonkun juopon asukkaaksi ja sitten tullaan palstalle kauhistelemaan kämpän kuntoa, sitä saa mitä tilaa. Kannattaa vuokraustilanteessa kysyä päihteiden käytöstä ensialkuun.
No onhan monilla loma-asunto vaikka Espanjassa. Eihän siinä mitään, hyvä vaan jos ei tarvitse vuokrata pois.